امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015

#1
 MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1

واحد خبر mobile.ir : شرکت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سامسونگ الکترونیکس در روز دوشنبه 2 مارس 2015 (11 اسفند 1393) طی مراسمی که در کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلون اسپانیا برگزار شد، از دو پرچمدار جدید خود به نام‌های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Galaxy S6 و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Galaxy S6 edge رونمایی کرد.
جی کی شین (JK Shin)، مدیر‌عامل و رییس بخش IT و ارتباطات موبایلی سامسونگ در این رابطه می‌گوید: «با عرضه این دو پرچمدار جدید، این سامسونگ است که گام‌های بعدیِ عرصه ارتباطات را جهت‌دهی کرده و در کنار آن استاندارد جدیدی را برای بازار جهانی موبایل تعیین می‌کند.» ناگفته نماند که این دو گوشی زمانی معرفی می‌شوند که سامسونگ با مشکلات متعددی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، چرا که از یک سو با مدل‌های اخیر آیفون اپل رقابت داشته و از طرف دیگر با انبوهی از سازندگان گوشی‌های ارزان قیمت چینی -- مانند لنوو، شائومی و هواوی -- مواجه بوده و سعی می‌کند تا مشتریان خود را تا حد امکان حفظ کند.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
معرفی همزمان این دو محصول جدید -- که بسیار به هم شبیه هستند -- تداعی کننده معرفی دو محصول مشابه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Galaxy Note 4 و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Galaxy Note Edge در سپتامبر سال گذشته است. البته نکته قابل توجه آن است که این دو دستگاه در بسیاری از موارد با گوشی‌های قبلی سامسونگ متفاوت هستند، از جمله جنس بدنه، نوع باتری، چیپست، نحوه شارژ شدن، امکانات امنیتی و ... .
:MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
تصویر بالا: Samsung Galaxy S6
 
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
تصویر بالا: Samsung Galaxy S6 edge
بدنه این دو گوشی -- برخلاف اغلب گوشی‌های سامسونگ که از پلاستیک تشکیل می‌شد -- این بار از فلز و شیشه ساخته شده است. شاسی گوشی آلیاژی از آلومینیوم مات بوده و در ساخت بدنه گوشی، در جلو و عقب، از Gorilla Glass 4 استفاده شده است. ساختار شیشه‌ای بدنه در پشت، نور و رنگ را به زیبایی منعکس می‌کند. البته به‌اعتقاد برخی کارشناسان این بازتاب نور گاهی اوقات آزاردهنده بوده و شیشه به‌کار‌رفته در پشت باعث می‌شود که کمترین اثر انگشت بر روی بدنه باقی بماند. ولی دیگر کارشناسان بر این باورند که این ساختار جدید و جنبه‌های زیباشناسی آن موجب شده که این دو گوشی با 5 نسل از گلکسی‌های پلاستیکی قبل از خود کاملا متفاوت جلوه کنند. البته ناگفته نماند که سامسونگ برای اولین بار نیست که در بدنه از فلز استفاده می‌کند؛ دستگاه‌هایی چون دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Note 4 ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Galaxy Alpha ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Galaxy A5 و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A3 همگی با شاسی فلزی تولید شدند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گلکسی اس6 و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اس6 اِج ، از صفحه نمایش 5.1 اینچی بهره می‌برند که سایز مناسبی برای این دو گوشی به نظر می‌رسد، چون اندازه بزرگترِ صفحه نمایش، دستگاه را همردیف فبلت‌ها قرار می‌دهد و این کمپانی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Galaxy Note 4  را با اندازه صفحه 5.7 اینچ به عنوان پیشنهاد اصلی خود برای مشتریانی که خواهان فبلت هستند ارائه کرده است.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
صفحه نمایش این دو گوشی از تکنولوژی Super AMOLED بهره می‌برد و پوشش محافظ آن Corning Gorilla Glass 4 بوده و با برخورداری از رزولوشن QHD (برابر 2560 × 1440 پیکسل) و تراکم پیکسلی حدود ppi 577 در نوع خود بی‌نظیر است. البته باید متذکر شد که سامسونگ قبلا گوشی Galaxy S5 LTE-A را با تراکم پیکسلی ppi 577 به طور اختصاصی برای بازار کره جنوبی عرضه کرده بود، ولی طبق اظهارات سخنگوی این کمپانی در سال گذشته، سامسونگ تمایلی برای عرضه جهانی این گوشی از خود نشان نداد.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
تصویر بالا: Samsung Galaxy S6 edge
اما سوالی که در رابطه با این تراکم پیکسلی بالا ذهن را درگیر می‌کند این است که آیا چشم انسان قادر است این تراکم بالا را تشخیص داده و در قیاس با تراکم‌های پایین‌تر، بین آنها تمایز قایل شود؟ سوال دیگر اینکه آیا رزولوشن بالاتر -- باتوجه به تاثیری که بر عمر باتری خواهد گذاشت -- ارزش به کارگیری را دارد؟
هم‌چنین سامسونگ مدعی شده درجه بالای درخشندگی صفحه نمایش این دو اسمارت‌فون -- که معادل 600 کاندلا بر متر مربع است -- موجب می‌شود که کاربر در فضای بیرون و زیر نور آفتاب بتواند به راحتی با گوشی کار کند.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
تصویر بالا: Samsung Galaxy S6
یکی از تفاوت‌های آشکار این دو گوشی، انحنای صفحه نمایش Galaxy S6 edge به طرفین دستگاه است که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. البته این انحنا به جز زیبایی، مزیت‌های دیگری هم دارد؛ با قرار دادن دستگاه بر روی حالت شب (Night Mode) شاهد نور ملایمی هستیم که لبه صفحه نمایش را روشن کرده و ساعت را نشان می‌دهد. به علاوه نوتیفیکیشن‌های مربوط به ایمیل، پیامک و تماس‌ نیز در این قسمت قابل مشاهده هستند، به طوریکه حتی بیشتر متن پیام نیز در لبه گوشی به نمایش در می‌آید. یکی دیگر از کاربرد‌های جالب این قسمت به شکل زیر است: کاربر می‌تواند برای 5 نفر از مخاطبانش، 5 رنگ مختلف انتخاب کند. حال در صورتی که هر یک از این 5 مخاطب تماس گرفته یا پیامک دهند، لبه صفحه نمایش به رنگ آن مخاطب درمی‌آید. البته کاربرد این ویژگی زمانی خود را نشان می‌دهد که گوشی به شکل وارونه بر روی سطحی مثل میز قرار داشته باشد.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
تصویر بالا: Samsung Galaxy S6 edge
سامسونگ برای حافظه داخلی S6 و S6 edge سه گزینه 32، 64 و 128 گیگابایتی را در نظر گرفته است؛ ولی برخلاف اکثر گوشی‌های سامسونگ این دو اسمارت‌فون فاقد اسلات کارت حافظه هستند. قاعدتا اختصاص حجم زیادی از حافظه داخلی به این دو گوشی به همین دلیل است. نکته قابل توجه درباره حافظه این دو دستگاه، استفاده سامسونگ از فناوری UFS 2.0 است که سرعت حافظه را افزایش خواهد داد. RAM هر دو دستگاه نیز 3 گیگابایتی و از نوع DDR4 است. گفتنی است با توجه به گرایش روزافزون کاربران به سمت ذخیره سازی ابری (cloud storage) سامسونگ در نظر دارد امکان استفاده از 115 گیگا بایت فضای Microsoft One Drive را به مدت دو سال برای کاربران رایگان کند.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
باوجود اینکه اکثر رقبای سامسونگ (به جز اپل) از چیپست Snapdragon 810 کوالکوم استفاده می‌کنند و علی‌رغم همکاری چندین ساله بین سامسونگ و کوالکوم، این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته در ابتدای سال جدید هر دو پرچمدار خود را با چیپست بومی خود به نام اکسی‌نوز 7420 تولید کند. این چیپست 8 هسته‌ای -- که اولین چیپست 14 نانومتری با پلتفرم 64 بیتی در دنیا محسوب می‌شود -- مشتمل بر 4 هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی Cortex A53 و 4 هسته پردازشی 2.1 گیگاهرتزی Cortex A57 است. در گزارش اصلی سامسونگ، صحبتی از GPU این دو گوشی به میان نیامده، ولی سایت gsmarena پردازشگر گرافیکی این دو دستگاه را Mali-T760 اعلام کرده است.
در Galaxy S6 و S6 edge، دوربین اصلی و دوربین جلو به ترتیب از رزولوشن‌های 16 و 5 مگاپیکسل برخوردارند. لنز‌هایی به همراه دیافراگم با ضریب اف 1.9 و سنسور‌هایی با رزولوشن‌ بالا باعث بهبود کیفیت عکس‌های گرفته شده -- حتی در نور کم -- می‌شوند. بنابر گفته برخی از منابع سامسونگ این بار از سنسور‌های IMX240 سونی در دوربین اسمارت‌فون‌های خود کمک گرفته است. امکانات دیگر از قبیل تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا (HRD)، تثبیت تصویر نوری هوشمند (smart optical image stabilization) و تشخیص تعادل رنگ سفید، کار با دوربین این گوشی‌ها را بسیار جذاب‌تر و حرفه‌ای تر می‌کند. هم‌چنین با استفاده از فیچر راه‌اندازی سریع (quick launch) می‌توانید تنها با دابل کلیک بر روی دکمه home، ظرف 0.7 ثانیه به محیط دوربین وارد شوید. از دیگر نکات جالب دوربین فلش LED در پشت آن است که می‌تواند به عنوان سنسوری برای اندازه‌گیری ضربان قلب نیز به‌کار رود. البته لازم به ذکر است که دوربین پشت کمی از بدنه بیرون زده و ممکن است مورد پسند بعضی مشتریان قرار نگیرد.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
سیستم عامل هر دو دستگاه اندروید لالی‌پاپ است و در کنار آن شاهد وجود رابط کاربری بومی سامسونگ به نام TouchWiz نیز هستیم. نکته قابل تاملی که در قسمت نرم‌افزاری این دو گوشی به چشم می‌خورد، تغییر رویه سامسونگ در تحمیل کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرضِ خود به مشتریان است. البته سامسونگ تعداد محدودی از اپلیکیشن‌های خود را به صورت پیش‌فرض در این گوشی‌ها گنجانده، ازجمله Milk Music ، Milk Video و S Health که مشخصا در پاسخ به اپلیکیشن‌های iTunes Store و Apple Health تولید شده‌اند. درنهایت از S Vioce، دستیار صوتی سامسونگ، هم نباید غافل شد.
باتری این دو گوشی از نوع non-removable بوده و توسط کاربر قابل تعویض نیست. ظرفیت باتری‌های Galaxy S6 و S6 edge به ترتیب 2550 و 2600 میلی آمپر است. ظاهرا این باتری‌ها نسبت به باتری گلکسی اس 5 (با ظرفیت 2800 میلی آمپر) ضعیفتر به نظر می‌رسند، ولی سامسونگ مدعی شده کاهش ظرفیت این باتری‌ها نه تنها عمر آنها را کمتر نکرده، بلکه به دلیل وجود اندروید لالی‌پاپ و چیپست بومی Exynos، عمر باتری افزایش نیز داشته است. به‌علاوه باتری با ظرفیت کمتر و از نوع non-removable موجب شده تا ضخامت دستگاه نیز کاهش پیدا کند، به طوریکه Galaxy S6 و S6 edge به ترتیب با ضخامت‌های 6.8 و 7 میلی‌متر جزو اسمارت‌فون‌های باریک محسوب می‌شوند.
این دو دستگاه از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز بهره برده و با تمام پَد‌های بی‌سیم موجود در بازار که از استاندارد‌های PMA و WPC پشتیبانی کنند، سازگار هستند. با شارژ بی‌سیم می‌توانید با نیم ساعت شارژ کردن، باتری را به 20 درصد شارژ برسانید. هم‌چنین شارژ کردن توسط شارژر سیمی نیز نسبت به Galaxy S5 بهتر شده به طوریکه تنها با 10 دقیقه شارژ کردن می‌توان به مدت 4 ساعت از گوشی استفاده کرد. البته سامسونگ دقیقا ذکر نکرده چه کاری با گوشی در این مدت می‌توان انجام داد، چون بسته به نوع کاری که از گوشی می‌کشید، میزان مصرف باتری متفاوت خواهد بود.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
به گفته سامسونگ، سرویس پرداخت موبایلی جدید این کمپانی به نام Samsung Pay در نیمه دوم سال جاری میلادی فعلا در کشور آمریکا بر روی این دو گوشی راه‌اندازی می‌شود. این سامانه با امکانات امنیتی سامسونگ ازجمله KNOX، اسکن اثر انگشت و tokenization (شیوه‌ای از رمزنگاری) محافظت شده و کاربران می‌توانند با خیالی آسوده پرداخت‌های خود را انجام دهند. هم‌چنین Samsung Pay علاوه بر NFC با تکنولوژی جدید MST (انتقال ایمن مغناطیسی = Magnetic Secure Transmission) نیز سازگار است. ناگفته نماند که Samsung Pay می‌تواند رقیبی جدی برای Apple Pay به شمار رود.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
هر دو گوشی مجهز به نسخه ارتقا یافته نرم‌افزار امنیتی Samsung KNOX بوده که می‌تواند دستگاه را در برابر حمله‌های مخرب محافظت کند. به‌علاوه فیچر موبایل‌یاب سامسونگ (Find My Mobile) قادر است کاربر را در پیدا کردن دستگاه گم شده خود یاری کرده و از طریق سرویس‌های مختلف -- مثل سرویس "قفل فعالسازی مجدد" که از راه دور کنترل می‌شود -- اطلاعات شخصی کاربر را حفظ کند.
اسمارت‌فون‌های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Samsung Galaxy S6 و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Samsung Galaxy S6 edge در رنگ‌های سفید مرواریدی، مشکی Sapphire و طلایی پلاتینی عرضه خواهند شد. البته S6 در رنگ آبی Topaz و S6 edge در رنگ سبز زمردی نیز روانه بازار می‌شوند. به گفته سامسونگ عرضه جهانی این دستگاه‌ها از 10 آوریل 2015 (21 فروردین 1394) آغاز خواهد شد.
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
MWC 2015: معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اِج - پرچمدار‌های سامسونگ در سال 2015 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شیائومی بلک شارک ۴ و ۴ پرو با شارژ ۱۲۰ واتی معرفی شدند
  قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود
  پنج دلیل برای نخریدن گلکسی ای ۵۱ سامسونگ
  شیائومی می 11 اولترا با دوربین زوم ۱۲۰ برابری معرفی شد
  ریلمی ۸ پرو با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد
  معرفی Find X3 Neo به همراه نسخه Lite
  گوشی گلکسی F02s سامسونگ همان گلکسی A02s خواهد بود
  معرفی Realme C21 با پردازنده Helio G35 و باتری 5,000mAh
  نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!
  گلکسی Xcover 5 سامسونگ معرفی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان