امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

الماس های مشهور دنیا

#1
الماس کولینان :

بزرگترین الماسی است که تاکنون یافت شده است . این الماس 3160 قیراطی سال ۱۹۰۵ در ترانسوال افریقای جنوبی یافت شد ، سال ۱۹۰۷ ، این الماس به پادشاه انگلستان ، ادوارد هفتم اهدا شد و بعد ها به ۹ سنگ بزرگ و تعدادی سنگ کوچک تقسیم شد . مهم ترین انها الماس 2/530 قیراطی ستاره افریقا است که در عصای شاهی کار گذاشته شده و در برج لندن به نمایش درامده است.

الماس های مشهور دنیا 1

الماس کولینان (Cullinan Diamond)، بزرگترین الماس خالص (خام) جهان است که تا کنون پیدا شده به وزن 75/3160 قیراط معادل ۳۵/۶۲۱ گرم است.

الماس کولینان (Cullinan Diamond)، بزرگترین الماس خالص (خام) جهان است که تا کنون پیدا شده به وزن 75/3106 قیراط معادل ۳۵/۶۲۱ گرم است.

بزرگترین جواهری که از آن تولید شده به نام کولینان ۱ (Cullinan I) یا ستاره بزرگ افریقا (Great Star of Africa) به وزن 4/530 قیراط معادل ۱/۱۰۶ گرم، بزرگترین الماس تراشیده شده تا سال ۱۹۸۵ در جهان بود. کشف الماس طلایی جابلی به وزن 67/545 قیراط معادل 13/109 گرم، که آن هم از معدن پرمیر (Premier) استخراج شده است.

الماس های مشهور دنیا 1

کالینان ۱ (Cullinan I)، در حال حاضر در راس یک تاج قرار گرفته است.

دومین الماس از نظر بزرگی کولینان ۲ (Cullinan II) یا ستاره کوچکتر افریقا (Lesser Star of Africa) می باشد. وزن این سنگ 4/317 قیراط معادل 5/63 گرم می باشد، که چهارمین الماس بزرگ تراشیده شده در جهان می باشد.

این دو الماس، هر دو در جواهرات سلطنتی انگلستان بر روی تاج سلطنتی انگلستان قرار دارد.

الماس های مشهور دنیا 1

الماس سلطان بزرگ :

به نظر می رسد سومین الماس بزرگ غیر بریده شده ای است که تا کنون یافت شده است . این الماس سال ۱۶۵۰ کشف شد و وزن سنگش 50/787 قیراط بود ، اما فقط به یک قطعه ۲۸۰ قیراطی بریده شد . این الماس به نام شاه جهان . سازنده تاج محل نامیده شد ، متاسفانه این الماس به شکل عجیبی مفقود شده است و از مکان امروزی ان اطلاعی در دست نیست .

الماس امید ابی :

مشهورترین الماس امریکا است . این الماس 52/45 قیراطی تاریخچه ای ۴۰۰ ساله دارد در ان زمان قطعه سنگی 1875/112 قیراطی بود و سال ۱۶۶۸ ، به وسیله شاه لوئیس چهاردهم در فرانسه خریداری شد . به نظر میرسد این الماس نایاب در معدن کلار هند یافت شده باشد .

الماس دریای نور:

دریای نور بزرگترین و زیباترین الماس در میان گوهرهای ملی ایران و یکی از گوهرهای معروف جهان است. وزن الماس دریای نور حدود 182 قیراط می باشد. این الماس متعلق به نادر شاه بوده است.

تاریخچه این الماس به اساطیر و افسانه‌ها می‌رسد. نقل است که بر دسته شمشیر افراسیاب نصب بوده و رستم آنرا در جنگ با تورانیان تصاحب نموده است. در حمله امیر تیمور به غارت رفت و به دست محمدشاه هند رسید.[۲] این الماس به همراه زوج دیگرش کوه نور (که اکنون روی تاج ملکه انگلستان نصب شده‌است) توسط نادر شاه افشار در جنگ با هند به دست آمده و در سال ۱۷۳۹ میلادی به ایران آورده شدند.[۳] ظاهرا محمدشاه به هنگام تسلیم به نادر آنرا در عمامه خود مخفی نموده که توسط سربازان یافته می‌شود.[۴]

دریای نور پس از قتل نادر به نوه او شاهرخ‌میرزا (آخرین پادشاه افشار) رسید و سپس به دست امیر علم خان خزیمه و بعد به محمد حسن خان قاجار و بعد به لطفعلی‌خان زند و سر انجام به دست آغا محمدخان قاجار افتاد. ناصرالدین شاه (با استدلالاتی که منطقی می‌نماید) معتقد بود که این جواهر یکی از گوهرهای تاج کورش بزرگ بوده‌است. او برای تولیت این گوهر قیمتی منصبی مخصوص قرار داده بود.

این جواهر در زمان محمدعلی شاه و هنگام شکست وی از مشروطه خواهان به سفارت روسیه برده شد که خوشبختانه به همت مشروطه خواهان بازپس داده شد و هم اکنون در موزه بانک مرکزی واقع در خیابان فردوسی تهران قرار دارد.[۵]

دریای نور که درشت‌ترین و زیباترین الماس برلیان در میان گوهرهای سلطنتی ایران و یکی از گوهرهای معروف جهان است‌. گفته می‌شود این الماس هزار سال پیش کشف و استخراج شده است‌. وزن آن اکنون هفت مثقال و ۲۰ نخود، یعنی در حدود ۱۸۲ قیراط وصورتی است ولی پیش از تراش زیادتر از این بوده‌است.رنگ این الماس یکی از استثنایی‌ترین وکمیابترین رنگها میان الماسهای برلیان شناخته شده جهان است ارزش این الماس چنان است که به عنوان پشتوانه پول ملی ایران "ریال" نیز می باشد.[۶].

دریای نور تا زمان ناصرالدین شاه در وسط یکی از بازوبندهای سلطنتی نصب می‌شد، ولی در زمان او که استفاده از بازوبند منسوخ شد، آن را به صورت پیش کلاه درآوردند و در قابی زرین با شیر و خورشید و تاج مرصع به ۴۵۷ قطعه برلیان ریز و عالی و چهار قطعه یاقوت قرار دادند. این الماس برلیان از دو سو تراش خورده و به شکل هرم مثلث‌القاعده‌ای است که قاعده آن چهار سانتی‌متر درازا و سه سانتی‌متر پهنا دارد و دو سوی دیگر حدود دو سانتی‌متر است‌. همه سطوح دریای نور صاف و یک نواخت است، جز یک سمت آن که فتحعلی شاه با کندن عبارت «سلطان صاحب‌قران فتح‌علی‌شاه قاجار ۱۲۴۴»، از ارزش آن کاسته است‌

الماس کوه نور :

(انگلیسی: Koh-i-Noor یا Kōh-i Nūr، تلوگو: కోహినూరు، هندی: कोहिनूर) زمانی بزرگترین الماس دنیا بود.[۱] این الماس در گذشته ۱۸۶ قیراط معادل ۳۷٫۲۱ گرم وزن داشته که در تراش جدید 602/105 قیراط معادل ۲۱٫۶۱ شده‌است.[۲]

کوه نور زوج الماس معروف دریای نور است و هر دو از قدیمی‌ترین جواهرات شناخته شده در جهان هستند.[۳] این سنگ قیمتی از ناحیه قلعه باستانی گلکنده در نزدیکی حیدرآباد در ایالت آندرا پرادش در کشور هند در سال ۱۶۵۶ میلادی بدست آمد. این الماس توسط میرزا محمد میر جمله وزیر مشهور ایرانی عبدالله قطب شاه به شاه جهان پادشاه گورکانی هند تقدیم شد و در آنجا ماند و در سال ۱۷۳۸ میلادی به دست نادر شاه رسید.[۴] کوه نور پس از مرگ نادر توسط احمدشاه درانی به افغانستان منتقل و سپس به شاه شجاع رسید. پس از شکست شاه شجاع از سردار هندی ملقب به شیر پنجاب، الماس مزبور توسط سردار نامبرده به هند عودت شد و بعدها به دست کمپانی هند شرقی بریتانیا افتاد.[۵] در سال ۱۸۷۷ رسما اعلام شد این الماس در اختیار ملکه ویکتوریا امپراتور بریتانیا در دوران استعمار بریتانیا بر هند است.[۶] الماس کوه نور اکنون در برج لندن، قصری تاریخی در ساحل شمالی رود تیمز، نگهداری می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط abolfazl-r ، نیلوفر23 ، ρяіηcεss~Αιοηε
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth بلند ترین و زیباترین آبشار های دنیا
  این افراد بخاطر کارهایی که هرگز نکردند، مشهور شدند!
  10 زبان برتر دنیا
  معروف ترین روح های دنیا(واقعی)
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  انتقال حافظه در دستور کار دانشمندان دنیا
  بزرگ ترین نیروگاه «انرژی خورشیدی متمرکز» دنیا در دبی احداث می شود
  چربی سوز ترین قرص لاغری طبیعی در دنیا
  شکل‌گیری الماس‌های فوق عمیق از آب دریا
  به نظر شما افراد عصبانی دنیا را چه رنگی می بینند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان