امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشکل گرفتن آکورد های باره دا در گیتار

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
راز گرفتن آکوردهای باره
گرفتن باره برای هنرجویان تازه کار اغلب با دشواری های زیادی همراه است و حتی نوازندگان در سطح بالاتر نیز گاها در قطعاتی با باره های زیاد دچار خستگی و انقباض عضلات دست چپ می شوند در این قسمت مطلبی ترجمه شده از یکی از مدرسین خوب گبتار در اروپا به نام داگلاس نیت که توضیحاتی داده شده است در مورد شیوه گرفتن باره و آناتومی انگشتان نوازنده در هنگام اجرای این عمل که در مطالب بعدی سعی می شود تا نکات تخصصی و پیشرفته نیز در این باره قرار داده شود.
که برای واضح شدن مطالب بنده توضیحاتی را در داخل پرانتز برای کامل شدن مطلب می دهم.
مشکل گرفتن آکورد های باره دا در گیتار 1
راز( راز جنیفر کوچولو ) این که چگونه آکوردهای باره دار را واضح بنوازیم؟
آیا در گرفتن باره ها به طوری که صدایی واضح و تمیز ایجاد کنند مشکل دارید؟ آیا فکر می کنید که انگشتان شما خیلی کوچک اند و یا برای بدست آوردن یک باره خوب شما خیلی ضعیف هستید؟ اجازه بدهید که داستان جنیفر کوچولو را برای شما بگویم:
چندین سال پیش جنیفر کوچولو یکی از شاگردان من بود. جنیفر 7 ساله٬ ریز نقش با دستان کوچک و لاغر در عین حال یک دختر کوچولوی نرمال بود. اما گیتار نسبتا خوب می نواخت و قادر بود آکوردهای باره دار را بدون هیچ مشکلی بنوازد. در همان زمان٬ شاگرد دیگری به نام دنیس داشتم.
دنیس یک مرد سی و خورده ای ساله٬ تنومند و خیلی قوی بود که در حال یادگیری نواختن آکوردهای باره دار بود. اما آکوردهای او صدای گز داشت و تلاش قابل ملاحظه ای به خرج می داد. من فکر کردم این جا چه اتفاقی دارد می افتد. چه چیزی را جنیفر کوچولو می داند که دنیس قوی هیکل نمی داند؟ خوب دوستان٬ راز جنیفر کوچولو این بود: جنیفر کوچک به طور ذاتی می دانست که از نیروی بازو برای پایین نگهداشتن باره استفاده کند. او نیروی کمی در دست چپ خود داشت. برای پایین نگهداشتن یک باره٬ شما گیتار را با دو بازوی خود اندکی از سینه ی خود دور کنید.
نه! شما قرار نیست گیتار را با تمام توان خود از سینه دور کنید. فقط به اندازه ای که باره را نگه دارید. شما گیتارتان را به هیچ وجه تحت فشار قرار نداده و صدمه نزنید. اما این مطلب را با گرفتن کامل یک باره تمرین نکنید. خواندن مقاله را ادامه دهید و ببینید که چگونه باید تمرین کنید.
شما از انگشت شصت و دیگر انگشتان برای فشردن دسته گیتار استفاده نکنید. ماهیچه های انگشت شصت نسبتا ضعیفند و سریع خسته می شوند. اما ماهیچه های بازو قوی هستند( حتی در یک بچه کوچک) و وقتی استفاده شوند به راحتی خسته نمی شوند. انگشت شصت فقط برای پایدار ماندن دست چپ و یا انتقال نیروی محض بازو ها به دست و انگشتان آن جا قرار دارد. آن یک هنر غیر فعال و نه فعال در نواختن گیتار به خصوص آکوردهای باره دار می باشد.
یکی از مشکلات شایع در میان هنرجویان به طور مثال در انجام تمرینات کروماتیک و یا
گام زدن این است که سعی می کنند تا فشار لازم برای گرفتن فرت توسط دست چپ را از طریق فشار دادن انگست شست بر دسته گیتار جبران کنند که این عمل موجبات انقباض ماهیچه های دست شده و نه تنها به شما هیچ کمکی نمی کند بلکه موجب خستگی زودرس- گرفتگی عضلاتی و دلسرد شدن از تمرین می شود در حالی که شست تنها حکم یک گیره را دارد!

منبع : gitarim.blogfa.com
...
پاسخ
آگهی
#2
نفهمیـــدم !
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ▒▒▒▒▒▒▒گرفتن ۱ گیگ اینترنت ۱ ساعته رایگان ایرانسل▒▒▒▒▒▒▒▒▒
  آموزش جامع و کامل گرفتن فال به وسیله ی تاس
  مشکل cfg در کانتر سورس
  مطالبی در باره گلشیفته فراهانی
Wink بیچاره دخترا چقدر مشکل دارند! (طنز)
  4 تا سوال در باره ی شکلک های فلش خور!
  عاقبت وب گرفتن پسرا...خخخخخخخخ
  سوژه شدن مارمولک گیتار زن!! + عکس
  روش گرفتن حال مزاحم تلفنی ایرانسل
Smile ژست های زیبا برا عکس گرفتن !!!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان