امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی!

#1
گر از تشنگان قدرت و سرعت هستید، بازار کشور نسخه ای جذاب برای شما پیچیده است. فولکس، تویوتا، BMW و هیوندای آماده تیک آف برای تجربه یک رانندگی اسپورت هستند.
اگر از تشنگان قدرت و سرعت هستید، بازار کشور نسخه ای جذاب برای شما پیچیده است. فولکس، تویوتا، BMW و هیوندای آماده تیک آف برای تجربه یک رانندگی اسپورت هستند.
تا چند وقت پیش بازار خودرو کشور تنها روی واردات سدان های شهری و شاسی بلندها زوم کرده بود و آنچنان بازار محصولات اسپورت و هیجان انگیز را جدی نمی گرفت. اگر به دنبال خودرویی جوان پسند بودید نهایتا باید به هیوندای کوپه یا کیاسراتو کوپ قانع می شدید مگر اینکه پولتان از پارو بالا می رفت و می توانستید پشت رل اشرافی های مرسدس یا لکسوس بنشینید.
 
البته مدل های قدیمی دهه نودی مثل هوندا سیویک یا فولکس گلف هم در بازار دست دوم ها حضور داشتند ولی این خرید با توجه به سال تولید آنها ریسک محسوب می شد و سر حال نگه داشتن شان هم حساب بانکی پر و پیمانی را طلب می کرد. حال رویکرد خریداران به این سطح از بازار باعث شده تا واردکنندگان هم در فقر تولیدات داخلی بیشتر از گذشته محصولات اسپورت را تحویل بگیرند و هر چند وقت یک بار محصولی در این سبک و سیاق پایش به کشور باز شود.
این بار نگاهی داریم به جدیدترین و قابل توجه ترین خودروهایی که می توانند عطش یک رانندگی اسپورت و جذاب را برطرف کنند. برای تجربه این لذت هیچ هزینه اضافی برای اسپورت کردن نیاز نیست و تنها باید سوئیچ خودرویتان را بچرخانید.
BMW سری یک جدید
BMW سری یک را باید تافته ای جدا بافته از سایر سری های این برند دانست. نوع نگاه طراحان به این سری باعث شده تا همواره محصولاتی کوچک، زیبا و اقتصادی از خط تولید این خودروساز آلمانی خارج شود. نسل جدید یعنی از سال 2013 به بعد هم تغییراتی همه جانبه را تجربه کرده اند و خود را محصولاتی کاملا متفاوت نسبت به نمونه های قبلی نشان می دهند. اصلی ترین ویژگی مدل های جدید در این سری را می توان تغییر در فرم چراغ ها در کنار خطوط قوی و عضلانی بدنه دانست که این در نهایت سری یک BMW را بسیار جسورتر و اسپورت تر کرده است.
 
خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی! 1
 
با اینحال تنها مدل سه لیتری یعنی 130i آن از مدل هاچ بک در لیست ثبت کشور حضور دارد و برای مدل کوپه و کروک، پیشرانه های سه لیتری یعنی 125i و 135 هم جواز واردات را گرفته اند. مدل 130i موتوری شش سیلندر سه لیتری دارد و زمانی که روی یک خودروی 1.4 تنی قرار گرفته باشد جای تعجب نیست که شتاب آن تنها 6.2 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شود.
البته شاید مصرف سوخت 9.4 لیتری برای یک هاچ بک زیاد به نظر برسد اما با توجه به توان خروجی پیشرانه، این میزان را می توان به قدرت آن بخشید. با توجه به پیشینه حضور این برندآلمانی در ایران و امکانات و ویژگی های فنی، می توان سری یک هاچ بک 130i را رقیب اصلی آلفا رومئو دانست که این روزها بیش از پیش برای رانندگان ایرانی دلبری می کند.
نقاط قوت: طراحی بی نظیر، شتاب بالا، کیفیت ساخت عالی
نقاط ضعف: اشتهای زیاد، گرانی قطعات بدنه
قیمت: 128 میلیون

جنسیس کوپه 2013
جنسیس در مدل کوپه اش آنقدر در ایران پر قدرت ظاهر شد که هیوندای را مجبور به عرضه نسل جدید آن کرد. این خودرو که وام دار نسل مدل تریبون (کوپه قدیمی خودمان) است از دو پیشرانه مختلف نیرو می گیرد.
 
البته نه در ایران. موتور دو لیتری توربو که 210 اسب بخار قدرت تولید می کند و موتور 3.8 لامبدا که شش سیلندر بوده با توانایی تولید 306 اسب بخار قدرت. با اینحال نمونه جدیدتر این کوپه با موتوری بهینه شده راهی بازار ایران شده که قادر است 348 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد. در کنار آن هم یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیکانجام وظیفه می کندکه به نسبت گیربکس شش سرعته اتوماتیک قبلی شتاب بیشتری را به خودرو هدیه کرده و فتیله مصرف سوخت را هم پایین تر می کشد.
 
خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی! 1
 
جنسیس نسل جدید یک خودروی دیفرانسیل عقب است که اولین تجربه هیوندای در تولید این سبک خودروها هم محسوب می شود. آنقدر هم در این کار موفق بوده که توانسته رقبای گردن کلفتی را مثل کامارو در نسن های مختلف مغلوب کند؛ با این تفاسیر این کره ای قادر است در مدت زمان 5.9 ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر رسانده و تا 240 کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد. جنسیس کوپه با وزن 1.5 تنی مصرف سوختی در حدود 10 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی دارد و برآیند این نکات نشان می دهد که توانایی غلبه بر اکثر رقبای کوپه بازار داخلی را دارد.
نقاط قوت: طراحی بسیار جذاب،کابین لوکس، امکانات مناسب، اشتهای کم
نقاط ضعف: شتاب متوسط برای یک کوپه، سواری خشک
قیمت: 169 میلیون
تویوتا gt60
این سامورایی به بازارهای مختلفی سرک کشیده و در هر جا با نامی جداگانه شناخته می شود ولی در ایران آن را gt86 می شناسند. با اینحال این خودرو حاصل برخوردتویوتا و سوباروست؛ جدا از طراحی های عضلانی همیشگی تویوتا می توان DNA برند هموطن را هم در آن به وضوح دید آنجا که سوبارو تجربیات سال ها حضور در مسابقات رالی را بی منت به gt86 بخشیده است! این کوپه برای اولین بار در سال 2009 معرفی شد آن هم با موتوری دو لیتری و البته دیفرانسیل عقب که می توانست در این کلاس حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
 
خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی! 1
 
در حال حاضر هم از موتوری دو لیتری نیرو می گیرد که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت است و باتوجه به ضریب تراکم و ویژگی هایش، بی شک شما را به یاد خودروهای مسابقه ای درون پیست می اندازد، ضمن اینکه در بازار ایران باید تنها با نمونه گیربکس شش سرعته اتومات آن سر کرد که می توانداین سامورایی را در مدت زمان 8.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر رسانده و 220 کیلومتر رسانده و تا 220 کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد. شاید اگر این خودرو 1.7 تن وزن نداشت و کمی از آلیاژهای سبک تر در آن استفاده شده بود می توانست شتاب بهتری هم بگیرد.
در مورد مصرف سوخت هم باید گفت در سیکل ترکیبی در حدود 7.1 لیتر در 100 کیلومتر بنزین می سوزاند که برای خودرویی با چنین قدرتی کاملا اقتصادی خواهد بود. البته نباید فراموش کرد با توجه به کیفیت پایین بنزین در ایران دستیابی به این عدد کار چندان ساده ای نیست.
نقاط قوت: بخش فنی پرقدرت، کابین جادار، امتحان خود را پس داده
نقاط ضعف: ظاهرش با مدل قبلی آنچنان فرق نکرده، صندلی های خشک
قیمت: 192 میلیون
فولکس بیتل ABT
فوکلس بیتل یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای حال حاضر جهان است؛ با همان حالت گرد و منحنی که به عقیده بسیاری چهره ای خندان و مظلوم را تداعی می کند. حال تصور کنیدهمین خودرو زیر تیغ جراحی طراحان ABT که یک شرکت شناخته شده تیونینگ است هم رفته باشد.
ABT می گوید برای این خودرو از المان های بهینه سازی آیرودینامیک استفاده کرده که شامل مواردی چون بال عقب، رکاب، سپر و ارتفاع کم خودرو می شود. البته در جریان باشید که در ایران نباید انتظار موتوری تیونش ده را داشته باشید و باید با پیشرانه ای دو لیتری و 200 اسب بخاری سرگرم شوید.
 
خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی! 1
 
 ضمن اینکه برای این خودرو مجموعه ای از رینگ های حرفه ای در نظر گرفته شده از 19 تا 20 اینچ. می دانید که واپه اسپورت از نظر فولکس با آنچه دیگران می گویند خیلی تفاوت دارد؛ کف پوش های حرفه ای مسابقه ای، لوگوی نورانی ABT، دسته دنده و فرمان مسابقه ای، کنسول رنگی و صندلی هایی که تنها روی گلف GTI دیده شده بود.
 
همچنین در نسخه های جدیداین تیونر می توان یک پوشش ساده را روی چراغ های گرد جلو مشاهده کرد که نمای ظاهری را به چهره ای اخم آلود تبدیل کرده و در نظر داشته باشید کهاین بیتل توسط ABT به مدت دو سال با 100 هزار کیلومتر گارانتی شده است. فولکس واگن و ABT رسما اعلام کرده اندکه قدرت نهایی و مصرف میانگین سوخت این محصولات در صورت استفاده از سوخت یورو 5 است؛ این در حالی است که در ایران هنوز بحث نصب ایستگاه های سوخت یورو 4 حل نشده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ຖēŞค๑໓ ، " Arrow"
آگهی
#2
ایول........
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی! 1

<a href="http://www.AWSurveys.com?R=4120286"> A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!</a>

پاسخ
#3
اینا گرونن ما جوونا چجوری بخریم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس بگو (;

هَمِعٕ فاٰز گَنّگِستِر وَلّی تآ شَب نَشُدِح باٰس خٖونِع بآشَن♂❤

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خودرو هایی ویژه جوانان ایرانی! 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خودرو ﺭﻭﻟﺰﺭﻭﯾﺲ ﺳﺎﯾﻠﻨﺖ ﺷﺎﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ رسما تایید شد
  ﺗﻘﻮﯾﺖ خودرو ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﻟﻨﺪﮐﺮﻭﺯﺭ ۷۹ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺯﺭﻫﯽ
  خودرو دﺍﻧﮓ ﻓﻨﮓ S50 EV‌ ﭘﻼ‌ﺱ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪ
  خودرو مرسدس ﺁ ﺍﻡ ﺟﯽ EQS رقیب تسلا مدل s پلید
  جزئیاتی از نسخه ویژه خودرو فورد رنجر رپتور
  گزارشی جدید از خودرو ﺁﺋﻮﺩﯼ RS4 مدل کاملا الکتریکی
  رونمایی خودرو جنسیسG70 شوتینگ بریک واگن برای قاره اروپا
  خودرو ﻓﯿﺲ ﻟﯿﻔﺖ ﭼﺮﯼ ﺁﺭﯾﺰﻭ 6 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ
  اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ؛ ب‌ام‌و برای CES 2022
  ﻓﺮﻭﺵ خودرو کمیاب ﻣﯿﺒﺎﺥ 57S ﮐﻮﭘﻪ ﺳﺎﻣﻮﺋﻞ ﺍﺗﻮﺋﻮ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان