امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید محصول پتروشیمی از نمك دریا

#1
تولید محصول پتروشیمی از نمك دریا
به گفته ی مدیر عامل پتروشیمی اروند، اجرای طرح پتروشیمی اروند پس از برگزاری مناقصه در تاریخ 19 آبانماه سال 1382 به شركت اوده آلمان و شركت سازه ایران واگذار شد، كه پس از ترك شركت آلمانی صدردرصد تجهیزات توسط متحصصان داخلی نصب شد.
مدیر عامل شركت پتروشیمی اروند بخشی از خوراك مورد نیاز این مجتمع برای تولید محصولات پتروشیمی را نمك دریا عنوان كرد و افزود: 65 درصد خوراك این واحد نمك دریا و 35 درصد آن اتیلن است.

به گزارش خبرنگار اعزامی اقتصادی ایرنا به ماهشهر ، 'سیداسماعیل موسوی' روز دوشنبه در نشستی خبری در آستانه افتتاح طرح پتروشیمی اروند از سوی رییس جمهوری در روز جاری گفت: خوراك های اصلی این مجتمع نمك و اتیلن است كه نمك آن را از دریا استحصال می كنیم و اتیلن مورد نیاز نیز از مجتمع های پتروشیمی بندرامام، امیركبیر ، مارون و بخشی نیز از عسلویه تامین می شود.

به گفته ی مدیر عامل پتروشیمی اروند، اجرای طرح پتروشیمی اروند پس از برگزاری مناقصه در تاریخ 19 آبانماه سال 1382 به شركت اوده آلمان و شركت سازه ایران واگذار شد، كه پس از ترك شركت آلمانی صدردرصد تجهیزات توسط متحصصان داخلی نصب شد.

به گفته ی موسوی مجتمع پتروشیمی اروند با هدف خودكفایی و توسعه صنعتی و به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی در بازارهای داخلی و خارجی ، در سایت سه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و در زمینی به مساحت 108 هكتار احداث شده است.

وی بااشاره به اینكه مجتمع پتروشیمی اروند هم اكنون یكی ازبزرگترین تولید كنندگان زنجیره 'پی وی سی' در جهان است ، سود سوزآور ،آب ژاول و گاز كلر را از جمله محصولات این مجتمع عنوان كرد كه 2 میلیون و 834 هزار تن در سال تولید می شوند.

موسوی با اشاره به اینكه محصول 'ای پی وی سی' برای نخستین بار در كشور تولید و عرضه می شود ، تشریح كرد: شركت آلمانی كه اجرای طرح را رها كرد، نسبت به اجرای این واحد هشدار داد و اعلام كرد كه ایرانی ها نمی توانند این واحد را به نتیجه برسانند.

مدیر عامل پتروشیمی اروند تصریح كرد: این مجتمع یكی از بزرگترین زنجیره های تولید'پی وی سی' در جهان است كه با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تن در سال ، محصولاتی به ارزش 1.5 میلیارد دلار تولید می كند.

وی نیاز این مجتمع به خوراك اتیلن را 252 هزار تن در سال عنوان كرد و گفت: در این زمینه مقداری كمبود وجود دارد كه از خط لوله اتیلن غرب تامین می شود.

مدیر عامل شركت پتروشیمی اروند اضافه كرد: تولید در تمامی واحدها از یكسال گذشته به صورت آزمایشی آغاز شده و اكنون وارد فاز تجاری شده است اما به دلیل حساسیت واحد ای پی وی سی، این واحد همچنان در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد.

موسوی هزینه سرمایه گذاری این طرح را بیش از 15هزار و 800 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: این طرح نزدیك به 2 هزار نفر به طور مستقیم و چهار هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد كرده است.

به گفته ی وی، 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این طرح از تولیدكنندگان داخلی و 20 درصد دیگر نظیر ماشین آلات دوار ، پمپ ها ، كمپرسور از خارج از كشور تامین شده، اما تمامی این تجهیزات توسط متخصصان داخلی نصب شده است.

موسوی ، پتروشیمی اروند را بزرگترین تولیدكننده كلر در خاورمیانه عنوان كرد كه علاوه بر تامین نیاز صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی بخشی از تولیدات خود را به كشورهای اروپایی ، افریقایی امریكای جنوبی و آسیایی صادر می كند.

طرح پتروشیمی اروند امروز دوشنبه با حضور 'محمود احمدی نژاد' به طور رسمی افتتاح می شود.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، mohammadreza...
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مخترع ملکانی آب مصنوعی تولید کرد
  توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم
  تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک
  افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری
Shocked محلول ضدعفونی کننده دوستدار محیط زیست تولید شد !
Heart با تعریف یک پروژه در حد مسکن مهر می‌توان "جهش تولید" را عملیاتی کرد
  برجی که آلودگی هوا را می مکد و هوای پاک تولید می کند
  بانوی ایرانی که سالها مانع تولید زباله شده است + عکس
Shocked زنده ماندن پیرمردی 4 روز بدون آب و غذا وسط دریا + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان