امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کنار آمدن با مشکلات دندان عقل

#1
اين دندان‌ها در بسياري ازموارد، مشكل‌سازند به دو صورت نهفته و نیمه نهفته شکل می گیرند ؛ دندان‌هاي عقل بعد از پوسيدگي، موجب پوسيدگي دندان‌هاي مجاورو عفونت در اطراف مي‌شود و گاهي نيز با بستري ‌شدن در بيمارستان و جراحي همراه اند.

یک دندانپزشک وجود دندان عقل نیمه نهفته را عامل عفونت لثه دانست و گفت: دندان عقل به علت سخت بودن انجام اقدامات بهداشتی بار میکروبی دهان را بالا می‌برد.

به گزارش فارس، علی یزدانی دندانپزشک تصریح کرد: دندان عقل آخرین دندانی‌ است که در هر دو سوی فک‌های بالا و پایین رشد می‌کند بنابراین در دهان فرد چهار دندان عقل وجود دارد و اغلب دندان‌های عقل فک پایین بیش از فک بالا مشکل ایجاد می‌کند.

این دندانپزشک افزود: اگر فک کوچک باشد چون آخرین دندانی که در می‌آید دندان عقل است و این دندان عقل در بسیاری موارد نهفته یا نیمه نهفته باقی می‌ماند، یا در بسیاری موارد کج است یعنی در جهت رویش حرکت می‌کند و در برخی موارد نیز جای رشد دارد و به صورت کامل رشد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دندان عقل جای کافی برای رشد نداشته باشد یعنی نیمه نهفته باشد یا کاملاً نهفته باشد باید با جراحی این دندان را خارج کنیم.

یزدانی تصریح کرد: زمانی که دندان‌ها را مسواک می‌کنیم معمولاً مسواک به دندان‌های عقل در انتهای فک نمی‌رسد و در صورت رساندن مسواک حالت تعوع ایجاد می‌شود، حال اگر بار میکروبی دهان را محاسبه کنیم، دندان عقل که قابل مسواک زدن نیست و تمیز نمی‌شود بنابراین همواره پلاک میکروبی روی آن وجود دارد پس به طور کلی بار میکروبی دهان را بالا نگاه داشته و محیط دهان و دندان را اسیدی نگاه می‌دارد.

این دندانپزشک گفت: به همین علل معمولاً ترجیح می‌دهند که این دندان را از دهان خارج کنند مگر اینکه فک بزرگ باشد و دندان عقل جای کافی برای حرکت داشته باشد.

وی افزود: ریشه‌های دندان عقل چند عدد، نامشخص و کج هستند و به همین علت برای ترمیم، پرکردن، روت کانال کردن (عصب کشی) و پوسیدگی عمیق ریشه در اغلب موارد غیر ممکن است بنابراین اگر دندان عقل را از دهان خارج کنند مشکل خاصی برای دهان و دندان پیش نخواهد آمد.

یزدانی تصریح کرد: دندان‌های عقل نهفته یا نیمه نهفته معمولاً تا پایان عمر به همین شکل باقی می‌ماند مگر اینکه در موارد خاص به شرط جا داشتن فک امکان رشد و خروج این دندان مهیا باشد.

این دندانپزشک گفت: زمانی که دندان عقل نیمه نهفته باشد بخشی از تاج مشخص است و لثه روی دندان را گرفته است و در این صورت اگر بین لثه و تاج دندان مواد غذایی بماند اغلب عفونت‌های شدید می‌کند که این حالت در عکس‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس تئوری انسان زمانی غذاهای سفت و سخت‌تر می‌خورد که نتیجه آن رشد بیشتر فک و دندان بود و به مرور زمان با نرم شدن غذاها دیگر نیازی به نقش ایفا کردن دندان‌های عقب تر نیود که نتیجه این امر از کار افتادن این دندان‌هاست.

یزدانی گفت: زمانی که غذاها نرم‌تر می‌شود احتمالاً رشد فک کمتر شده و جای دندان عقل کمتر می‌شود و اکنون نیز در بسیاری افراد ممکن است دندان عقل نباشد و به مرور زمان ممکن است دندان عقل در نژاد بشر از بین برود.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: درباره عوارض دندان عقل بر سایر دندان‌ها گفت: من در بسیاری موارد دیدم که دندان عقل جا برای رشد و رویش داشته است و دندان‌های فرد صاف بوده است ولی به محض رویش دندان دندان‌های جلویی فک پایین بر روی هم آمده است و بدون ارتودنسی این دندان‌ها به جای خود باز نمی‌گردد بنابراین باید پیش از کج کردن دندان‌ها دندان عقل را کشید.

وی درباره عوارض دندان عقل در دهان و سایر دندان‌ها گفت: دندان عقل ممکن است عفونت ایجاد کند یا به علت رشد کج دندان کرسی دوم را بپوساند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت کامپوزیت دندان در کرج
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  تغییر رنگ دندان ها و 11علت اصلی آن
  عملکرد اسپریدر دندانپزشکی در عصب کشی و ترمیم دندان
Minioni لمینت سرامیکی دندان
  علل و درمان لق شدن دندان در بزرگسالی
  خوردنی هایی که دندان پزشکان لب نمیزنند !
  ترفند سفید کردن دندان ها
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان