امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Assault horizon:combat

#1
به يادم دارم زماني که براي اولين بار با سري Ace Combat آشنا شدم، به طرز باور نکردني اي به سبک پرواز در بازي هاي کامپيوتري علاقه مند شدم. کنترل هواپيماهاي جنگي اي که تا آن زمان تنها عکس يا مدل هاي آن ها را ديده بودم، باعث شده بود که هميشه آرزوي کنترل اين هيولاهاي پرنده را در دسر داشته باشم. سري بازي هاي Ace Combat اين کار را براي من انجام داد و من بي نهايت از آن ها لذت بردم. حتي در اين نسل از کنسول هاي بازي که اين سري چندان موفق ظاهر نشدند هم نسخه ششم آن را بارها بازي کردم و بعداً هم با تمام کمي و کاستي ها سري H.A.W.X را تجربه کردم. درست است که H.A.W.X عنواني هيجان انگيزي بود، اما هيچ گاه جاي سري Ace Combat را نگرفت و من همچنان منتظر يک نسخه جديد از اين عنوان محبوب بودم. حال پس از چند سال که از AC خبري نبود، کمپاني Namco Bandai با توپ پر نسخه جديد سري بازي هاي Ace Combat را راهي بازار کرده تا طرفداران اين عنوان قديمي، دوباره لذت پرواز را با Assault Horizon تجربه کنند.





داستان:

يک داستان نظامي، براي اينکه هيجان انگيز و تقريباً نزديک به واقعيت از کار دربيايد، نياز به متخصصي در امور نظامي دارد تا با مشاوره هايش، داستان بازي را بهتر و زيباتر کند. در سري H.A.W.X تام کلنسي (Tom Clancy) به خوبي اين کار را انجام داد و از نظر داستاني، اين سري از بازي ها با روند خوبي مواجه شدند. حال Namco براي اينکه در Assault Horizon داستان خوبي را پيش روي بازيکنان قرار دهد از آقاي جيم دفليس (Jim DeFelice) استفاده کرد. يک نويسنده مشهور که داستان هاي پر فروشي در زمينه هاي نظامي و جاسوسي و مقالات زيادي در نشريه New York Times در همين زمينه منتشر کرده و از اين نظر يک فرد بسيار خلاق به حساب مي آيد. براي اولين بار در اين سري از بازي ها و کلاً بازي هاي سبک پرواز، بازيکنان کنترل خلباني را بدست مي گيرند که مي توانند او را خارج از کابين خلبان هم کنترل کنند و کمي با زندگي شخصي و خصوصيات او آشنا شوند! نکته مهمي که باعث شده بازيکنان با خلبان بازي ارتباط بيشتري برقرار کنند.

Assault Horizon شما را در نقش سرهنگ ويليام بيشاپ (William Bishop) قرار مي دهد که رهبر گروه پروازي به نام Warwolf است. او و گروهش در بازي به تيم the Task Force مشهور هستند که يکي از بهترين و بزرگترين گروه هاي پرواز سازمان ملل به حساب مي آيند. NATO و روسيه براي از بين بردن يک گروه نظامي آفريقايي به نام SRN، نيروهايشان را به شرق آفريقا مي فرستند. نکته جالب اينجاست که اين گروه توسط يک خلافکار روسي به نام بلاتوني (Blatoni) به وجود آمده است. گروه the Task Force در عمليات هاي مختلفي که انجام مي دهند، متوجه مي شوند که گروه SRN داراي سلاحي به نام Trinity است که قدرت يک بمب هسته اي را دارد.


در ادامه بازي نيز گروه بيشاپ با يکي ديگر از نظاميان گروه SRN که آندري مارکو (Andrei Markov) نام دارد، روبرو مي شوند که يک خلبان فوق العاده است و کارهاي او مشکل جديدي را براي بيشاپ و گروهش به وجود مي آورد. روند کلي بازي روي مارکو و گروه SRN است و بازيکنان با بيشاپ مأموريت هاي مختلفي را براي از بين بردن اين گروه انجام مي دهند. موضوع جالب اينجاست که بازيکنان واقعاً بازي را از ديد بيشاپ دنبال مي کنند و در اکثر لحظات بازي در نقش او قرار مي گيرند. در برخي قسمت ها هم بايد خود او را در پايگاه هاي نظامي کنترل کنيد. نحوه صحنه پردازي ها و کارگرداني خوب بازي از همان صحنه هاي ابتدايي بازيکنان را مجذوب خودشان مي کنند. بازي به شکلي طوفاني شروع مي شود و پس از نمايش صحنه هايي فوق العاده تازه متوجه مي شويد که در يکي از کابوس هاي بيشاپ بوده ايد. وجود چنين مسائلي باعث شده که بازيکنان ارتباط بيشتري با شخصيت اصلي بازي برقرار کنند و خودشان را به خوبي در نقش او احساس کنند.

گرافيک:

Assault Horizon از گرافيک خوبي برخوردار است. طراحي هواپيماها بسيار خوب است و براي اين کار از چند ضلعي هاي (Polygon) زيادي استفاده شده تا آن ها بسيار زيبا به نظر برسند. طراحي داخل کابين هواپيما و جزئيات آن نيز در سطح بسيار خوبي قرار دارد. حس قرار داشتن در آسمان با گرافيک زيبا و ابرهاي حجم دار، به خوبي به بازيکنان انتقال پيدا مي کند. زماني که از ارتفاعات به مواضع زميني نگاه کنيد، کيفيت خوبي را از محيط هاي زميني مشاهده مي کنيد، اما زماني که به آن ها نزديک مي شويد، کيفيت خود را از دست مي دهند و ديگر آن زيبايي اوليه را ندارند. اين موضوع بيشتر در مراحلي که با هليکوپتر بازي مي کنيد، مشخص مي شود.

محيط هاي بازي بسيار خالي به نظر مي رسند و طراحي ساختمان ها و محيط هاي شهري چندان جالب نيست. اگر اين موضوع در زماني که تنها کنترل هواپيماها را به دست داشتيد، ديده مي شد، چندان مشکلي به وجود نمي آورد، چون در آن قسمت ها سرعت آنقدر زياد است که محيط ها به خوبي ديده نمي شوند و در کل اهميتي هم ندارد که کيفيت آن ها چندان بالا باشد. اما زماني که با هليکوپتر بازي را دنبال مي کنيد، موضوع فرق مي کند. زاويه دوربين به زمين نزديک مي شود و نبردها کاملاً زميني مي شوند و اينجاست که بازيکنان با مناظر چندان زيبايي مواجه نمي شوند. سازندگان روي اين موضوع توجه خاصي نکرده اند و اين قسمت يکي از مشکلات بازي به حساب مي آيد.



از ديگر قسمت هاي جالب توجه بازي، جلوه هاي ويژه فوق العاه سينمايي آن است. انفجارهاي بسيار خوب و تخريب پذيري هاي قابل قبول از نقاط قوت اين عنوان به حساب مي آيند. صحنه هايي که شاهد متلاشي شدن هواپيماها هستيد، بسيار نفس گير هستند و استوديوي Project Aces هواپيماهاي منفجر شده را عالي طراحي کرده اند. تکه هاي هواپيماها به خوبي در هوا پخش مي شوند و حتي خاکسترها و ذرات ريز آن ها روي شيشه کابين خلبان نيز پخش مي شوند. وجود چنين قسمت هايي، نه تنها بازي را بسيار زيبا کرده، بلکه حالت سينمايي بازي را چند برابر کرده است.

از ديگر قسمت هاي جالب بازي اين است که در اين عنوان تنها در هوا حضور نخواهيد داشت و براي مدتي کوتاه هم که شده در مراکز نظامي مختلف حضور پيدا مي کنيد و با شخصيت هاي ديگر بازي روبرو مي شويد. شخصيت هاي بازي در سطح نسبتاً معقولي طراحي شده اند و بازيکنان با نمايش خوبي در اين قسمت مواجه هستند. البته بايد به اين موضوع هم اشاره کرده که انيميشن هاي آن ها چندان روان نيست و مشکلاتي هم در حرکات آن ها ديده مي شود، اما به طور کلي مي توان به اين موضوع اشاره کرد که بازي قسمت هاي جديدي از نظر گرافيک را در خودش جاي داده که در هيچ عنوان پروازي ديده نشده بودند و اين ريسک سازندگان جاي تقدير دارد. همين قسمت ها باعث شده که بازي داراي نوآوري و جذابيت خاصي باشد.

موسيقي/صداگذاري:

موسيقي بازي بسيار جذاب است و در زمان مبارزه ها هيجان را چند برابر کرده است. موسيقي ها زماني که با گيم پلي بازي ترکيب مي شوند، روند بسيار خوبي را در بازي به وجود مي آورند. استفاده از موسيقي هايي با ريتم هاي تند باعث زيبايي اين قسمت شده است. افکت هاي صوتي، مانند صداي انفجارها و… نيز بسيار عالي از کار درآمده و هيجان لازم را به بازي منتقل مي کنند. صداگذاري روي شخصيت هاي بازي نيز در سطح خوبي قرار دارد. ديالوگ هايي که براي بازي انتخاب شده اند نيز از قسمت هاي جالب توجه بازي هستند. به دليل اينکه بازي به خصوصيات شخصيت هاي بازي مي پردازد، ديالوگ ها نيز تنها براي به پايان رساندن مأموريت ها نيستند و اطلاعات خوبي از شخصيت هاي بازي به بازيکنان مي دهند. البته مشکل اين قسمت، عدم هماهنگي دقيق ديالوگ ها با حرکات دهان شخصيت هاي بازي است.



گيم پلي:

بازي از گيم پلي بسيار هيجان انگيز و فوق العاده نفس گيري برخوردار است. يکي از قسمت هاي جديد بازي حالت Dogfight است که به نظر من يکي از جذاب ترين قسمت هاي بازي است و آن را از روند کليشه اي سبک پرواز خارج کرده است. تا کنون در اين سبک از بازي ها بايد دشمن را دنبال مي کرديد و در زمان مناسب موشک ها را براي نابودي هدف، شليک مي کرديد، اما در حالت Dogfight بازيکنان در فاصله اي بسيار نزديک به هدف قرار مي گيرند و در حالتي تعقيب و گريز مانند، بايد هدف را از بين ببريد. در اين حالت، بازي به شدت حالتي سينمايي به خود مي گيرد و دوربين نيز در ايجاد اين حس تأثير زيادي داشته است.

عبور از ميان ساختمان ها، پل ها و قسمت هاي مختلف که ممکن است به آن ها برخورد کنيد، هيجان اين بخش را چند برابر کرده است. در اين قسمت ها بايد از مهارت لايي کشيدن خوبي برخوردار باشيد تا با موانع برخورد نکنيد. زماني که موفق مي شويد هواپيماي دشمن را از بين ببريد، دوربين بازي، صحنه از بين رفتن آن هواپيما را به نمايش درمي آورد که بسيار عالي از کار درآمده است. يکي ديگر از قسمت هاي جالب بازي، اين است که در برخي از قسمت ها که هواپيماي شما دچار صدمات زيادي شده، خلبان اين امکان را پيدا مي کند که از هواپيما Eject کند. در همان صحنه هاي ابتدايي بازي اين صحنه ها را مشاهده خواهيد کرد.



حتي در طول بازي شاهد اين اتفاق براي ديگر هواپيما نيز خواهيد بود. بازي در قسمت هايي که بازيکنان کنترل هواپيماهاي جنگي را بدست دارند، بسيار عالي و هيجان انگيز است، اما زماني که هليکوپترها را کنترل مي کنند، روند هيجان انگيز بازي با افت مواجه مي شود. کنترل هليکوپترها در ابتدا بسيار راحت به نظر مي رسد، اما زماني که وارد مبارزه ها مي شويد با مشکلاتي روبرو مي شويد. براي کنترل هليکوپترها به دکمه هاي بيشتري نياز است و روند بازي در اين قسمت هم به شکلي است که بايد هر چه سريعتر دشمنان را از بين ببريد و ثابت ماندن در آسمان باعث مي شود که سريع از بين برويد. کنترل دوربين و ايجاد زاويه درست کمي در بازي دردسر درست مي کند. تنوع مراحل بازي بسيار خوب است و بازيکنان با قسمت هاي مختلفي در طول بازي برخورد مي کنند. مراحل مخفي-کاري که با هواپيماهاي جاسوسي و بمب افکن صورت مي گيرد نيز از قسمت هاي جالب توجه بازي است. تنوع هواپيماهاي طراحي شده براي بازي بسيار بالا است و بازيکنان با هواپيماهاي مختلفي روبرو مي شوند که هدايت آن ها بسيار هيجان انگيز خواهد بود.



نتيجه گيري:

بازي Ace Combat: Assault Horizon داراي نوآوري هاي زيادي در گيم پلي و داستان سرايي سبک پرواز است و شايد بيشتر نقدهايي که تا کنون به آن شده، بابت همين نوآوري ها و ريسک هايي باشد که سازندگان در اين بازي به کار برده اند، اما در کل نبايد از گيم پلي و داستان بسيار خوب بازي عبور کرد. قسمت هايي که از نقاط قوت اين عنوان به حساب مي آيند و روند بازي را دوست داشتني کرده اند.
اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی  Assault horizon:combat 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی  Assault horizon:combat 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی  Assault horizon:combat 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی  Assault horizon:combat 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی  Assault horizon:combat 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی  Assault horizon:combat 1
سپاس ...
پاسخ
 سپاس شده توسط deymon 20 ، SABER ، ps3000 ، FARID.SHOMPET
آگهی
#2
HeartHeartHeartHeartHeartآآآآآخخخخخخخخخخ اشكمو در آوردي من عاااااااششششششقق اين بازيم
دلم ميخواد گريه كنم HeartHeartHeartHeartHeart
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~
#3
خب چرا گریه آخه عزیز ؟؟
پاسخ
#4
چون منو به خاطر شكستگي بيني راه نميدن برم خلباني منم با اين بازي زندگي كردم
ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~
#5
باشه عزیز Smile
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس
  بررسی بازی Forza Horizon 2
  halo spartan assault pc

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان