امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پـای گوشت و سبزیجات

#1
مواد لازم برای چهار نفر
گوشت چرخ كرده: 057 گرم


جو پرك: سه چهارم پیمانه
رب گوجه فرنگی رقیق شده: یك پیمانه
پیاز ریز شده: یك عدد
تخم‌مرغ كمی زده شده: یك عدد
نمك: یك قاشق چایخوری
سیر خرد شده: یك قاشق غذاخوری
مواد لازم برای روی غذا:
كره: یك چهارم پیمانه
پنیر چدار رنده شده: یك دوم پیمانه
آرد: یك چهارم پیمانه
جعفری ساطوری شده: یك چهارم پیمانه
سیب‌زمینی خرد شده: دو پیمانه
هویج خرد شده: یك دوم پیمانه
كرفس خرد شده: یك دوم پیمانه
پیازچه درشت (فقط قسمت سفید): شش عدد
نخود فرنگی: یك پیمانه



طرز تهیه:


فر را با درجه 350 درجه فارنهایت روشن كنید تا گرم شود. گوشت، جو، رب گوجه، پیاز، تخم‌مرغ، نمك و سیر (مواد گوشتی) را در كاسه بزرگی با هم خوب مخلوط و كمی ورز دهید و آن را در ظرف مناسب پای یا پیتزا پهن كنید تا دیواره‌ها را هم بگیرد، سپس آن را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید.
سبزیجات پختنی را در آب جوش بپزید. توجه داشته باشید ابتدا سیب‌زمینی، هویج و كرفس را بپزید و بعد از نیم‌پز شدن، پیازچه و نخود فرنگی (در صورت خام بودن) را اضافه كنید. سبزیجات را آبكش كنید. برای خوشمزه‌تر شدن می‌توانید سبزیجات را تفت داده و سپس بخارپز كنید ( به جای پختن در آب) در كاسه دیگری كره، پنیر و جعفری را مخلوط و سپس به سبزیجات داغ اضافه كنید. این مواد را روی گوشت نیم‌پز شده بریزید و در صورت تمایل روی آن را با پنیر رنده شده پر كنید. ظرف را 15 دقیقه دیگر در فر قرار داده و سپس برش زده و میل كنید.
با آبرون، آسوده بپزید و میل‌كنید
باور كنید كه كیفیت پخت غذا در سرنوشت سلامتی اعضای خانواده و بالطبع كل جامعه نقش مهمی دارد و در این راه متاسفانه اكثرا سلامتی و پخت بهداشتی غذا را صرفا فدای شیكی ظروف و یا راحتی آشپزی می‌‌كنند.
حال راجع به مشكلات حاصل از پخت و پز غذاها در ظروف مختلف بدون استفاده از زیرقابلمه‌ای آبرون برای شما عزیزان به اختصار می‌نویسیم.
1 - ظروف آلومینیومی: اغلب ظروف مصرفی منازل برای پخت و پز كه اصطلاحا به روحی معروف می‌‌باشند، از فلز آلومینیوم ساخته شده است. این فلز تدریجا به هنگام پخت غذا و به دفعات وارد موادغذایی و بالطبع همراه آن خورده می‌‌شود و علاوه بر از بین بردن طعم اصلی غذا سبب بیماری‌هایی مانند آلزایمر (فراموشی)، نرمی استخوان، انسداد روده و همچنین بروز بیماری‌های مزمن عصبی می‌‌شود، از این رو می‌‌بایست تا حد امكان از این ظروف برای تهیه غذا اجتناب كرد.
2- ظروف تفلونی: در این ظروف كه اغلب برای از بین بردن مواد زیان‌بار آلومینیومی از پوششی به نام تفلون (نوعی مواد پلیمری كه تحمل حرارت تا 260 درجه سانتیگراد را دارا می‌‌باشد) استفاده می‌‌كنند كه پوشش مزبور در اغلب موارد به علت عدم تنظیم مناسب شعله اجاق و بالا رفتن بیش از حد حرارت به تدریج وارد غذا شده و دود حاصل از سوختن آن با غذا تركیب می‌‌شود كه هر دوی این عوامل باعث ایجاد سرطان می‌‌شود.
طبق مطالعات اخیر دانشمندان، در دمای بیش از حد تحمل تفلون (بالای 260 درجه) 6 گاز سمی متصاعد می‌‌شود كه دو نوع آن به شدت سرطان‌زا می‌‌باشند و مابقی ضایعات شدید تنفسی و چشمی، حساسیت و تحریك‌پذیری بینی و حلق، گلودرد و سرفه‌های خشك، ضعف عمومی و سردردهای مزمن را موجب می‌‌شوند كه مشكلات فوق با استفاده از زیرقابلمه‌ای آبرون برطرف خواهد شد و عمر ظروف تفلون را نیز تا حد زیادی بالا می‌‌برد.
3- اكثر ظروف لعابی، استیل، پیركس و چینی كه از بهداشتی‌ترین و بی‌‌خطرترین ظروف در آلودگی غذایی می‌‌باشند، در منازل یافت می‌‌شود كه به نحوی بلااستفاده است، چرا كه نمی‌‌توان به راحتی از آنها در پخت و پز استفاده كرد، به طوری كه ظروف لعابی و استیل در شعله كنترل‌نشده مستقیم اجاق، موجب ته‌گرفتگی یا سوختن غذا و در نتیجه، عدم رضایت از كاركرد آن است كه این مشكل توسط زیرقابلمه‌ای آبرون برطرف می‌‌شود و ظروف پیركس و چینی به لحاظ شكنندگی در شعله مستقیم برای پخت‌و‌پز به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی‌‌گیرند كه این مشكل نیز ب? راحتی با استفاده از زیرقابلمه‌ای آبرون و دمای تنظیم شده شعله اجاق حل می‌‌شود كه در نتیجه پخت و پز در ظروف فوق به همراه زیرقابلمه‌ای آبرون طعم واقعی غذاها را به شما نمایان می سازد.
از دیگر مضرات عدم استفاده از زیرقابلمه‌ای آبرون در هر نوع ظرفی به هنگام سرخ كردن غذا با كوچك‌ترین بی‌‌توجهی، درجه حرارت نقاطی از ظرف بالا رفته، به طوری كه از درجه تحمل روغن‌ها فراتر رفته و سبب سود كردن و اكسیداسیون شدید آنها می‌‌شود كه این فرآیند نیز بسیار مضر و سرطان‌زا می‌‌باشد و علاوه بر این، درب ظروف تفلون سبب دود كردن و از بین رفتن تدریجی خاصیت نچسبی تفلون‌ها می‌‌شود.
گفتنی است در كاربرد زیرقابلمه‌ای آبرون درجه حرارت هیچ نقطه از ظرفتان به صورت موضعی بالا نرفته و با تنظیم مناسب شعله به هیچ وجه از حد تحمل روغن خارج نمی‌‌شود. لذا روغن و غذا در آنها نیز به صورت موضعی نمی‌‌سوزد.
+من از اینجا פֿــوـاهــم رفت..

و فرقے هــم نمے ڪنـב فانـوــωـے בاشتـہ باشم یا نهــ!

 ڪـωـے ڪـہ میگریزב..

 از گُم شـבن نمے هــراـωــב..
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت
  طرز تهیه گوشت بوقلمون ترکیه ای
  ماکارونی سبزیجات
  طرز تهیه آش گوشت بوشهری!
  طرز تهیه سوپ سبزیجات
  کتلت گوشت ( کره ای)
  خوراکی مجلسی با گوشت گوساله
  طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات
  طرز تهیه كنگر پلو با رشته و گوشت چرخ کرده
  طرز تهیه کتلت رژیمی بدون گوشت و تخم مرغ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان