امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سلامت خانواده ^.^

#7
کلی فایده فقط با یک ساعت زودتر خوابیدن

سلامت خانواده ^.^

این روزها اکثر افراد به خصوص جوانان عادت به دیر
خوابیدن دارندو با گوشی هایشان مشغول اند و
نمیدانند زود خوابیدن برای بدن اهمیت و فواید ویژه
ای دارد.

11 اتفاق شگفت انگیزی که اگر زودتر بخوابید می افتد

زود خوابیدن حتی 60 دقیقه می تواند مزایای زیادی برای بدن، حالت و روابط داشته باشد، مهم ترین فواید زود خوابیدن تاثیراتی است که روی شکل ظاهری و وضعیت روحی روانی شما به وجود آید پس حتما این مورد را در سبک زندگی سالم خود لحاظ کنید ؛ ادامه این بخش 11 فایده زود خوابیدن شبانه است که هر دام از شما احتمال زیاد به آن نیاز دارید.

کمتر بد اخلاق خواهید شد :

روابط ما وقتی چرت نمی زنیم از بین می رود. پس از یک شب بی خوابی، ممکن است احساس ناراحتی و اضطراب بیشتری بکنید که می تواند فشار زیادی بر خانواده ها و دوستان وارد کند. تحقیقات تایید می کند وقتی ما بی خواب می شویم کمی بد اخلاق می شویم مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد افرادی که تنها یک هفته 4.5 ساعت می خوابند احساس استرس، ناراحتی، غم و خستگی ذهنی دارند .هنگامی که سوژه ها الگوهای خواب عادی را ازسر گرفتند، بهبود چشمگیری در موقعیت خود گزارش کردند. خوابیدن بیشتر باعث می شود وضعیت بهتری داشته باشید تا بتوانید زمان با کیفیت را با دوستان یا خانواده سپری کنید.

سلامت خانواده ^.^
دیگر بد اخلاق نخواهید شد

استرس تان کم می شود :

اندورفین بعد از دویدن را فراموش کنید:یک ساعت خواب اضافی ، روحیه را تقویت می کند. در بررسی اخیر بیش از 700 پاسخ دهنده که 17 تا 79 سال سن داشتند، کسانی که به عنوان سحر خیز شناسایی شدند ، احساس بهتری نسبت به شب زنده داران داشتند. محققان می گویند وقتی هفت تا نه ساعت بخوابید ، خستگی می تواند اثرات منفی زیادی روی مغز مثل افسردگی، اضطراب و اختلالات روحی دیگر ایجاد کند . شادتر بودن - کم کردن استرس - می تواند به سادگی ، هر شب یک ساعت اضافی خوابیدن باشد.

سلامت خانواده ^.^
استرس را فراموش خواهید کرد

می توانید رفت و آمد امن تری داشته باشید :

نوشیدن الکل و رانندگی کردن خطرناک است، اما رانندگی خواب آلود نیز می تواند فاجعه بار باشد. پشت فرمان زمانی که ذهن مه آلود و خسته است می تواند رفتار رانندگی را تغییر دهد و باعث شود بی قرار، استرس زده و یا سریع تر از حالت عادی رانندگی کنید. رانندگی خواب آلود بسیار رایج تر از آنچه فکر می کنید ، است. یک نظرسنجی بنیاد ملی خواب مشخص کرد 60 درصد از رانندگان بالغ - حدود 168 میلیون نفر - می گویند در طول سال گذشته که رانندگی می کردند بیش از یک سوم ( 103 میلیون نفر ) در واقع پشت فرمان خوابشان می رفت.

بهتر و زیباتر خواهید شد :

حتی بهترین برنامه مراقبت از پوست نمی تواند به طور کامل پف زیر چشم ناشی از یک شب بی خوابی را پنهان کند. مطالعه اخیر سوئد نشان داد وقتی شرکت کنندگان تصاویری از افرادی مشاهده کردند که خواب بودند و یا استراحت کامل کرده بودند ،نسبت به افراد کم خواب جذابیت بیشتری داشتند، افراد کم خواب کم تر دوستانه، کم تر سلامت و غم انگیزتربودند. از طرف دیگر خواب کافی می تواند درخشندگی تازه به پوست بدهد. علاوه بر این ، یک ساعت خوابیدن اضافی می تواند برای ورزش مفید باشد. دانشمندان در برزیل متوجه شدند محرومیت از خواب می تواند باعث از دست رفتن ماهیچه ها و احتمال بیشتر آسیب شود.

کارآمدتر خواهید بود و راندمان کاریتان رو به بالا خواهد رفت :

شب دیرخوابیدن می تواند ساعت کاری را 9 تا 5 ساعت کاهش دهد. تمرکز، حافظه، ظرفیت ریاضی و استدلال منطقی کاهش پیدا می کند چون خسته هستید و مانع انجام کار در محل کارتان می شود. در حقیقت، مطالعه ای نشان داد افراد بعد از بیدار شدن از خواب عمیق، 30 درصد بهتر روی معما کار می کنند. تحقیقات نشان داده اند خوابیدن برای کمک به حل مشکلات پیچیده مردم ضروری است. به راحتی می توانید زمان خواب را تنها با یک ساعت تنظیم کنید تا مزیت رقابتی به شما بدهد و در کارتان موفق شوید.

چاقی تان سریع تر درمان می شود و خوش اندام تر خواهید شد:

این راز نیست کم خوابی می تواند بر دور کمر تاثیر بگذارد. محققان در مطالعه ای که در خواب ژورنال منتشر شد ، دریافتند افراد بزرگ سال که دیر می خوابند نسبت به کسانی که زودتر به رختخواب می روند، وزن بالاتری دارند مطالعه دیگری که توسط آکادمی پزشکی آمریکا منتشر شد دریافتند شب زنده داران استرالیایی 1.5 برابر بیشتر چاق می شوند .چرا؟ مغز خواب آلود به احتمال زیاد به وعده های غذایی سرشار از کالری ، چرب در ساعات دیروقت شب میل دارد. متخصصان می گویند که مجرم هورمونی به نام لپتین است.

سلامت خانواده ^.^
تاثیر زود خوابیدن بر لاغری

کمتر بیمار می شوید :

خواب بیشتر باعث می شود سیستم ایمنی آسیب کمتری از ویروس ها و باکتری ها ببیند . همان طور که چرت می زنید ، سیستم ایمنی پروتئین هایی به نام سیتوکین آزاد می کند که می تواند شما را از عفونت محافظت کند؛ بدون خواب، بدن به افزایش آن برای مبارزه با این بیماری نیاز ندارد.

سلامت خانواده ^.^
در صورت زود خوابیدن کمتر بیمار خواهید شد

بیشتر زنده می مانید :

با بیشتر خوابیدن و کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های مزمن ، سال ها به زندگی خود بیفزایید. مطالعات نشان داده اند بزرگسالان که معمولا کم تر از شش ساعت و نیم ساعت در شب می خوابند نسبت به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و فشار خون بیشتر آسیب پذیر هستند. حتی با رژیم غذایی سالم ،ورزش منظم، خواب کافی می توانید به طول عمر خود بیفزایید.

کابوس کمتری می بینید :

با خواب های بد خداحافظی کنید .مطالعه سال 2010 نشان داد دیر خوابیدن احتمال کابوس، به خصوص در میان زنان،را افزایش می دهد .محققان پیشنهاد می کنند این امر ممکن است به این دلیل باشد که بیدار ماندن و دیر خوابیدن ریتم طبیعی شبانه روزی،را مختل کرده و باعث کابوس می شود.

سلامت خانواده ^.^
اگر زود بخوابید کابوس کمتری خواهید دید

قدرت حافظه تان افزایش می یابد :

در سال 2007، محققان دریافتند کم خوابی حافظه بلند مدت و مهارت های تصمیم گیری را تضعیف می کند. از آنجا که خوابیدن به مغز اجازه می دهد تا به حالت اول باز گردد ، دیر وقت خوابیدن به مکانیزم های مغز برای ذخیره سازی حافظه آسیب می زند. خوابیدن بیشتر باعث افزایش حافظه نیز می شود

وقت شناس می شوید :

وقتی یک ساعت زودتر بخوابید ، می توانید به موقع بیدار شوید، احساس نشاط و آمادگی کنید و آماده شوید و روز را غنیمت بشمارید.
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria** ، ✩σραqυєηєѕѕ✭


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: سلآمت خآنوآده ^.^ - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 12-08-2018، 17:03

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  تست سریع سلامت ؛ کجای صورتتان چروک شده ؟
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  چگونه بد جویدن غذا می تواند روی ظاهر و سلامت ما تاثیر بگذارد؟
  10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد
  5نشانه بی توجهی به سلامت بدن که باید جدی گرفت
  چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟
  ناگفته های چشم پزشکان برای مراقبت از سلامت چشم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان