امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا اوکراین ناآرام شد؟

#1
Heart 
با نگاهی به اتفاقات اخير در لايه‌های اجتماعي اوكراين، می‌توان چنين استنباط كرد كه اين اتفاقات یک تمرین برای كليد زدن «انقلاب نارنجی ۲» در اوكراين مي باشد!
به گزارش جهان به نقل از سازمان فرهنگ استراتژیک، چنين به نظر مي رسد كه اوکراین تاكنون در موضع خود در خصوص انعقاد قرارداد با اتحادیه اروپا كوتاه نيامده است، اما آن را به تعویق انداخته است، علاوه بر این، با وجود شکست اجلاس "همكاري(شركاء)شرقی" در ویلنیوس،اوكراين عجله اي براي ورود به اتحادیه گمرکی از خود نشان نداده است.

پاسخ به این سوال که چرا همه این اتفاق اكنون اتفاق می افتد، و همچنین علل فعالیت اپوزیسیون اوکراین، كار سختي است.

ظاهرا اين سناريو از جنبه های مختلفي تشکیل شده است:

اول اينكه: چند روز قبل از شروع اجلاس ویلنیوس، ساخت و ساز خط لوله انتقال گاز روسيه در صربستان آغاز شد، و اسناد برای ترکیه برای پیوستن به این پروژه جهت امضا تحويل داده شده بود،اين اقدام نوعي دور زدن اوکراین تلقي گرديد.(عبور خطوط لوله انتقال گاز روسيه از آبهاي تركيه)

دوم اينكه: تعدادی از مقامات عالی رتبه اروپا در ارتباط با همكاري و مشاركت اوکراین با اتحادیه اروپا،منافع شخصي دارند؛از جمله باروسو و فلوو، که امور سياسي آنها به تمايل اوكراين در الحاق به اتحاديه اروپا گره خورده است. اختلال در پایتخت اوکراین اميد آنها براي قانع کردن کیف به امضای توافق نامه قبل از فوریه و مارس سال ۲۰۱۵ را نااميد مي كند،به عبارتي ديگر، قبل از شروع انتخابات پارلمان اروپا!

دلیل نگراني کمیسر اروپا در امور توسعه و سیاست همسایگی اروپا استفان فلوو و درخواست وي از دولت و مخالفان در اوکراین به «آغاز مذاکرات فوري» همين امر مي باشد، و لئونید كوطارا وزیر امور خارجه اوکراین در اولین روز اختلالات در اوکراین از کانال تلویزیونی اظهار داشت:در مذاكرات ۱ +۱ یک هیئت اوکرایني به بروکسل برای مذاکره در مورد همكاري اوکراین و اتحادیه اروپا در« هفته بعد »اعزام خواهد شد.

سوم اينكه: اجلاس چین و اروپاي شرقی که در بخارست برگزار خواهد شد، قصد طرف هاي ذي نفع را برای تحقق بخشیدن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه شرق اروپا بدون مشارکت اتحادیه اروپا را نشان خواهد داد كه در اين برنامه ایالات متحده بازي داده نخواهد شد! این رویداد، همراه با امضای تعدادي قرارداد بین کشورهای اروپای شرقی و چين، موجب وحشت واقعی در بروکسل خواهد شد.

کمیسر اتحادیه اروپا در اين خصوص اظهار داشت که،اقدام چین، حركتي علیه اتحادیه اروپا و با هدف «جدایی و تصرف» تلقي مي‌شود!

کمیسیون اروپا با ارسال یادداشت تهديدآميز به کشورهايي که در اجلاس شركت داشتند، به آنها در امضای موافقتنامه مستقل با چین هشدار داده است، بويژه اوكراين!

چهارم اينكه: موقعیت ایالات متحده در مورد مسئله اوکراین اهمیت بسياري دارد، ایالات متحده علاقه‌مند تحقق برخي از اهداف مرتبط در اين خصوص است:

الف) عدم اجازه به رقبای خود در قاره اوراسیا، به عنوان مثال، روسیه و اتحادیه اروپا، برای جلوگيري از تبدیل شدن به رقباي قوي تر!

ب) حفظ همكاري شرقی(شركاء شرقي)

ج) حصول اطمینان از نتیجه مورد نظر واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سال ۲۰۱۵.

متئوز پيسكورسكي در مورد نقش آمريكا در تحولات اخير اوكران می نویسد که: «بخشی از اعتراض" اوکراین " در سفارت ایالات متحده در کیف آماده و برنامه ريزي شده است، در كنار عوامل اروپايي مراكز قدرت خارجي نيز در اين مورد نقش دارند. بعيد است بدون لحاظ منافع قدرت هاي خارجي، اوكراين روي آرامش به خود ببيند.
چرا اوکراین ناآرام شد؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تحولات اوکراین
  نخست وزیر اوکراین استعفا کرد
  درگیری بین نماینده پارلمان اوکراین با نخست‌وزیر در صحن علنی+ عکس
  شرق اوکراین؛ ویران و غرق در خون و دود
Heart ماهیگری «ناتو» از آب گل آلود تنش نظامی میان روسیه و اوکراین
Heart اعزام نیروی آلمان به شرق اوکراین
Heart آیا بحران‌های اوکراین و سوریه دو روی یک سکه‌اند؟
  انتخاب دختر زیبا و شایسته اوکراین در سال 2013 (عکس)
  سیا در شرق اوکراین مداخله دارد
  اعلام برنامه‌های تیم ملی فوتسال بانوان/ مذاکره با اوکراین برای بازی دوستانه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان