امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مدیریت امنیت برای رشته های مختلف ورزشی و رویداد های خاص

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدیریت امنیت برای رشته های مختلف ورزشی و رویداد های خاص 1
مهیا کردن یک محیط امن و مطمئن یک موضوع همیشگی وبصورت یک چالش برای دست اندر کاران رویدادهای ورزشی بوده است. گستردگی روز افزون رویدادهای ورزشی وخصوصیات مربوط به آن ، باعث شده که تمام عوامل شرکت کننده در این رویدادها اعم از تماشاگران و ورزشکاران درمعرض خطر بیشتری قرار بگیرند. خطرهای تهدید کننده رویدادهای ورزشی عبارتند از: تروریسم ، گروههای تبهکاری، جمعیتهاوتجمعات ناخواسته، حمله های شدید و ناگهانی، ویرانگری ضعف و ناتوانی کادر حفاظتی، حقه بازی، دزدی و دستبرد و ناملایمات جوی.

تروریسم، به عنوان یکی از رایج ترین خطر های تهدید کننده امنیت ورزشی در محل رویدادها شناخته شده است. امنیت و حراست ازمحیط های ورزشی اعم از خطرها واتفاقها ی پیش روی رویدادها و اماکن ورزشی می باشد. با این حال تاکید بیشتر موضوع تروریسم، مدیریت جمعیت، بلاهای طبیعی وهمچنین جنبه های قانونی و اقتصادی اجرا کننده های رویدادهای ورزشی به خصوص می باشد. دست اندرکاران و مدیران استادیوم های ورزشی و مسئولین برگزاری، اندازه گیری های مربوط به امنیت و حراست رابه منظور مهیا کردن و دورنگهدارداشتن محیط ها از کلیه خطرهای بالقوه اجرا می نمایند.

دو واژه ایمن و امنیت اغلب در جای یکدیگر مورد استفاده قرار گرفتند در صورتی که دو فعالیت کاملاً جدا ازهم می باشند. درواقع امنیت به حفاظت در مقابل رویدادهای اتفاقی و طبیعی اتلاق می گردد. از طرفی مطمئن بودن از محافظت در مقابل آسیب های عمدی اتلاق می گردد، مطمئناً امنیت اماکن ورزشی به وسیله استانداردهای روزومتداول وهمچنین امکانات موجود انجام می شود. امنیت تماشاگران و طرفداران تیمهای ورزشی برای مدت بسیار طولانی یکی از نگرانیهای مدیران اماکن ورزشی بوده است. در مقابل، مفهوم حراست به خصوص حراست ازاماکن ورزشی در برابر خطرات انسانی مانند تروریسم جدیداً مورد توجه قرار گرفته است.

از زمان رویداد 11 سپتامبر سال 2001 مفهوم امنیت در امریکا مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. مدیریت امنیت با توجه به ساختار اماکن ورزشی، ظرفیت، نوع رویداد و میزان در دسترس بودن منابع می تواند متفاوت باشد. برگزار کنندگان رویدادهای ورزشی در سراسر دنیا هر ساله بیش از 2میلیون دلار جهت فعالیت های امنیتی هزینه می کنند گرچه رویدادهای ورزشی جهانی (نظیرجام جهانی و المپیک ها) می توانند این مقدار را تا 6میلیون دلار افزایش دهند. هزینه های امنیتی مربوط به عملیات حفاظتی شامل: تامین نیروی انسانی و سیستم فیزیکی حمایت کننده، کنترل محیط، کنترل دسترسی، مدیریت ریسک و مدیریت بحران، مدیریت جمعیت و مدیریت ترافیک می باشد. لیست زیر شامل مثالهایی از هزینه های انجام شده برای رویدادهای بزرگ ورزشی می باشد:
*(سال1992) المپیک بارسلونا: 66میلیون دلار
* (سال1996) المپیک آتلانتا: 108میلیون دلار
*(سال2000)المپیک سیدنی: 179میلیون دلار
*(سال2002) شهر سالت لیک: 500میلیون دلار
*(سال2004) المپیک شهر آتن: 1.5 میلیون دلار، کمیته بین المللی المپیک (IOC) همچنین 170 میلیون دلار بابت بیمه در این رویداد به خاطر تروریسم کسر گردید.
*(سال2008) المپیک بیجینگ: 6.5 بیلیون دلار
*(سال2010) المپیک زمستانی ونکور: 1بیلیون دلار
* سال2012) المپیک لندن: 2.2 بیلیون دلار

حملات تروریستی در امریکا 11سپتامبر 2001 تاثیر بسزایی در تعیین بودجه مالی کمیته بین الملل المپیک جهت ایمنی و امنیت رویدادهای بزرگ ورزشی داشت. به عنوان مثال هزینه امنیتی به صورت بسیار شدید بعد از 11 سپتامبر افزایش یافت. هزینه امنیتی از المپیک بارسلونا (660میلیون دلار) تا المپیک بیجینگ (6.5میلیون) دلار افزایش یافت و این افزایش، همچنان با وجود حملات تروریستی مستمر در سراسر دنیا ومشکلات مدیریت جمعیتی از این دست با میزبانان رویدادهای بزرگ ورزشی همراه خواهد بود در نتیجه مدیریت رویدادهای ورزشی باید با کاهش هزینه ها واضافه کردن منابع مختلف از جمله نیروی پلیس وارتش و راه حل های تکنولوژیکی و گردآوری آخرین دانش و روشهای ارتباطی همراه باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشتی کج| رویداد WWE NXT stand&deliver 2024
Clocket کشتی کج ایرانی (IPW) | رویداد هرج و مرج بزرگ
  اخبار کوتاه ورزشی!
  بی‌خیالی مدیریت استقلال نسبت به مهدی قایدی!
  اسبقیان: در ادامه فعالیت رشته‌های معلولان با فدراسیون‌های تخصصی تجدیدنظر خواهد شد
  نحوه مقابله با کرونا در ورزشگاه، سالن ورزشی و استخر
  چرا تکلیف تمرینات و مسابقات ورزشی مشخص نشد؟
  چرا به صلاحیت تحصیلی ورزشی‌ها رسیدگی نمی‌شود؟
  خطرهای برگزاری ادامه لیگ نوزدهم از نگاه یک پزشک ورزشی
  آغاز فعالیت رشته‌های انفرادی از فردا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان