امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زمان و شرایط پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو ویژه عید فطر ۹۹

#1
زمان و شرایط پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو ویژه عید فطر ۹۹ 1
شرکت های سایپا و ایران خودرو به مناسبت عید فطر 99 و به منظور تنظیم بازار فروش گسترده محصولاتشان را در دستور کار دارند که بر اساس ثبت نام، پیش فروش و قرعه کشی به واجدان شرایط تعلق می گیرد.

به گزارش راهبرد معاصر، ثبت نام خودرو برای فروش فوق العاده دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در راه است و همان طور که هفته گذشته به عنوان اولین رسانه اطلاع دادیم زمان ثبت نام ایران خودرو و سایپا از عید فطر 99 به مدت 10 روز پیش ثبت نام و یک هفته ثبت نام اصلی خواهد بود و فرصت کافی برای ثبت نام همه افراد وجود دارد و در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت بر اساس قرعه کشی و با حضور نمایندگان نظارتی افراد واجد شرایط انتخاب و از طریق سایت ایران خودر و سایپا معرفی می شوند.

در این فروش فوق العاده ایران خودرو تعداد 4 محصول خود را به تعداد 15 هزار ماشین و سایپا 7 محصول خود را به تعداد 10 هزار ماشین عرضه می کنند که در نهایت 25 هزار دستگاه خودرو پیش فروش و پس از نهایی شدن ثبت نام طی 3 ماه تحویل خواهد شد (البته پیش بینی ها بر طولانی تر شدن این زمان حکایت دارد).

به گفته سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت، در این دوره از فروش‌های خودروسازان، شروط محکمی برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شده که بر اساس آن، ثبت‌نام کنندگان علاوه بر شرایط اختصاصی، نباید ظرف ۳۶ ماه گذشته هیچگونه خودرویی خریداری نکرده و پلاک فعال به نام خود داشته باشند.


این فروش فوق العاده سایپا و ایران خودرو پس از آن کلید خورد که با افزایش تقاضای غیر مصرفی توسط دلالان و برخی سودجویان در ارتباط با نمایندگی های فروش، خودروها احتکار شدند و با قیمت های بالا در بازار آزاد فروخته شدند.

لذا تعزیرات و دادستانی وارد ماجرا شد و ضمن دستگیری برخی محتکران و حکم اعدام سلطان خودرو که 6700 خودرو را پیش خرید کرده بود، شورای رقابت را مکلف به قیمت گذاری در بازار خودرو کردند که به شکستن یکباره قیمت ها در بازار آزاد منجر شد و قیمت پراید سایپا که تا 90 میلیون تومان رشد کرده بود به حدود 60 میلیون تومان فعلا کاهش یافته است و پیش بینی می شود کاهش قیمت بیشتری نیز داشته باشد. در ادامه قیمت های جدید خودرو مصوب شورای رقابت می آید.

زمان و نحوه ثبت نام پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو ویژه عید فطر 99 | شرایط ثبت نام خودرو در سایپا و ایران خودرو | قیمت های جدید خودروهای سایپا و ایران خودرو 99 | زمان ثبت نام پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو 99

شرایط ثبت نام خودرو در سایپا و ایران خودرو
شرایط ثبت نام خودرو :

در طرح فروش فوق العاده خودرو در عید فطر 99 برای جلوگیری از ورود مجدد دلالان به این بازار و ثبت نام مصرف کننده واقعی چند شرط قرار داده شده است که همه داوطلبان باید رعایت کنند.

1- ثبت نام خودرو تنها با کد ملی هر فرد ممکن است و افراد با کد ملی دیگران امکان ثبت نام ندارند.

2- شرط سنی ثبت نام خودرو/ افراد باید بالای 18 سال تمان داشته باشند.

3- فرد متقاضی باید دارای گواهینامه باشد.

4- فرد متقاضی طی 3 سال گذشته ثبت نام و خرید خودرو نداشته باشد.

5- پس از ثبت نام و دریافت خودرو به مدت یکسال امکان فروش آن وجود ندارد و سند در رهن بانک خواهد بود.

6- برای ثبت نام فرد باید با شماره حساب با نام خودش اقدام کند.

7- واریز 50 درصد مبلغ خودرو هنگام ثبت نام و 50 درصد باقیمانده ظرف 3 دو روز بعد از اعلام نتایج.

8- فرد پلاک فعال نداشته باشد (در حال حاضر پلاکی فعال روی خودرو به نامشان نباشد).

زمان و نحوه ثبت نام پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو ویژه عید فطر 99 | شرایط ثبت نام خودرو در سایپا و ایران خودرو | قیمت های جدید خودروهای سایپا و ایران خودرو 99 | زمان ثبت نام پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو 99

زمان ثبت نام خودرو ایران خودرو و سایپا
رسما زمان فروش ایران خودرو و سایپا اعلام شد و زمان ثبت نام فروش فوق العاده خودرو ایران خودرو و سایپا از عید فطر 99 یعنی یکشنبه 4 خرداد 99 آغاز می شود و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت تا همه متقاضیان فرصت کافی برای ثبت نام داشته باشند.

با بندهای 5 و 6 عملا کسانی که مصرف کننده واقعی خودرو نیستند نمی توانند لااقل به سهولت وارد ثبت نام شوند و شانس مردم عادی برای دریافت خودرو بالاتر می رود.

شروط طرف عرضه:

به منظور دسترسی عادلانه و بدون تبعیض به بازار، فروش خودرو بصورت مزایده یا فروش به قیمت کارشناسی مجاز نیست مگر پس از تایید و اخذ مجوز از شورای رقابت.

تمام فروش‌های مستقیم به مصرف‌کننده نهایی با کد ملی و شرایط تضمین‌شده صورت گیرد و از هر گونه فروش و عرضه خارج از این رویه (از جمله در قالب سبد محصول نمایندگی‌ها) خودداری شود.

خودروسازان ضمن اخذ گواهی استاندارد تأمین قطعات مربوط به خودروهای تولیدی و یا فروش رفته خود را برای حداقل سه سال از تاریخ فروش، تضمین نمایند (که با نظارت متخصصین فنی صورت گیرد.-گارانتی - وارانتی).

خودروسازان موظف می‌باشند گزارش عملکرد فروش ، پیش فروش و هرگونه فروش به روش مزایده و کارشناسی خود را در مقاطع سه ماهه به شورای رقابت گزارش نمایند.

در این دور ثبت نام این گونه نیست که با اتمام ظرفیت سایت بسته شود بلکه همه افراد ثبت نام می شوند و پس از پالایش در صورت بیشتر بودن متقاضیان که به احتمال ریاد این گونه است، میان آنها قرعه کشی خواهد شد.

بر این اساس دواطلبان از هم اکنون نسبت به ثبت نام در سایت امتا اقدام کنند و نیمی از قیمت خودروی مورد نظرشان را آماده داشته باشند تا در روز ثبت نام به حساب سایپا یا ایران خودرو واریز کنند.

زمان ثبت نام خودرو ایران خودرو و سایپا

قیمت های جدید خودروهای سایپا و ایران خودرو مصوب شورای رقابت
بر اساس نظر شورای رقابت قیمت خودروهای سایپا نسبت به سال 98 به طور میانگین 25 درصد و قیمت خودروهای ایران خودرو 10 درصد افزایش دارند. علت تفاوت قیمت ها نیز رشد اخیر قیمت های ایران خودرو بوده است.


جدول قیمت های جدید سایپا و ایران خودرو - شورای رقابت
نام محصول قیمت خودرو
سایپا ۱۳۱ ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
تیبا ۴۶ میلیون تومان
تیبا دو ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
سمند ال ایکس ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
ساینا ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیب دو ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
پژو پارس ۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
نظر شورای رقابت درباره قیمت جدید خودرو
رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با اشاره به انتشار جدولی تحت عنوان قیمت تعیین شده برای محصولات ایران خودرو و سایپا توسط شورای رقابت، گفت: این جدول مربوط به بررسی‌های ابتدایی شورای رقابت برای تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو است که نهایی نیست چراکه بعد از برگزاری جلسات مختلف ستاد تنظیم بازار با اصلاحاتی همراه شده است.

وی با بیان اینکه در این جدول قیمت های کارخانه درج شده بود، افزود: البته باید توجه کرد که به قیمت های کارخانه هزینه های مالیات بر ارزش افزوده، شماره گذاری و بیمه که در مجموع 14 درصد است هم اضافه خواهد شد.

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه ما به هیچ عنوان مسئول اعلام قیمت های جدید انواع خودرو به خودروسازان نیستیم، گفت: شورای رقابت براساس قانون دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تعیین کرده و باید ستاد تنظیم بازار قیمت های جدید را به خودروسازان ابلاغ کند.

گام های ثبت نام خودرو ویژه عید فطر 99

گام های ثبت نام خودرو ویژه عید فطر 99
1-مطالعه و بررسی شرایط عمومی

2-ثبت نام در سایت امتا

3-تهیه نیمی از مبلغ ثبت نام خودرو برای روز ثبت نام

4-پیش ثبت نام در سایت ایران خودرو یا سایپا از عید فطر به مدت یک 10 روز

5- ثبت نام قطعی و واریز مابقی قیمت خودرو ظرف 48 ساعت در صورت انتخاب شدن در قرعه کشی

موارد فوق همگی در ادامه توضیح داده شده اند.

هشدار برای کسانی که قصد ثبت نام خودرو دارند/ سه سال جریمه برای اطلاعات غلط
بر اساس تصمیمات وزارت صنعت اگر مشخص شود اطلاعات اعلامی از طرف خریداران خودرو در ثبت نام و پیش فروش محصولات سایپا و ایران خودرو خلاف واقع بوده ضمن ابطال ثبت نام فرد مربوطه، به مدت سه سال از خرید خودرو در طرح های فروش فوق العاده و پیش فروش ها محروم خواهند شد.

خصوصا این موضوع در مساله عدم برخورداری از پلاک فعال باید مورد توجه قرار گیرد.

زمان ثبت نام خودرو ایران خودرو و سایپا

کدام محصولات ایران خودرو و سایپا پیش فروش میشود؟
پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا از یکشنبه روز عید فطر 99 و 4 خرداد آغاز می شود و ده روز ادامه خواهد داشت و برخی منابع از محصولات پیش فروش سایپا و ایران خودرو اطلاع داده اند.

زمان و شرایط پیش فروش خودرو سایپا و ایران خودرو ویژه عید فطر ۹۹

طبق آخرین اطلاعات شرکت خودرو سازی سایپا، محصولات تیبا، تیبا 2، ساینا، وانت 151، وانت زامیاد ریچ، نیسان بنزینی و نیسان دوگانه سوز و شرکت ایران خودرو نیز محصولات پژو 405، پژو پارس (پرشیا)، 206 تیپ دو و رانا را در پیش فروش فوق العاده عید فطر عرضه می کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خودرو ﺭﻭﻟﺰﺭﻭﯾﺲ ﺳﺎﯾﻠﻨﺖ ﺷﺎﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ رسما تایید شد
  ﺗﻘﻮﯾﺖ خودرو ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﻟﻨﺪﮐﺮﻭﺯﺭ ۷۹ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺯﺭﻫﯽ
  خودرو دﺍﻧﮓ ﻓﻨﮓ S50 EV‌ ﭘﻼ‌ﺱ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪ
  خودرو مرسدس ﺁ ﺍﻡ ﺟﯽ EQS رقیب تسلا مدل s پلید
  جزئیاتی از نسخه ویژه خودرو فورد رنجر رپتور
  گزارشی جدید از خودرو ﺁﺋﻮﺩﯼ RS4 مدل کاملا الکتریکی
  رونمایی خودرو جنسیسG70 شوتینگ بریک واگن برای قاره اروپا
  خودرو ﻓﯿﺲ ﻟﯿﻔﺖ ﭼﺮﯼ ﺁﺭﯾﺰﻭ 6 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ
  اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ؛ ب‌ام‌و برای CES 2022
  ﻓﺮﻭﺵ خودرو کمیاب ﻣﯿﺒﺎﺥ 57S ﮐﻮﭘﻪ ﺳﺎﻣﻮﺋﻞ ﺍﺗﻮﺋﻮ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان