امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گروه رستاک

#1
بیوگرافی گروه رستاک
"رستاک" در تابستان سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در قالب یک گروه موسیقی تجربی (Experimental Music Group) آغاز کرد. این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگها، اقدام به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و اساتید حوزه‌های متفاوت موسیقی نمود. اساسی‌ترین موضوعات مورد بحث در این جلسات، بازجست نغمه‌های اصیل و کهن موسیقی مقامی ایران است که به شیوه‌ای نو در حوزه موسیقی معاصر ایران سریان یابد. حکایت این گونه‌ی موسیقی که ماهیت نغمات خود را از موسیقی کهن ملل گوناگون اخذ کند، بسیار مفصل است و تلاش رستاک تجربه‌ای است در حوزه این ژانر موسیقایی.


سیامک (سیروس) سپهری گروه رستاگ


سرپرست گروه و نوازنده تار
کارشناس موسیقی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران
متولد ۲ شهریور ماه ۱۳۵۲
اجرای کنسرت در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، هلند و بلاروس همراه با گروه موسیقی رستاک
برنده بهترین موسیقی جشنواره فیلم مستند یادگار
تجربه زیبای دوران کودکی با مهربانی مادر برای لمس تار در دستان کوچکم شکل گرفت. احساسی که شیرینی اش سالها بعد باعث شد تا از رشتۀ زمین شناسی انصراف داده و به تحصیل در رشته موسیقی بپردازم. در سال ۷۶ همزمان با آغاز تحصیلم در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با همکاری دوست خوبم بهزاد پورنقی گروه موسیقی رستاک را پایه ریزی کردم . رستاکی که آرزوی همیشگی ام بود. گروهی با مناسبات عمیق هنری و انسانی با همراهی و پشتوانه ی همیشگی پدرم. از آن زمان تا کنون زیباترین لحظه هایم را در کناربهترین دوستانم برای تحقق رویاهایم در رستاک می گذرانم.


صبا جمالی گروه رستاگ


نوازنده قانون


نیما نیک طبع گروه رستاگ

نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای


کاوه سروریان گروه رستاگ


نوازنده سازهای سرنا، لبک، بالابان و نی
کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران
استاد دانشگاه و نوازنده فلوت ارکستر سنفونیک تهران
متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۵۴
اجرای کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه و همچنین اجرا در کشور ژاپن همراه با گروه موسیقی رستاک.
موسیقی رو در دوره دبیرستان در شهر بیرجند با ساز تنبک شروع کردم. این اولین عشق من بود. بعد یواشکی ساز نی خریدم و هی توش فوت کردم تا صداش در اومد. تئوری موسیقی و دستگاههای ایرانی را هم با کتاب خوندن و گوش دادن به نوارها کشف کردم. تو دانشگاه به دلیل علاقه‌ای که به آهنگسازی و موسیقی کلاسیک داشتم ساز فلوت و علوم آهنگسازی رو شروع کردم و تونستم با رتبه ۲ در رشته کارشناسی ارشد آهنگسازی قبول شم. در دانشگاه هنر، سوره، علمی کاربردی و هنرستان عالی موسیقی تدریس کردم و نوازندگی و آهنگسازی رو ادامه دادم. در حال حاضر هم در ارکستر سمفونیک تهران فلوت میزنم. چند کتاب و نرم افزار آموزشی موسیقی هم منتشر کردم و تو ارکسترهای مختلفی ساز زدم، آهنگ ساختم و کنسرت دادم. اما رستاک برای من چیز دیگه ایه!


یاور احمدی‌فر گروه رستاگ


نوازنده سازهای دف، دایره، دهل و پیپه
کارشناس نقاشی از دانشکده هنر و معماری
متولد ۱۹ شهریور ماه ۱۳۵۷
اجرای کنسرت در تالار وحدت و تالار اندیشه همراه با گروه موسیقی رستاک
در اهواز به دنیا آمدم. همراه بازی و ترانه تا نوجوانی در اهواز بودم. بعد که به تهران آمدم چشمانم دست به رنگ و قلم برد و قلبم تپید در سینۀ دف! به هنرستان نقاشی رفتم. همراه با آموختن دف نزد فرهاد عندلیبی، در دانشگاه مشغول به تحصیل دوره کارشناسی نقاشی شدم. در سال ۱۳۷۹ بزرگوار استاد بیژن کامکار به شاگردی مرا پذیرفت و با آرامش و شکوه دست مرا گرفت و پنج سال بعد دوستی مهربان و معلمی که با حضور در کنارش در طول دو سال به سمت دستیار بسیار آموختم (احمد خاک طینت). در سال ۸۵ بود که آغوش مهربان گروه رستاک خلوتم را پر ترانه کرد. گذشته از نواختن ساز، فارغ التحصیل کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ نیز هستم و تا هنوز همراه زندگی قدم میزنم ...


محمد مظهری گروه رستاگ


نوازنده کمانچه
متولد ۱۸ دی ماه ۱۳۶۰
کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر تهران
اجرا در تالار وحدت، تالار اندیشه، گنبد سلطانیه
و سالن کتابخانه ملی کشور بلاروس همراه با گروه موسیقی رستاک
۱۸ دی ۶۰ در کرج به دنیا آمدم (و هنوز هم هستم!). در ۱۷ سالگی کمانچه را نزد روزبه اسدیان شروع کردم، رشته تحصیلیم ریاضی بود، کنکور ریاضی هم دادم، اتفاقا قبول شدم ولی نرفتم. پس به سربازی رفتم و درس خواندم تا وارد دانشگاه هنر شدم. همزمان با دانشگاه در کلاس های استاد اردشیر کامکار شرکت داشتم و پایان نامه کارشناسی‌ام را با راهنمایی ایشان برگزار نمودم.
در سال ۸۵ دوباره در رستاک به دنیا آمدم و هنوز هم هستم ...


اکبر اسماعیلی‌پور گروه رستاگ

نوازنده تار
دانشجوی رشته موسیقی
متولد ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۴
اجرا در تالار وحدت، تالار اندیشه، گنبد سلطانیه، جزیره کیش و سالن کتابخانه ملی کشور بلاروس همراه با گروه موسیقی رستاک
اجرای کنسرت به دعوت سازمان یونسکو در کشور فرانسه
برنده بهترین موسیقی نمایش " قصه مردي كه لب نداشت" و "دختران قاليباف"
حدود سال ۷۲ يه سه تار خريدم و موسيقي رو شروع كردم ولی هميشه دوست داشتم نوازنده تار هم باشم. تار هم خريدم و مدتي با تكيه به تجربيات خودم تار زدم *و بعد رفتم خدمت استاد حميد خبازي كه واقعاً يادگيري تكنيك‌های تار رو مديون اين استاد عزيز هستم. سال ۸۴ از طريق رضا عابديان عزيز با گروه رستاك آشنا شدم. نحوه تمرین وشیوه تنظیم ملودیها و اجراهای گروه خيلي برام جذاب ودوست داشتني بود و اینطوری شد که به گروه پیوستم و از اون به بعد لحظات به یادموندنی رو درکنار گروه تجربه می کنم . لحظات تمرینات، ضبط آلبوم، سفرها، اجراهای رستاک و...


سارا نادری گروه رستاگ

نوازنده دوتار، سه‌تار، دسرکوتن، رباب و تنبک
متولد ۵ مرداد ماه ۱۳۶۰
کارشناس موسیقی از دانشگاه سوره
اجرای کنسرت در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند و سالن کتابخانه ملی کشور بلاروس همراه با گروه موسیقی رستاک
از همون بچگی به موسیقی علاقمند بودم. در ۱۷ سالگی با شنیدن صدای تنبور احساس خاصی نسبت به موسیقی پیدا کردم که تا اون لحظه تجربه نکرده بودم. با تشویق پدرم که عاشق موسیقی بود و می گفت موسیقی ایرانی با خون هر ایرانی عجینه، یادگیری تنبور را آغاز کردم .
کم‌کم دف، و بعد از ورود به دانشگاه موسیقی، تار و سه تار و بعد دوتار و سازهای دیگه‌ای رو شناختم و نواختم. در گروه های مختلفی ساز زدم، در جشنواره دانشجویی و موسیقی نواحی و ... شرکت کردم و مقام هایی هم آوردم، ولی انگار کم بود. خیلی هم کم بود. دنبال چیزی بودم که هنوز هیچ جا نبود. تا اینکه با رستاک آشنا شدم.
حالا من عضوی از رستاکم...


پیران مهاجری گروه رستاگ

نوازنده عود و دهلک
کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر تهران
طراح کوبه‌ای قطعات رستاک
متولد ۷ بهمن ماه ۱۳۶۱
اجرا در تالار وحدت، تالار اندیشه و جشنواره‌های موسیقی فولکور با گروه موسیقی رستاک
ده سال پیش، عود هزار ساله بود. من پانزده سال داشتم. کلمه و سعدی را، صوت و امیری را، رنگ و نقش را، کوه و اسب و انسان را خوش خوش می فهمیدم. می دانستم شاید گل قبیله ی ما بود، شاید باد ولایت ما بود و دف می زدم ... و عود هزارساله بود و من عود نمی دانستم.
نواختم با رستاک، از ۱۳۷۹
دف، احمد خاک طینت، آموختن، مجید پوستی، رستاک، آشنایی، عود، محمد فیروزی، عود، تامل، موسیقی.
حالا به حکم مهر دانشگاه هنر کارشناس موسیقی ام. نوازنده ی عودم. عود می زنم در رستاک و کوبه ای ها را سامان می‌دهم.
حالا صوت و حرف و نقش حرفه‌ی من است.
حالا شاید رستاک همسال عود است و من بیست و پنج سال دارم. لری، بلوچی، بختیاری، مازندرانی، خراسانی ... رستاک همسال ایران است. شاید حالا رستاک دیرسال تر از عود است.


بهزاد مرادی گروه رستاگ

خواننده و نوازنده سازهای دف، دهل، قوپوز، کوزه، طاس، تامبورین و دسرکتن
کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه علوم وتحقیقات
نوازنده برگزیده دف در جشنواره موسیقی نواحی ایران
متولد ۳ تیرماه ۱۳۶۴
اجرا در تالار وحدت و فستیوال موسیقی اقوام به همراه گروه موسیقی رستاک
این روزها را که با رستاک می گذرانم فکر می کنم بهترین لحظه های زندگیم هستند. چند سال قبل که امکان همراهی با رستاک بدین صورت برایم مقدور نبود، لحظاتم با موسیقی نواحی و زمزمه کردن آنها می گذشت. دیدار مهرداد نهایی، دوست خوب قدیمی‌مان و حضور فرزاد که بیشتر از یک برادر، استاد و دوستم است با رستاک آشناترم کرد. ده سالگی، آن روز که دف زدن را شروع کردم و قبل تر ازآن، اولین بار‌ که بابا یادم داد تنبور بزنم، تنبور بی‌رنگ قدیمی و یادگار پدربزرگم ، مادرم و لالایی های قدیمی کردی ... همه را در ذهن می‌آورم ... همه بودند تا رستاکی شدم.


رضا عابدیان گروه رستاگ

نوازنده کمانچه و تارباس آرشه‌ای
کارشناس زیست شناسی از دانشگاه گرگان
متولد ۲۳ تیر ماه ۱۳۴۹
اجرای کنسرت در کشورهای ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و هلند همراه با گروه موسیقی رستاک
مازندران/ بابل/ باران/ سقف های سفالی/ آسمان ابری/ گرامافون و صفحه های رنگارنگ به جای اسباب بازی در دوسالگی/ آکاردئون و یک تنبک با بدنه سفالی که زود شکست/ دبیرستان؛ آشنایی با تاتر و مباحثی مانند هنر برای مردم ، هنر برای هنر، هنر متعهد، هنر متعالی و مبتذل/ یادگیری ردیف آوازی/ دانشگاه و یادگیری سه تار نزد سعید محمدی که ناتمام ماند/ آموزش کمانچه نزد محسن علی محمدی که بعدها خودکشی کرد و سوگوارش شدم/ فراگیری کمانچه نزد استاد سعید فرج پوری/ آشنایی با سیامک در سال ۷۱ و اجرای چند کنسرت تا ورود به رستاک در سال ۷۹/ دنیای رنگارنگ نغمه های فولکلور ایران به روایت رستاک.


سحر ابراهیم

نوازنده قانون
کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران
متولد ۷ آذر ماه ۱۳۶۳
اجرای کنسرت در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و هلند همراه با گروه موسیقی رستاک
اجرای تور کنسرت گروه استاد شجریان در اروپا، امریکا و استرالیا
دیپلم افتخار buhnein hof از اتریش
دوازده ساله بودم که وارد هنرستان موسیقی دختران شدم. از همان سال به فراگیری ساز قانون پرداختم. پس از اتمام دوره هنرستان، در دانشگاه عالی موسیقی تهران به عنوان نفر اول در مقطع لیسانس برگزیده و سپس در رشته نوازندگی در مقطع کارشناسی ارشد ازدانشگاه هنر فارغ التحصیل شدم. تاکنون از محضر استادانی چون ملیحه سعیدی، محمد رضا لطفی، مجید درخشانی، اردوان کامکار، حسین دهلوی و... بهره برده‌ام. در سال ۱۳۸۴ به گروه رستاک پیوستم که حاصل آن چندین اجرا و ضبط آلبوم و ... بوده است. در سال ۱۳۸۷ با گروه استاد شجریان همکاری خود را آغاز نمودم و در حال حاضر نیز از اعضای گروه رستاک می باشم.



یاور احمد فر استاد دف منه[/color]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://persianv.com/pimg/persian/blog_10/158496_1.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://cinemakhabar.ir/Picture/20130328113117_29.gif
اینا با خارجیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.melodymag.com/wordpress/wp-content/gallery/rastak/rastak01.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://namehnews.ir/File/File/27485
این جزو گروهشون نیس ولس در عید پارسال چند نفر به غیر از گروه وجود داشتند این خانم ( به قول خدمون بچه ها حسنا جون)هم سرپرست کنسرت های ما بود
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://inn.ir/images/news/larg_pic/29-11-1391/image634967079464412734.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/3/10/8865_928.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.mazandnume.com/images/Ejrae%20Groh%20Rastak%20Dar%20sari%20(27).jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToAYqmy2K4n6JuEjBxLlKlMbfoaXG_D0tgzk1idrUwa8IKGn_sjQ
اخریه سنندج بودن
پاسخ
 سپاس شده توسط pink apple ، narges ziba ، Ƒαкє ѕмιƖє ، Sina_0611
آگهی
#2
عالی بوددددددددددددددددد
یک رنگ که باشی زود چشمشان را می زنی خسته می شوند از رنگ تکراریت این روز ها دوره ی رنگین کمان هاست!!
گروه رستاک 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Adl!g+
#3
mamnon az etelaatetSmile
barf pakon khateratat bihode jan mikand yad u in soye shi4xvshe ast
پاسخ
 سپاس شده توسط Adl!g+
#4
نگووو
از٧۶ باورم نمیشه
Wнαтever I вecoмe , I decιde
.I нαve ɴo reɢreтѕ 
پاسخ
 سپاس شده توسط Adl!g+ ، Ƒαкє ѕмιƖє
#5
(07-02-2014، 19:33)~No×OnE~ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نگووو
از٧۶ باورم نمیشه

راس میگم
دروغ نمیگم
ولی به دلیل این که سنتی می خوونن زود معروف نشدنن
وخیلی ها نمیشناسنشون
ولی کسانی که اهل اهنگ های سنتی باشن گروه رستاک رو میشناسن
پاسخ
#6
خیلی به گروهشون علـآقه دارم ^_^

سپـآس
  Do ɴoт dαre тo ѕтop мe jυѕт ιɴ cαѕe ѕoмeoɴe ѕтopped мe گروه رستاک 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Adl!g+
آگهی
#7
خیلی کاراشون قشنگن
تنها موزیسین های ایرانی هستن که حاضرم برم کنسرتشون
البته منظورم از موزیسن ، رپر ها نیستن
پاسخ
 سپاس شده توسط Adl!g+
#8
به سلامتی
زندگی بدون علی خر است°¡°¡°¡°
پاسخ
 سپاس شده توسط Adl!g+
#9
(07-02-2014، 19:57)Sina_0611 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
خیلی کاراشون قشنگن
تنها موزیسین های ایرانی هستن که حاضرم برم کنسرتشون
البته منظورم از موزیسن ، رپر ها نیستن

ارع
من واسم باعث افتخار که استادم تو این گروه است
واسع عید که بارون بارون رو خونده بودن خیل قشنگ بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان