امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشنایی با بالگرد Mi-35

#1
بالگردMi-35 هواگردی است چند منظوره است که در غرب به ماشین جنگی پرنده پیاده نظام معروف است و توسط گروه طراح "میل " طراحی و در در کارخانه بالگرد سازی "روست ورتول" ساخته و تولید می شود و این بالگرد اولین بار توسط کارخانه سازنده در سال 1999 میلادی با تغییراتی اساسی و مدرنیزه کردن بالگرد mil-24 طراحی و ساخته شده است و در سال 2000 میلادی پس از تائید و دریافت گواهینامه ها پرواز و مجوزهای فروش و صادرات به خارج از کشور روسیه و همچنین برای جایگزینی مدلهای قدیمی تر تحویل نیروهای ارتش روسیه گردید، بالگردMi-35 نمونه اصلاح شده و جدید بالگرد قدیمی mil-24 است که محبوب نیروهای پیاده روس می باشد و اولین پروازش را در سال 1967 میلادی انجام داد و اولین عملیات جنگی این بالگرد در کشور افغانستان بر علیه مجاهدین اسلامی افغانستان بود.
اشنایی با بالگرد Mi-35 1
بالگرد mil-24 در میان نیروهای مجاهدین افغانی چنان ترس و وحشتی به پا کرده بود که آنان این بالگرد را به نام "ارابه شیطان" نام گذاری کردند این بالگرد mil-24 در جنگهای زیادی شرکت کرد که موفقیتهای زیادی را برای نیروهای پیاده ارتشی بهمراه آورد.


در بالگرد Mi-35 بر خلاف بالگرد mil-24 ارابه های فرود  به داخل بدنه جمع نمی شوند و و در زیر بالگرد قرار دارند و این فرم طراحی ارابه های فرود  به بالگرد کمک در حین از کارافتادن موتور و سقوط کمک میکند تا ضربه کمتری به بدنه و خدمه با سرنشینان وارد شود.

ملخ دم که در بالگرد mil-24  بصورت سه پره بود برای راندمان بیشتر در پرواز حالا بصورت چهارپره و به صورت X شکل طراحی گردیده است  بالهای اطراف بدنه در این مدل کوتاه تر گردیده اند (چهار مقر برای آویزان کردن مهمات در زیر بالهای بالگرد در نظر گرفته شده است) ، در سیستم های الکترونی هدایت پرواز بالگرد و کابین خلبان بالگرد Mi- 35 تغییراتی کلی انجام گرفته است و مجهز به سیستم پرواز دید در شب و در هر گونه آب و هوایی گردیده است و همچنین مجهز به سیستم تعیین موقعیت "گلوناس" (مشابه سیستم جی پی اس امریکا ) گردیده است در این بالگرد موتورهای جدید تر و کم مصرف تری نصب گردیده است.
اشنایی با بالگرد Mi-35 1
 بالگرد چند منظوره Mi-35 می تواند در بسیاری از عملیات های جنگی به شرح زیر مورد استفاده قرار گیرد:

– جستجو و یافتن و از بین بردن تانکها، نفربرهای نظامی ، نیروهای پیاده دشمن.

– از بین بردن سنگرهای بتونی و پناهگاه های نیروهای دشمن.

– انجام عملیات مین گذاری در مناطق جنگی.

– جستجو و یافتن و از بین بردن قایقها و شناورهای کوچک رودخانه ای و دریای دشمن.

– جستجو و مبارزه با بالگردها و هواپیماهای بی سرنشین دشمن که با سرعت کم و در ارتفاع کم پرواز میکنند.
از بالگردMi-35 برای هلی برن کردن و جابجائی نیروهای پیاده در مناطق جنگی هم استفاده میکنند. ارتشهای غربی(پیمان ناتو) در عملیاتهای جنگی برای هلی برن و جابجا کردن نیروها پیاده همیشه از دو بالگرد یکی جنگی برای پشتیبانی و دیگری ترابری برای حمل نیروهای پیاده و انتقال آنان به میادین جنگ استفاده می کنند اما بالگردMi-35  این دو کار را با هم در یک زمان انجام میدهند البته حمل و هلی برن نیروهای در این بالگرد به تعداد کمتری می باشد اما نسبت به نیروهای غربی موثر تر و کم هزینه تر و به شرح زیرمی باشد:
– هلی برن و حمل و جابجائی  هشت نفر از نیروهای پیاده ویا ویژه ارتشی با تمامی وسایل و سلاحها و مهمات کامل این نیروها در کابین بار بالگرد.

– حمل مهمات و بار برای نیروهای در حال جنگ و درگیری به وزن 1.5 تن در کابین بار و یا 2.4 تن بار و مهمات بصورت آویزان در زیر بالگرد.

از بالگرد Mi-35 در مناطق جنگ و نبرد که بالگردهای ترابری و باربری نمی توانند پرواز و یا عملیات  فرود انجام دهند می تواند به کمک نیروهای زخمی ها  و مجروحان جنگی آمده وآنها را به مناطق امن پشت خط جبهه حمل و جابجا کند و در قسمت بار بالگرد می توان دو جا برای مجروحان به حالت درازکش و دو جا به صورت نشسته بهمراهی دو نفر پرستار جائی داد.


اشنایی با بالگرد Mi-35 1
نوعی دیگری از مدل بالگردMi-35 برای جستجو و نجات افراد طراحی و ساخته شده است و مجهز به نور افکن و قوی و جرثقیلی می باشد که توانائی بلند کردن باری تا  وزن 300 کیلوگرم را می باشد.

بالگردMi-35 در چندین مدل و با شماره های Mi-35P  - Mi-35PN - Mi-35PM  و با تغییرات خاص برای  حمل سلاح های مختلف و موارد خاص جنگی طراحی ساخته و تولید می شود.

مشخصات سلاح ها و مهمات قابل حمل توسط انواع مدل بالگرد Mi-35:
انواع موشک های هدایت شونده ضد تانک مدل هوا به زمین " Sturm-B" (تا هشت قبضه راکت )، راکت های غیر هدایت شونده کالیبر 80 میلیمتری S-8 و  کالیبر240 میلی متری S-24، مسلسل های که در قسمت زیر کابین نصب شده با کالیبر های مختلف می باشند مانند مسلسل کالیبر 12.7 میلی متری مدل 9-А-629 و یا دو مسلسل مدل 9-А-622 با کالیبر 7.62 میلی متری ، نارنجک انداز مدل 9-А-800 کالیبر 30 میلی متری ،حمل و پرتاب بمبهای از 50 تا 500 کیلوگرمی و حمل کانتینرهای مین گذار KMGU-2 و همچنین توپ دو لول 23 میلی متری GSH-23 مجهز میباشد.

اشنایی با بالگرد Mi-35 1
ويژگيهاي بالگرد چند منظوره Mi-35 :

اندازه های بدنه (متر) : 3.90 * 17.51
ماکزیمم بيشينه وزن برخاست(كيلوگرم): 11500
پيشرانه : دو دستگاه  موتور توربو شفت  مدل TB3-117BMA .

قدرت پیشرانه ها (اسب بخار) : 2400
ماکزیمم سرعت پرواز(كيلومتر برساعت): 320 
سرعت پرواز گشت زنی (كيلومتر برساعت): 280
برد یکطرفه(كيلومتر): 1000 
شعاع پرواز(كيلومتر): 450 كيلومتر
سقف پرواز خدماتي(متر): 1750 
ماكزيمم سقف پرواز(متر): 4500 
خدمه پرواز دو نفر یک نفر خلبان و یک نفر اپراتور جنگی ( یک نفر هم می توان در محل حمل افراد جا بگیرد.)
قیمت هر فروند بالگرد Mi-35 22.5 میلیون دلار آمریکا


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irartesh.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |+تغییرات انجام شده در بالگرد طوفان+|
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی کاموف-50||
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی میل-28||
  معرفی بالگرد تک‌موتوره پیاسکی اچ‌یوپی
  معرفی بالگرد چند منظوره بل ۲۱۲ یا یواچ-۱ان تواین هویی
  معرفی بالگرد شوایتزر اس-۳۳۳
  معرفی بالگرد سبک تهاجمی-شناسایی شاهد 285+جزئیات
  ایروتکنیکا ای‌سی-۱۴|بالگرد پنج سرنشین اسپانیایی
  ده‌ها فروند جنگنده و بالگرد اورهال شده به ارتش تحویل شد
  معرفی|دو مدل بالگرد کاموف در ارتش روسیه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان