امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها

#1
Sad 
چه کسانی، چنین دروغ شرم آوری را رواج دادند؟

گزارش های خبرنگار "انتخاب" حکایت از آن دارد که صدهاز هزار نفر از مردم ایران راس ساعت 11 و نیم امشب با حضور بر پشت بام ها، دقایق طولانی به ماه خیر شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند!
تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امشب، در آخرین ساعات 16 خرداد ماه، بسیاری از مردم ایران، به پشت بام ها شتافتند تا تبلیغ پپسی کولا بر روی ماه را مشاهده کنند ، ولی این مورد ، در کمال تاسف ، دروغی شرم اور بود و چنین چیزی از اساس وجود نداشت!

به گزارش سرویس اجتماعی انتخاب Entekhab.ir ؛ گزارش های خبرنگار "انتخاب" حکایت از آن دارد که صدهاز هزار نفر از مردم ایران ، راس ساعت 11 و نیم امشب با حضور بر پشت بام ها، دقایق طولانی به ماه خیره شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند!

این در حالی است که گروهی از مردم همان دقایق نخست، پشت بام را ترک کردند و به دروغ بودن این خبر، پی بردند، اما بسیاری نیز تا لحظاتی پیش، به ماه خیره شده بودند!
نکته عجیب تر آنکه، گروهی دیگری از مردم تا این لحظه از نیمه شب (1 بامداد) با طرح این مسئله که "ایران با کشورهای غربی، تفاوت زمانی دارند" همچنان به ماه خیره شده اند!

قابل ذکر است، این خبر که ابتدا توسط سایت های بی هویت و پس از آن توسط خبرگزاری ایسنا مخابره شده است، با اعتراض گسترده صدها هزار مردمی مواجه شده که دقایق طولانی از وقت خویش را صرف تماشای این پدیده ی عجیب کردند!

گرچه احتمال وقوع چنین اتفاقی در دنیای مدرن کم نیست و برخی نیز معتقدند این طرح تحقیقاتی، طی آینده ای نزدیک اجرایی می شود، اما اینکه چگونه این خبر طی مدتی کوتاه به خبر نخست تبدیل شد و حتی برخی از زمان دقیق وقوع این حادثه خبر دادند ، خود ماجرایی دیگر دارد.

دروغ بود!

در همین حال، یک شوخی‌پرداز رسانه‌ای ایرانی، ماجرای پروژه تبلیغاتی تاباندن لوگوی پپسی روی کره ماه را شایعه خواند و دست داشتن در آن را رد کرد.

به گزارش انتخاب Entekhab.ir ؛ وی که پیشتر شایعه‌هایی چون کج شدن برج میلاد و سمند طلایی را منتشر کرده، در وبلاگ شخصی خود نوشت: «به خاطر تماس‌ها و پیغام‌هایی که در چند روز گذشته دریافت کردم، کلافه شده‌ام. برخی انتشار شایعه تاباندن لوگوی کمپانی آمریکایی پپسی روی سطح کره ماه را به من نسبت می‌‌دهند و گروهی هم می‌گویند: چون ملت سر کار رفته‌اند، بهتر است اعلام کنی که یک شایعه بوده، هرچند نقشی در آن نداشتی».

او با تاکید بر این که قرار نیست لوگوی پپسی یا هیچ شرکت دیگری روی کره ماه قابل تماشا باشد، اشاره داشته: «این ماجرا یک شایعه بود. خواهش می‌کنم در خانه‌هایتان بمانید و به زندگی خود ادامه دهید. من هم در این ماجرا هیچ نقشی نداشتم، ندارم و نخواهم داشت. پس ماجرای خیالی پپسی و ماه را رها کنید».

زودباوری ملت ایران و غلوهای کم نظیر / منبع خبر چه کسی بود؟


در این مورد ذکر دو نکته ضروری است، نخست زودباوری مردم ایران و علاقه به شنبدن اخبار باورنکردنی، مسئله ایست که از دیرباز در ایرانیان دیده می شده و پس از ظهور تکنولوژی، جدی تر شده است.

زودباوری و بزرگ جلوه دادن یک دروغ، تا جایی پیش رفته که سایت ایسنا که منبع اصلی خبرش (نه رویترز و نه آسوشیتدپرس) بلکه مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر کرمانشاه، است!!

این شخصیت در این گفت و گو، چنان به ادعایی چنین وسعت داده و به حدی غلوهای عجیب و غرب و بافته های پیچیده به زبان آورده که باورش بسیار مشکل است، او گفته است: یقینا ماه متعلق به همه مردم روی زمین است، اما آیا یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟

او در پایان، اوج اظهارنظرش را با اعتراض به پپسی به پایان می برد: یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟!

از سوی دیگر، تئوریسین های چنین دروغ نادرستی، تبلیغی چنین شگفت انگیز را برای "پپسی کولا" کرده اند و جا دارد حداقل دستخوشی اندک از پپسی بگیرند!

در این مورد، خوب است مسئولین امر با پیگیری مشخص کند که چه کسانی، پشت پرده این "سرکاری عظیم" بودند و چنین دروغ شرم آوری را رواج دادند؟

پوزش سایت انتخاب از مخاطبان

در همین حال، با وجودی که ایسنا منبع اصلی خبر بود، اما برخی سایت ها از جمله "انتخاب" که اقدام به بازنشر این خبر کردند، به دلیل عدم جستجو در رسانه های معتبر جهان (که کوچکترین اثری از این خبر مهم در آن جا نبود و طبعاً باید این خبر اول در آنجا منتشر می شود بعد در سایت های ایرانی! ) در این اتفاق شریکند و "انتخاب" به نوبه خود از مردم شریف ایران پوزش می طلبد و جهت جبران این اتفاق، درصدد است با پیگیرهای مجدانه، پشت پرده ی این دروغ شرم آور را فاش کند.
................................................................................​............................................
من هم به نوبه ی خودم از تمام دوستان انجنمی که به حرف من، وقت ارزشمندشون تلف شد معذرت میخواهم.HuhConfusedcrying
تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1
پاسخ
 سپاس شده توسط Newsha ti ti ، .shakila. ، nafas1 ، sp_go ، LIGHT ، ps3000 ، stefan ، AmItiSe ، ...Sara SHZ... ، soheyla ، sajede ، farbodd ، kimia7 ، katty ، همنفس ، ...Altair... ، hossein. ، غروب
آگهی
#2
ماااااااااا بخشیدیممممممممممممممممتBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
پاسخ
#3
ممنون، کمی تسلی یافتم:Sad
تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Altair...
#4
بابا مال مقعیت جغرافیایی ایرانه دوست من تو انتالیا دیده بود@@@@@!!!!!!
|BACK AGAIN|
پاسخ
#5
اگه قرار بود اتفاق بیفته، مکانش رو خاورمیانه اعلام کرده بودند، بعد آنتالیا که تو ترکیه است، درضمن وقتی دوست شما تو آنتالیا بتونه ببینه، ما هم میتونیم ببینیم
تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy ، ...Altair...
#6
خبر جدید
به خاطر تحریم ایران عکس پپسی رو ماه نمیفته
ایران هم در اقدامی تلافی جویانه عکس جنتی رو میخواد بندازه رو ماه
|BACK AGAIN|
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، stefan ، ...Sara SHZ... ، kimia7 ، pouya12 ، *larmes de Feu*
آگهی
#7
این است غیرت ملیBig Grin
تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، sp_go ، istanbul ، ...Altair...
#8
یعنی اونوقت شما خودتون جزو اون مردم نبودید و اصلا به ماه نگاه نکردیدAngry
آهان یادم رفته بود شما best تشریف داریدTongue
تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1تبلیغ پپسی روی ماه، دروغ بود! / سرکار رفتن میلیون ها ایرانی و اشتباه مسلم رسانه ها  1
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، sp_go ، ...Altair...
#9
من كه گفتم چاخانه! دوستم بهم ميگفت بيا بريم ببينيم! من نشسته بود پاي نت! بعد بهش گفتم چيزي ديدي؟ جواب نداد!25r30
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط .shakila. ، sp_go ، katty ، னιSs~டεனσή ، *larmes de Feu*
#10
نه میلاد جون منکه بیکار نیستم وقتمو برای این کارا بزارم
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تفاوت عروسی رفتن دخترها با پسرها(مخصوص با جنبه ها)
  هدا نیکو-مدل و بازیگر زیبای ایرانی مقیم کره جنوبی+عکس
  مکالمه دو پسر ایرانی و انگلیسی در مورد زنان ایران وانگلیس
  کپی سریال باری ماهی مرکب از برنامه ایرانی !
  ••• اشتباه کجاست؟؟ •••
  اخیرا کشف کردن حرف فارسی مورد علاقه ی دخترای ایرانی (پ)و(خ)می باشد. . .
  چند درصد پسران ایرانی آرايش میکنند؟ / +تصاویر
  قسمت های تکراری رمان ها (رمان خونا بیان اگه اشتباه بود منو بزنین)
  صبا تاجیک مانکن ایرانی ( خواهشا پسرا نیاین چون جنس اضافه براشون نداریم بدیم)+بیوگرافی
Wink سربازی رفتن دخترا طنز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان