امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دنیای بعد کرونا

#1
دنیای بعد از کرونا، دیدنی است


طبق آخرین آمار مبتلایان به ویروس کویید-19 در جهان امریکا همچنان با فاصله‌ای معنادار از سایر کشورها پیشتاز است و سایر کشورها هم با فواصل معین، پشت سرش در حال حرکت. کویید-19 بلاشک یکی از بی‌رحم‌ترین ویروس‌هایی است که بشر تا به امروز به خود دیده است، شاید به دلیل نوع رفتارش اگر فرد را نکشد، قابل درمان است (برخلاف ایدز) اما به هر حال، به دلیل شیوع سریع و تلفات قابل توجه‌‌ای که بر جای گذاشت (که بیشتر این تلفات هم در کشورهای پیشرفته و قدرت‌های برتر اقتصادی و تکنولوژیک جهان روی داده) در صورت عدم برخورد صحیح می‌تواند مصیبت‌های بیشتری را هم در پی داشته باشد. 


تا امروز بیش 100 روز از شیوع این ویروس در سطح جهان می‌گذرد و آمار بیش از یک میلیون و 300 هزار نفری مبتلایان و 73 هزار نفری کشته شده‌ها (البته این آمارهای رسمی است و همه محققان و رسانه‌ها بر این باور هستند که دولت‌ها حاضر نیستند در این مورد شفاف باشند و عمدتا دروغ می‌گویند) به ما می‌گوید دنیا در حال طی کردن روزها و هفته‌های نفس‌گیری است. در طول این چند هفته خبرهای عجیبی در مورد رفتار کشورهای پیشرفته!! و مدعی تمدن با هم شنیده‌ایم که همه به ما می‌گوید دنیای پس از کرونا، مانند پیش از آن نیست. این دنیا، دنیایی است که در آن ملت‌ها دوست و دشمن خود را شناخته، مشکلات و مسائل مربوط به خود را درک کرده و در بهترین حالت فهمیده‌اند که تنها یاری‌گر آنها در روزهای سختی، خودشان هستند. 


برای نمونه نگاهی به اتحادیه اروپا کنید که برای تشکیل یک اتحادیه نظامی برای دفاع از قاره سبز در برابر روسیه با هم رقابت می‌کردند؟ یا آنکه تصمیم جمعی برای تحریم و فشار بر این کشور و آن کشور و یا محدودیت برای سازمان‌ها و کشورهای دیگر می‌گرفتند؟ آنها حتی مرزهایشان را هم برداشته بودند، واحد پول یکسانی را رواج داده و قوانین مصوب در پارلمان اروپا، برای همه کشورها لازم‌الاجرا بود. اما همه شاهد بودیم وقتی ایتالیا گرفتار شد، صدایی از هیچ‌کس در نیامد، وقتی اسپانیا و پشت سر آن فرانسه و آلمان دچار بحران شدند، عملا دست و پاهای اتحادیه قطع شده و هیچ یک نمی‌توانستند به آن کمک کند! این اتحادیه که در یک بیماری نمی‌تواند به خودش کمک کند، چنان ضعیف نشان داد همه کشورها مرزهای خود را بر دیگر اعضای اتحادیه بستند. 

نوع رفتار امریکا و کانادا با ایتالیا و اسپانیا هم قابل توجه است. آنها نه تنها کمکی به این دو کشور نکردند، بلکه حتی از ایتالیا خواستند تیم پزشکی اعزام شده کوبا به این کشور را هم اخراج کند! امریکا که در ده‌ها کشور پایگاه نظامی داشته و سالانه به بسیاری از کشورها کمک اقتصادی و نظامی می‌کند، با آنها رزمایش برگزار کرده و حتی قول تامین امنیت آنها را می‌داد، در قامت یک ابرقدرتِ مدعی خودش دست به ماسک‌دزدی می‌زند و حتی دیگران را تهدید می‌کند که اگر نیازهای ما را تامین نکنید، تنبیه خواهید شد. این کشور که در اداره مشکلات بهداشتی خود مانده، چگونه می‌تواند بار دیگر اعتماد دیگر کشورها را در حوزه تامین نیازها در شرایط بحرانی را جلب کند؟

مهمترین مساله که در مقدمه این نوشتار هم به آن اشاره کردم، این بود که عمده کشورهای گرفتار در بحث کروناویروس، کشورهای صنعتی و جزو قدرت‌های بزرگ جهان بودند. این کشورها چند دهه گذشته با استفاده از موقعیتی که در فردای جنگ جهانی به دست آوردند عملا در حال سلطه بر جهان بوده و برای همه مردم دنیا نسخه نوشته و تعیین تکلیف می‌کردند. این کشورها که مستحکم در برابر هر بحرانی می‌نمودند، حالا در برابر ویروس کوئید-19 به چنان فلاست و فلاکتی افتاده‌اند که حتی با تعطیلی گسترده هم توانایی مقابله با آن را ندارند. این کشورها در طول این دهه‌ها، یکی از اصلی‌ترین مقاصد مردمی بود که دنبال زندگی بهتر بودند.

اما حالا مردم همه دنیا فهمیدند که سیستم پزشکی امریکا و اروپا بر خلاف تبلیغاتی که می‌کردند آمادگی مقابله با چنین بحرانی را نداشته و از سوی دیگر، این کشورها اصولا دیگر برای مهاجرت هم امن نیستند. این بحران‌ها را در کنار بحران اقتصادی قرار بدهید. به گزارش کانال اخبار سوریه، کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و حتی آلمان و انگلیس از راه صنعت توریسم گذران می‌کرده‌اند، به نظر شما آیا صنعت توریسم و صنعت هوانوردی به شکوه گذشته باز خواهد گشت؟ آیا بحران اقتصادی به زودی به پایان خواهد رسید؟ ده‌ها سوال دیگر در این مورد می‌شود مطرح کرد و همه به ما می‌گوید که دنیای پس از کرونا، دنیای عجیبی خواهد بود که هیچ شباهتی به روزگار گذشته نخواهد داشت. منتظر می‌مانیم و می‌بینیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان