امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Stronghold 3

#1
اگر شما تاکنون مي خواستيد يک بازي استراتژي مديريتي و ساخت و ساز همراه با حمله و دفاع از قلمرو خود را داشته باشيد يا به خواسته خود بر مردمتان بد باشيد يا آنها را در ناز و نعمت نگه داريد بي شک سري Stronghold پاسخ گوي اين نياز شماست. اين سري همواره بر قانون انجام ماموريت ها و در عين حال ساخت و ساز شهر و افزايش قلمرو استوار بوده است. اولين نسخه از اين سري در سال 2001 ميلادي عرضه شد که طرفداران زيادي را پيدا کرد و يکي از دلايل آن وجود المان “واقع گرايي” در بازي بود. Stronghold 3 ششمين نسخه از اين سري محبوب است که مانند نسخه هاي قبلي توسط استديوي Fireplay ساخته مي شود.



آقاي سيمون بردبري (Simon Bradbury) طراح بازي از تغيير گسترده گيم پلي بازي نسبت به نسخه قبل سخن مي گويد و بيشتر گيم پلي S3 را شبيه به نسخه اول اين بازي مي داند. يکي از ويژگي هاي جديد بازي احداث بناها در هر جايي از مرزتان است (اگر يادتان باشد در بيشتر مناطق نمي توانستيم بناها را احداث کنيم) البته نه بر روي شيب با زاويه زياد، بر روي کوه ها يا داخل آب!

در اين نسخه ميزان عدالت يا جوانمردي به نوع عملکرد شما بستگي دارد که مي خواهيد با بدترين روش ممکن دشمنان خود را نابود کنيد يا به شکلي ديگر … مي توانيد حيوانات مرده يا مريض را به داخل قلعه دشمن روانه کرده تا مردم آن سرزمين و سربازان از بيماري، به خودي خود بميرند يا مواد اشتعال آميز را با منجنيق به قلعه بفرستيد و يا فرمان تير آتشين بدهيد تا قلعه و مردمش يکجا جزغاله شوند. خوشبختانه اين ويژگي در بازي به بازيباز اختيار بيشتري مي دهد و اختيار را بيشتر به او مي سپارد که ميخواهد ظالم باشد يا مهربان و با اينکار نيز سازندگان سعي دارند تا بيشتر قرون وسطا را براي ما باز کنند!



به دليل ايجاد ويژگي تغيير آب و هوا، ما حتي شاهد جنگ در نيمه شب هستيم و اگر به اندازه کافي سرباز براي کشيک در مواقع ضروري در اختيار نداشته باشيد قطعاً کارتان ساخته است. علاوه بر اينکه دشمن مي تواند به شما حمله کند، شما هم مي توانيد در شب و در تاريکي به حمله بپردازيد. اکنون قطعاً اين سوال در ذهن شما پيش مي آيد که چگونه در شب، آن هم در قرن 11ام مي توان بدون نور جنگيد؟ پاسخ اين است که سربازاني را مي توانيد در اختيار داشته باشيد که مشعل هاي نور را با خود حمل مي کنند که قطعاً جنگ بدون آنها حتي در شب يک خودکشي محض است.

همواره نبايد در بازي دشمنان خود را فقط خارج از قلعه و کشورهاي ديگر فرض کنيد بلکه دشمن در خود قلعه نيز وجود دارد و ممکن است خود شما آنرا بوجود بياوريد. اگر شما پادشاه سنگ دلي باشيد که فقط به فکر خود است و ثروت خود را افزايش مي دهد و در عين حال مردم خود را در فقر و بي غذايي قرار مي دهد و مدام از آنها کار مي کشد، دليلي ندارد که مردم عليه شما شورش نکنند، بنابراين در اين قسمت بايد به فکر همان نوار معروف شادي مردم باشيد در غير اين صورت بايد دست به سرکوب داخلي بزنيد!

در بخش آنلاين بازي، بازيبازها مي توانند يک داستان تازه با لوکيشن هاي تازه درست کنند و آنرا براي دانلود و استفاده ديگران به اشتراک بگذارند. اين قابليت به اعتقاد بنده بسيار خوب و قوي است و افراد زيادي قطعاً به طرف آن جذب مي شوند. يکي ديگر از قابليت هاي بخش آنلاين بازي استفاده از Google Earth براي پيدا کردن يک فرد در هر جاي اين کره خاکي که در حال انجام اين بازي است مي باشد که مي توان آنرا از اين طريق انتخاب و با او بازي کرد، حتي ممکن است آن فرد در شهر و خيابان شما باشد!

به طور کلي گرافيک سري Stronghold همواره داراي سطحي نسبتاً معمولي بوده اما بسياري از بازيبازها و هواداران اين سري در هر نسخه انتظار گرافيکي متنوع را داشتند ولي به هر دليلي اين اتفاق روي نميداد اما S3 نسبت به نسخه هاي قبل پيشرفت بسيار چشمگيري در بخش گرافيک خواهد داشت و مي توان اين نسخه را بهترين نسخه در بخش گرافيک دانست. اين نسخه از Havok Engine استفاده مي کند. همانطور که از نام اين موتور آشنا پيداست، فيزيک در بازي فوق العاده است و تاکنون در اين سري اين چنين نبوده است.

ساختن و بنا کردن در Stronghold 3 آسان خواهد بود ولي بدان معني نيست که کامل نباشد بلکه سازندگان قول داده اند در کنار آسان بودن، سرعت بنا سازي را افزايش دهند و بتواند به راحتي با بازيباز ارتباط برقرار کند و مانند نسخه هاي قبل کامل باشد. به لطف استفاده از موتور Havok ما مي توانيم شاهد بهبود وسيع گرافيکي بازي به ويژه در بخش فيزيک باشيم به طوريکه مثلاً در اين نسخه نحوه مردن، افتادن از ارتفاع (از روي ديوار قلعه)، ريزش قلعه ها و حرکات مردم فوق العاده زيبا به نظر مي رسد و التبه به مراتب متفاوت با نسخه هاي قبلي مي باشد.





بازي از 4 حالت صبح، روز، غروب و شب بهره مي برد که به هر چه زيباتر کردن آن مي افزايد. براي اولين بار در اين نسخه باران و رعد و برق نيز وجود دارد و همچنين وجود باد که باعث ايجاد موج و تکان خورد درختان و گلها و … مي شود نيز در بازي قابل مشاهده است. همچنين در طي جنگ، گرد و غبار از زمين بلند مي شود که به هرچه واقعي تر کردن بازي کمک خواهد کرد.

قطعاً ديدن يک صورت و بدن يکسان براي تمام کارگر از صنفي در نسخه هاي قبلي بازي براي بسياري از شما بسيار عذاب آور بود، مثلاً تمام کارگران معدن به يک شکل بودند، اما در اين نسخه با مدلهاي بيشتر از چهره ها روبرو هستيم که کمي از يکنواختي بازي مي کاهد. علاوه بر اين تمام ادوات جنگي در بازي نيز از اول ساخته شده است که از تصاويري که از بازي منتشر شده مشاهده مي شود که از کيفيت بسيار زيادي برخوردارند و بسيار زيبا و البته با دقت طراحي شده اند.

حداقل سيستم مورد نياز:
Processor: Dual Core CPU 2.0GHZ
Operating System: Windows® XP SP3/ Windows® Vista SP2/ Windows® 7
Video: 256 MB ATI HD2600 XT or better 256 MB nVidia 7900 GS or better
Memory: 2GB RAM
Hard Disk Space: 5 GB Free
ممنون که این مطلب رو خوندین . اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Stronghold 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Stronghold 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Stronghold 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Stronghold 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Stronghold 3 1
سپاس فراوان ...
پاسخ
 سپاس شده توسط deymon 20 ، ps3000 ، SABER ، FARID.SHOMPET
آگهی
#2
راستش من از اين جور بازي ها خوشم نمياد
دوس دارم خودم تو صحنه باشم تا فرماندهي گر چه همه ميگن فرمانه ي خوبي هستم
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~
#3
منم زیاد خوشم نمیاد بخاطر آقا فریدمون گذاشتم Smile
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
#4
من که نګفتم از این بازی خوشم میاد !!! من اتفاقا از این بازی های جنګ های سلیبی بدم میاد. فقط نسخه های بازی MEN OF WAR بازی می کنم!!
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~
#5
آها ! چشم هرچی شما بگین آقا فرید ...
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb نقد بازی Stronghold Legends
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  دانلود بازی Stronghold HD برای پلتفرم PC
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان