امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رمز عابر بانک

#1
مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با تأکید براینکه تغییر رمز کارتهای بانکی تنها یک اقدام امنیتی است، گفت: تا قبل از تغییر رمز کارتهای بانکی تنها گزینه فعال در خودپردازها "تغییر رمز کارت" خواهد بود.

ناصر حکیمی در گفت وگو با آنا درباره پشت پرده پیامک های اخیر مبنی بر تغییر رمز کارتهای بانکی اظهار داشت: تغییر رمز کارتهای بانکی تنها یک اقدام امنیتی است که برخی رسانه های اخیر در این خصوص به اشتباه جو سازی کرده اند.

وی افزود: کسانی که چند ماه رمز عابر بانک خود را تغییر نداده اند باید به دستگاه های خودپرداز مراجعه کنند و رمز خود را تغییر دهند.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی درباره اقدام برخی بانک ها مبنی بر ارسال پیامک به تعدادی از مشتریانشان مبنی بر "مشتری گرامي كارت شما به جهت ارتقا موارد امنيتي غيرفعال گرديد. خواهشمند است به منظور فعال نمودن مجدد كارت خود به يكي از شعب بانك ... مراجعه نمائيد"، تصریح کرد: بانک مرکزی به تمام بانک ها به خصوص بانک مورد اشاره تأکید کرده که به مشتریانشان اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: البته به این بانک اعلام شده که مشتریان می توانند به دستگاه های خودپرداز نیز مراجعه کنند و با تغییر رمز عابر بانک، کارتهای خود را فعال کنند.

حکیمی ادامه داد: بانک مرکزی به سایر بانک ها اعلام کرده است که در دستگاه های خود پرداز فعلاً فقط گزینه "تغییر رمز کارت" فعال باشد و مشتریان بتوانند بعد از تغییر رمز سایر خدمات را مورد استفاده قرار دهند.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی فضایی را درست کرده است که هر سه ماه یک بار مشتریان رمز عابر بانک خود را تغییر دهند و سطح امنیت خدمات بانکی را افزایبش دهند.

به گزارش آنا، طی روزهای اخیر پیامک های با مضمون اینکه هر چه سریعتر رمز عابر بانک های خود را تغییر دهید برای برخی از مشتریان بانک ها ارسال شد اما این موضوع زمانی جدی شد که تعدادی از بانک ها نیز با ارسال پیامکی با مضمون "مشتری گرامی کارت شما به جهت ارتقاء موارد امنیتی غیر فعال شده است، لطفا جهت فعال سازی به بانک مربوطه مراجعه نمایید" از مشتریان خواست نسبت به تغییر رمز عابر بانک خود اقدام کنند.

البته بانک مرکزی نیز در همین حین با صدور اطلاعیه ای به مردم اعلام کرد که هر سه ماه یک بار رمز کارت های بانکی خود را تغییر دهند.

شنیده های خبرنگار آنا حکایت از آن دارد که یکی از هکرها مدتی قبل اقدام به Hک درگاه اینترنتی دو بانک بزرگ کشور کرده است و بعداز این اقدام طی تماسی به مسئولان مربوطه اعلام کرده که اگر بخواهید بنده این مشکل را حل خواهم کرد اما بانکی ها این موضوع را جدی نگرفتند و کار به جایی رسید که این هکر اطلاعات مربوط به حساب و رمز کارتهای 3 میلیون مشتری را در وبلاگ شخصی اش قرار داده است.

منبع:رجا نیوز
|BACK AGAIN|
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ... ، frozen✘girl ، Ali MuSiC ، pouya12
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information دستگیری کارمند بانک با اختلاس ۲۴ میلیاردی!
Heart جلسه ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری نیرو‌های مسلح تشکیل شد
Heart بانک ها همچنان اقساط وام ازدواج را کسر می کنند!
Heart جریمه ۸۶ میلیون دلاری بانک کره‌ای به خاطر مراودات مالی با ایران
Heart قول بانک‌ها بر رعایت سود ۱۵ درصد؛ تاثیر کاهش سود بانکی بر بازار مسکن
  استانداری تهران: ادارات و بانک‌ها از فردا دایر هستند
  بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا
  ایجاد کانال مالی مستقل بانک‌های مرکزی آلمان و فرانسه با ایران
  حساب‌های هیات مدیره بانک‌ها از دسترس خارج شد؟
  فیش حقوقی مدیرعامل بانک کشاورزی منتشر شد + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان