06-08-2016، 12:37
وب سایت پدال - امیر دهقان: نیسان از کانسپت پیکانی شکل BladeGlider خود برای اولین بار در نمایشگاه توکیو 2013 پردهبرداری کرد و حال بار دیگر نسخهٔ بروز شدهٔ آن کانسپت الکتریکی را معرفی کرده است که حتی نگاه بیشتری به آینده دارد. این کانسپت تجدیدنظر شده برای اولین بار در ریودوژانیروی برزیل و در روز آغاز مسابقات المپیک رونمایی شد.
هنگامیکه کانسپت اولیهٔ BladeGlider رونمایی شد نیسان تنها اعلام نمود که در هریک از چرخهای عقبی آن موتورهای الکتریکی نصبشده که نیروی خود را از باطریهای لیتیوم یون میگیرند. بااینحال در کانسپت دوم نیسان مشخصات کامل خودرو را اعلام کرده است. این کانسپت عجیب درمجموع 270 اسب بخار قدرت و 707 نیوتن متر گشتاور دارد. این قوای محرکه موجب میشود که وزن 1300 کیلوگرمی خودرو در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت دست یابد.
مدیرعامل نیسان در رابطه با این کانسپت میگوید: «نیسان معتقد است که در آینده باید بهسوی انتشار آلایندگی صفر در خودروها برویم و کانسپت BladeGlider تظاهر کاملی از این امر است.»
در نسخهٔ بروز شدهٔ کانسپت BladeGlider همچنان طراحی باریک جلو حفظشده درحالیکه قسمت عقبی عریضتر از قبل شده است. به همین دلیل این خودروی دارای ظرفیت سه سرنشین با چیدمان 2+1 است که آنرا کاملاً با دیگر خودروها متمایز نموده است. در جلوی خودرو زبان طراحی V شکل نیسان همچنان دیده میشود و چراغهای جلو نیز بهصورت V شکل طراحیشدهاند درحالیکه بدنه سفیدرنگ و گلگیرها به رنگ مشکی هستند. نیسان اعلام کرده که BladeGlider یک پروتوتایپ در حال کار است ولی نگفته که آیا به تولید انبوه میرسد یا نه.
هنگامیکه کانسپت اولیهٔ BladeGlider رونمایی شد نیسان تنها اعلام نمود که در هریک از چرخهای عقبی آن موتورهای الکتریکی نصبشده که نیروی خود را از باطریهای لیتیوم یون میگیرند. بااینحال در کانسپت دوم نیسان مشخصات کامل خودرو را اعلام کرده است. این کانسپت عجیب درمجموع 270 اسب بخار قدرت و 707 نیوتن متر گشتاور دارد. این قوای محرکه موجب میشود که وزن 1300 کیلوگرمی خودرو در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت دست یابد.
مدیرعامل نیسان در رابطه با این کانسپت میگوید: «نیسان معتقد است که در آینده باید بهسوی انتشار آلایندگی صفر در خودروها برویم و کانسپت BladeGlider تظاهر کاملی از این امر است.»
در نسخهٔ بروز شدهٔ کانسپت BladeGlider همچنان طراحی باریک جلو حفظشده درحالیکه قسمت عقبی عریضتر از قبل شده است. به همین دلیل این خودروی دارای ظرفیت سه سرنشین با چیدمان 2+1 است که آنرا کاملاً با دیگر خودروها متمایز نموده است. در جلوی خودرو زبان طراحی V شکل نیسان همچنان دیده میشود و چراغهای جلو نیز بهصورت V شکل طراحیشدهاند درحالیکه بدنه سفیدرنگ و گلگیرها به رنگ مشکی هستند. نیسان اعلام کرده که BladeGlider یک پروتوتایپ در حال کار است ولی نگفته که آیا به تولید انبوه میرسد یا نه.