امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دندان قروچه و زشت شدن چهره < ..

#1
دندان قروچه و زشت شدن چهره < .. 1

دندان قروچه چه تاثیرات منفی می تواند روی زیبایی ظاهری شما بگذارد؟
اگر شما هم جزو افرادی هستید که به طور معمول صبح‌ها با سر درد، دندان درد و یا درد فک بیدار می‌شوید، احتمال دارد در طول شب مشغول دندان قروچه بوده اید و خودتان خبر ندارید .اغلب دندان قروچه در طول شب و هنگام خواب اتفاق می افتد، بنابراین بیشتر افراد متوجه آن نمی شوند و این اطرافیان هستند که با سروصدای دندان قروچه ما از خواب بیدار می شوند.

آیا شما هم دندان قروچه می کنید؟
دکتر صادقی روانپزشک درباره بیماری دندان قروچه اظهار کرد: ساییدن دندان‌ها بر روی هم را در اصطلاح عام، دندان قروچه می‌گویند که در علم پزشکی به آن براکسیزم می‌گویند و از علائم شایع دندان قروچه می‌توان به انقباض فراوان عضلات در یک طرف از صورت، صداهای آزاردهنده در هنگام خواب، آسیب به لثه و دندان‌ها، سردرد مداوم و زخم فک و آرواره ها اشاره کرد.
برای چه دندان قروچه می کنید ؟
صادقی درباره علل دندان قروچه عنوان کرد: مهم‌ترین علت دندان قروچه حالت‌های طبیعی مرحله چهارم خواب (عمیق ترین مرحله خواب )است، یعنی به صورت طبیعی و در اکثر موارد ساییدن دندان‌ها بر روی هم اتفاق می‌افتد و صدای آن به حدی شدید است که موجب بیدار شدن اطرافیان از خواب می‌گردد اما اکثر افراد فکر می کنند که علت دندان قروچه استرس و اضطراب است.
وی افزود: افراد مختلف در حالت بیداری به صورت ناخودآگاه، ممکن است دندان‌های خود را بر روی هم فشار دهند و یا در هنگام خشم و عصبانیت دندان‌ها را به هم بسایند اما این‌ها جزو انواع دندان قروچه نیست.
دندان قروچه با ما چه می‌کند؟
از عوارض احتمالی دندان قروچه خرابی و آسیب دندان‌ها، کاهش شنوایی، مشکلات فک ، صورت ، مفاصل و عضلات آن و تغییر شکل صورت است. اغلب بیمار در اطراف گوش احساس درد، گیجی یا صدای زنگ می‌کند.
دندان قروچه معمولاً علامت مشخصی ندارد اما ممکن است فشار دندان‌ها به همدیگر به حدی باشد که بر سطح دندان‌ها اثر بگذارد و مینای دندان را از بین ببرد که از بین بردن مینای دندان، باعث افزایش حساسیت دندان‌ها، ترک خوردن و حتی شکستگی آن‌ها می‌گردد.
در بعضی مواقع نیز علائم دیگری همچون سردرد،‌ دندان درد، لق شدن دندان‌ها، تحلیل لثه، گوش درد، درد گردن، بی‌خوابی، زخم یا درد در قسمت گونه، صدا هنگام باز و بستن فک و دندانه ‌دار شدن زبان به خصوص در قسمت‌های کنار هم گاهی به چشم می‌خورد.
از منظر پزشکان عادت به دندان قروچه قابل درمان نیست
دکتر صادقی در خصوص علل زمینه ای دندان قروچه گفت: زمانی که علت مشخص پزشکی برای بروز دندان قروچه وجود ندارد ، می‌توان علت آن را فضای خالی ناشی از افتادن دندان و کمبود دندان ها و یا وجود دندان اضافه دانست .
زمانی که دندان قروچه با اختلالاتی مانند اختلالات روانی (اضطراب و افسردگی)، مصرف داروهای ضد افسردگی، اختلال در تنفس همراه است، معمولاً با درمان اختلال زمینه‌ای ، مشکل دندان قروچه هم حل خواهد شد .البته در بعضی موارد، دندان قروچه به یک عادت تبدیل می‌شود و در این حالت با درمان و رفع مشکلات زمینه‌ای باز هم این عادت از بین نخواهد رفت.
نسخه ای که پزشکان برای دندان قروچه می پیچند
دکتر صادقی درباره راه‌های درمان دندان قروچه گفت : در صورتی که عوامل روانی نقشی در تشدید دندان قروچه داشته باشند، روانپزشک می‌تواند با تجویز بعضی داروها یا آموزش روش‌های ایجاد آرامش جسمی و روانی سبب بهبود وضعیت گردد اما در اکثر مواقع درمان دندان قروچه به وسیله دندانپزشک و با تهیه قالبی از دندان‌ها و ساخت نوعی محافظ پلاستیکی صورت می‌گیرد که هنگام خواب بین دندان‌ها قرار می‌گیرد و از سایش دندان‌ها و صدای نامناسب آن جلوگیری می‌کند که این روش می‌تواند در بلندمدت موجب رفع دندان قروچه گردد.
علاوه بر روش‌های ذکر شده برای درمان دندان قروچه، روش‌های بیوفیزیک، تحریک حس چشایی، بوتاکس، مکمل‌های غذایی و بازسازی صدمه‌ها و… هم وجود دارد.
چه طوری از شر دندان قروچه خلاص شوید
دکتر علی باجلان روانشناس در خصوص یکی از روش های درمان دندان قروچه از منظر روانشناس گفت: در روش بیوفیزیک یک دستگاه باتری‌دار روی سر قرار گرفته و در زمان انقباض عضلات صورت در دندان قروچه صدایی ایجاد می‌کند که این صدا از درجه‌های کمتر شروع شده و به تدریج افزایش می‌یابد و بدون بیدار شدن فرد، باعث توقف دندان قروچه می‌گردد.تحقیقات نشان می‌دهد که 80 درصد افراد با چند بار استفاده از این دستگاه تا حدود زیادی دندان قروچه آن‌ها کاهش یافته است.
همچنین در روش تحریک حس چشایی، بسته‌های پر از ماده تلخ و بی‌ضرر را در میان دندان‌های عقب قرار می‌دهند که در زمان دندان قروچه این بسته‌ها پاره و فرد هشیار می‌شود. اما در روش بوتاکس، نوع رقیقی از سم بوتولونیم را برای فلج موقتی عضله جهت کاهش آسیب دندان قروچه را در عضله تزریق می‌کنند که این عمل سالی یک بار انجام می‌شود و تأثیر آن بسیار کم است و نهایتا در روش مکمل‌های غذایی هم برای رفع دندان قروچه مصرف مکمل‌های غذایی از جمله منیزیم و کلسیم توصیه می‌شود .
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت کامپوزیت دندان در کرج
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  تغییر رنگ دندان ها و 11علت اصلی آن
  عملکرد اسپریدر دندانپزشکی در عصب کشی و ترمیم دندان
Minioni لمینت سرامیکی دندان
  علل و درمان لق شدن دندان در بزرگسالی
  خوردنی هایی که دندان پزشکان لب نمیزنند !
  ترفند سفید کردن دندان ها
  مضرات خلال دندان که همین الان باید بدانید !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان