امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عباسی: عده‌ای به دنبال تعلیق فوتبال هستند

#1
برنا، دکتر محمد عباسی شب گذشته میهمان بخش گفتگوی ویژه خبری در شبکه دوم سیما بود.

وی درباره مسائل اخیر فدراسیون فوتبال اظهار داشت: یكی از وظایف وزارت ورزش و جوانان ساماندهی، سیاستگذاری و نظارت بر هیات‌ها و فدراسیون‌های ورزشی است. طبق اساسنامه فدراسیون‌ها زمانی كه مهلت فعالیت روسا و اعضای هیات رییسه به پایان برسد، انتخابات برگزار خواهد شد. ما تفاوتی در بین فدراسیون‌ها قائل نیستیم. در انتخابات فدراسیون فوتبال برخلاف سایر فدراسیون ها برخی افراد در قالب اشكال ساماندهی شده رسانه ای تبلیغاتی را شروع كردند و ادای جریان فتنه را در آوردند. چون هجمه‌ها سنگین شد، حس می‌شد شرایط جدیدتری نسبت به سایر فدراسیون‌ها به وجود آید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بر خلاف تبلیغات منفی همه دیدند كه فضای آرامی حاكم بود. انتخابات در فضای باز برگزار شد، اما كسی عذرخواهی نكرد. سازمان بازرسی كل كشور از چهار ـ پنج سال قبل با سازمان تربیت بدنی اختلاف نظر داشت كه بازنشستگان نمی‌توانند در انتخابات شركت كنند. از زمان آغاز فعالیت من در وزارتخانه این نامه ها ارسال شد. حس كردم كه بد نیست كه از تجربیات پیشكسوتان استفاده كنیم، ولی باید این التهاب را از ورزش كم كنیم. بنابراین به همه اعلام كردیم كه حاضریم جوان‌ترها وارد مدیریت ورزش شوند و پذیرفتیم كه تغییرات به صورت تدریجی صورت گیرد. در برخی از فدراسیون‌ها این كار انجام شد و كسی مقاومت نكرد، اما در فوتبال به گونه دیگری كارها پیش رفت.

عباسی عنوان کرد: تصمیم داشتیم در زمان مقرر تغییر را اعمال كنیم. ما هیچ استثنایی قائل نشدیم، اما گویا فوتبال دوستان پیش‌بینی اتفاقات دیگر را می‌كردند. سازمان بازرسی كل كشور هم در نامه ای به معاونت ورزشی اعلام كرد كه بازنشستگان نمی‌توانند در انتخابات شركت كنند. این اتفاق شاید نزدیك به 20 روز مانده به انتخابات بارها اتفاق افتاد، اما برداشت دوستان در فوتبال فرق می‌كرد. سازمان بازرسی كل كشور به ما تذكر می‌داد، ما هم موظف بودیم آن را به فدراسیون اعلام كنیم.

وی گفت: در خاطر همه مردم است كه سال‌های قبل به خاطر برخی اختلافات و مطرح شدن گزارش‌های كاذب به AFC و فیفا زمینه‌ای فراهم شد كه اساسنامه فدراسیون فوتبال نسبت به سایر فدراسیون‌ها به طور مجزا تعریف شود. طبق اساسنامه فدراسیون مسئول برگزاری انتخابات است و ما فقط ناظر هستیم. با وجود جو سازی های كاذب مبنی بر دخالت ما در انتخابات به فدراسیون‌ و مجمع ابلاغ شد كه كاندیداها شرایط احراز را دارند. فدراسیون هم یك مجمع سه نفره دارد كه واجدان شرایط را احراز كنند.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: ما در یك فضای سنگین نمی توانیم دخالت كنیم، بلكه باید نظارت می‌كردیم. از طرفی طبق قانون انتخابات می توانست برگزار شود ، كسی در فدراسیون گمان نمی كرد كه قانون اجازه فعالیت به بازنشستگان را در فوتبال ندهد. از قبل گفته شده بود كه بازنشستگان نمی‌توانند شركت كنند، اما مجمع خلاف این عمل كرد. ما در فضای سنگین تبلیغات مجبور بودیم بستر را حفظ كنیم. همه جوسازی‌ها دروغ بود. متاسفانه در سیما هم برخی به این جو سازی كمك كردند. یكی از نگرانی های ما این بود كه برخی از افراد ممكن بود شخصی به این مساله نگاه كنند، اما در سیما برخی از برنامه‌ها به این شرایط دامن زدند. ما مردم را نگران می‌‌كنیم كه ممكن است تعلیق شویم. جالب‌تر این است كه موضوعی كه نیاز به دخالت مراجع خارجی باشد،‌ وجود ندارد، در داخل عده ای به AFC و فیفا گدایی می‌كنند كه ما را تعلیق كنید!

وی تصریح كرد: یك باند دسته بندی شده به دنبال این كار هستند . برخی از دوستان به ما پیشنهاد دادند كه دولت به كفاشیان مجوز بدهد، در صورتی كه قبل از آن خودم به كارگروه‌های دولت پیشنهاد دادم كه تا زمان برگزاری مجمع كفاشیان مجوز داشته باشد. من اعلام كردم كه هر كسی در مجمع رای آورد مورد حمایت است. همه ما جزو یك مجموعه هستیم، كار اصلی در رابطه با این موضوع انجام شده و قرار است دولت مجوز دهد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: بحث تعلیق اصلا مطرح نیست. ما مجوز می‌گیریم به شرطی كه افراد در داخل جوسازی نكنند. ما برای كار بسیار بزرگی كه در مقدماتی جام جهانی پیش رو داریم، به آرامش نیاز داریم.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط mohammadreza...
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  از هر ۱۰ اصفهانی، دست کم ۳ نفر ناقل ویروس هستند
Heart ۶۰ درصد مردان شاغل فاقد بیمه هستند
  چین به دنبال وضع قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ
  مصباحی مقدم: امروز جریان مقاومت آزادی بحر تا نهر را دنبال می‌کند
  شرکت جاسوسی اسرائیلی به دنبال بازاریابی در آمریکا
  پامپئو حامل پیام تعلیق الحاق کرانه باختری "تا اطلاع ثانوی" است
  تهدید آمریکا علیه کشورهایی که درصدد ازسرگیری روابط با سوریه هستند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان