امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برای برند ارزش و شخصیت در نظر بگیرید

#1
برای برند ارزش و شخصیت در نظر بگیرید
با توجه به اهمیت ایجاد هویت برای برند، به‌منظور موفقیت در بازارهای رقابتی کنونی، در این مقاله تلاش شده است به بررسی ابعاد و مؤلفه­های مؤثر در گسترش و بهینه­سازی هویت برند خدماتی پرداخته شود. جامعة آماری این پژوهش، شامل تمامی نمایندگی­ها و شعبه­های بیمة ایران در سطح استان اردبیل است. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم­افزار SPSS و مدل‌سازی معادله‌های ساختاری انجام شد. یافته­ها بیانگر آن است که از میان عوامل مؤثر، عامل فرهنگ بازاریابی و شخصیت برند، تأثیری اندک بر هویت برند خدماتی می­گذارد و عوامل هویت بصری برند، مدیریت ارتباط با مشتری و ارتباط­های یکپارچة بازاریابی، تأثیری قوی بر توسعة هویت برند خدماتی سازمان بیمة ایران دارد.
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که هویت برند چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟لازمه برندسازی ایجاد ثبات در رفتار، فرهنگ، شخصیت، کیفیت است. حال اگر همه این عوامل به یک ریشه متصل نباشد همچون درختی است که هر شاخه‌اش میوه‌ای می‌دهد و نمی‌توان آن را درخت خاصی نامید و موجودی مبهم و ناشناخته در ذهن ما می‌ماند.دقیقا زمانی که ما قصد کاشتن یک نهال را داریم به آن بیاندیشیم که خروجی آن چه میوه‌ای باشد؟سیب پرتقال، گردو یا پسته؟ اگر به نتیجه آن یا تصویری که از آینده آن داریم نیاندیشیم باید با نتیجه آن چه خوشایند و چه نا خوشایند کنار بیاییم. حتی ممکن است این درخت چند میوه متناقص و ناهمگون داشته باشد.
هویت در برند‌ها در مرحله اول چگونگی تداعیات مشتری از برند را تعیین می‌کند و در مرحله دوم همه اجزای برند را بر مبنای آن یک پارچه در یک راستا می‌کند. برندی که هویت ندارد نمی‌تواند به طور شفاف خودش را به مشتریانش معرفی کند و مشتری هم تمایی به برقراری ارتباط ندارد.
نداشتن هویت در برند همه کاره و هیچ کاره بودن را تداعی می کند. بسیاری از مدیرانی که به تمرکز بازار هدف در برند سازی باید اجرا شود ایمان ندارند و نمی‌توانند هویت جامعی برای یک برند مشخص کنند. چرا که ممکن است هر بازار هویت متناسب به خودش را داشته باشد.

هویت برند به هویت کلی CORPUTE EJENTITY هویت بصری ، هویت گفتاری ، هویت شنیداری و هویت مهمی تقسیم می شوند.
هویت بصری:شامل رنگ، لوگو،بسته بندی، دکور و….
هویت گفتاری شنیداری شامل: نام ، شعار ،آوا ، دامنه و….
هویت حسی شامل: بو،مزه، لمس و….
و هویت کلی شامل: شخصیت برند،فرهنگ برند،رفتار برند و….

اگر بخواهیم مراحل هویت را برشماریم در مرحله اول شناخت هویت سازمان مرحله دوم تعیین هویت و مرحله سوم تزریق هویت به ذهن مشتری است.
در بسیاری کمپین‌ها و محتواسازى‌هاى آنلاین این روزها، شاهد هستیم که کمپانی ها برای تاثیر‌گذاری هویت برند از اتفاقاتى که هیاهوی زیادى ایجاد می‌کنند، استفاده می‌کنند تا سوار موج هاى متفاوت سوشیال و آنلاین شوند. به تازگى که روزهای المپیک را سپری می‌کردیم این اتفاقات پررنگ تر می‌شد و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هویت برند و نام هاى متفاوتى از رویداد بزرگى مانند المپیک بهره هاى لازم خود را در راستای برندینگ بردند. تبریک ها و اظهار تاسف هاى متفاوت در فضاى آنلاین انتشار پیدا کرد و کاربران هم واکنش هاى متفاوتى نسبت به آن داشتند. منظور از بازتاب، انعکاس برند بر مشتریان است، به عبارت دیگر انعکاس برند باید در فروشندگان به صورت کلیشه درآید.در این شرایط شرکت باید از فروشندگانی با شخصیت ­های چندگانه استفاده کند. این جمله به آن معنی است که فروشندگان اولین کسانی هستند که از جانب برند با مشتریان در تماس اند بنابراین فروشندگان باید نمایانگر شخصیت اصلی برند باشند. در مورد کوکاکولا که شخصیت برندش به صورت شاداب، بامزه، بذله گو و سرخوش تعریف شده، فروشندگانی جوان و با روحیه­ ای مشابه به شخصیت برند به مشتریان خدمت می کنند. البته این مورد با بازار هدف برند فرق دارد، امکان دارد بازار هدف بسیار گسترده­ تر از ویژگی ­های شخصیتی برند باشد.خودشناسی یا تصویر از خود یعنی ایجاد خود مورد علاقه­ ی مخاطباناین شاخص مانند آیین ه­ای است که شخص مورد نظر در مقابل خود گرفته است. بازاریابان و تبلیغ کنندگان­ می­ توانند برای هدایت رویکردها و استراتژی های خود بر خودشناسی مخاطبان مورد هدف­شان تکیه کنند. به عنوان مثال کسی که کوکاکولا می­ نوشد خود را شخصی اجتماعی، خوش مشرب و کسی که به دنبال خطر می­ رود و موانع را کنار می­زند، تصور می­ کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اگه ی جادوگر بودی نفر قبلیت رو جای کدوم از شخصیت های کارتونی میذاشتی؟
Fish تست شخصیت شناسی MBTI
Heart کدوم شخصیت دیزنی؟ فقط دخترا! اگه پسر ها بیان هیچی دیگه پدرشون رو در میارم!
  سوال برای پسرا چه دختری برای ازدواج مناسبه؟
Heart این اتفاقی که برای من افتاد سعی کنید برای شما نیافته{این داستان واقعیه و دردناک}
  • خصوصیت پر رنگ شخصیت شما •
Tongue شخصیت نفر قبلتو حدس بزن
  نفر قبلیت اسم یه شخصیت رو میگه تو به اون نمره بده
  شخصیت کارتونی مرد علاقتون تو دوران بچگی کی بوده؟
  لزوم ثبت برند برای شرکت ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان