امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازسازی پرتره انشتین و تصاویر فضایی هابل با باکتری‌های درخشان!

#1
بازسازی پرتره انشتین و تصاویر فضایی هابل با باکتری‌های درخشان! 1یک میکروب‌شناس آمریکایی با استفاده از باکتری اصلاح‌شده «ای‌کولای» دست به ساخت نقش‌های درخشان آسمانی مبتنی بر تصاویر تلسکوپ هابل زده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این طرح‌های درخشان با استفاده از ظروف پتری و انفجارهای تابشی برای حجاری این کلونی‌ها ایجاد شده‌اند.

این تصاویر مبتنی بر تصاویر هابل با الهام از گفته مشهور کارل سیگن، فضانورد آمریکایی که «ما همه از مواد ستاره‌ای ساخته شده‌ایم» به وجود آمده‌اند.

زاکاری کوپفر، میکروب‌شناس دانشگاه سینسینتی اظهار کرد: اولین نمونه کار من که با استفاده از باکتری‌گرافی در حال ایجاد آن هستم، با عنوان «مواد ستاره‌ای» بوده که تحت تولید است.

کوپفر افزود: مواد ستاره‌ای نوعی کاوش بصری از گفته مشهور سیگن است که به یک نظریه علمی در مورد به وجود آمدن اولین اتم‌های موجودات زنده از جمله انسان در ستارگان اشاره دارد.

این فرایند که یک شیوه جدید چاپ تصویری بوده، توسط خود کوپفر ابداع شده که امیدوار است بتواند صحنه‌های پیچیده‌تری را با استفاده از این فرآیند نقاشی کند.

وی ابتدا به تغییر ژنتیکی رابط خود یا همان باکتری ای‌کولای با افزودن یک توالی ژن موجود در عروس دریایی پرداخته که برای یک پروتئین شب‌تاب موسوم به GFP رممزگذاری شده‌اند. در زیر نور فوق بنفش این پروتئین به انتشار نور در یک طول موج بلندتر پرداخته که برای چشم انسان مرئی است.

کوپفر سپس در یک ظرف پتری به انتشار میکروب های اصلاح شده ژنتیکی پرداخته و آنها را در برابر تابش طول موج کوتاه فوق بنفش قرار داد. این شیوه برای درخشش آنها به کار نرفته بلکه میکروبهایی را که در بخشهای خاص زندگی می‌کنند، از بین می‌برد. بعدها این بخشها به نفاط تاریک تصویر تبدیل شده و پس از رشد باکتری‌ها و انتشار آنها، تصویر نهایی ایجاد می‌شود.

هنگامی که این باکتریها به مرحله مناسب از رشد رسیدند، برای توقف رشد بیشتر آنها، کوپفر به انجماد ظرف پرداخته و پس از یک درمان تابشی دیگر آنرا با یک لایه آکریلیک پوشش داده است.

این میکروب‌شناس همچنین از یک تغییر دیگر در شیوه خود برای استفاده از باکتری قرمز رنگ Serratia marcescens به منظور ایجاد پرتره‌ای از هنرمندان و دانشمندان الهام بخش وی بهره برده است. او در این طراحی از آلبرت انشتین و چارلز داروین به عنوان دانشمندان و پابلو پیکاسو و لئوناردو داوینچی به عنوان هنرمندان مورد علاقه خود نام برده است.

کوپفر اظهار کرد: پیکاسو و انشتین بر روی یک ایده مشابه یعنی مشاهده فضای سه بعدی از یک منظر متفاوت کار می‌کردند که انشتین از نظریه نسبیت و پیکاسو از کوبیسم استفاده می‌کرد.

این طرحها قرار است در گالری خیابان سیکمور در شهر سین سیناتی در کنار کارهای دیگر دانشجویان به نمایش در بیاید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فضایی ها
  آدم فضایی:واقیعت یا خیال
  دانشمندان منشاء حیات در اعماق دریا را بازسازی کردند
  کشف ۱۰۵ گونه‌ی جدید از باکتری‌های دستگاه گوارش!
  کشف خانواده ای جدید از باکتری ها در دل خاک
  روسیه در حال کار روی یک تاکسی فضایی به مقصد ماه است
  باکتری همزیست برنج جایگزین کودهای شیمیایی می‌شود
  بازسازی سوپ اولیه جهان در آزمایشگاه سرن
  کشف باکتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها
  محققان ایرانی باکتری جدیدی را شناسایی و ثبت کردند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان