امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G

#1
طراحی
در حالی که بسیاری از تبلت‌ها همانند iPhone بزرگ شده هستند، ViewPad 7 احتمالا نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین طراحی را به iPhone 4 دارد. قسمت‌های جلو و پشت این دستگاه براق و مشکی می‌باشد. لبه‌ها نیز از پلاستیک نقره‌ای رنگ ساخته شده‌اند. در حالی که شکل و طراحی کلی صیقلی است، سطح بدنه به سرعت اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. ViewPad 7 که دارای ابعاد 7.1 x 4.3 x 0.45 اینچ و وزن 363 گرم است تقریبا هم قد و اندازه‌ی Samsung Galaxy Tab می‌باشد، هرچند که محصولات سامسونگ از زیر کمی خمیده هستند. ViewPad کاملا صاف ساخته شده و لبه‌های آن تا حدود زیادی تیز هستند، به هر صورت مانند iPhone در دست گرفتن آن آسان می‌باشد.
وقتی تبلت را در حالت افقی نگه داشته‌اید، در سمت راست نمایشگر دکمه‌های آندرویدی Back, Search, Home, Setting دیده می‌شوند. در طول لبه‌های کوتاه‌تر گریل‌های اسپیکر و در کنار آن هم دکمه‌ی پاور دیده می‌شود. در قسمت بالا نیز دکمه‌ی تنظیم صدا یا Volume دیده می‌شود و همچنین در کنار آن هم کاور پلاستیکی که در زیر آن شیار کارت حافظه‌ی MicroSD و شیار SIM Card دیده می‌شود قرار دارد. در لبه‌ی زیرین یک جک Microphone/Headphone و یک پورت Mini USB به چشم می‌خورد. یک کاور محافظ هم برای حفاظت بیشتر از دستگاه به همراه آن موجود می‌باشد که خیلی خوب است. به خصوص اینکه تبلت کاملا در این کاور قفل می‌شود.

نمایشگر ViewPad 7 رزولوشن 800X400 را ارایه می‌دهد که به طور چشم‌گیری کمتر از رزولوشن 1024X600 نمایشگر Galaxy Tab می‌باشد. چنین رزولوشنی بیشتر شبیه به رزولوشن نمایشگرهای 4.3 اینچی تلفن‌های همراه می‌باشد. یک خوبی آن این است که برنامه‌های سیستم‌عامل آندروید خیلی خوب بر روی آن نمایش داده می‌شوند. نمایشگر لمسی Capacitive عملکرد سریع و پاسخگویی داشت و ما قادر بودیم خیلی راحت اعمال مولتی‌تاچ چون Pinch to Zoom را با آن انجام دهیم. اسپیکرها در دو طرف نمایشگر عملکرد خیلی خوبی را به عنوان اسپیکرهای یک تبلت 7 اینچی از خود به نمایش گذاشتند. به هنگام تماشای فیلم یا غیر از آن صدای خیلی بلندی دارند. بعلاوه حتی در اوج بلندی کیفیت بدی ندارند.

صفحه کلید و اینترفیس
از آن جایی که این تبلت با سیستم‌عامل Android 2.2 عرضه شده است از چهار صفحه‌ی خانگی بهره می‌برد. همچنان ما نمایش 3D یا سه بعدی در هنگام اسکرول بین لیست برنامه‌ها را دوست داریم. از طریق اینترفیس یا واسط کاربری ViewPad 7 می‌توانید سه نوع صفحه کلید مجازی را انتخاب کنید. یک صفحه کلید استاندارد QWERTY، یک QWERTY تغییر یافته که به هر کلید دو حرف اختصاص داده شده است و یک صفحه کلید Dial Pad دایره‌ای که شما به راحتی می‌توانید بین آن‌ها سویچ کنید. به نظر ما تایپ کردن با صفحه کلید استاندارد QWERTY آسان‌تر بود. بعلاوه چون تبلت سایز بزرگی هم ندارد انگشتان شست شما به راحتی می‌توانند به کلیدهای میانی برسند. در حقیقت ابعاد کلیدهای ViewPad 7 بزرگتر از کلیدهای Galaxy Tab است. البته Galaxy Tab فضای بیشتری را در بین کلیدها خالی گذاشته بود. می‌توانید امکانی را فعال کنید تا پس از فشردن هر کلید سیستم لرزاننده کار کند و یک اثر لرزش به شما منتقل شود. ولی متوجه شدیم که خاموش باشد بهتر است چرا که ممکن است تایپ کردن را کند بکند. همچنین می‌توانید از طریق دکمه‌ی Dict پیش‌بینی کننده‌ی کلمه را نیز فعال کنید تا پس از تایپ حروف اول یک کلمه، همه‌ی آن را برای شما حدس بزند. یک ویژگی بسیار خوب در صفحه کلید مرورگر وب کلیدهای www و .com هستند که در جای کلید Space قرار می‌گیرند تا بتوانید این پروتوکول‌ها را خیلی سریع در آدرس وب اعمال کنید.

عملکرد
ViewPad 7 از یک پردازنده‌ی 600-MHz Qualcomm MSM7227 درون خود بهره می‌برد که عملکردی ضعیف‌تر نسبت به پردازنده‌ی 1-GHz Hummingbird تبلت Galaxy Tab دارد. البته این پردازنده هم به دلیل نصب خیلی خوب سیستم‌عامل Android 2.2 عملکرد خیلی خوبی دارد. شما به راحتی می‌توانید با این تبلت به انجام بازی‌های آندرویدی چون Angry Birds, Raging Thunder 2 یا کار کردن با برنامه‌ای چون Google Earth بپردازید. به هنگام تماشای ویدیو از طریق Youtube.com متوجه شدیم که این کار بسیار روان و سریع انجام می‌گیرد. ولی به بعضی مکث‌ها در دیدن بعضی تریلرهای HD برخوردیم. در هنگام انتقال از مود تصویر عمودی به افقی و بالعکس (با استفاده از سنسور شتاب سنج) دستگاه به مدت چیزی در حدود 0.5 ثانیه قفل می‌شود. از نظر بنچ مارک‌ها نیز عملکرد ViewPad ضعیف‌تر از Galaxy Tab بود به طوری که در LinPack با آن به امتیاز 7.5 دست یافتیم، در حالی که با Galaxy Tab به 13.1 رسیدیم.

برنامه‌ها
ViewPad 7 یکی از معدود تبلت‌های آندروید تولید شده در سال 2010 میلادی است که با آن قابلیت دسترسی به Android Market وجود دارد. بازی‌هایی چون Angry Birds و Slacker خیلی خوب تمام فضای نمایشگر را پر کردند. این در مورد بازی ماشین سواری Raging Thunder 2 هم صادق بود. هرچند که مانند تبلت سامسونگ یک برنامه‌ی Samsung Media Hub برای تماشای حرفه‌ای‌تر فیلم بر روی این تبلت وجود ندارد، ولی برنامه‌هایی چون Aldiko, Documents to Go, Google Latitude, News و Weather, Notepad, Voice Note, و یک file browser بر روی آن وجود دارند.

اتصالات 3G
ViewPad 7 هم از WiFi 802.11b/g و هم از شیار SIM Card بهره می‌برد. از طریق تنظیمات می‌توانید بین استفاده از شبکه‌های GSM و WCDMAسویچ کنید یا به تبلت اجازه دهید که خود این کار را بکند. علی‌رغم اینکه در ظاهر با سیگنال‌های 3G HSDPA کار می‌کردیم، ولی سرعت مرورگری بسیار پایین بود. برای مثال برای باز کردن صفحه‌ی کامل وب سایت Newyorktimes.com حدود 20 ثانیه به طول می‌انجامید. یا 45 ثانیه به طول انجامید تا Laptopmag.com را باز کنیم. Viewsonic ادعا می‌کند که احتمالا بعضی از این مشکلات از آن جا ناشی شده که ما یک دستگاه مدل نهایی را تست نکرده‌ایم.

دوربین‌ها
این تبلت مجهز به دو دوربین است که یکی دوربین 3 مگاپیکسلی در قسمت پشت و دیگری دوربین VGA در قسمت جلو و برای مکالمه‌ی تصویری می‌باشد. متاسفانه ما نتوانستیم برای چت ویدیویی با این دوربین از سایت‌های Fring, QiK, Tango بهره ببریم. در حقیقت تنها برنامه‌های که دوربین جلویی را تشخیص می‌داد Camera app بود و حتی وقتی که ما به مود Camcorder سویچ کردیم این آپشن هم ناپدید شد و تنها می‌توانستیم از دوربین پشتی استفاده کنیم. Viewsonic اداعا می‌کند که با نصب یک Firmware محصولات جدیدتر را اصلاح می‌کند. از نظر عکاسی و فیلم‌برداری هم کیفیت دوربین 3 مگاپیکسلی خیلی خوب بود و از آن راضی هستیم.

باتری و جمع‌بندی
در تست‌هایی که با این تبلت انجام دادیم، باتری با Wi-Fi روشن توانایی شارژدهی به مدت 7 ساعت و 26 دقیقه را داشت. این کمتر از رکورد 8 ساعت و 18 دقیقه‌ای Galaxy Tab و 9 ساعت و 28 دقیقه‌ای iPad است. ولی همچنان شارژدهی خیلی خوبی به حساب می‌آید. در کل باید گفت که View sonic ViewPad7 نسبت به بسیاری تبلت‌های آندروید با قیمت مناسب عملکرد بهتری دارد. قیمت آن کاملا از Galaxy Tab کمتر است. بعلاوه مزیتی که نسبت به بسیاری تبلت‌ها دارد این است که امکان استفاده از SIM Card و مکالمه‌ی تلفنی و در ضمن اتصال به اینترنت از طریق اپراتور تلفن همراه با آن وجود دارد. هرچند که رزولوشن نمایشگر و سرعت پردازنده‌ی آن به پای Samsung Galaxy Tab نمی‌رسد. در ضمن با این تبلت امکان دسترسی به فروشگاه بزرگ برنامه‌های آندروید یعنی Android Market وجود دارد.

--------------------
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
 سپاس شده توسط نایریکا-13
آگهی
#2
بی کیفیت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A
  :: نقد و بررسی Gigabyte T1125N-B

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان