امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

◘◘○○قیمت خودروها○○◘◘

#12
هرچند که افزایش قیمت‌های ناگهانی و غیر منطقی خودرو در بازار امروز ایران چندان جایی در اخبار روز ندارند، اما زمانی که بحث به کاهش قسمت هرچند اندک می‌رسد، تیتر همه خبر‌ها افت شدید قیمت خواهد بود. قیمت روز خودرو برای کسانی که از این طریق کسب درآمد می‌کنند و یا به طور روزانه در این بازار حضور دارند بسیار اهمیت دارد.
هرچند کاهش قیمت روز خودرو در برابر افزایش‌های ناگهانی آن به قدری جزئی است که بیشتر شبیه به یک استراحت کوتاه برای بازگشت به دوران اوج است. کاهش قیمتی ده تا سی میلیون تومانی که هرچند در زبان بزرگ به نظر می‌رسد، اما هنگامی که در کنار افزایش قیمت‌های صد تا سیصد میلیون تومانی قرار می‌گیرد، مانند یک فنجان در برابر فیل است. با این حال کارشناسان به محض مشاهده این شیب نزولی بیکار ننشسته و به تحلیل علت‌های آن پرداخته‌اند. کاهش قیمتی که هرچند مدت زیادی دوام نداشت، اما بسیاری از افراد با شنیدن این خبر شوکه شده و صف‌های طولانی فروش برای جلوگیری از ضرر بیشتر تشکیل شد.
مقصر اصلی افزایش قیمت خودرو در ایران کیست؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که مقصر اصلی افزایش قیمت خودرو در ایران نه خودروسازان داخلی هستند و نه نهاد‌های نظارتی، بلکه این ترامپ است که افسار قیمت خودرو در ایران را به دست گرفته و از شیب قیمت بالا می‌رود. کاهش قیمت روز خودرو در واپسین روز‌های ریاست جمهوری ترامپ و در زمانی که دو کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا یکدیگر را به مبارزه می‌طلبند، یکی از دلایل اصلی این کارشناسان برای ابراز این عقیده است؛ بنابراین با توجه به توصیه این کارشناسان باید برای بازگشت خودرو به نقطه آغازین نمودار صعودی قیمت، منتظر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشیم. چرا که اگر ترامپ کاخ ریاست جمهوری را به رقیب خود بسپارد، قیمت خودرو ایرانی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. اما در این میان عده دیگری از کارشناسان عقیده دارند که نباید منتظر نشست و تا اعلام نتایج انتخابات دست روی دست گذاشت. بلکه باید از این آب گل‌آلود شده ماهی تازه‌ای برای مردم گرفت. به این معنا که از این فرصت که ممکن است تنها یک نفس‌گیری قیمت خودرو برای جهش‌های بزرگ‌تر باشد، برای متوقف کردن این روند صعودی اقدامی کرد. در ادامه این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم به بررسی نظر این دسته از کارشناسان بپردازیم. کارشناسانی که به دنبال چرایی این افزایش قیمت نیستند، بلکه می‌خواهند به نوعی قرعه را به نفع خریداران برگردانند.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
آبان 99 و آغاز بازگشت قیمت های نجومی خودرو - saraamini - 01-11-2020، 8:30

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انتشار تصاویر و قیمت مدل جدید خودرو تویوتا کلاگر
  حذف پراید موجب تنش در بازار خودرو شد/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان سال
  کاهش قیمت خودرو نیسان LEAF در انگلیس
  لیست قیمت تویوتا راوفور!
  قیمت روز لندکروز
  مقایسه قیمت توسان کارکرده و جک s5 صفر
  چگونگی تاثیر قیمت دلار بر قیمت خودروهای داخلی
  خودروها محبوب هیوندای در ایران را می‌شناسید؟
  دلایل افزایش قیمت خودرو خارجی در سال 99
  بررسی نوسانات قیمت سایپا در آذر 1399

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان