امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی HP 1000-1305TX

#1
• طراحی و ساخت
از نظر ظاهری، این نوت‌بوک شباهت زیادی به HP Compaq Presario CQ58 دارد. بدنه کاملا از پلاستیک مشکی براق و صیقلی ساخته شده است. این صیقلی بودن به خصوص در پشت درب و قسمت استراحت مچ به وضوح دیده می‌شود. اما قسمت زیرین نوت‌بوک از پلاستیک مات می‌باشد. این براق بودن بدنه، باعث شده است تا HP 1000 تا حد زیادی مستعد جذب اثر انگشت و گرد و خاک باشد. این نوت‌بوک در کل بدنه مستحکمی دارد و در بیشتر نقاط فقط کمی بر اثر فشار دچار خمش می‌شود. با این حال مثل دیگر نوت‌بوک‌ها، قسمتی که در زیر آن، درایو نوری قرار دادن خیلی راحت‌تر فرو می‌رود. در ضمن لولاها خیلی محکم درب را نگه داشته‌اند. آن قدر محکم که نمی‌توانید با یک دست درب آن را باز کنید. حتما باید با یک دست بدنه را نگه دارید و با دست دیگر درب را باز نمایید. به هر صورت در این سطح قیمتی که نوت‌بوک قرار دارد، چنین بدنه ای کاملا استاندارد است.

• پورت‌ها و اتصالات
از نظر پورت‌ها و اتصالات نیز این نوت‌بوک ما را شگفت زده نمی‌کند. دقیقا همان‌طوری است که انتظار داشتیم. به طبع خبری هم از USB 3.0 نیست. اما دست کم، سری HP 1000 از اکثر پورت‌های ضروری (مانند خروجی‌های تصویری VGA و HDMI، پورت شبکه LAN و ورودی و خروجی صوتی) بهره می‌برد. تعداد پورت‌های USB نیز به سه عدد می‌رسد.

• کیبورد و تاچ پد
HP 1000 صفحه کلیدی کاملا استاندارد و فاقد صفحه کلید عددی دارد. سطح و آستانه‌ی عملکرد کلیدها کاملا عادی و استاندارد است. صفحه کلید به خصوص در قسمت‌های بالایی تحت فشار کمی دچار خمش می‌گردد. کلیدهای Wi-Fi و Caps Lock دارای نشانگرهای LED داخلی هستند که فعال بودن آن‌ها را نشان می‌دهند.
تاچ پد این دستگاه ابعادی نسبتا کوچکی دارد و مقداری پایین‌تر از سطح بدنه قرار گرفته است. سطح این تاچ پد دانه دانه است ولی با این حال، این باعث نمی‌شود که از لغزش راحت انگشت شما بر روی آن جلوگیری شود. بعلاوه از عملکردهای چند لمسی چون Pinch to Zoom هم پشتیبانی می‌کند. در قسمت بالا و سمت چپ این تاچ پد، باز هم یک فرورفتگی وجود دارد که با زدن ضربه به آن قسمت می‌توانید تاچ پد را فعال و غیر فعال کنید. کلیدهای تاچ پد نیز در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و عملکرد کاملا قابل قبولی دارند.

• صفحه نمایش و بلندگوها
نمایشگر 14.0 اینچی این نوت‌بوک از نوع براق می‌باشد و رزولوشن 1366×768 پیکسل را ارائه می‌دهد. میانگین میزان روشنایی این نمایشگر در سطح رضایت بخشی می‌باشد که بیشینه‌ی آن نیز در قسمت مرکزی پنل است. این نسبتا خوب است چرا که رقیبی چون Lenovo B470 میانگین روشنایی پایین‌تری دارد. میزان عمق رنگ مشکی نیز برای این نمایشگر خوب است و در سطح نوت‌بوک لنوو قرار می‌گیرد. این در مورد میزان کنتراست نیز صحیح است. تولید رنگ صفحه نمایش HP 1000 زیاد رضایت بخش نیست ولی از آن جایی که این نوت‌بوک برای انجام کارهای حرفه ای ساخته نشده، بنابراین مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. حداکثر روشنایی این پنل چندان زیاد نیست و وقتی این موضوع را در کنار براق بودن نمایشگر در نظر می‌گیریم به این نتیجه می‌رسیم که این نوت‌بوک مناسب استفاده در محیط‌های غیر مسقف و در نور روز نمی‌باشد. از نظر کیفیت دید از زاویه نیز همان قدر که از نوت‌بوکی در این رده‌ی قیمتی انتظار می‌رود از این نوت‌بوک شاهد بودیم. از زاویه‌ی عمودی خیلی زود کیفیت خراب می‌شود ولی از زاویه‌ی افقی وضعیت کاملا بهتر است.
اسپیکرها در قسمت پایین بدنه قرار گرفته‌اند و حقیقتا صدای بلند و خوبی دارند تا برای گوش دادن معمولی به موسیقی یا دیدن فیلم در یک اتاق نسبتا ساکت، مناسب باشند.

• سخت افزار داخلی و باتری
HP 1000 در کانفیگ‌های مختلفی مجهز به پردازنده‌های Core i3 و Core i5 شرکت اینتل ساخته شده است. این پردازنده‌ها در حقیقت پردازنده‌هایی دو هسته‌ای هستند که می‌توانند به کمک تکنولوژی Hyper-Threading، دو هسته‌ی مجازی دیگر هم بسازند و در کل به صورت 4 هسته‌ای کار کنند. بدین صورت عمل مالتی تسکینگ یا چند وظیفه‌ای، بسیار روان صورت می‌گیرد. به کمک این پردازنده‌های قدرتمند، انجام اعمال معمولی و روزانه چون مرورگری و کار با برنامه‌هایی چون Microsoft Office و حتی Photoshop، بسیار سریع است. بعلاوه مدل‌هایی که دارای کارت گرافیکی مستقل AMD Radeon سری HD 7000M هستند، مناسب انجام کارهای گرافیکی سنگین‌تر و انجام بازی‌های رایانه‌ای هم می‌باشند. به قسمت زیرین نوت‌بوک که نگاه کنیم می‌توانیم شاهد دو پنل دسترسی باشیم. از طریق این دو می‌توان به RAM، هارددیسک، باتری BIOS و کارت Wi-Fi دسترسی پیدا کرد. با این حال دسترسی به فن خنک کننده امکان ندارد. این نوت‌بوک یکی از آن‌هایی است که عملکردی کاملا کم سر و صدا دارد. این مورد برای دما هم صادق است. در حالی که دستگاه در حال انجام محاسبات سنگینی نباشد، دمای پایین بدنه در همه‌ی نقاط به خوبی حفظ می‌شود ولی تحت استرس کامل، هرچند که بیشتر نقاط خنک باقی می‌ماند ولی دما در قسمت باتری کمی زیاد می‌شود. البته قسمت استراحت مچ نیز همواره خنک است.
در تست‌های باتری که انجام دادیم هم عملکرد خیلی خوبی از این نوت‌بوک ثبت شد به طوری که در تست حالت Idle در حالی که روشنایی نمایشگر بر روی حداقل قرار داشت و Wi-Fi هم خاموش بود، باتری توانست برای 6 ساعت نوت‌بوک را روشن قرار دارد. در تست استاندارد که شامل مرورگری اینترنت با Wi-Fi و روشنایی متوسط صفحه نمایش بود، عملکرد شارژدهی حدود 4 ساعت به دست آمد. در پخش فیلم DVD، نیز این مقدار به 3 ساعت کاهش یافت. در کل از شارژدهی باتری این نوت‌بوک کاملا راضی هستیم.

• جمع بندی
در کل باید گفت که HP 1000 نوت‌بوک خوش قیمت و خیلی خوبیست که امکانات خوبی را با توجه به قیمتی که دارد، ارائه می‌کند. می‌توان گفت که کیفیت ساخت، قابلیت‌ها و امکانات HP 1000 در این بازه قیمتی، واقعا عالیست. اگر می‌توانید از محدودیت‌ها و ضعف‌های جزئی گفته شده در این نقد و بررسی، چشم پوشی کنید، HP 1000 یک خرید خوب و مقرون به صرفه می‌باشد.

:: نقد و بررسی HP 1000-1305TX 1
قیمت مناسب
عملکرد کم سر و صدا
شارژدهی باتری خوب
عملکردهای مناسب
ارزش بالا در برابر قیمت

:: نقد و بررسی HP 1000-1305TX 1
عدم وجود پورت USB 3.0
کیفیت متوسط صفحه نمایش
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان