امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Call Of Juarez : The Cartel

#1
شايد در ميان بازي هاي کمي که اين روزها در قالب سبک وسترن منتشر مي شوند ، سري Call of Juarez را بتوان يکي از فرانچايزهاي مهم در اين سبک جذاب و دوست داشتني دانست. همه ساله تعداد بازي هاي وسترني که عرضه مي شوند ، مطمئناً به يکي دو تا هم نمي رسد ، اما قطعاً يکي از آنها مي تواند Red Dead Redemption ، CoJ Bound In Blood و يا عنوان فوق العاده ي Gun باشد ، که هر يک از آن ها توانستند به يکي از بهترين بازي هاي تاريخ تبديل شوند. حال نسخه ي سوم از سري زيبا و پرطرفدار CoJ تاييد شده است. پس از منتشر شدن تصويري از کاور اين بازي ، برهمگان آشکار شد که CoJ هنوز هم زنده است و حرف هايي براي گفتن دارد ! سازنده ي اين عنوان ، استوديوي بازي سازي Techland مي باشد و همانند گذشته نيز ، نشر آن توسط کمپاني مشهور Ubisoft انجام مي گردد. استوديوي Techland ، با هدف ساخت عناوين اکشن توسط فردي به نام Pawe? Marchewka تاسيس شد. پس از 3 سال غيبت در ساخت بازي ، اولين کار Techland روانه ي بازارهاي جهاني شد. مي توان گفت که اين استوديو ، فعاليت مستمري در ساخت بازي داشته است و تقريبا در هر سال ، حداقل يه عنوان را عرضه نموده است.يکي از مهمترين آثار اين شرکت ، سري بازي هاي Call of Juarez مي باشد. نسخه ي اول اين عنوان بر روي PC و کنسول هاي X360 و PS3 عرضه شدند. حال پس از دو سال غيبت ، بار ديگر CoJ با عنوان The Cartel بازگشته است تا قدرت و قابليت هاي خود را به رخ همگان بکشد. اين عنوان در قالب سبک FPS ساخته مي شود. ممکن است در نگاه اول بگوييد که The Cartel ديگر اسم وسترن را يدک نمي کشد ، اما مطمئن باشيد که در اشتباه هستيد. تلفيق سبک FPS با وسترن و Gritty Modern ، باعث شده تا همه به The Cartel به چشم يک عنوان جديد نگاه کنند که تا به حال نظير آن عرضه نشده است. تاريخ عرضه ي بازي هم اکنون مشخص نيست ، اما با توجه به وب سايت بازي و تنها تريلري که از اين عنوان عرضه شد ، The Cartel در تاريخي نامعلوم در تابستان امسال عرضه مي گردد. با در نظر گرفتن اطلاعات کمي که تا به اين لحظه از اين Sequel در دسترسمان قرار گرفته است ، بر آن شديم تا شما را با First Lookـي مختصر از اين عنوان همراه سازيم.
داستان The Cartel در واقع روايتي است از بي قانوني هاي غرب وحشي ! در طول بازي شما مي توانيد با سه شخصيت ، مراحل آنرا انجام دهيد. البته بعضي مواقع نيز در نقش شخصيت هاي ديگر قرار مي گيريد ، اما مدت آن بسيار محدود است و در حد يک مرحله هم نخواهد بود. داستان اصلي بازي در شهر لس آنجلس رخ مي دهد. گه گاه در طول بازي ، با استفاده از کشتي ، به شهرهاي ديگري همچون مکزيک و خوارز نيز سفر خواهيد کرد. يکي از شخصيت هاي The Cartel ، که هيچ جزئياتي از آن ارائه نشده است ، Mendoza Cartel مي باشد ، وي تنها مدت کوتاهي در يک صحنه درCoJ Bound In Bloodديده شد ، که در حال مراوده با Juan Mendoza بود. از جمله شخصيت هاي ديگر در بازي نيز مي توان به Ben ، Kim و Eddie اشاره نمود که برخي مراحل را نيز مجبوريد با آنان انجام دهيد. Ben McCall يکي از افسران در LAPD محسوب مي شود. وي يکي از نوادگان Ray McCall است که در عنوان قبلي اين سري بارها با او ملاقات داشته ايد. Kim Evans نيز يکي از مامورين FBI است. Eddie Guerra هم يکي از کارکنان معمولي و کم تجربه يDEA مي باشد. اين سه تن ، هميشه در کنار يکديگر هستند و اکثر مواقع ، آنها را با هم مشاهده مي کنيد. در ميان اين افراد ، بيشتر مراحل را مي بايست با Ben انجام دهيد ، فردي که تصويرش در کاور بازي نيز درج شده است. علاوه بر اين ها ، در داستان The Cartel افراد بيشتري هم نقش دارند ، اما هم اکنون هيچگونه اطلاعاتي از آن ها فاش نشده است. خلق شخصيت هاي انساني و باور پذير منجمله مزاياي داستان The Cartel مي باشند که مطمئنا در طول بازي ، بارها اين مهم را احساس خواهيد کرد. شايان ذکر است ، در مدتي که بازي را انجام مي دهيد ، مي توانيد به کارهاي متفرقه اي همچون : قاچاق مواد مخدر ، جمع کردن پول از طريق دزدي ، خريد لباس و … بپردازيد ، که اين امر نيز به نوبه ي خود بسيار جذاب است ، البته در پيشبرد مراحل کمکي به شما نخواهند کرد ، تنها در حد يک تفريح در مواقع خستگي مي باشند ، بايد در نظر داشته باشيد که اين کار هم پس از اتمام ماموريت هايتان انجام پذير است. بزودي در پيش نمايش هاي بعدي از اين عنوان ، شما را با داستان بازي بيشتر از اين آشنا خواهيم کرد.
گيم پلي بازي بر اساس سه مود Single Player ، Multi Player و Co-op بنا شده است. ابتدا به قسمت تک نفره ي بازي مي پردازيم. در اين بخش همانند BIB ، آيتم هاي زيبا و بسيار جذابي وجود دارند که اکثر آن ها در پيشبرد مراحل به شما کمک زيادي خواهند کرد. يکي از قسمت هاي زيبايي که در اين عنوان نيز وجود دارد ، دوئل هاي جذابي است که قبلا نظير آن در BIB ديده شده بود. البته اينبار کمي متفاوت تر از گذشته ، اين دوئل ها انجام مي گيرند ، که طبق گفته ي سازندگان ، در تريلر بعدي از بازي ، يکي از آنان را مشاهده خواهيم کرد. بايد توجه داشت که The Cartel به عنواني مدرن تبديل شده است ، بنابراين دوئل هاي آن نيز ديگر به جذابي دوئل هاي موجود در BIB نخواهد بود. همچنين بر خلاف نسخه هاي قبلي ، کاور يا پناه گرفتن نيز در اين بازي وجود خواهد داشت. فرقي ندارد که شما کجا کاور بگيريد ، مي توانيد پشت ديوار ، ماشين ، کاناپه و هر چيزي که فکرتان مي رسد ، پناه بگيريد و براي خود ملجئي امن به ارمغان آوريد ، تا در تير رس دشمنان نباشيد. شما قادر هستيد که در طول گيم پلي بازي سوار ماشين شويد و سرخود را از پنجره بيرون آورده و به دشمنان خود شليک کنيد ، شايد تنها تفاوت بارز The Cartel با BIB همين باشد. در BIB شما مي توانستيد از درون کالسکه هاي چوبي به بيرون شليک کنيد ، اما اينبار مي توانيد به راحتي داخل کاديلاک بنشينيد و افراد را يکي پس از ديگري سرنگون سازيد. در مورد اينکه پشت فرمان مي توان نشست يا خير ، هنوز هيچ چيز معلوم نشده است. سلاح هاي بازي نيز بسيار متنوع مي باشد. بيش از 30 نوع اسلحه ي سبک و سنگين در بازي حضور دارند که در مواقع مشخص شده مي توانيد به نحو احسن از آنها استفاه نماييد. در قسمت سلاح ها اضافه شده ، Machine Gun يکي از پيشرفت هاي اين عنوان نسبت به نسخه ي قبلي آن است. البته در BIB هم گاها سلاح هايي وجود داشت که شباهتي به MG داشتند ، اما بر روي زمين ثابت بودند و شخصيت بازي قادر نبود تا آن ها را حمل نمايد. سلاح هاي همچون Anti Air و Snipe نيز در اين عنوان وجود دارند که کار شما را در گيم پلي بازي بسيار آسان خواهند کرد. قسمت بعدي از گيم پلي بازي که به معرفي آن خواهيم پرداخت ، بخش چند نفره ي بازي است. در اين بخش از بازي ، بيش از 9 کارکتر به طور همزمان قادرند تا با يکديگر به بازي بپردازند ، اينکه شما با دوستتان در بازي دشمن باشيد يا همکار ، دست خودتان است و بايد توسط خود شما انتخاب گردد. همچنين مد Death Match نيز که در اکثر بازي ها وجود دارد ، در اين عنوان نيز حضور خواهد داشت. در اين مد ، يا مي توانيد در نقش پليس و يا در نقش گانگسترهاي گردن کلفت باشيد ، که قطعا کنترل يک گانگستر کله گنده از جذابيت بيشتري برخوردار خواهد بود. تمامي سلاح هاي بخش تک نفره يا داستاني بازي نيز ، در اين مد وجود دارند و مي توانيد از آنها استفاده نماييد.
حال به بخش Co-op بازي مي رسيم. در اين مد شما به همراه يکي از دوستانتان مراحل آنرا پيش مي بريد. همچنين شما با دوست خود اهداف مشترکي خواهيد داشت که با در نظر گرفتن آنها ، هيچگاه از يکديگر جدا نمي شويد و در اکثر مراحل مانند يک تيم دو نفره به جلو حرکت خواهيد کرد. جالب است بدانيد در اين بخش ، مبارزات تن به تن و دوئل هاي جذاب تري نسبت به بخش تک نفره وجود دارد. تنها همين قدر از گيم پلي بازي اطلاعات در دسترس است و بيشتر از اين نمي توان در مورد آن نظري داد.



گرافيک بازي نيز همانند BIB بسيار زيبا و چشم نواز است. اينبار بر خلاف نسخه ي قبلي که با موتور Chrome Engine 4 ساخته شد ، The Cartel با نسخه ي بعدي موتور انحصاري استوديوي Techland ، يعني CE 5 ساخته مي گردد. رندر تصوير اين موتور فوق العاده است و به همين علت ، در طول بازي کمتر با موارد آزار دهنده اي همچون Screen Tearing و يا افت فريم ريت مواجه خواهيد شد. گستره ي ديد شما در The Cartel بسيار پهناور است ، به گونه اي که حتي کوه هايي که هزاران پا با شما فاصله دارند ، از روي يک تپه ي بلند ، به خوبي قابل مشاهده اند. چرخه ي شبانه روز نيز در اين عنوان وجود دارد. لازم به ذکر است که گاهي اوقات در طول بازي ، عوامل طبيعي نيز نقش موثري را ايفا مي کنند ، مثلا اگر مجبور باشيد ، ماموريتي را در شب انجام دهيد و در همين حيث باران ببارد ، کار براي شما کمي سخت خواهد شد. افکت هايي نيز مانند خون ، گرد و غبار ، گِرد باد و … نيز در بازي وجود دارند که به لطف موتور پر قدرت بازي بسيار زيبا و با جلوه هاي بصري خاصي طراحي شده اند. در طراحي و ساخت چهره ي کارکتر ها ، ساختمان ها ، ماشين ها و … نيز از بافت هاي فوق العاده بهره گيري شده است. همچنين رنگ بندي محيط هاي موجود در بازي نيز ، مانند اسکله ها و خيابان ها به نحو احسن صورت پذيرفته است و مي توان گفت پالت رنگي استفاده شده در بازي نيز همانند اکثر موارد مذکور ، فوق العاده است.


شايد نتوان با قاطعيت تمام ، نظري در مورد صداگزاري و موزيک بازي ارائه داد ، به اين دليل که تاکنون تريلري از منو و گيم پلي بازي منتشر نشده است. البته با توجه به تنها تريلري که از بازي توسط يوبي سافت منتشر شده شده است ، مي توان گفت که حداقل صداي تيراندازي و اگزوز ماشين هاي موجود در بازي ، بسيار خوب کار صورت پذيرفته است. همچنين دوبلاژ بازي نيز بسيار خوب انجام گرفته و تمام دوبلرهاي آنرا ، استوديوي Techland ، تنها براي دوبلري اين عنوان استخدام کرده است. در پيش نمايش بعدي در مورد The Cartel ، شما را در مورد اين بخش نيز مطلع خواهيم ساخت. در آخر مي توان گفت The Cartel مي تواند Sequel فوق العاده اي براي ادامه ي سري Call of Juarez باشد و براي تبديل شدن به اين امر ، تمام موارد مورد نياز را نيز دارا است. ملزم است که Techland تمام توان خود را براي هر چه بهتر ساختن اين عنوان ، انجام دهد. در تابستان امسال مي توانيد بر روي کنسول و يا PC خود ، اين عنوان زيبا و جذاب و در حين حال کمي عجيب را ، تجربه کنيد. وسترن بازان ، اين بار به جاي اسب ، بايد ماشين ها خود را زين کنند !
سازنده : Techland

سبک بازي : Modern First-Person Shooter
ناشر : Ubisoft
ساير پلتفرم ها : PS3 | X360, PC
اینم چند تا عکس از بازی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Call Of Juarez : The Cartel 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Call Of Juarez : The Cartel 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Call Of Juarez : The Cartel 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Call Of Juarez : The Cartel 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Call Of Juarez : The Cartel 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Call Of Juarez : The Cartel 1
سپاس ...
پاسخ
 سپاس شده توسط deymon 20 ، SABER ، FARID.SHOMPET
آگهی
#2
دمت گرم خیلی فعالی تو این قسمت
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~
#3
خواهش میکنم عزیز . وظیفمه Blush
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  دانلود بازی theHunter: Call of the Wild برای پلتفرم PC
  دانلود بازی Call of Duty: Ghosts برای پلتفرم PS4
  تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان