امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاربرد فیلتر هوا در صنایع اچ‌وی‌ای‌سی

#1
فیلتر هوا در انواع مختلف و با کارایی های متفاوت وجود دارد. اما به طور کلی مهم ترین کاربرد فیلتر هوا و در واقع اصلی ترین کاربرد آن، تصفیه هوا و به دام انداختن ذرات موجود در هوا است. از فیلتر هوا در مناطق مختلف و در دستگاه ها و وسایل گوناگون استفاده می شود، اما عمده‌ترین کاربرد فیلتر هوا برای استفاده در اچ‌وی‌ای‌سی و خودروها است. اچ‌وی‌ای‌سی به مجموعه فناوری‌های مربوط به «گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع» اطلاق می‌شود که دربرگیرنده‌ی فناوری‌های مربوط به ایجاد آسایش از طریق تهویه و ایجاد شرایط دمایی مطبوع برای محیط‌های داخلی ساختمان است. طراحی سیستم‌های اچ‌وی‌ای‌سی یکی از زیرگروه‌های اصلی مهندسی مکانیک و بر اساس اصول ترمودینامیک، مکانیک شاره‌ها و انتقال گرما شکل گرفته‌ است.

کاربرد فیلتر هوا مورد استفاده در صنایع اچ‌وی‌ای‌سی با توجه به میزان بازدهی در چهار دسته طبقه‌بندی می‌شوند:
فیلترهایی با بازدهی پایین : این فیلترها توانایی جذب ذرات تا ۵۰ میکرون را دارا هستند. جنس این پالایه‌ها می‌تواند از فایبرگلاس، پشم شیشه یا مواد چسبنده‌ای به نام تاکیفایر باشد.
فیلترهای هوا با بازدهی متوسط: این فیلترها قابلیت جذب ذرات ۵ تا ۱۰ میکرون را داشته و جنس آن‌ها معمولاً از پلی استر یا الیاف کتان-پلی استر می‌باشد.
فیلترهای هوا با بازدهی بالا : فیلترهای با بازدهی بالا توانایی جذب ذرات تا ۳/۰ میکرون را دارند، و بازده آن‌ها بین ۳۰ تا ۹۸ درصد بر مبنای معیار سنجش نقطه‌ای گرد وغبار است.
فیلترهای هوا با بازدهی بسیار بالا : این فیلترها برای کاربردهای خاص مانند اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، و اتاق‌های تمیز صنعتی به‌کار می‌روند و توانایی جذب ذرات تا ۱۲/۰ میکرون را دارند.

کاربرد فیلتر هوا در انواع خودروها

هواکش برخی خودروها دارای لوله بلندی است که هوا را از بالای سقف اتاق به درون موتور میکشد تا کمترین گرد و غبار به ویژه وسایل نقلیه سنگین با کاربری در معادن، راهسازی و … وارد پیشرانه خودرو گردد. البته در خودروهای شاسی بلند و بیابانی مجهز به پیشرانههای ضد آب، با این روش هنگام عبور از رودخانه ها و برکه ها، آب وارد موتور نمیگردد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی فیلتر های تصفیه آب خانگی
  معرفی فیلتر های تصفیه آب خانگی
  کاربرد شیشه رنگی در ساختمان های تجاری و اداری
  9 کاربرد دانه های برنج در خانه داری
  فیلتر هوا هیبریدی چیست؟
  اجزای دربهای ضدسرقت و کاربرد آنها
  صنایع و فعالیت های دانش بنیان و دسته بندی آنها
  کاربرد سرور مجازی لینوکس در میزبانی وب و مزایای آن
  کاربرد شیشه رنگی چیست؟
  بررسی کاربرد شیشه های رنگی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان