امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاکستان دبه درآورد؛ گاز ایران گران است

#1
Heart 
وزیر نفت پاکستان با تاکید بر عزم کشورش برای اجرای پروژه انتقال گاز ایران از قصد اسلام آباد برای مذاکره مجدد در خصوص قیمت گاز ایران خبر داد و گفت: «به محض تعیین وزیر نفت جدید ایران، برای مذاکره در خصوص قیمت گاز به تهران سفر می کنم».
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس ریکوردر نوشت: شهید خاقان، وزیر نفت پاکستان با تاکید بر اینکه، دولت پاکستان پروژه انتقال گاز ایران را تکمیل خواهد کرد، گفت، هیچ فشار خارجی ای در این زمینه تحمل نخواهد شد.

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان در عین حال از قصد اسلام آباد برای مذاکره مجدد در خصوص قیمت گاز صادراتی ایران به پاکستان خبر داد. وی افزود: «ما با ایران گفت‌وگو خواهیم کرد تا در قیمت گاز تجدید نظر شود. گزینه طرح مجدد این مسئله در موافقتنامه دوجانبه وجود دارد. هنوز زمان برای مذاکره مجدد باقی است.»

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت، ایران قبلا برای کمک به لوله گذاری این خط لوله تعهد کرده بود۵۰۰ میلیون دلار اختصاص دهد. با توجه به اینکه شرکت چینی از این پروژه کنار کشیده است و هیچ موسسه مالی ای به دلیل ترس از تحریم های آمریکا آمادگی تامین مالی این پروژه را ندارد، اکنون پاکستان در حال بررسی درخواست از ایران برای تامین کل هزینه خط لوله به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار است.

پیش تر روزنامه نیشن پاکستان از انصراف اسلام آباد از دریافت وام ۵۰۰ میلیون دلاری ایران برای احداث این پروژه خبر داده و اعلام کرده بود سرنوشت واردات گاز ایران در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

شهید خاقان در ادامه گفت، وزارت نفت پاکستان نشستی را با وزارت امور خارجه در این زمینه برگزار کرده و امکان اعمال تحریم (علیه پاکستان) را مورد بحث قرار داده است. «ما از وزارت خارجه پاکستان درخواست کردیم تا موضوع تحریم ها را حل کند، زیرا اگر پاکستان نتواند از ژانویه ۲۰۱۵ از ایران گاز وارد کند، ما باید روزانه ۳ میلیون دلار جریمه به ایران پرداخت کنیم.»

وزیر نفت پاکستان افزود، وزارت خارجه پاکستان مسئولیت حل این موضوع را بر عهده گرفته و مسئولیت وزارت نفت لوله گذاری این خط لوله است. وی تاکید کرد، پاکستان این پروژه را تکمیل خواهد کرد، زیرا کشور به گاز نیاز دارد.

منابع مطلع در وزارت امور خارجه پاکستان گفتند، موضوع خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان با مقامات آمریکایی مطرح شده است و این خوش بینی وجود دارد که موضوع به صورت دوستانه حل و فصل شود.

شهید خاقان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا در صورت واردات گاز از ایران، پاکستان تحت تحریم های آمریکا قرار خواهد گرفت گفت، ترکیه و ارمنستان اکنون از ایران گاز خریداری می کنند و هیچ تحریمی علیه آنها اعمال نشده است. کشتی های حامل انرژی تولید ایران در بنادر ژاپن، چین و هند پهلو می گیرند. پاکستان به عنوان یک کشور همسایه حق دارد از ایران گاز وارد کند و همسایه ها نباید مورد تحریم قرار بگیرند.

وی افزود، قرار بود من هم به همراه آصف علی زرداری برای گفت‌وگو در خصوص کاهش قیمت گاز به تهران سفر کنم، اما با توجه به اینکه وزیر نفت جدید در ایران هنوز مشخص نشده است، این سفر به تاخیر افتاد.

وی در پایان گفت: «به محض تعیین وزیر نفت جدید ایران، من برای مذاکره در خصوص قیمت گاز به تهران سفر خواهم کرد.»
پاکستان دبه درآورد؛ گاز ایران گران است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star نان گران نشد! هشدار برای گران فروشان!
Heart پاکستان در بحبوحه تنش هند با چین، شریک اصلی پکن شد
Heart هشدار وزیر خارجه پاکستان نسبت به "ماجراجویی اشتباه" هند
Heart پاکستان در صدد بهبود روابط ایران و عربستان
  حشد شعبی در دیالی ۱۵ داعشی را از پا درآورد
  کرونا برای اردوغان گران تمام می‌شود
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  لوازم خانگی ۵ تا ۲۵ درصد گران شد
  موبایل گران خواهد شد
  آچمز آمریکا مقابل ایران ؛ موشک ایران همه را شگفت زده کرده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان