امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رازهای خوشمزه شدن گوشت

#1
1) بهتر است قبل از فریز کردن گوشت آن را خوب بشویید و بعد خشک کنید.در این صورت به راحتی گوشت و شیره آن که در اثر سرما از گوشت خارج شده را بپزید.

2) قبل از فریز کردن گوشت آن را مزه دار کنید.بهتر است گوشت را 3تا4ساعت داخل کمی سرکه،برگ بو،زعفران،سیر و پیاز رنده شده بخوابانید و بعد آن را فریز کنید.

3) بهتر است گوشت یا استخوان قلم را 48 ساعت در آبی خیس کنید که اندکی سرکه (بهتر است سرکه سیب باشد)دارد و آن را در یخچال نگه‌دارید مواد غذایی بسیاری وارد آن خواهد شد. در ضمن، به مدت طبخ کمتری نیاز خواهید داشت. برای حداکثر استفاده، خوب است گوشت و استخوان را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا سرکه در آن نفوذ کند.

رازهای خوشمزه شدن گوشت 1

4) سعی کنید همیشه مقداری آب قلم به گوشت اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.برای این کار شما میتوانید مقداری آب قلم تهیه کرده و آن را فریز کنید و هر وقت خواستید در غذایی گوشت بریزید مقداری هم آب قلم به آن اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

5) سعی کنید همیشه از مقداری برگ بو استفاده کنید.برگ بو اثر بسیار زیادی در از بین بردن بوی بد گوشت و خوشمزه کردن آن دارد.برای این کار هنگام پخت گوشت مقداری برگ بو به آن اضافه کرده و بعد از پخت گوشت آنها را خارج کنید.

6) وقتی که قلم را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه‌فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.

7) نکته مهم درباره پخت گوشت این است که اگر حرارت زیاد به مدت طولانی به آن برسد، گوشت سفت می‌شود. (در ظرفی که حرارت را در خود نگه می‌دارد مثل ظرف چینی)‌ حتما توجه کرده‌اید زمانی که چند دقیقه‌ای صرف کباب کردن یا سرخ کردن گوشت می‌شود، براحتی می‌توانید گوشت کبابی یا سرخ شده ر ا بخورید، ولی اگر آب روی همان گوشت سرخ شده بریزید و به مدت طولانی بپزید دو سه ساعت وقت لازم است تا بپزد.

رازهای خوشمزه شدن گوشت 1

علت این است که پروتئین در حرارت زیاد سخت می‌شود.پس بهتر است حرارت پخت گوشت ملایم و مدت آن زیاد باشد.
رازهای خوشمزه شدن گوشت

8) به گوشت در حال پخت آب اضافه نکنید.بهتر است در ابتدا آب گوشت را اندازه کنید تا مجبور نشوید به آن آب اضافه کنید.اضافه کردن آب به گوشت در حال پخت روی مزه آن تاثیر گذاشته و باعث میشود دیرتر بپزد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان