امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی God Of War 3

#1
بعد از 2 نسل کار و تلاش شبانه روزي استديو تحسين شده ي سانتا مونيکا بلاخره داستان سري GOD OF WAR به پايان رسيد . اين سري بازي انقلابي در بازيهاي حماسي و Epic بود که به بهترين نحو شروع شد و به زيبا ترين حالت پايان يافت . در اينجا جا دارد از شبح اسپارتا ، پسر ِ پادشاه خدايان " زئوس " ، خداوندگار جنگ " کريتوس " بزرگ تشکري جانانه کنيم که شوق و عطش ما را هر سال براي ديدن پايان داستان خود بيشتر ميکرد . هر وقت چهره ي رنجور و دردمند او را ميديدم 2 حس براي براي من به وجود مي آمد : حس انتقامي که در تک تک سلول هاي چهره اش موج ميزد و به مخاطبش منتقل ميکرد . حس درماندگي و تنهايي که از چشمانش پيدا بود ! همه ي خدايان و تايتان ها عليه او هستند ! ايا کسي هست که او را ياري کند ؟

اکنون زمان ان رسيده است که پسر انتقام خود را از ابا و اجداد خود بگيرد ، زئوس ، پسرت برگشته است ، راهي براي فرار نداري ، حتي پوزايدن و هرمس و هيدس هم ديگر جلو دار شبح اسپارتا نيستند . حتي کوه المپ نيز در زير پاي او تپه اي بيش نيست !!

داستان دقيقا از پايان GOW II شروع ميشود ، يادتان ميايد که در اخر GOW II در مبارزه اي سرتاسر هيجان کريتوس در مقابل پدر خود زئوس قرار گرفته بود ، اما اين بار هم به خاطر فداکاري اتنا و اریس ، زئوس جان سالم بدر برد . او در GOW I فقط به فکر تصاحب قدرت بود ! حتي اریس نيز جلودارش نبود ! در GOW II کريتوس به فکر انتقام از خدايان بود ! او که در سر فکري جز خداي جنگ شدن نداشت ! اين بار آلت دست خدايان قرار گرفت ! او براي رها شدن از عذاب وجدان و بخشايش از طرف خدايان مامور بود آرس را بکشد ! او نيز اين کار را کرد ! کاري بس محال ولي توسط کريتوس انجام شدني !! او هنوز هم درگير عذاب وجدان هايي بود که ذهن او را مانند چوبي خشک ميسوزاند ! او اعمالي انجام داده بود که از دست هيچ بشري بر نمي آمد ! غارت و کشتار مردم بيگناه ، به اتش کشيدن شهر ها و روستا ها ، تمام اينها باعث شده بود حتي اتنا که تنها حامي او بود او را رها کند ! باعث شد که زئوس خداي خدايان يا به عبارت درست تر پادشاه خدايان تمام قدرت هاي فرا بشريش را از او پس بگيرد و با شمشير معروفش او را به سراي مردگان بفرستد ! اما هنوز او تنها نشده بود ! گايا در ان زمان به او لطف مي کند و او را دوباره به دنياي زندگان ميفرستد . گايا هنوز هم به دنبال انتقام خود از زئوس است !

هنوز هم گايا خاطرات جنگ هاي خونين تايتان ها با خدايان را از ياد نبرده است ! او هنوز هم ميخواهد انتقام سختي از زئوس بگيرد ، زئوس کسي بود که تايتان را با ان همه جلال و جبروت حقير و خوار کرد ! کسي بود که پادشاهي گايا بر روي زمين را از او گرفت . او را به عمق سياهي فرستاد ( به اعماق زمين ) ! او در پايان GOW II تنها اندکي به انتقام گرفتن از پدر فاصله داشت اما اتنا از خود گذشت و جان پدرش را نجات داد . اکنون در سومين قسمت از اين داستان اديسه وار ، کريتوس به جايي رسيده که تشنه ي انتقام است و چيزي يا کسي نميتواند جلودار اين خداي زخم خورده باشد !
اکنون زمان ان رسيده که کريتوس در پاي کوه المپ فرياد انتقام سر دهد ! او در اين راه از تايتان ها اللخصوص گايا ( مادربزرگ کريتوس ) کمک ميگيرد !

داستان همانند دو قسمت قبل ترکيبي زيبا از افسانه هاي اساطيري يونان باستان و ذهن خلاق نويسندگان استديو سانتا مونيکاست . زيبا ترين جنبه ان نيز اشاره ي مستقيم داستان بازي به جنگ قديمي بين تايتان هاي غول پيکر و خدايان المپ است . جنگي که سال هاي سال قبل از خدايي خدايان بر المپ اتفاق افتاده بود و اين تايتان ها بودند که هميشه مترصد دريافت جايگاه اوليه خود بودند !

داستان بازي باز هم بر محور انتقام بنا شده است ! اما ايا انتقام تنها چيزي بود که کريتوس دنبال ان بود . کريتوس قبل از هرچيزي درصدد اين بود که بتواند به طريقي از زير بار عذاب وجدان عظيمش رهايي يابد ! عذاب وجداني که هر روز بيشتر بر او سيطره ميافت ! خاطره ي کشتن همسر و فرزند خردسالش روز و شب او را مي ازُرد . شايد اين انتقام ميتوانست از بار گناهان کريتوس کم کند ! براي همين بود که سرتاپاي او تشنه ي انتقام بود !

دوستانمان در استديو سانتا مونيکا به بهترين حالت بازيي را براي ما ساخته اند که تک تک لحظه هايش را فراموش نميکنيم ! استيگ اسموسن که در دو شماره ي قبلي کارگردان هنري بازي بود اين بار وارث ديويد جفي و کري بارلوگ شده بود و کارگرداني شماره ي سوم را به عهده گرفته بود ! تيم اجرايي بازي از اوايل سال 2007 تمام تلاش خود را براي ساخت بازي در خور تحسين به کار بست تا هم اکنون که بازيي ساخته است که واقعا درخور تحسين است ! و اگر ان را بهترين بازي اين نسل ندانيم ميتوان ان را جز TOP 5 اين نسل تا کنون نام برد ! بازي براي ما چيز هايي جديد به ارمغان اورده است ! هم در گيم پلي هم در گرافيک و هم در موسيقي و صدا !

شايد در دقايق اوليه ي بازي اين به ذهن مخاطب برسد که گيم پلي بازي هماني است که در دو بازي قبلي شاهد اون بوديم اما بايد گفت سانتا مونيکا مکانيزم هاي جالبي در داخل بازي تعبيه کرده است تا بازي دقيقا همان تکرار مکررات قسمت هاي قبل نباشد ! از جمله ي انها ميتوان دستکش هاي Cestus اشاره کرد ! دستکش هاي قدرتمندي که کريتوس در مبارزه با برادر ناتني خود هرکول انها را بدست اورده بود ! دستکش هاي سستوس علاوه بر اينکه در بازي مانند Blade Of Exile نوعي سلاح به حساب ميايند نقش زيادي در گيم پلي بازي نيز ايفا ميکنند ! از قدرت انها همين بس که وقتي انها را در مبارزه با موجوداتي مانند Cyclops ( موجودات تک چشمي که زئوس ان ها را از دنياي مردگان ازاد کرد ) و سناتور ( موجود نيم انسان ، نيم اسب ) به کار ميبريد انها را تا چندين متر پرتاپ ميکند ! در نقاط ديگر نيز اين دستکش ها به کمک شما ميايند تا بتوانيد کريستال هاي رنگي که قابل شکستن نيستند را با قدرت سستوس نابود کنيد !

اما ابزار ديگري که شايد در دمو هاي ارائه شده از بازي مشاهده کرده باشيد Helios Head است که نقش عمده اي در پيدا کردن راه هاي مخفي دارد ! از ديگر کمک هايي که HH در طول بازي ميکند پيدا کردن صندوقچه هايي است که در داخل انها اورب يا پر هاي ايکاروس و ... وجود دارد است . يا ميتوان از ان مانند چراغ قوه در راه رو هاي تنگ و تاريک استفاده کرد ! البته جدا از اين حرف ها HH قدرت سلاح مانندي نيز دارد ! از HH ميتوان به عنوان سلاحي کور کننده استفاده کرد ! از مهمترين استفاده هاي اين چنيني از HH ميتوان به مبارزه ي خارق العاده ي کريتوس با پدربزرگ خويش يعني کرونوس اشاره کرد !

اما قسمت جديدي که در بازي وجود دارد استفاده ي کريتوس از موجوداتي به نام Harpy براي جا به جا شدن از مکاني به مکان دگر است ! Harpy ها که موجوداتي نيم انسان و نيم پرنده هستند با پرواز کردن در محدوده ي کريتوس باعث اين ميشوند که کريتوس با غلاب انداختن به انها بتواند از جايي به جايي ديگر منتقل شود !

اما بايد از طراحي مراحل بازي نيز در اينجا ياد کنيم ! طراحي مراحل بازي به طور فوق العاده اي عالي و متنوع کار شده است ! مراحلي که بايد از بال هاي ايکاروس استفاده کرد و با سرعت بالايي مسيري پر پيچ و خم و پر از مانع را طي کرد از مراحل جديدي است که در GOW III ميبينيد ! در جايي ديگر مراحلي که بر روي بدن گايا ، تايتان غول پيکر انجام ميشود جز هيجان انگيز ترين و دلهره اورترين مراحل بازي به شمار ميرود ! اين مراحل جز زيبا ترين هاي اين نسل به حساب ميايند ! البته اگر از مراحلي چون دنبال کردن هرمس و گشت و گذار در سراي مردگان براي پيدا کردن هيدس چشم پوشي کنيم !

طراحي دشمنان نيز در بازي شامل دو بخش ميشود ! دشمناني که اغلب در سر راه شما ظاهر ميشوند و انها را به مراتب ميبينيد ! و طراحي اعجاب برانگيز Boss هاي بازي و نوع طراحي مرحله ي مبارزه با Boss که به نوعي مربوط به طراحي Boss نيز ميشود !
طراحي بخش اول دشمنان را بايد تحسين کرد ! طراحي کميراها ( موجودي مرکب از شير و مار و بزکوهي ) ، سناتور ، Cyclops ها ! طراحي مينيون هاي بسيار زياد ، حتي Harpy ها ! يا محافظان پتک به دست ! بايد اين کرکتر ديزاين را تحسين کرد ! طراحي جز به جز انها با دقت خاصي انجام شده است ! در مبارزه با کميراها تنوع حالت چهره ي مار روي دُم کميرا باعث تعجب و شگفتي شما ميشود ! يا وجود Skull Night ها که از دشمنان قديمي کريتوس هستند نيز باعث تحسين دو چندان ديزاينر خواهد شد ! نکته اي ديگر که بايد در مورد دشمنان در بازي ذکر کرد ، هوش مصنوعي خوب انهاست ! مثلا در مبارزه با کميراها ، شما بعد از قطع کردن دم شاهد حرکات جديدي از اين موجود خواهيد بود و Reaction هاي اين موجود رد برابر Action هاي شما بسيار عالي و به جا است !

اما در بخش دوم طراحي دشمنان به طراحي Boss هاي بازي ميرسيم که بدون شک برترين Boss هاي طراحي شده ي اين نسل هستند ! شما در بازي در مواجه با هر Boss بايد راهکار درست و به جايي اتخاذ کنيد ! طراحي و هوش مصنوعي انها فراي انتظار است ! پس تا وقتي که با انها روبه رو نشده ايد در مورد انها پيش داوري نکنيد ! طراحي Boss ها همانطور که گفتم فراي انتظار است ! اللخصوص طراحي کرونوس ( تايتان عظيم الجثه اي که در GOW II او را ملاقات کرديد ) روبه رو شدن با اين Boss لذت بخش ترين لحظات بازي را براي شما رقم ميزند ! لحظه لحظه ي مبارزه با کرونوس شما محو طراحي بي بديل اين موجود هستيد ! البته نميتوان از گرافيک بي نظير اين مرحله نيز حرفي نزد ! البته به گرافيک نيز در ادامه ي نقد اشاره ميکنم !
از طراحي کرونوس که بگذريم ميتوان طراحي زيباي پوزايدن را مثال زد که در ابتداي بازي به جنگ با کريتوس ميايد ! هيبت او به عنوان خداوند دريا هر بيننده اي را تحت تاثير قرار ميدهد !
مبارزه با اين Boss را نيز ميتوان جز عالي ترين شروع هاي بازي هاي رايانه اي به حساب اورد .
مبارزه اي که بر روي بدن گايا پيش ميرفت و هر حرکت ما حادثه اي براي گايا مي آفريد !
از Boss هاي ديگر ميتوان به هرمس اشاره کرد ، خداي جواني که پيام رسان ميان خدايان بود ! او با داشتن چکمه هاي فوق سريع نوعي مبارزه ي تکنيکي را ميطلبيد ! که بازي به زيبا ترين نحو ان را در اختيار گيمر ميگذارد ! يک تعقيب و گريز زيبا که شما را ياد تعقيب و گريز هاي فيلم هاي هاليوودي مياندازد ( از همان هايي که پليس ها چنديدن کيلومتر به دنبال دزد ها ميروند تا انها را در يک مکان عالي گير بياندازند ) جايي که بازي به صورت زيبايي شما را وادار به حرکات پلتفرمر ميکند . مبارزه با هر Boss در اين بازي زيبايي و جذابيت خاص خود را دارد ! مثلا مبارزه با هيدس در دنياي مردگان يکي از زيباترين مراحل بازي و يکي از بهترين Boss کُشي هاي بازي است ! و در ادامه نيز مبارزه با خداي خدايان که تجربه ي لذت بخش ان مبارزه را بايد خودتان وقتي کنترلر PS3 در دست داريد تجربه کنيد !!
اما در اخر بايد از طراحي جالب و زيباي هفستوس هم ياد کرد که به طرز زيبايي طراحي شده بود ! با اينکه نميتوان از او به عنوان يکي از دشمنان کريتوس نام برداما بايد از طراحي شخصيت هفستوس ياد کرد .

مراحل بازي بسيار بزرگ هستند مثلا يکي از اين مکان ها محل حضور خدايان در محضر زئوس است که شامل تالاري بزرگ و زيبا است که داراي پلکان هاي مارپيچ و زيبايي است که ديدن انها هم بسيار لذت بخش است . از ديگر مراحل بزرگ بازي ميتوان مراحل روي بدن گايا را مثال زد که به طرز شگفت اوري عظيم و غول پيکر هستند .

و بلاخره ميرسيم به مهمترين بخش گيم پلي بازي يعني قسمت اکشن و پلاتفرمر بازي که هر گيمر تشنه ي بازي هاي Action و Hack & Slash را سيراب ميکند ! اکشن بازي همان چيزي است که انتظارش را داريد ! زيبايي و رواني و نرمي از يک سو ، خشونت و خون و خون ريزي از سوي ديگر به بهترين مکمل هم تبديل شده اند تا شما بتوانيد بهترين لحظات خود را محو کشتن دشمنان کريتوس شويد . در بازي باز هم سلاح اصلي شما Blade Of Exile يا همان Blade Of Chaos است که شمشيري اتشين مي باشد که ابهت وجودي کريتوس را نمايان ميکند و اتش انتقام کريتوس را زبانه ميکشد ! به دليل 60 فرم بودن بازي صحنه هاي اکشن بازي بسيار زيبا ، نرم و عالي به نظر مياد . هر چند در مواردي بسيار نادر افت فرم نيز در بازي وجود داشت !
حالت اکشن بازي در برابر غول اخر هاي بازي نيز خود نمايي ميکند ! همان طور که توضيح دادم مثلا در مبارزه با هرمس که داراي پوتيني با سرعت فوق العاده بود نوعي تعقيب گريز در دستور کار بود تا به هرمس ميرسيديم و در انجا کار کريتوس براي نابودي هرمس انچنان سخت نبود ! در مواجهه با کرونوس اکشن بازي به صورت نيمه پلتفرمر و نيمه اکشن بود ! منظور اين است در قسمت هايي از اين مبارزه بايد با استفاده از شمشير به بدن کرونوس ميچسبيديم و مانند بازي هايي مثل انچارتد يا POP با استفاده از قدرت شمشير و پرش با بالا يا پايين حرکت کرد در اين ميان حضور مينيون ها نيز باعث وجود اکشن بر روي بدن کرونوس ميشد !

طراحي اين موارد اکشن بر روي Boss ها به ظرافت عميقي احتياج دارد که سازندگان بازي به بهترين نحو انجام داده اند ! استفاده از QTE هم در بازي به بهترين نحو انجام شده است و با مکانيزم خوبي که سازندگان در نمايش دکمه ها بر روي صفحه نمايش در همان مکاني که بر روي کنترلر وجود دارد باعث سهل الوصول شدن کار با اين ويژگي شده اند که اين عمل به خودي خود باعث کمتر شدن سردرگمي بازيباز شده است ! و ميتوان گفت اين عمل باعث شده قابليت QTE در بازي لذت بخش تر شود .

به هر حال بازي از نظر گيم پلي به همان زيبايي و جذابي دو قسمت قبل است و با افزودن چند ايتم تازه به بازي و استفاده از چند نکته کوچک جديد در بازي ، استيگ اسموسن و يارانش سعي داشتند خون تازه اي به رگ هاي بازي تزريق کنند که تا حدودي موفق بودند ! البته با وجود همه ي اينها بايد از سلاح هاي جديد بازي نيز سخن گفت مانند شمشير هيدس که بعد از کشتن او به دست کريتوس ميرسد و مانند غلابي بنفش رنگ عمل ميکند و استفاده از ان ميتواند به تنوع در بازي کمک کند!


از ديگر مواردي که هميشه کمک حال کريتوس بوده است Rage Of Titan است که اينبار هم کمک بسيار خوبي در مبارزه با Boss ها و موجودات ديگري نظير سناتور يا کميراها است ! اگر شما نسخه ي قبلي GOW را بازي کرده باشيد با قدرت جادويي Rage Of Titan اشنايي داريد ! قدرتي که باعث ميشود تا کريتوس به وسيله ي شمشير معروف زئوس يعني Blade Of Olympus قدرت فوق العاده اي بگيرد و دشمنانش را نيست و نابود کند .

درست است که اين بازي صحراي ارواح گمشده ي GOW I و يا 4 اسب سرنوشت GOW II را ندارد اما Boss هايي دارد که به کل مراحل دو بازي قبلي مي ارزد !

تا قبل از عرضه ي GOW III بازيهايي نظير انچارتد 2 و KZ2 بهترين گرافيک عرضه شده بر روي PS3 را دارا بودند ! اما GOW III هر دوي انها را پشت سر ميگذارد ! گرافيک هنري بازي بي بديل و شايد تا اخر اين نسل تکرار نشدني باشد ! ترسيم زيباي افسانه هاي اساطيري و موجودات ان به زيباترين نحو ممکن ! طراحي هاي مفهومي زيبا و چشم نواز مقبره هاي خدايان ! ترسيم زيباي باغ المپ و درکل تصوير نمودن زيباترين شکل از سرزمين المپ در GOW III چشم ها را خيره ميکند !

همانطور که سانتا مونيکا با ارائه ي GOW II بر روي کنسول PS2 مرز گرافيکي اين کنسول را فراتر برد ! اکنون نيز سانتا مونيکا پا را فراتر از اين نسل گذاشته است و چيزي در حد گرافيک فيلم هاي CGI به مخاطب ارائه داده است !


گرافيک بازي بسيار بديع و خيره کننده است ! در ابتداي بازي که از روي بدن گايا اغاز ميشود شما مبهوت هنر نمايي طراحان گرافيکي بازي ميشويد . حتي يک لحظه معطل ميمانيد چرا دمو ادامه پيدا نميکند ! بعد از چند ثانيه به خود مياييد و ميبينيد اين دمو نيست بلکه خود بازي است که با دمو هاي Real Time بازي مو نميزند . واقعا ميتوان از گرافيک GOW III به عنوان بهترين چيزي که تا به حال ديده ايد ياد کرد ! البته براي اين کار لازم است بازي را 2 بار مانند بازي کنيد و در بار دوم فقط به جزئيات گرافيکي چشم بدوزيد . بدون شک جزئيات بافت بدن کريتوس يکي از بهترين هاي اين نسل است . بدن کريتوس به بهترين نحو ممکن ساخته شده است و نهايت جزئيات در ان لحاظ شده است ! طراحي محيط بازي نيز بسيار زيباست . چه بدن گايا که مانند جنگلي زيبا ميزبان نبرد هاي شماست چه محيط هاي بسته که به بهترين نحو ساخته شده اند .

طبيعي بودن حرکات بدن کريتوس نيز از جمله زيبايي هاي بازي است ! جز به جز حرکات بدن کرکتر ها به وسيله ي عمليات موشن کپچر ضبط شده است . حتي براي کرکتر هايي که کمترين حضور را در بازي نيز دارند وقت گذاشته شده است و بازيگران حرکات انها را در مقابل دوربين هاي تکنولوژي Mocap ضبط کرده اند ! مانند افروديت که در بازي فقط در يک ميني گيم حضور دارد ! حتي براي او نيز اين عمليات صورت گرفته است تا مخاطب حس واقعي بودن تک تک لحظات بازي را درک کند .
تعداد پليگون هاي بدن کريتوس در اين بازي چندين برابر نسخه ي قبل است ! با اينکه بازي در 720P اجرا ميشود اما 60 فرم بر ثانيه بودن بازي به نرمي بازي کمک شاياني کرده است .

مطلب ديگر که در بازي نمايان کننده ي گرافيک فوق العاده ي بازي بود اول شخص شدن دوربين بازي در بعضي صحنه ها بود مانند اوايل بازي وقتي قرار بود به زندگي پوزايدن خاتمه دهيم ! در اين لحظه جزئيات تصوير واقعا مبهوت کننده است .

طراحي Boss ها نيز در بازي يکي از زيبا ترين طراحي هاي بازي هاي رايانه اي است ! طراحي کرونوس از نظر زيبايي و طبيعي بودن يک شاهکار در بازي هاي رايانه اي است ! خلق چنين موجود عظيم الچثه اي با چنين جزئياتي کاري بس نادر بود ! جز به جز بدن کرونوس جاي تامل دارد ! از ناخن هاي دست او بگيريد که توسط کريتوس کنده ميشود تا حرکات لب و دهان او که ميخواهد براي کريتوس مشکل ايجاد کند بسيار حرفه اي طراحي شده اند ! طراحي ديگر Boss هاي بازي نيز کمي از کرونوس ندارد ! طراحي پوزايدن و هيدس نيز زيبايي خاص خود را دارد مخصوصا پوزايدن خداي دريا که بدن او به صورت نيمه شفافي طراحي شده است و لذت نگاه کردن به طراحي شيشه اي او بسيار لذت بخش است !

در کل ميتوان ادعاي سازندگان بازي در مورد اينکه گرافيک GOW III تا کنون نظير نداشته را تاييد کنيم ! اما بايد با اين نکته هم اشاره کرد بازي داراي چند باگ گرافيکي کوچک نيز بود مانند محو شدن پس زمينه بازي براي چند لحظه يا گير کردن کريتوس در جايي ! که البته در پروژه اي به اين عظمت ميتوان اينها را کاملا ناديده گرفت و محو زيبايي ها و خوبي هاي بازي شد .در کل و با توجه به 3 سال کار مداوم بر روي اين عنوان و تجربه اي که از دو بازي قبل روي کنسول نسل قبل سوني ، ميشد حدس زد بازي داراي گرافيکي خارق العاده و کم نظير خواهد بود !

بازي مانند دو قسمت قبل خود داراي موسيقي حماسي و تم اساطيري است که واقعا در طول مراحل براي گيمر لذت بخش خواهد بود ! صداگزاري هاي بازي نيز يکي از بهترين Voice Acting هاي ديده شده و شنيده شده در اين نسل است ! همه ي گروه بازيگران کار خود را به خوبي انجام داده اند !


At The End There Will Be Only Chaos

پايان

با تمام انتظارات ، تلخي ها و شيريني ها بلاخره داستان تريلوژي خداي جنگ به پايان رسيد ، پايان داستان همانطور که انتظار ميرفت بسيار عالي و سينمايي پرداخت شده بود ! و بار درام داستان در پايان ان بسيار خوب روايت ميشود .
با تمام خاطراتي که از کريتوس داشتيم بايد خداحافظي کنيم ! زيرا ديگر داستان اين ابر مرد دنياي بازيهاي رايانه اي پايان يافته است . ارزش تکرار بازي به خاطر تمام تعاريفي که در طول نقد به ان اشاره کردم بسيار بالاست .
يکي ديگر از بازي هاي اختصاصي PS3 نيز عرضه شد و بار ديگر قدرت اين کنسول را به رخ کشيد ! از هم اکنون بي صبرانه منتظر ادامه ي داستان هاي اساطيري توسط استديو سانتا مونيکا هستم .

نکات مثبت :

جذابيت فوق العاده زياد ، داستان اساطيري فوق العاده عظيم و جذاب . گرافيک بي نظير و انيميشن هاي فوق العاده چشم نواز . گيم پلي عالي . صداگزاري و موسيقي حماسي و دلپذير

نکات منفي :

اگه پيدا کردي جايزه داري !!!

داستان

10 / 10

گرافيک

10 / 10

گيم پلي و کنترل

9.5 / 10

جذابيت

10 / 10

صدا و موسيقي

10 / 10

امتياز نهايي

9.9 / 10
اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی God Of War 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی God Of War 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی God Of War 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی God Of War 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی God Of War 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی God Of War 3 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی God Of War 3 1
سپاس فراوان ...
منبع : مجله بازی نما
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، FARID.SHOMPET ، ps3000 ، Jack Daniel'ѕ ، ممدو1
آگهی
#2
چهارش احتمالا آخراي2012 ميلادي منتشر ميشه:cool:
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~ ، Jack Daniel'ѕ
#3
عزیز 4 دیگه وجود نداره !! این پایان داستان خدای جنگ بود Smile
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، Jack Daniel'ѕ
#4
ولی حیف شد آخرش خودکشی کرد خودشم یه طوری شمشیر رو کرد توی بدنش که از توی سوراخ ایجاد شده در بدنش می شد پشت رو به خوبی دید

من اینو توی گیم نت دیدم بچه ها داشتن توی PS3 بازی می کردنش واقعا که توی این کنسول خیلی زیبا بود
داستان مراحلش هم قشنگ بودذ ولی خودمونیم این یارو زئوس خیلی سگ جون بودشBig GrinBig GrinBig Grin
هر چی میزدن نمیمردBig GrinBig GrinBig Grin

راستی کسی میدونه چرا Gaya به خدای جنگ خیانت کرد؟من که خودم نفهمیدم
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~ ، FARID.SHOMPET ، Jack Daniel'ѕ
#5
نقل قول: راستی کسی میدونه چرا Gaya به خدای جنگ خیانت کرد؟من که خودم نفهمیدم

اگر بازی خدای جنگ2 را بازی کرده باشید کریتوس وقتی داشت با تایتان ها از کوه الیمپوس بالا میرفت بازی تمام شد اما در خدای جنگ3 هر کدام از خدا ها به سراغ یکی از تایتان ها میرود و خدای دریاها به سراغ گایا تایتانی کریتوس در دوش او است می آید کریتوس در ابتدای بازی خدای دریاها را می کشد و خود را به زئوس که در بالا منتظر است می رساند زئوس با یک تیر افسانه ای گایا را به پایین پرتاب میکند و کریتوس به جهنم سقوط میکند و درحالی گایا میتواند کریتوس را نجات دهد اما به کریتوس خیانت میکند و کریتوس به اعماق جهنم میرود و کریتوس راهی را از نو شروع میکند ابتدا خدای جهنم را می کشد بعد به بالاتر میاد و خدای زمین ها را میکشد به بالا تر میاد زئوس مبارزه می کند در حین مبارزه گایا نیز دخالت می کند و کریتوس هر دو را میکشد ...
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، SABER ، Jack Daniel'ѕ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان