امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فناوری جدید برای گرفتن واضحترین تصاویر آسمانی/ اسرار فضایی بیشتری فاش می‌شوند

#1
بیش از 20 سال ستاره شناسان دانشگاه آریزونا رصدخانه آرستری در ایتالیا و رصدخانه کارنیج در شیلی روی نوع جدیدی از فناوری دوربین تلکسوپی کار می کردند که می تواند تصاویری از آسمان شب با وضوع بی سابقه تهیه کند.

فناوری جدید برای گرفتن واضحترین تصاویر آسمانی/ اسرار فضایی بیشتری فاش می‌شوند 1

دوربینهای ساخته شده توسط این گروه از ستاره شناسان به تلسکوپ "مجلن" در شیلی نصب شده و این تلسکوپ درحال حاضر می تواند واضح ترین تصاویر ممکن را از آسمان شب بگیرد.

این تصاویر که با تکنیک عکاسی نوردهی طولانی از آسمان شب گرفته شده موجب می شود که اجرامی با اندازه 0.02 ثانیه قوسی (arcsecond) قابل مشاهده باشد.

نوردهی طولانی تکنیکی در عکاسی برای ثبت تصویر از عناصری که بازتاب کمتری داشته و در تاریکی قرار دارند مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

در مقام مقایسه، تلسکوپ فضایی هابل که پیشتر رکورد دار ثبت واضح ترین تصاویر فضایی بود، تنها نیمی از وضوح فناوری دوربین جدید تلسکوپ مجلن را داراست.

تلسکوپ مجلن دارای یک آینه به قطر 6.4 متر است که علتی برای ثبت تصاویر بهتر است. چرا که آینه هابل تنها 2.4 متر قطر دارد و این اختلاف در قطر آینه ها در وضوح تصاویر نیز تمایز بزرگی ایجاد می کند.

این درحالی است که حتی داشتن یک آینه بزرگ مشکل تاربودن تصاویری که از زمین گرفته می شود یک مشکل مهم است که در نتیجه اتمسفر زمین به وجود می آید. برای پرهیز از این مشکل یک آینه دوم به این تلسکوپ اضافه شد که می تواند شکل آن را تغییر دهد تا بتواند خود را 1000هزاربار در ثانیه با اتمسفر تطبیق دهد. این امر از گرفتن تصاویر تاری که سایر تلسکوپهای زمینی دارند جلوگیری می کند.

فناوری جدید برای گرفتن واضحترین تصاویر آسمانی/ اسرار فضایی بیشتری فاش می‌شوند 1

پس زمینه این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده و یک خوشه ستاره را نشان می دهد که در سحابی جبار شکل می گیرند؛ تصویر وسط نشان دهنده جفت ستاره های تتا اوری سی (Theta Ori C) هستند و تصویر پایین یک جفت ستاره دیگر است که به واسطه باد ستاره ای تتا اوری سی به وجود آمده است. این جزئیات توسط تلسکوپ مجلن مشخص شده است

سیستم این دوربین جدید منجر به یک کشف بزرگ شد. ستاره تتا 1 اری سی در سحابی جبار مدتها مورد بحث و مجادله ستاره شناسان بود.

ستاره شناسان اعتقاد دارند که این ستاره در حقیقت یک جفت ستاره است اما نمی توانستند این مسئله را ثابت کنند، چرا که فاصله بین دو ستاره بسیار اندک است. این درحالی است که پس از گرفتن تصاویر با تلسکوپ مجلن دانشمندان به سادگی توانستند تمایز بین دو ستاره را مشاهده کرده و نظریه خود را ثابت کنند.

گفته می شود که تصاویر این تلسکوپ می تواند پاسخهایی را برای اسرار بیشتری از فضا فراهم کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط PARIA33
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شکار مهاجم فضایی
  مریخ مقصدی مهم برای کاوش فضایی
  کودک ۹ ساله توالت فضایی طراحی کرد!!!!
  توالت رفتن در فضا ؛ بزرگترین چالش در ایستگاه فضایی بین‌المللی
  گردشگری فضایی با بالون‌هایی که شما را به فضا می‌برند!
  همه شاتل های فضایی را بشناسید
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  یک کاندید جدید و هیجان‌انگیز برای “ماده تاریک”
  تلسکوپ فضایی جیمز وب به طور کامل مونتاژ شد
  چرا شهاب‌سنگ‌ها قبل از رسیدن به زمین منفجر می‌شوند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان