امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تیکی تاکا هنوز زنده است

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تیکی تاکا هنوز زنده است 1


شنبه‌شب بارسلونا یک نمایش واقعی را ارائه کرد. پیش از آن آخرین باری که کاتالان‌ها برابر رایووایکانو به میدان رفته بودند بازی با رقم خوردن یک اتفاق تلخ برای آنها همراه شد که آن شکست آبی و ‌اناری‌ها برابر حریف از نظر درصد زمان تملک توپ برای اولین بار پس از 317 بازی بود که باعث شد حرف و حدیث‌هایی درباره کیفیت تیکی‌تاکای آنها مطرح شود. شنبه شب اما داستان تجدید دیدار مردان تاتا مارتینو به گونه دیگری پیش رفت و «عالی» تنها واژه‌ای بود که می‌شد برای وصف عملکرد آنها برابر میهمان‌شان استفاده کرد.
در این دیدار فلسفه بازی مبتنی بر پاسکاری آبی و اناری‌ها یک بار دیگر سالم و بی‌عیب ونقص به نظر رسید. لیونل مسی با 2 گل فوق‌العاده‌اش (گل‌هایی که او را در کنار رائول گونزالس، کاپیتان اسطوره‌ای رئال مادرید در رده سوم برترین گلزنان تاریخ لالیگا قرار داد) و پدرو رودریگس، الکسیس سانچس، آدریانو و نیمار هر کدام یک بار گلزنی کردند تا یکی از به‌یادماندنی‌ترین بردهای این فصل بارسا را رقم بزنند و در این بین نیمار با گل زیبایش با شلیکی از راه دور بازگشت‌اش از مصدومیت را به بهترین شکل ممکن جشن گرفت. در خط میانی هم عملکرد آندرس اینیستا و سسک فابرگاس در کامل‌ترین نمایش این فصل بارسلونا تحسین‌برانگیز بود.
آدریانو بعد از این بازی گفت: «باید به کل تیم تبریک گفت. ما یک بازی واقعاً خوب را ارائه کردیم، هم در دفاع هم در حمله.»
جراردو مارتینو، مربی آرژانتینی تیم هم با نظر مدافع برزیلی‌اش موافق بود: «وقتی این بازیکنان از بازی‌شان لذت ببرند بهتر کار می‌کنند. این بهترین پیامی است که ما می‌توانیم به خودمان بدهیم. با بازی به این شیوه، شانس‌ موفقیت‌مان زیاد می‌شود و اگر قرار باشد شیوه‌ای را برای بازی کردن انتخاب کنیم این همان روش است.»
بارسلونا قاطعانه برد اما اینکه از این برد خانگی تحسین‌برانگیز برابر یکی از بدترین تیم‌های این فصل لالیگا عملاً چقدر درس گرفته نامشخص است. بارسا فوق‌العاده، حیرت‌آور، درخشان و برخی اوقات نفسگیر کار کرد اما رایووایکانو؛ آن روی ماجرا را هم باید دید و آن این بود که رایووایکانو به معنای واقعی ضعیف بازی کرد. این تیم مادریدی از آخر جدول رده‌بندی لالیگا دوم است و در 24 بازی که در این فصل در لالیگا انجام داده 58 گل خورده است، این یعنی که وایکانو به‌عنوان دارنده ضعیف‌ترین خط دفاعی لالیگا به نیوکمپ پا گذاشت. واقعیت این است که نماینده پایتخت اسپانیا در ابتدای این فصل هم با 5 گل به مالاگا باخته بود، به تیمی که برند شوستر هدایت آن را بر عهده دارد و اکنون در رده شانزدهم جدول، لب مرز منطقه سقوط ایستاده است.

مارتینو از این نتیجه بسیار دلگرم خواهد شد، همچنین از تماشای عملکرد مردانش و فرم فوق‌العاده‌ای که اکثر آنها داشتند اما آزمون‌‌هایی سخت‌تر در انتظار کاتالان‌ها است و در آنها است که عیار واقعی آبی و اناری‌ها در فصل جاری مشخص می‌شود. اولین محک جدی سه‌شنبه همین هفته، جدال با منچسترسیتی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است وقتی که آنها باید به خانه شاگردان مانوئل پیگرینی بروند. مارتینو اما ظاهرا نگرانی چندانی در خصوص این بازی ندارد چون مردانش را در فرمی ایده‌آل برای سفر به جزیره می‌داند: «ما برای مصاف با منچسترسیتی در بهترین شرایط ممکن قرار داریم به خصوص از نظر آمادگی جسمانی.» آدریانو هم به بعد روانی آمادگی تیمش اشاره داشت: «پیروزی برابر رایووایکانو روحیه ما را در آستانه بازی با سیتی تقویت کرد.»
در صحت ادعای مارتینو و آدریانو شکی نیست اما سیتی تیمی در قد و قواره رایو وایکانو نیست. کافی است نگاهی به آمار این فصل فوتبال انگلیس بیندازید تا متوجه شوید که مردان مانوئل پیگرینی دارنده قوی‌ترین خط حمله فوتبال باشگاهی اروپا هستند و برخلاف بارسلونا آنها در این فصل به طور منظم توسط تیم‌های طراز اول و رقبایی قوی محک خورده‌ و به نوعی آب دیده شده‌اند. اگرچه تمامی این بازی‌های سخت برای سیتی با ثبت نتایج دلخواه همراه نبوده است اما در اکثر آنها نتیجه همان چیزی بوده که پیگرینی می‌خواسته آن هم به بهترین شکل، پیروزی 6-3 برابر آرسنال، پیروزی 4-یک برابر منچستریونایتد و خرد کردن تاتنهام در 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 11 – یک. تاتنهام تیمی که سیتی آن را در خانه خود
6- صفر و در وایت هارت‌لین 5 – یک در هم کوبید نیز تیمی در حد و اندازه‌های رایووایکانویی که بارسلونا شنبه شب آن را با 6 گل شکست داد نیست. سفیدپوشان شمال لندن در این فصل شاید مشکلاتی جدی داشته‌اند اما همچنان در کورس کسب رده چهارم جدول و سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد هستند. همین که فالکه، بازیکن قرضی تاتنهام بهترین بازیکن رایووایکانو بوده تفاوت میان 2 تیم را نشان می‌دهد.
گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد اما بعید است سیتی به بارسلونا اجازه دهد آنطور که رایووایکانو را به سخره گرفت با حیثیت و اعتبار این تیم بازی کند حتی در نیوکمپ. این قاعده شامل حال رئال مادرید هم می‌شود و ورای تصور است که کهکشانی‌ها به رقیب دیرینه خود اجازه دهند به آسانی عنوان قهرمانی جام حذفی را از چنگ آنها در‌آورد زمانی که در فینال کوپا دل ری برابر کاتالان‌ها به میدان می‌رود. حتی در ال‌کلاسیکوی قبل از این بازی در سانتیاگوبرنابئو در لالیگا هم بعید است که رئال مادرید به راحتی برابر بارسا دم به تله دهد.
بارسلونا ، رئال مادرید را در ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا در فصل جاری در نیوکمپ شکست داد اما در آن بازی نمی‌شد ادعا کرد که بارسلونا همه جوره حریف مادریدی‌اش را تحت کنترل گرفته بود. رئال مادرید آن روزها با رئالی که این روزها کارلو آنچلوتی به میدان می‌فرستد تفاوت زیادی دارد چرا که آن زمان او هنوز آنطور که باید و شاید راه و رسم چیدن بهترین ترکیب در تیم جدیدش را نمی‌دانست.
 

اتلتیکومادرید را هم نباید فراموش کرد. تیمی که این فصل سوهان روح 2 غول سنتی لالیگا بوده و یک هفته هم صدر جدول را از چنگ آنها درآورد، در این فصل 3 بار برابر بارسلونا (2 بار در سوپرجام و یک بار در لیگ) قرار گرفته و در هیچ کدام آنها تن به شکست نداده است. با این تقویم فشرده مشخصا چیزی در انتظار مردان تاتا مارتینو نیست جز آزمونی واقعی برای تعیین عیارشان به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی و اینکه پیروزی 6 – صفر کاتالان‌ها برابر رایووایکانو چقدر ارزش داشته است.
تیکی تاکا هنوز زنده است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  زنده؛ جهان فوتبال در شوک درگذشت مارادونا
  زیدان و بازیکنی که هنوز از جذبش نا امید نشده
  پیش بینی شو راو تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰ + لینک پخش زنده
  لینک تماشای زنده بکلش ۲۰۲۰
  پدرو: پیشنهادات زیادی دارم اما هنوز تصمیم نگرفته‌ام
  خاطره ترسناک و تلخی که برای کاسیاس زنده شد
  میلیچ: هیچ پولی هنوز دریافت نکردم
  مولر: داستان نسل طلایی هنوز به پایان نرسیده است
  دراگان اسکوچیچ روبروی دوربین زنده خبرآنلاین/سوالات خود را بنویسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان