امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی رشته کراو ماگا

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
шаблоны сайтов
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
joomla
معرفی رشته کراو ماگا 1
کرا و ماگا (به عبری: קרב מגע)‏ یک سیستم رزمی غیر رقابتی است که توسط ایمی لیختنفلد یهودی براتیسلاوایی‌الاصل در اسرائیل ابداع شد. این رشته امروزه علاوه بر ارتش اسرائیل در نیروهای نظامی دیگری چون اف‌بی‌آی، پلیس لس آنجلس و نیویورک و ارتش سوئد آموزش داده می‌شود.

کراوماگا هرچند از ترکیب تکنیک‌های رشته‌های رزمی مختلف مانند کاراته، جودو، جوجیتسو و موای تای ایجاد شده و خود لیختنفلد نیز در رشته‌های بوکس و کشتی مهارت داشت اما تفاوت قابل توجهی با سبک‌های رزمی متعارف دارد. این رشته مسابقه‌ای ندارد، قوانین و قواعد کمی دارد و یادگیری آسان‌تر است. گوش به زنگ بودن و حفظ گارد دفاعی مناسب از اولین روز تمرین به هنرجویان کراو ماگا آموخته می‌شود. کراو ماگا بر اساس واکنش‌های طبیعی انسانی طراحی شده و از هر ابزار و ترفندی در آن برای دفاع شخصی استفاده می‌شود. تکنیک‌هایی چون لگد به بیضه، ضربه آرنج به فک و فرو کردن انگشت در چشم در این سیستم آموزش داده می‌شود. در واقع هدف اصلی در کراو ماگا آموزش زنده ماندن در یک جنگ واقعی است.

کراوماگا در میان بازیگران هالیوودی هم علاقمندانی یافته‌است. ستاره‌هایی چون جنیفر لوپز، ساندرا بولاک، رجینا کینگ، آنجلینا جولی، لوسی لیو و کمرون دیاز در فیلم‌های خود تکنیک‌های کراو ماگا را به کار گرفته‌اند.

در کراو ماگا مبارزه در تمام وضعیت‌های ممکن آموزش داده می‌شود. دفاع کردن در حالتی که شخص خوابیده یا نشسته یا در محیط تاریک آموخته می‌شود. اساتید این رشته معمولا شاگردان خود را به شدت خسته می‌کنند تا بدن‌ در ضعیف‌ترین حالت واکنشی قرار بگیرد و انجام تکنیک‌ها در چنین وضعیتی را بیاموزند.[۳]
تاریخچه[ویرایش]

لیختنفلد این سیستم را بر اساس مهارت‌های ورزشی خود و تجربیات فراوانی که از کودکی در نبردهای خیابانی آموخته بود، ابداع کرد. او که متولد سال ۱۹۱۰ در بوداپست بود در سال ۱۹۲۹ به طور همزمان قهرمان کشتی و قهرمان بوکس اسلواکی و قهرمان یک مسابقه بین‌المللی ژیمناستیک شد. لیختنفلد از سال ۱۹۴۰ با اوج گرفتن یهودستیزی در اروپا به فلسطین مهاجرت کرد و به نیروی شبه‌نظامی هاگانا پیوست. او از سال ۱۹۴۴ آموزش مهارت‌های خود یعنی تمرینات تناسب اندام، شنا، کشتی، استفاده از خنجر و دفاع در مقابل حملات خنجر را به جنگجویان یهودی آغاز کرد.

لیختنفلد در جنگ استقلال ۱۹۴۸ اسرائیل شرکت داشت و با تشکیل رسمی نیروهای دفاعی اسرائیل وی به عنوان استاد ارشد تناسب اندام و کراو ماگا در دانشکده تناسب اندام نیروهای دفاعی اسرائیل انتخاب شد. وی در طول بیست سال بعد سیستم خاص خود برای دفاع شخصی و جنگ‌های تن به تن را تکامل بخشید و پس از بازنشستگی از خدمت نظامی یک باشگاه هنرهای رزمی را تاسیس کرده و آموزش کراو ماگا را به غیرنظامیان آغاز کرد. امروزه تعداد هنرجویان این رشته در سراسر دنیا بیش از ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.
کراوماگا (Krav Maga) سيستم مبارزاتي است که اسرائيلي‌ها به عنوان پايه‌گذار آن، براي توسعه‌اش هزينه و انرژي فراواني را پرداخت کرده‌اند. کراوماگا عبارتي عبري، به مفهوم "مبارزه همراه با تماس" است و مشتمل بر يک سيستم دفاع شخصي و جنگ تن به تن مي‌باشد که از وسعت قابل توجهي برخوردار است.

اين سيستم توسط ايمي اسده ار (Imi Sde-Or) يک يهودي از اسلواکي ابتداً براي نبرد هاي تن به تن براي نيروهاي پليس و توسط لمي لشينفيلد وارد ارتش و نيروي چريک اسرائيل و در سطح پيشرفته براي نيروهاي امنيتي اين رژيم از جمله بخشي از نيروهاي سازمان اطلاعاتي خارجي اسرائيل (Mossad seal) به کار گرفته شد. البته فراگيري اين رشته در حوزه امنيتي اسرائيل با ورود "مئير داگان" به دفتر موساد در تل آويو و کسب عنوان دهمين رئيس موساد از سال ????، افزايش يافت و به نظر مي رسد موساد در قالب اين رشته حتي بهره‌برداري‌هاي اطلاعاتي نيز انجام مي‌دهد.

مبارزه کراوماگا در بر گيرنده جنگ واقعي تا دفاع مرگبار است. اين مبارزه بر پايه ?? حرکت و رزم و ??? ضربه هولناک که در ?? درصد موجب مرگ ميشود طراحي شده است و تدريس نوع ويژه آن به عموم ??? درصد غير قانوني ميباشد.

در حرکات تهاجمي سربازان اسرائيل که بي‌شباهت به جنگ هاي تن به تن نيست، در مواجهه رو در رو با مردم معترض فلسطين، عموماً از تکنيک‌هاي کروا ماگا استفاده مي‌شود و بسياري از حرکات سربازان اين رژيم که با سلاح‌هاي سرد و گرم و به همين شکل با دست خالي صورت مي‌پذيرد جزو فنون اين رشته نظامي است.

در واقع کراوماگا چکيده‌اي از فنون مبارزه بدون سلاح همچون مبارزات سرپا و مبارزات گلاويزي و در خاک، ترکيبي از کاربردي‌ترين فنون مبارزه با سلاح‌هاي سرد همچون کارد و تونفا و همچنين روش‌هاي بهبود کاربرد استفاده از سلاح گرم در زمان شليک و استفاده از آنها (قنداق، بدنه مياني و سرنيزه تفنگ)به عنوان سلاح سرد، مي‌باشد.

اما پس از دوره‌اي اسرائيل به اين نتيجه رسيد که اشخاصي فراتر از ارتش اسرائيل مي‌توانند اين سيستم مبارزاتي را تحت عنوان يک ورزش فراگيرند و بدين لحاظ، آهسته آهسته ساختار اين رشته از حالت محرمانه خارج شد.

تغيير ماهيت از تهاجم به تدافع

ماهيت اين رشته به صورت زيرپوستي از يک شيوه تهاجمي با برنامه‌ريزي ايان يانيلوف (Eyal Yanilov) به يک دفاع‌شخصي پيشرفته تغيير پيدا کرد و همين مسئله باعث شد، کراوماگا به چهار شاخه مختلف تقسيم و ساختاري حرفه اي‌تر به واسطه فني به خود گيرد؛ شاخه‌اي از آن نظامي بوده و همان رويه گذشته را با قدري تغيير ارائه مي دهد، بخشي ديگر براي مامورين قضايي و نيروهاي پليس اسرائيل طراحي شد، شيوه‌اي ديگر که مشخصات آن به هيچ عنوان ذکر نشده براي ماموران بخش‌هاي امنيتي اسرائيل ازجمله ماموران موساد است و در آخر روشي که تحت عنوان دفاع‌شخصي شناخته مي‌شود و بيشتر جنبه ورزشي دارد، نيز شکل گرفت که جزئيات بيشتري از آن قابل دسترسي است.

کراوماگا پس از تغيير ماهيت ابتداً در اسرائيل آموزش داده شد و سپس در کشورهاي مختلف توسعه يافت و به مرور زمان تکميل شد که رويه بهبود فني اين شيوه همچنان نيز ادامه دارد و متوليان فني آن در تلاش هستند، اين رشته را به عنوان پيشرفته‌ترين دفاع شخصي جهان معرفي کنند، چرا که اصولاً ماهيت تهاجمي اين رشته مقبوليت چنداني ميان عموم مردم نداشته و تنها براي نيروهاي نظامي و امنيتي کاربرد پيدا مي‌کند.

دلايل جذب دويست‌هزار ورزشکار در چهل کشور

پس از آنکه روند توسعه اين رشته در جهان آغاز شد، در حال حاضر رويه آموزشي اين رشته مقبوليت قابل توجهي پيدا کرده و در کشورهاي متعددي به سرعت رشد پيدا کرد که اين مسئله در قالب فدراسيون بين‌المللي کراوماگا که با نام IKMF يا International Krav Maga federation دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://krav-maga.com / پيگيري شد. يکي از اصلي‌ترين مسائلي که باعث شده، اين شيوه آموزشي به اين شدت رشد پيدا کند، بهره‌گيري از تکنيک‌هاي اسير رشته هاي رزمي در تدوين آن است که در واقع باعث شده بسياري از طرفداران آن رشته‌ها جذب کراوماگا شوند.

به نظر مي‌رسد بخش اعظمي از فنون اين رشته برداشت‌هايي از وينگ‌چان کونگ‌فو يکي از سبک‌هاي ويژه دفاع‌شخصي که سبک رزمي پايه بروس‌لي بوده، جوجيتسوهنر رزمي که علاوه بر ضربات متعدد دست و پا، فنون خلاف و قفل مفاصل و همچنين فنون در خاک دارد، کالي اسکريما به عنوان مجموعه‌اي از فنون استفاده از چاقو و چوب و سبک‌هاي موازي اخذ شده است و همين مسئله باعث شده در سايت هاي اين رشته و رشته هاي مشابه رزمي، شاهد تبليغ کراوماگا باشيم.

استفاده از فنون اين رشته‌ها که برخلاف کاراته و تکواندو، حالت‌هاي معمول زندگي را تداعي مي کند و شخص را براي درگيري‌هاي واقعي آماده مي‌سازد، از دلايل ديگري است که باعث شده رشد اين رشته سرعت بگيرد و علي‌رغم آنکه اين رشته هنوز شناخته نشده است، بنابر آمار ارئه شده توسط هفته‌نامه تلگراف بالغ بر 200 هزار نفر به اين رشته بپردازند.

بنابر اطلاعات مندرج در سايت رسمي فدراسيون بين المللي اين رشته، در حال حاضر علاوه بر اسرائيل که حتي در دبيرستان‌ها نيز اين رشته مورد تدريس قرار مي‌گيرد، در40 کشور مشتمل بر 7 کشور آسيايي، 26 کشور اروپايي، 2 کشور در اقيانوسيه، 5 کشور در قاره آمريکا نظير اسراييل، آمريکا، استراليا، تايلند، ايرلند، ژاپن و … به صورت رسمي فعاليت مي‌شود و از تشکيلات منسجمي برخوردار است که روز به روز نيز در حال توسعه يافتن است.

در کنار اين مسئله مي‌توان به استفاده گسترده FBI ، SWAT، NYPD ، LAPD و همچنين پليس‌ و ارتش‌هاي بسياري از کشورهاي جهان از اين شيوه به عنوان يکي ديگر از عوامل توسعه اين رشته در کشورهاي مختلف، علي الخصوص کشورهاي پيشرفته اشاره کرد.
گفته می شود که برخی از تمرین های این رشته در پلیس نوپو  و نیروی ویژه نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به کار گرفته می شود .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تیم داوری بازی پرسپولیس و الوحده معرفی شد
  اسبقیان: در ادامه فعالیت رشته‌های معلولان با فدراسیون‌های تخصصی تجدیدنظر خواهد شد
  تیم منتخب والیبال اروپا در یک دهه اخیر معرفی شد
  آغاز فعالیت رشته‌های انفرادی از فردا
  ۳۰ شخصیت منفور فوتبال معرفی شدند
  داستان عجیب انتخاب چهره سال یک رشته ورزشی در پیج اینستاگرام با 1600 فالوئر!
  بانوی رکوردار دوومیدانی: رشته ما فقیر است
  معرفی کمپانی کشتی کج ایرانی....
  معرفی پی پرویو CZW Tournament Of Death
Star سخت ترین و خطرناک ترین رشته های رزمی جهان (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان