امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید پی وی سی جهان در ایران

#1
به نقل از شبکه خبر، بزرگترین مجتمع تولیدکننده پی وی سی جهان در ایران امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد. با افتتاح کامل مجتمع پتروشیمی اروند ماهشهر، ایران بزرگترین تولیدکننده پی وی سی جهان می شود. با بهره برداری از پتروشیمی اروند تولید PVC در ایران به دو برابر افزایش می یابد.
پس از راه اندازی کامل، این کارخانه پتروشیمی می تواند سالانه 300 هزار تن گریدS و 40 هزار تن گریدEمحصول PVC را تولید کند. این حجم از تولید در حالی است که تولید کل محصول PVC در جهان یک سوم تولید مجتمع اروند است.به گزارش ایسنا، عملیات ساخت مجتمع پتروشیمی اروند از سال 1382 آغاز شده است که با راه اندازی کامل آن سالانه دو میلیون و 800 هزار تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می شود.
پلی وینیل کلراید (PVC)، کلرآلکالی(CA)، اتیلن دی کلراید(EDC) و وینیل کلراید منومر(VCM) از جمله محصولات تولید شده در این مجتمع پتروشیمی است.
تولید سالانه 634 هزار تن کاستیک (سود سوزآور) با خلوص 100 درصد و تأمین سالانه 186 هزار و 700 تن گاز کلر برای تعدادی از واحدهای پتروشیمیایی منطقه و تولید انواع محصولات جانبی نظیر آب ژاول (هیپو کلرید سدیم) به میزان 16 هزار و 260 تن و سالانه 329 هزار و 300 تن اتیلن دی کلراید برای تأمین نیاز بازارهای داخلی و صادرات به خارج از کشور از اهداف دیگر این طرح است.
نمک صنعتی و اتیلن، خوراک اصلی این طرح پتروشیمیایی است که سالانه یک میلیون و 300 هزار تن نمک مورد نیاز این طرح از طریق دریاچه های نمک مصنوعی تأمین می شود.
اتیلن مصرفی نیز به میزان 252 هزار تن تا زمان راه اندازی خط لوله اتیلن غرب، از طریق اتیلن موجود در شبکه منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، اکسیژن مورد نیاز به مقدار 71 هزار و 300 تن از طریق پتروشیمی اروند و اسید کلریدریک به میزان 50 هزار تن از پتروشیمی کارون تأمین می شود.
انواع محصولات پتروشیمی اروند در صنایع پایین دستی و برای تولید لوازم خانگی، انواع پلاستیک ها، عایق ها، لوله، رنگ ها، شیلنگ ها، مواد ضدعفونی کننده و پاک کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین قرار است اسکله دوم مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر برای صادرات محصولات پتروشیمی امروز افتتاح شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مخترع ملکانی آب مصنوعی تولید کرد
  بزرگترین تراشه کوانتومی به وسیله اتم های مصنوعی ساخته شد
  توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم
  زندگی جهان زیر سایه کروناویروس
  کروناویروس جهش‌یافته حاکم جهان شده است
  طراحی لاکچری ترین و بزرگترین کشتی شخصی دنیا
  تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک
  درخشش ایران در مدیریت و کنترل شیوع کرونا در جهان ستودنی است
  ترسناک ترین سلفی جهان !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان