امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه می توانم قد بلندی داشته باشم؟

#1
چگونه می توانم قد بلندی داشته باشم؟

این سؤالی است که برای بسیاری از نوجوانان و اولیاء آنها مطرح است،چه کاری انجام دهند تا قدشان بلند شود؟

به عقیده ی بیشتر افراد،قد بلند مشخصه ی بسیار خوبی است و پسران ما عموماً آرزو دارند بلندتر و درشت اندام تر باشند.اما بلند قد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد.سایز بدن افراد نتیجه ای از تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است.عوامل داخلی تعیین کننده قد،فاکتورهای ژنتیکی است که فرد از والدینش دریافت می کند و قابل تغییر نیست،عوامل محیطی تاثیر گذار نیز عبارتند از :تغذیه،آب و هوا،اقلیم و بیماریها و .... مثلاً شواهد موجود نشان می دهد نزدیکی یا دوری به خط استوا در اندازه بدن افراد موثر است .
اگر چه نمی توان عوامل محیطی و ژنتیکی را به راحتی جدا کرد ولی با بررسی ملل مختلف،نژادها و سرزمینهای گوناگون این نتیجه به دست می آید که عوامل محیطی بسیار مهم اند.ضمنا افراد نیز میتوانند رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنند تا رشدی آرام و طولانی تر داشته باشند.
طی تحقیقاتی مشخص شده که انسان کنونی از انسان اولیه بسیار بلند قامت تر است؛این نتیجه که با مقایسه ستون مهره ها در سنگواره های به دست آمده حاصل شده است.از لحاظ فیزیولوژیک،یک مادر بلند قد،نوزادی با وزن گیری بهتر خواهد داشت زیرا فضای لگن مادر بیشتر است و جنین رشد بهتری در رحم دارد .
بلند قد بودن مردان یکی از معیارهای خانم ها برای انتخاب همسر است،مرد بلند قد،قوی تر به نظر میرسد.در میان مواد مغذی مورد نیاز برای رشد قدی،مصرف به اندازه پروتئین ها و املاح از اهمیت ویژه ای برخوردار است .بیشتر رشد قدی با افزایش طول استخوانهای دراز بدن صورت میگیرد بدین ترتیب که در سنین کودکی در انتهای استخوانهای دراز بدن مثل استخوان ران و ساق پا، منطقه ای بنام اپی فیز موجود است که هنوز استخوانی نشده و از جنس غضروف است.این بخش مولد با تکثیر سلولی موجب افزایش قد استخوانها می شود و در انتهای سنین بلوغ،این بخش استخوانی شده و در این مرحله رشد قدی فرد متوقف می شود،لذا قد فرد بلندتر نخواهد شد.در بدن،هورمونی به نام هورمون رشد موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی،در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی می شود.استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ،ادامه دارد یعنی تا اوایل 20 سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد.
یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه است.ژاپنی ها توانسته اند با تغذیه سالم،متوسط قد جوانانشان را افزایش دهند.در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند.بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ،مرغ و ماهی،تخم مرغ و شیر.در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم،فسفر،منیزیم،روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند.
منابع کلسیم:لبنیات مثل شیر،ماست،پنیر خامه و بستنی است.فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان است.فلوئور نیز در آب موجود است و آب مصرفی بایستی محتوی ppm 1 فلوئور باشد.
تحقیقات اخیر،اذعان می دارد که مصرف " روی " به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب خواهد شد، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی و قدرت جنسی پایین مردان جوان میشود.به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیادتر رخ می دهد.توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان،مصرف روزانه 150 گرم گوشت،نصف تا 1 لیوان حبوبات پخته ، 2 تا 3 لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان است.
نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح،طبق دستور و مصرف هفتگی آهن،رشد قدی شان را بهبود بخشند.پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد،بادام،بادام زمینی و گردو بخورند .
غذاهای دریایی مثل ماهی،میگو،جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.
پس توصیه می شود کسانی که می خواهند قد بلندتری داشته باشند هفته ای 1 مرتبه جگر و 2 مرتبه غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد بادام و بادام زمینی و گردو بخورند .

یک نکته بسیارمهم در افزایش قد:
انجام فعالیت های ورزشی است.هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزشهایی مثل بسکتبال،والیبال، شنا،بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند.
در دهه ی اخیر با انجام عملی بر روی افراد کوتاه قد،به طور مصنوعی طول استخوانهای درازشان را افزایش می دهند،بدین ترتیب که استخوانهای پا را شکسته و محل شکستگی را به پوششی از جنس استیل متصل می کنند .در نهایت بهتر است با تامین رژیم غذایی مناسب و با تشویق آنها به فعالیت بیشتر زمینه رشد قدی نوجوانان را فراهم سازیم.
چگونه می‌توانیم قد بلند و لاغر شویم؟

من دوست دارم به سرعت قد بلند شوم، تا حدودی هم ورزش می‌كنم، شما كدام ورزش را برای بلند و لاغر تر شدن اندام‌های من پیشنهاد می‌كنید؟

سوال از مارتیکا هینر

سؤال: من دوست دارم به سرعت قد بلند شوم، تا حدودی هم ورزش می‌كنم، شما كدام ورزش را برای بلند و لاغر تر شدن اندام‌های من پیشنهاد می‌كنید؟

پاسخ ماتریكا هینر : تاریخ نشان داده است كه زنان همیشه ازبزرگ بودن جثه ی خود می‌ترسیدند. در دهه ی 80 لات برك و كالنالیس ادعا كردند كه روشی دارند كه ورزش روز مره می‌تواند باعث كاهش چاقی شود. در دهه ی 90 پایلاتس نیز با الهام از آن ، روشی به مردم ارائه كرد كه در ورزش‌های روزانه انجام حركاتی مثل یوگا و حركات كششی بدن را بلند و لاغر می‌سازد.

اما شما برای یوگا باید یك مربی انتخاب كنید، پیلات و دیگر حركات كششی تا اندازه ای برای افراد چاق خوب است. اگر چه بعضی از مربیان این روش را فقط به افراد بلند و لاغر پیشنهاد می‌كنند اما این روش برای افراد بزرگ جثه نیز تا حدودی خوب است.

اصول اساسی و آناتومی و فیزیولژی بدن پیشنهادی نیستند. استفاده از این تكنیك‌ها برای تندرستی و سلامت بسیار خوب است، برای زنان مزایای زیادی دارد. انجام این حركات خوب است اما بعضی‌ها ادعا‌های نادرستی درباره ی آن‌ها می‌كنند.

ادعای ایجاد لاغری!
برای ایجاد لاغری چربی‌های بدن باید كم شود. بدن انباشته از انرژی است و این كالری‌ها از طریق ورزش، خوردن كمتر یا هردوی آن‌ها سوزانده می‌شود. حركات كششی مقدار كمی كالری می‌سوزانند بنا بر این در كاهش چربی بی اثرند.

ادعای سرعتی شدن بدن
سوخت و ساز باعث كاهش چاقی می‌شود. انجام برخی از تمرینات باعث لاغری بدن می‌شود و به موجب آن سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد. برای لاغر شدن به مصرف بیشتر كالری و افزایش حركات ماهیچه‌ها در برابر وسایل سنگین لازم است. این تمرینات باعث افزایش مقاومت بدن نمی‌شود بنابراین به طور مناسب ماهیچه‌ها ی بدن را تحریك نمی‌كند تا حجمشان زیاد شود. درنتیجه در سرعت بدن تاثیری ندارد.

ادعای دراز شدن ماهیچه‌ها
فقط بینی ، چشم و پا به طوری كه می‌خواهید در می‌آیند. ماهیچه‌های هر فرد مربوط به استخوان بندی اوست. این ادعا بسیار خنده دار است كه بدون عمل جراحی روی استخوان بندی تغییر ایجاد می‌شود. و ماهیچه‌ها فقط در سن 13 تا 19 سالگی رشد می‌كنندو دراز می‌شوند.

ادعای جلوگیری از حجیم شدن ماهیچه‌ها
این كه به وسیله ی رقصیدن ماهیچه‌های شما بزرگ می‌شود یك ادعا است. شاید باعث ماهیچه‌ها در یك مقیاس شود. در اثر بدن سازی حجم ماهیچه‌ها ی شما افزایش می‌یابد اما بر اثر انجام این كار‌ها حجم ماهیچه‌ها افزایش نخواهد یافت فقط ثابت می‌ماند.
این گونه تمرین‌ها در بزرگ شدن ماهیچه‌ها تاثیری ندارد. برای بزرگ شدن ماهیچه‌ها باید تمرینات دیگری انجام دهید. در حقیقت این كار مخصوصا در زنان تا حدی ماهیچه‌هایشان را سفت می‌كند. بیشتر زنان برای چند ساعت در هفته به طور جدی به بلند كردن اجسام نیاز دارند. و به علاوه باید از حالت عادی كالری بیشتر مصرف كنند. به طور متوسط زنان بین 5 تا 10پوند دمبل می‌زنند یا این كه از دو چرخه‌های خانگی استفاده می‌كنند. كه تا اندازه ای برای رشد ماهیچه‌ها خوب است.

برخی از زنان استعداد بدن سازی را در ماهیچه‌ها یشان دارند. آن‌ها شاید بدن عضلانی تری نسبت به بقیه دارند.به همین دلیل با ایجاد یك انگیزه ی كوچك می‌توانند ماهیچه‌های خود را بسازند. زنان زیادی هم هستند كه قصد ندارند بلند و لاغر باشند اما به دلایل ژنتیكی این گونه می‌شوند.

ادعای رسیدن به بدن رقاص‌ها
بسیاری از رقاص‌ها برای رقصیدن روش و تكنیك‌های آن‌ها را یاد می‌گیرند. و بسیاری از زنان با انجام حركات كششی فكر می‌كنند كه یك هنر پیشه ی اول باله می‌شوند. اما اگر واقع گرایانه به این موضوع نگاه كنیم، خواهیم دید كه بدن آن‌ها مثل رقاص‌ها نمی‌شود.
رقاص‌های باله واقعا بدن بلند و لاغر دارند. اما این كه چگونه آن‌ها این بدن را دارند، اكثرا در نتیجه ی ژن‌های آن‌ها، عادات غذایی سالم و كشش پا‌ها است. بنابراین بسیاری از رقاص‌های بلند و لاغر به دلیل تحمل گرسنگی و تمرین زیاد این گونه شده اند و مسیر درست را انتخاب كرده اند و بدنی مطلوب به دست آوردند.
انتخاب رقاص‌ها در دنیا جایگاه ویژه ای دارد. آن‌ها یی كه اندام زیرین باریك و لاغری دارند برای باله در شركت‌ها انتخاب می‌شوند. و افرادی كه قسمت‌های بدنشان بزرگ است برای باله انتخاب نمی‌شوند. و رقاص‌ها كاملا مراقب تركیب بدنشان هستند تا شكل خود را از دست ندهند.

چگونه می‌توانید بلند و لاغر شوید
برای لاغر شدن:
شما به انجام فعالیت‌های فیزیكی اقلا 60 دقیقه در بیشتر روز‌های هفته نیاز دارید تا چربی‌های بدنتان را كاهش دهید. اخیرا راهنمایی به وسیله ی دپارتمان سلامت و سرویس‌های انسانی كالج طب ورزش آمریكا منتشر شده است.
خوردن كالری‌های كم به كاهش چاقی شما كمك زیادی می‌كند. در اینجا شماری از این راه‌ها را برایتان بیان كرده ایم.

• نگه داری نوع و مقدار غذا‌ها در دفترچه ی یادداشت روزانه.
• سایز تكه‌های غذایی را نسبت به قبل كم كنید.
• غذاهای سالم انتخاب كنید. به ای خوردن غذا‌های با كالری زیاد از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده كنید كه هم مفیدند و هم خود به خود كالری كمتر به شما وارد می‌كنند.

شما می‌توانید قبل از مصرف پروتئین و كالری‌ها ی اضافی ماه‌ها مثل یك شخص كه به ژیمناستیك می‌رود خوب بمانید. این لازم نیست كه شما وزنه‌های سنگینی بلند كنید بلكه باید یاد بگیرید تا در برابر خیلی چیز‌ها ایستادگی كنید.

برخی از مشاوران به زنان پیشنهاد می‌كنند كه وزنه‌هایی به سنگینی بیشتر از 3 پوند را بلند نكنند. این پیشنهاد بسیار خطرناكی است. همه ی زنان باید وزنه‌های سنگین تر را نیز بلند كنند تا بدنشان سست نشود و دچار مشكلاتی مثل تحلیل رفتن ماهیچه‌ها نشود.
در اینجا راه‌های مفیدی را برای حفظ سلامتی بدن خود آموختید و آن‌ها را در زندگی هفتگی‌تان قرار دهید.

برای بلند تر شدن:
قد انسان فقط در سن 13 تا 19 سالگی بلند می‌شود. بنابراین حتی برای آن تلاش نكنید.


نکته ای قابل توجه دختران قد بلند

محققان به نکته ای قابل توجه در رابطه با بارداری زنان قد بلند رسیده اند ، آیا می دانید زنان قد بلندی که ...

مظهری خاطرنشان كرد: در دوران بلوغ اگر به تغذیه دختران نوجوان توجهی نشود، قد آنها كوتاه و اندامشان ظریف خواهد بود از این رو نسل آینده را نیز به مخاطره می‌افتد زیرا دختری كه قد بلندی دارد، ذخایر غذایی كاملی داشته و در هنگام باروری جفت بزرگتری ساخته و تغذیه بهتری از طریق جفت به جنین می‌رسد.

یك متخصص تغذیه گفت: دختران قد بلند ذخایر غذایی كاملی دارند و در هنگام بارداری جفت بزرگتری ساخته و از این رو تغذیه بهتری از طریق این جفت به جنین رسیده و فرزندان آنها سالم تر به دنیا می‌آیند.
سید‌ ضیاءالدین مظهری اظهار داشت: دختران در دوران بلوغ نیاز زیادی به آهن و كلسیم پیدا می‌كنند و اغلب آنها در این ایام رژیم گرفته یا از غذاهای فست فود استفاده می‌كنند كه موجب عدم تأمین نیازهای تغذیه‌ای آنها شده و ذخایر بدنی آنها تحلیل می‌رود.
وی در ادامه افزود: تغذیه فقط شامل خوردن و لذت بردن نمی‌شود؛ در ورای تغذیه باید به سلامتی اندیشید و رساندن 50 ریزمغذی و اسیدهای چرب آمینه به سلول‌های بدن از طریق مواد غذایی ضروری است.
این متخصص تغذیه با بیان اینكه روش تغذیه اكثر دختران جامعه نادرست است، ادامه داد: سرعت افزایش تكثیر سلولی در دوران بلوغ شبیه به نوزادی است كه تازه به دنیا آمده و با سرعت رشد كرده است و در طول 5 الی 6 ماه وزن او به دو برابر می‌رسد و در دوران بلوغ اگر دختران جوان خواب كافی داشته و از تمام گروه‌های غذایی استفاده كنند، 10 الی 15 سانتی‌متر قد كشیده و وزن آنها نیز اضافه می‌شود.
مظهری خاطرنشان كرد: در دوران بلوغ اگر به تغذیه دختران نوجوان توجهی نشود، قد آنها كوتاه و اندامشان ظریف خواهد بود از این رو نسل آینده را نیز به مخاطره می‌افتد زیرا دختری كه قد بلندی دارد، ذخایر غذایی كاملی داشته و در هنگام باروری جفت بزرگتری ساخته و تغذیه بهتری از طریق جفت به جنین می‌رسد.
این استاد دانشگاه با بیان اینكه اگر زنان می‌خواهند فرزندان آنها دچار بیماری نشوند در هنگام ورود به حاملگی باید دارای وزن مناسب‌ باشند، گفت: هم‌اكنون 60 درصد از دختران كشور دچار كم‌خونی هستند كه اثرات منفی بر روی رشد آنها در دوران بلوغ دارد.
مظهری ادامه داد: عمده كم‌خونی دختران شامل فقر آهن، كمبود اسید فولیك و ویتامین B12 است و برای جبران آن باید از گوشت قرمز، ماهی و منابع گیاهی استفاده كنند اما جذب آهن منابع گیاهی در بدن پایین است.
این متخصص تغذیه با بیان اینكه دخترانی كه كم خونی دارند، غذای خود را با ماست یا دوغ مصرف نكنند، گفت: مصرف لبنیات به دلیل داشتن كلسیم، جذب آهن مواد غذایی را مختل می‌كند.

آیا ورزش باعث افزایش قد می شود؟

اغلب این طور تصور می شود که ورزش می تواند بر روی جریان رشد تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد؛ موضوعی که اثبات آن قدری پیچیده به نظر می رسد.

آیا بچه های ورزشکار بلند قدتر می شوند؟
بعضی مطالعات نشان می دهد که بچه های ورزشکار اندکی بلند قدتر از سایر بچه ها هستند. بر اساس این مطالعات ذهنیت اثر سودمند ورزش بر افزایش قد، حتی به میزان اندک، قوت گرفته است.

این موضوع را می توان این طور توضیح داد که ممکن است ساعات متمادی مصرف انرژی ، زمان خواب را افزایش دهد و در نتیجه زمینه ای مناسب برای تولید هورمون رشد به وجود آید. از سوی دیگر بچه های بلند قد گزینه های مطلوب تری برای ورزش نسبت به بچه های کوتاه تر هستند.

این موضوع اصلاً جای تعجب ندارد که قد امتیاز انکار ناپذیری در ضوابط بسیاری از ورزش هاست.مانند ورزش های بسکتبال یا والیبال . اما آنچه اهمیت دارد این است که به احتمال محققان این پژوهش ها به اشتباه علت و نتیجه را با هم فرض کرده باشند.

ورزش شدید در جریان رشد مفید است یا مضر؟
محققان، در رابطه با همین موضوع خطرات ورزش شدید بر روی جریان رشد را یادآور می شوند. گاهی والدین موضوعاتی مانند: فشار بر ماهیچه ها و کشیدگی استخوان ها که باعث افزایش چند سانتی متری قد می شود، بیان می کنند. اما این تفکری نادرست است زیرا ماهیچه ها خاصیت انعطاف پذیری قابل توجهی دارند، برعکس استخوان ها که به طور غیر ارادی رشد نمی کنند. استخوان ها طبق نیازشان و به میزان مطلوب رشد می کنند و بزرگ می شوند.

مسلماً، گاهی فشارهای بیش از حد جسمی اختلالات جسمی و هورمونی را به دنبال خواهد داشت؛ این اختلال ها نیز ممکن است موجب تأخیر یا توقف در جریان رشد شود.

استخوان هایی نه چندان بلندتر ولی محکم تر
با توجه به نکات گفته شده ، محدود کردن ورزش تنها بر جریان رشد دشوار است. اما ورزش نقش مهمی در ایجاد محکم شدن تودۀ استخوانی دارد. ورزش با افزایش فشاری کاملاً طبیعی بر استخوان بندی بدن ، کمک می کند که بدن کلسیم مورد نیازش تا ده سال آینده را تأمین کند. بنابراین، مطمئناً اگر ورزش همراه با افزایش قد نباشد ولی تراکم اسخوان ها را به ارمغان می آورد!
توصیه هایی مفید برای داشتن دندان‌های سفید!

اگر می‌خواهید دندان‌هایی سفید و براق داشته باشید 9 توصیه زیر را بکار ببرید:

برای داشتن لبخندی زیبا و فریبنده از توصیه‌های زیر استفاده کنید
اگر می‌خواهید دندان‌هایی سفید و براق داشته باشید 9 توصیه زیر را بکار ببرید:

1. هر روز نخ دندان بکشید:
پلاک‌های بین دندان ذرات تیره غذا را به خود جذب می‌کند و باعث بوجود آمدن لک روی سطح دندان میشود. استفاده از نخ دندان باعث می‌شود این پلاک‌ها از بین بروند.

2.از محلول‌های شست و شوی دهان استفاده کنید:
استفاده از محلول‌های پاک کننده و شست و شوی دهان با این مواد باعث از بین رفتن ذرات غذا و لکه‌های سطح دندان می‌شود.

3. رنگ نوشیدنی‌های خود را کمرنگ کنید:
در چای و یا قهوه تان شیر بریزید تا کمرنگ تر شود . چای و قهوه کمرنگ حاوی مواد شیمایی تیره کننده بسیار کمی هستند.

4.غذاهای ترد را بجوید:
جویدن سبزیجات و میوه مانند یک مسواک طبیعی عمل می‌کند،‌ باعث می‌شود دندان‌ها از وجود پلاک و ذرات غذا پاک شده و آنها را تمیز می‌کنند.

5.از یک مسواک مناسب استفاده کنید:
اگر درست مسواک بزنید، ذرات غذا و پلاک‌ها از بین دندان‌ها پاک شده و سطح دندان روشن تر از همیشه خواهد شد.

6. سفیدکننده‌هایی مانند "کرست" نامرئی هستند، می‌توانید هنگامی که رانندگی می‌کنید و یا در حال پختن شام هستید آن را به دندان‌هایتان بمالید.

7. جرمگیری کنید:
دندان پزشک شما با وضعیت دندان‌های شما به خوبی آشناست، و می‌تواند راه‌های مناسبی برای سفید کردن دندان‌ها به شما پیشنهاد کند. می‌توانید دندان‌هایتان را با ژل سفید کننده‌ها پوشانده و به مدت نیم ساعت و یا در تمام شب آن را روی دندانها نگاه دارید، بستگی به ماندگاری ژل سفید کننده دارد. از این راه تنها زمانی می‌توانید استفاده کنید که هدف تان براق کردن و سفید کردن دندان‌ها باشد، و بعد می‌توانید برای چند ماه دندان‌های سفید و زیبا داشته باشید.

8.از سفید کننده‌های قوی استفاده کنید:
این راه ، شما را سریع تر به هدف تان می‌رساند(البته کمی گران است) دندان پزشک دندان‌های شما را با این ماده سفید کننده می‌پوشاند، و در کمتر از یک ساعت روشنایی و سفیدی خاصی به دندان‌های شما هدیه می‌کند.

9. اصول را رعایت نکنید:
می‌دانم این حرف را زیاد شنیده اید اما حقیقت دارد: دو بار در روز مسواک بزنید و یک بار نخ دندان بکشید. این دو راه ساده ترین و مهم ترین راه برای داشتن دندان‌هایی سالم و زیباست.

چگونه دندان های شفاف و براقی داشته باشیم؟

چگونه از زردی دندان هایمان پیشگیری کنیم؟آیا شما هم در آرزوی داشتن دندان های براق و شفاف به سر می برید،آیا می دانید چگونه به این آرزو برسید؟

چه کارهایی را باید انجام دهیم و از چه کارهایی باید بپرهیزیم؟
دندان های ما طبیعتا سفید است اما دندان های بعضی از افراد کمی سفید تر یا کمی زردتر است.
در وحله ی اول باید بدانید،سفیدی و جنس دندان از همان دوران کودکی،و از دندان های شیری کودکان مشخص می شود به همین دلیل والدین باید از همان ابتدا توجه خاصی را به دندان های کودکشان داشته باشند.

تفاوتی که بین دندان های شیر و دندان های دائمی وجود دارد بدین ترتیب است:
دندان های دائمی دارای مینای و ساختار متفاوت تری نسبت به دندان های شیری هستند.این تفاوت اساسی با بالاتر رفتن سن و رشد دندان های بیشتر بروز می کند،هم چنین مسئله ی مهمی که در مورد دندان های پیش می آید در رابطه با طرز نگهداری و مواظبت آنهاست.اگر به درستی از دندانهایتان مواظبت نکنید باعث می شود که مینای دندان هایتان به مرور زمان باریک شده و از بین بروند.

* به عاج های دندان تان نیز باید اهمیت بدهید.زیرا عاج های دندان نیز نقش بسیار مهمی را در استحکام و پایداری دندان ایفا می کنند.عاج های دندان نقش مستقیمی در سفیدی و درخشندگی دندان های شما دارند.

آیا شما می خواهید دندان های سفیدی داشته باشید یا اینکه دندان های تان براق باشند؟
تفاوت جزیی اما مهمی بین دندانهای سفید و دندان های براق وجود دارد.بسیاری از افراد از مواد سفید کننده یا پودر های سفید کننده دندان استفاده می کنند به امید اینکه دندان های شان براق شوند.

عواملی که باعث می شود دندان های شما براق شود بدین ترتیب می باشد:
*استفاده مرتب و مداوم از مسواک .

*هیچ گاه مسواک را بر روی لثه های خود نکشید زیرا باعث می شود که لثه های تان از بین رود و هنگامی که لثه از بین رود،دندان دیگر پایه و جایگاهی برای حفظ خود ندارد.

*بعضی از افراد نحوه ی صحیح مسواک زدن را نمی دانند.به همین دلیل ممکن است نا آگاهانه مینای دندان شان را از بین ببرند.نحوه ی صحیح درست مسواک زدن را از دندانپزشک خود بیاموزید.

*اگر از مینای و عاج دندان تان به خوبی مراقبت کنید،بعد از مدتی،از سفیدی و شفافیت دندان های تان متحیر خواهید شد.

*بسیاری از افراد با جرم گیری مداوم و مرتب،دندان های شان را براق و تمیز می کنند.اما مراجعه های متعدد نزد دندانپزشک برای جرم گیری،باعث می شود که مینای دندان هایتان مقاومت خود را از دست بدهد.
*افرادی که به وفور از چای،قهوه استفاده می کنند باعث می شود که دندان هایشان رنگ زردی را به حود بگیرد،زیرا این مایعاتی که میل می کنید دارای رنگ موثری برای تغییر سطح دندان شما هستند.

*کیک های بسیار شیرین را نخورید یا اگر از این کیک های میل می کنید،بعد از خوردن از مسواک استفاده کنید.زیرا کیک های که خیلی شیرین هستند دشمن اصلی دندان هستند.
حل برای فرار از دندان های زرد

هر روز با خوردن مواد غذایی و حتی نوشیدنی هایی مانند : چای و یا قهوه باعث می شوید که دندان هایتان حالت زردی را به خود گرقته و از حالت شقاقی که شما تمایل دارید خارج شود حال باید چه کاری انجام داد؟

* کربنات سود ماده ای است که باعث سفیدی دندان های شما می شود،می توانید از این ماده شیمیایی به روی دندانهایتان استعمال کنید.این ماده را بر روی مسواک خود بزنید و به دندان هایتان بمالید البته باید دقت داشته باشید که مبادا این ماده ی را قورت دهید و در حین اینکه دندان های تان را با این ماده می شوید دهانتان را از آب پر کنید تا مبادا غلظت زیاد این ماده باعث از بین رفتن مینای دندانتان نشود.

* بعضی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شود زیرا این دو میوه دارای موادی هستند که باعث می شود رسوبی که بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود، و جرم روی دندان هایتان را نیز پاک می کند.

* مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند:
چای،قهوه برخی میوه هایی که دارای رنگ قرمز هستند مانند:گیلاس،تمشک و ... حالت لکه دار کردن و رسوب دندان هایتان را افزایش می دهد پس برای اینکه این لکه های و جرم های قهوه ای و زرد رنگ بر روی دندان های تان نماند،مدتی بعد از اینکه این مواد غذایی را میل نمودید بهتر است از مسواک استفاده کنید.
* اگر شما فردی سیگاری هستید این لکه های هر چه سریعتر و هر چه بیشتر بر روی دندان های تان ظاهر می شود زیرا سیگار به دلیل نیکوتین بالایی که دارد،رسوبات بسیاری را بر روی دندان های تان به جای می گذارد. و راه حلی که برای این موضوع پیشنهاد می کنیم بدین ترتیب است که شما می توانید هر جند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید و او دندان های شما را جرم گیری کند تا این لکه های کاملا محو شوند.

* برای اینکه همیشه دندان هایتان براق بماند توصیه می کنیم که سه بار در روز مسواک بزنید و مدت زمانی که برای هر بار مسواک زدن توصیه می شود سه دقیقه است نه بیشتر که به مینای دندان آسیب برساند و نه کمتر از این مدت زمان که باعث شود دندانهای شما را به خوبی تمیز نکند
سفید کردن دندانها

چه روش و راه حلی برای سفید کردن دندان‌ها باید انتخاب کنیم؟ ضروری است که اصول این درمان‌ها و عوارض جانبی‌اش را برای پی بردن به نشانه‌ها و محدودیت‌هایشان بدانیم.

در زمانی که زیبایی موضوعی مهم و قابل توجه است، روش‌هایی برای درخشان کردن دندان‌ها (سفید یا درخشان کردن دندان‌ها) بیش از پیش مورد اقبال قرار می‌گیرند، و هدف عمده ای برای کارهای محققین و متخصصان به شمار می آیند.

پس، چه روش و راه حلی برای سفید کردن دندان‌ها باید انتخاب کنیم؟ ضروری است که اصول این درمان‌ها و عوارض جانبی‌اش را برای پی بردن به نشانه‌ها و محدودیت‌هایشان بدانیم.

جراح دندانپزشک وظیفه دارد بیمار را نسبت به آثار، انتظارات و عوارض جانبی سفید کردن دندان‌ها آگاه کند. مهم ترین اصل از میان این اصول مربوط می‌شود به تماس محلول سفید کننده، یعنی آب اکسیژنه، با رنگ دانه های رنگی موجود در دندان ها.

در یک فرآیند اکسیداسیون، این محلول شیمیایی مولکول های تیره رنگ را با مولکول های روشن جایگزین می کند.

محلول درخشان کننده به شکل‌های متفاوت (پودر یا ژل) و با غلظت‌های مختلفی در دسترس اند، و ممکن است واکنشش در اثر نور یا گرما افزایش یابد.

برای درخشان کردن دندان‌ها، در ابتدا باید نوع درمان تشخیص داده‌ شود. به طور کلی، دو نوع رنگی شدن عمده برای دندان‌ها وجود دارد: دندان‌‌های «زرد» و دندان‌های «خاکستری».

درخشان کردن دندان‌های زرد آسان‌تر است، زیرا در پایان درمان، دندان‌های زرد بیشتر به رنگ سفید تمایل پیدا می‌‌کنند. بالعکس، درخشان کردن دندان‌های خاکستری بسیار سخت‌تر است. ضمناً هرچه دندان‌ها رنگ یکدست تری داشته باشند، درخشان کردن‌ شان راحت تر خواهد بود.

در نهایت باید بدانیم که فقط می‌توان دندان‌های طبیعی را درخشان کرد و سفید کردن دندان‌هایی از جنس رزین یا سرامیک غیر ممکن است.

دندان‌های درخشان
جراح-دندانپزشک می‌تواند از ژل پروکسید کاربامید کمک بگیرد. آب اکسیژنه با غلظت سه برابر پروکسید کاربامید هم می تواند مفید باشد. هرچه غلظت آب اکسیژنه بالاتر باشد، درمان سریع تر خواهد بود. نور و گرما نیز فرآیند درخشان سازی را فعال می‌کنند ولی یک ایراد بزرگ وجود دارد و آن هم افزایش حساسیت دندان‌هاست.

دندان‌های کدر
دندان‌های کدر (که غالباً به دنبال یک شوک، آسیب یا جراحت ظاهر می‌شوند) به مرور زمان گرایش به رنگی شدن دارند. این دندان ها در مقابل پِربورات سدیم بسیار خوب واکنش نشان می‌دهند، این ماده که به شکل پودر وجود دارد و با آب مخلوط می‌شود، در داخل دندان آب اکسیژنه آزاد می‌کند.

به حساسیت بیش از حد دندان‌ها توجه کنید!
اصلی ترین اثر جانبی تمام روش های درخشان کردن، ایجاد حساسیت در دندان‌هاست! هرچه غلظت آب اکسیژنه بیشتر باشد، عمل سفید‌ شدن دندان‌ها سریع تر انجام شود.... ولی شانس ابتلا به حساسیت دندان‌ها هم بیشتر می‌شود.

دو نوع درمان
جراح-دندانپزشک دو شیوه برای درخشان کردن دندان‌ها پیشنهاد می‌کند: درمان در خانه و یا درمان در دندان پزشکی. در هر دو روش، نتایج تقریباً یکسان اند. بیمه هزینۀ این درمان ها را تقبل نمی‌کند؛ بنابر این شیوه‌ ای که دندانپزشک مورد استفاده قرار می‌‌دهد، این هزینه بین 600 تا 1500 یورو خواهد بود.

درمان در دندانپزشکی
تمام مراحل به طور کامل در مطب دندان پزشکی و با استفاده از آب اکسیژنۀ غلیظ و در مدت کوتاهی انجام می‌شود.

غلظت بالای مواد درخشان کننده باعث ایجاد حساسیت دندانی می شود.

درمانی که به طور کامل در دندان پزشکی انجام می شود فقط شش ماه دوام دارد. بنابراین باید این درمان را تا یک هفته بعد از اولین جلسۀ دندان پزشکی در خانه تکمیل کرد.

درمان در خانه
پزشک قطره ای را تجویز می کند که هر شب به مدت 2 تا 3 هفته باید مصرف شود.
غلظت پروکسید کاربامید کم است (بین 10 تا 16%) بنابراین باید مدت درمان با این قطره طولانی باشد تا دندان‌ها از آب اکسیژنه اشباع شوند.

در این روش هم دندان دچار حساسیت می شود ولی کمتر.

نتایج استفاده از این روش تا 2 سال بعد از سفید کردن باقی می مانند.
توجه داشته باشید که این روش همان درمان دارویی نیست که از داروخانه ها خریداری می کنیم، و به اندازۀ درمان‌های پذیرفته شده و آشنای دندان پزشک در مطب مؤثر نیست.
دستور العمل های خانگی برای سفیدی دندان!!

با ساده ترین و ارزان ترین روش در منزل تان از رنگ زرد دندان های تان راحت شوید،اما چگونه می توان زردی دندان های را از بین برد؟

سال‌های پیش و شاید همین امروزه روز در بسیاری از فرهنگ‌ها و مجامع شکل خاصی از دندان‌ها علامت زیبایی بوده است.رنگ کردن دندان‌ها به رنگ‌های سیاه و تیره،تراشیدن دندان‌ها به شکل‌های مختلف و یا روکش‌های طلای دندان‌ها،همگی در فرهنگ‌های مختلف جهان ممکن است علامت زیبایی شناخته شود اما در کشور ما و بسیاری از جوامعی که فرهنگ و رفتاری شبیه به ما دارند،داشتن دندان‌هایی مرتب،خوش ‌شکل و از همه مهم‌تر سفید،علامت خاص زیبایی دندان‌ها شناخته می‌شود.

چرا دندان‌ها رنگ می‌شوند؟
در گویش عام،دندان‌ها به رنگ سفید شناخته می‌شوند اما اگر همین رنگ سفید را در جزییات خوب نگاه کنید و رنگ دندان‌های چند نفر از نزدیکانتان را با هم مقایسه کنید،می‌بینید که در همین رنگ سفید،درجات متفاوتی از تیرگی و روشنی وجود دارد.در واقع دندان‌ها در ذات خود و از شروع رویش ممکن است به صورت طبیعی سفیدتر و یا زردتر باشند.پس اگر دوست دارید دندان‌های سفیدی داشته باشید باید با انصاف به دندان‌های خود نگاه کنید و اگر دندان‌های شما سالم‌اند و به دلیل بیماری یا مشکل خاصی دچار تغییر رنگ نشده‌اند،همان رنگ واقعی دندان‌هایتان را (هر چند کمی هم زرد باشد) بپذیرید و با آن کنار بیایید.از طرفی دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی در طی سال‌های بعد از رویش تغییر رنگ بدهند.این دلایل ممکن است شامل مصرف داروهای مختلف، بیماری‌های مختلف در دوران کودکی و جنینی،ضربه خوردن به دندان‌ها،بیماری‌های خاص ساختمانی در دندان‌ها و نیز درمان‌های مختلف دندانپزشکی باشد. هر کدام از این علت‌ها می‌توانند شناسایی شوند و بسته به نوع علت،تغییر رنگ دندان،درمان شود.اما در کنار همه این دلایل،رنگدانه‌ها یکی از اصلی‌ترین علل برای تغییر رنگ دندان‌ها هستند.رنگدانه‌های موجود در مواد غذایی،موادرنگی موجود در رژ لب‌ها و حتی ذرات معلق رنگی موجود در هوا می‌توانند در خلل و فرج موجود روی دندان‌ها بنشینند و در طول زمان و با تکرار، روی دندان‌ها ثابت شده و تغییر رنگ دندان‌ها و تا حدی تیرگی آنها را موجب شوند.
در خوراکی‌هایی مثل چای،قهوه،شکلات،میوه‌های رنگی مثل آلبالو و گیلاس،آب‌میوه‌های رنگی و... رنگدانه‌های زیادی وجود دارد و کسانی که عادت دارند مقدار زیادی از این مواد را به صورت مرتب و روزانه مصرف کنند،باید منتظر دندان‌های تیره‌تری باشند.به تازگی در بسیاری از کشورها،آگهی ‌هایی برای فروش مواد سفید کننده دندان به چشم می‌خورد.این مواد با روش‌های شیمیایی،دندان‌ها را سفید می‌کنند.اگر شما دوست دارید دندان‌های سفیدتری داشته باشید و در عین حال از عوارض جانبی این سفیدکننده‌ های شیمیایی نگران هستید،با ما همراه شوید تا برای اجرای چند روش ساده و خانگی،دندان‌هایتان را سفیدتر کنید و از لبخندتان احساس رضایت بیشتری داشته باشید:
* چای‌تان را کم‌ رنگ بنوشید:
مصرف مواد غذایی رنگی،دندان‌ها را تیره می‌کنند،پس از مصرف مرتب و مداوم چای و قهوه و نوشابه خودداری کنید.چای‌تان را کم‌رنگ بنوشید.قهوه‌تان را رقیق تهیه کنید تا رنگدانه‌ کمتری روی دندان‌هایتان بنشیند.نوشیدنی‌های رنگی را حتی‌الامکان با نی بنوشید تا تماس آنها با دندان‌هایتان کم شود و بلافاصله پس از مصرف خوراکی‌های رنگی،دندان‌هایتان را با آب شستشو دهید.

* ماسک توت‌فرنگی برای دندان‌ها!
توت ‌فرنگی دارای آنزیمی است که درست مثل یک سفید‌کننده عمل کرده و دندان‌ها را سفید می‌کند!بنابراین توت‌فرنگی را پوره کنید و با آن روی دندان‌هایتان را ماساژ دهید و بگذارید این سفیدکننده طبیعی چند دقیقه‌ای روی دندان‌هایتان بماند.بعد دندان‌هایتان را شستشو دهید و مطمئن شوید که تمام ذرات توت‌فرنگی از روی دندان‌تان پاک شود چون باقی ماندن قند موجود در توت فرنگی روی دندان‌ها ممکن است موجب پوسیدگی شود.

* هویج و بروکلی خام گاز بزنید:
می‌توانید رنگدانه‌ها را به روش فیزیکی و با کمک سایش هم از روی دندان‌ها پاک کنید.برای این کار، سبزی‌ها و میوه‌های سفت را گاز بزنید. هویج،سیب،خیار،بروکلی و حتی سیب‌زمینی خام از این گروه خوراکی‌ها هستند.با مصرف این مواد دونشان می‌زنید:هم دندان‌های سفیدتری دارید و هم مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی و... به بدنتان می‌رسانید.
* صدالبته مسواک را فراموش نکنید:
باز هم همان یار قدیمی! لااقل روزی دو بار مسواک بزنید و هفته‌ای یکی دو بار (نه بیشتر) از خمیردندان سفیدکننده استفاده کنید.هر از گاهی هم سری به دندانپزشک بزنید تا اگر لازم است به کمک جرم‌گیری و برس دندان‌های شما را تمیز کند.

* آدامس بجوید البته بدون قندش را:
جویدن آدامس بدون قند بین وعده‌های غذایی،کمک می‌کند تا بزاق بیشتری در دهان شما ترشح شده و به صورت طبیعی دندان‌های شما شسته شده و رنگدانه‌ها تا حدی از روی دندان‌های شما پاک شوند.
* در انتخاب رژ لبتان دقت کنید:
رنگ‌های تیره رژلب دندان‌های شما را سفیدتر نشان می‌دهد.پس یکی دو درجه رنگ رژ لبتان را تیره‌تر کنید و تاثیر آن را بر زیبایی دندان‌هایتان ببینید.
مراقب باشید.باقی ماندن اضافات رژلب روی دندان‌ها باعث تیره شدن آنها می‌شود،پس بعد از اینکه رژلب زدید،با زبان روی دندان‌ها را تمیز کرده و اضافه‌های آن را از روی دندان‌ها پاک کنید.
چگونه دندان‌هایی به سفیدی برف داشته باشیم؟

برخی افراد علاقمند هستند که دندان هایشان به سفیدی دندان های هنرپیشه ها باشد و ...

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی با بیان اینکه «برخی افراد علاقمند هستند که دندان هایشان به سفیدی دندان های هنرپیشه ها باشد.» گفت:« اگر افراد مرتب و به صورت دقیق و صحیح دندان های خود را مسواک بزنند و از رژیم های غذایی درست استفاده کنند دیگر نیازی به سفید کردن دندان های خود پیدا نمی‌کنند.»
دکتر علی یزدانی اظهار داشت:« تغییر رنگ دندان ها عوامل مختلفی دارد و گاهی تغییر رنگ دندان‌ها به دلیل از بین رفتن عصب دندان‌ها است وگاهی ممکن است عصب دندان کاملا زنده باشد وهیچ عیبی نداشته باشد اما دندان فرد تغییر رنگ پیدا کند.»
وی افزود:« تغییر رنگ دندان‌ها ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی یا عوامل اکتسابی که در طول تشکیل دندان فرد به وجود می آید بوده و یا به دلیل مواد غذایی که فرد در برنامه غذایی خود از آن استفاده می‌کند باشد.»
این دندانپزشک تصریح کرد:« مصرف غذاهای رنگی و استعمال سیگار در تغییر رنگ دندان‌ها تاثیر دارد و گاهی تغییررنگ دندان‌ها به دلیل از بین رفتن عصب دندان است که به دلایل مختلفی از جمله وارد شدن ضربه به عصب و یا پوسیدگی دندان‌ها است.»
نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی گفت:«سفید کردن دندان‌ها روش های مختلفی دارد و با توجه به داشتن یا نداشتن عصب از روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان‌ها می‌توان استفاده کرد، آنچه مسلم است اگر دندان عصب داشته باشد با استفاده از مواد اکسیدکننده اقدام به سفید کردن دندان‌ها (بلیچینگ) می‌کنیم و در مواردی که ضایعاتی در ساختار دندان ها وجود داشته باشد از راه‌های دیگر استفاده می‌کنیم.»
وی افزود:« سفید کردن دندان‌ها یا در منزل صورت می‌گیرد که به این افراد قالب‌هایی داده می شودکه در منزل استفاده کنند، افرادی که عصب دندان آنها از بین رفته است بایستی کار سفیدکردن دندان‌هایشان در مطب انجام شود، عده ای کار سفید کردن دندان را با استفاده از لیزر یا دستگاه نور انجام می دهند که این روش تنها به آزاد شدن اکسیژن کمک می کند.»
این عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد:«برخی افراد علاقمند هستند که دندان هایشان به سفیدی دندان‌های هنرپیشه ها باشد که باید توجه داشته باشند هنرپیشه ها از رژیم های غذایی خاص برای تغییر نکردن رنگ دندان هایشان پیروی می کنند وغذاهای رنگی مثل قورمه سبزی، فسنجان نمی‌خورند واز نوشیدن چای زیاد، مصرف شاتوت، تمبرهندی و لواشک خودداری می‌کنند.»
وی تاکید کرد:«عقیده من این است اگر افراد مرتب و به صورت دقیق و صحیح دندان های خود را مسواک بزنند و از رژیم های غذایی درست استفاده کنند دیگر نیازی به سفید کردن دندان‌های خود پیدا نمی‌کنند و توجه داشته باشند که قبل از اینکه بخواهند دندان‌های خود را سفید کنند ابتدا رژیم های غذایی خود را اصلاح کرده و سپس اقدام به این کار کنند.»
دکتر علی یزدانی در مورد پودرهای سفید کننده دندان‌ها گفت:«عده ای از افراد از روش‌های عامیانه‌ای که دیگر افراد به آنها توصیه می کنند برای سفید کردن دندان‌های خود اقدام می کنند به عنوان مثال از آبلیمو استفاده می‌کنند، این افراد باید بدانند درست است که آبلیمو رنگ دندان‌ها را تغییر می دهد و با شستشوی دندان‌ها بوسیله آبلیمو لایه رویی دندان‌ها از بین می‌رود و به دندان‌ها آسیب وارد می‌شود.همچنین استفاده از پودرهای سفید کننده دندان که تبلیغات گسترده‌ای هم دارد منجر به از بین رفتن لایه رویی دندان ها شده و با زبر شدن دندان ها، دندان ها لک های بیشتری به خود می‌گیرند.»
وی در پایان توصیه کرد:«افراد بهتر است که با نظر دندانپزشک خود از خمیردندان های سفید کننده‌ای که ماده زبر ندارند استفاده کنند و از مواد غذایی رنگی استفاده نکنند.»
سپاس نشه فراموش
زندگــی ...
به من آموخــــت...
همیشه منتظر حمله ی ....
احتمالیه کسی باشم ..........
که به او...
محبت فراوان کــــــــــردم............
:499:
پاسخ
 سپاس شده توسط (nasim) ، why lie ، pink devil ، .ali. ، ps3000 ، s love m ، cute flower ، Ali MuSiC ، tin girl ، kame ، Shawty Girl ، z_farhad ، مهربان ترین دختر دنیا ، Apathetic
آگهی
#2

من همين الان cm 187 قد م هست از اين بلند ترم فكر نكنم خوب باشه
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥ Sky Princess♥


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb چگونه صورت خود را استخونی و زیبا کنیم؟
  چگونه استرس را ازبین ببریم؟
  فولاد چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟
  چگونه در ایران می توان یک مدل موفق شد؟
  چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
  چگونه مقاله بنویسیم؟
  پنل های خورشیدی چگونه کار میکنند؟
  چگونه هر روز باسواد تر شویم؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟
  هوش مصنوعي چگونه به سوال‌ پاسخ مي‌دهد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان