امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیماری "لایم" و رژیم غذایی برای بهبود آن!

#1
Wink 
بیماری "لایم" و رژیم غذایی برای بهبود آن! 1


رژیم غذایی کتوژنیک (Ketogenic diet) روند بهبودی بیماری لایم را تسریع می‌کند.
به گزارش ایسنا، بیماری لایم (Lyme Disease) از عفونت باکتری "بورلیا بورگدورفری" (Borrelia burgdorferi) ناشی می‌شود. این عفونت از طریق کنه پاسیاه که بسیار ریز است به انسان منتقل می‌شود.
در برخی موارد این عفونت برای سال‌ها تشخیص داده نمی‌شود زیرا با علائمی مشابه با بیماری‌های دیگر از قبیل سندرم خستگی مزمن، ام‌اس،‌ زوال عقل و فیبرومیالژیا (Fibromyalgia) همراه است. درصورتیکه این بیماری تشخیص داده نشود، بیمار دچار احساس خستگی، بیماری‌های خودایمنی و دیگر عوارضی می‌شود که سیستم عصبی، ایمنی و گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
محققان آمریکایی در بررسی‌های خود به روشی آسان برای تسریع روند بهبود بیماری لایم دست پیدا کردند و آن رژیم غذایی کتوژنیک است. به گفته محققان این نوع رژیم غذایی توانایی بدن را برای مقابله با بیماری لایم تقویت می‌کند.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: در بررسی‌های انجام شده روی بیماران سراسر جهان مشخص شد این نوع رژیم غذایی موثرترین روش برای مقابله با این بیماری است.
محققان با بیان اینکه رژیم غذایی کتوژنیک به اختلال عملکرد میتوکندری کمک می‌کند، اظهار داشتند: این رژیم غذایی به تولید میتوکندری‌های جدید کمک می‌کند که بهبود توانایی بدن در پاکسازی طبیعی و دفع میتوکندری‌های آسیب دیده را به همراه دارد. اختلال عملکرد میتوکندری در مبتلایان به لایم موجب احساس خستگی مفرط شده و بر دیگر علائم این بیماری اثر می گذارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد از دیگر فوائد این رژیم غذایی تاثیر آن در مقابله با التهاب است. بیماری لایم با بیماری‌های خود ایمنی از قبیل آرتریت روماتوئید به دلیل التهاب بالا مرتبط است. رژیم غذایی کتوژنیک از طریق وادار ساختن مولکول‌ها به فعال ساختن مجراهای ضد التهابی به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند.
تقویت متیلاسیون یا متیل‌دار کردن (فرآیند زیست شیمیایی که مجراهای هورمونی، التهابی و سم‌زدایی را کنترل می‌کند) از دیگر خواص این نوع رژیم غذایی است. مصرف سبزیجات با برگ‌های تیره و خانواده کلم‌ها ترکیب‌های گوگرد و اسید فولیک مورد نیاز بدن را تامین و متیلاسیون را تقویت می‌کند.
به گفته محققان سبزیجات موجود در این رژیم غذایی که حاوی کربوهیدرات و کالری پایین است از فیبر کافی برخوردارند که از باکتری‌های خوب روده و میکروبیوم‌هایی که از نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی جهت مقابله با عفونت لایم برخوردارند، حمایت می‌کند.   
به گزارش نشریه تخصصی مدیکال دیلی، محققان آمریکایی اظهار داشتند: لازم است تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک در کنترل بیماری لایم و دیگر بیماری‌های عفونی انجام شود.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  رژیم دوپامین
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
  فایده چرت بعد از ناهار برای بهبود عملکرد شناختی
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی
  بیماری که نمیذاره عرق کنیم !
  رژیم اگزما؛ لیستی کامل از بخور نخورها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان