امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 - 16GB

#1
سامسونگ در تولید Galaxy Note 10.1 یک رویکرد آموزشی را هم در نظر داشته است. بدین ترتیب تبلتی تولید نموده که کاملا مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می‌رود. تصور کنید که همه کتاب‌ها و جزوات درسیتان را یکجا در قالب یک دستگاه بتوانید جمع آوری کنید، همیشه و در هر جا همراه داشته باشید و هر زمان که وقت و حوصله دارید به آنها رسیدگی کنید. محتوای درس را به صورت ویدئویی نگاه کنید، در مورد آن نظرتان را به صورت کامنت ارائه دهید، همزمان با نوت برداری در اینترنت هم گشت و گذار و جستجو نمایید و در حین مطالعه کتاب‌های الکترونیکیتان، در همان کتاب نُت برداری نیز انجام دهید. همه این کارها در Galaxy Note 10.1 مقدور می‌باشند که به همراه قلم تعبیه شده بسیار راحت‌تر و لذت بخش تر صورت می‌پذیرند.

• طراحی و ساخت
انتظار می‌رفت در طراحی و ساخت این تبلت، سامسونگ سنگ تمام بگذارد و یک تبلت با کیفیت ساخت متمایز از دیگر تبلت های سامسونگ را ارائه دهد. اما ساخت این تبلت تفاوت خاصی نکرده و جنس پلاستیکی بدنه در این تبلت هم تکرار گشته است. در کل در طراحی مدل جدید سامسونگ، شباهت‌های بسیاری را با تبلت Galaxy Tab 2 مشاهده می‌نماییم. ابعاد آن 180×262 میلی‌متر و قطر آن نیز اندکی کمتر از یک سانتیمتر می‌باشد. وزن آن 600 گرم است که در مقایسه با بدنه پلاستیکی آن، به نسبت دیگر تبلت های سری Galaxy مقداری سنگین نیز به نظر می‌رسد. اکثر خروجی‌های این تبلت در قسمت بالایی آن قرار داده شده است. کلید پاور، کلید تنظیم صدا، شکاف کارت حافظه microSD، خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه سیم کارت و البته فرستنده مادون قرمز همه و همه در قسمت بالایی تعبیه شده‌اند. در قسمت پایینی هم میکروفن و درگاه انحصاری سامسونگ (جهت شارژ و یا انتقال اطلاعات) قرار گرفته‌اند. در نمای جلویی تبلت، دوربین 2 مگاپیکسلی جهت مکالمات تصویری به همراه 2 اسپیکر به چشم می‌خورند و در آخر هم دوربین 5 مگاپیکسلی این تبلت به همراه فلاش که در قسمت پشتی آن خودنمایی می‌کند. البته در کنار تبلت هم یک شکاف جهت قرار گرفتن قلم موجود می‌باشد.
در نهایت می‌توان نقطه ضعف اصلی این تبلت را در طراحی و ساخت آن دانست، جایی که از یک تبلت با این امکانات و قدرت، انتظار بیشتری می‌رفت ولی توسط سامسونگ برآورده نشد. منصفانه نیست اگر بگوییم ساخت Galaxy Note 10.1 بی کیفیت یا نا امید کننده است، ولی برای قرار گرفتن در بین تبلت های برتر دنیا کمی ضعیف است.

• صفحه نمایش
صفحه نمایش 10.1 اینچی تبلت جدید سامسونگ از نوع PLS LCD می‌باشد که تصاویر را با دقت 800×1280 نمایش می‌دهد. این دقت برای اینکه از نگاه کردن و کار کردن با آن نهایت لذت ببرید، کافیست. شفافیت رنگ‌ها بسیار مناسب و رنگ مشکی بسیار عمیق و خوب نمایش داده می‌شود. همچنین دید در زوایای مختلف آن خوب به نظر می‌رسد. البته تراکم پیکسلی آن در مقایسه با تبلت های برتر دنیا مقداری پایین‌تر است، اما در تبلت ها که اکثر افراد از فاصله دور به آن نگاه می‌کنند، تراکم پیکسلی پایین چندان نگران کننده نیست و به چشم نمی‌آید. به هر حال باید پذیرفت که صفحه نمایش Galaxy Note 10.1 در مقابل iPad 3 و یا Asus TF700 با رزولوشن های بالای آنها، ضعف دارد، اما در کل عملکرد آن کاملا قابل قبول و مناسب است.

• S-Pen
سامسونگ در طراحی قلم جدید خود تغییراتی ایجاد کرده و آن را بیشتر به قلم‌های واقعی شبیه نموده است. با چهار گوش کردن این قلم، در دست گرفتن و کار کردن با آن بسیار راحت‌تر شده و خیلی دیرتر از کار کردن با آن احساس خستگی خواهید نمود. اولین نکته اعجاب انگیز قلم جدید، قابلیت تشخیص میزان فشار بر آن می‌باشد. بدین ترتیب که میزان فشاری که شما با قلم بر روی صفحه نمایش ایجاد می‌نمایید کاملا توسط دستگاه درک می‌شود و در موارد مختلف مزیت‌های بسیاری را برایتان ایجاد می‌نماید. اما شگفتی‌های این قلم به همین جا خلاصه نمی‌شود. کارکرد جالب‌تر آن جاییست که از قابلیت لمس شناور آن بهره می‌برید. قبل‌تر و در نقد و بررسی گوشی Xperia Sola در مورد قابلیت لمس شناور توضیح دادیم، بر طبق این قابلیت، شما برای اینکه به دستگاه بفهمانید که به کدام نقطه اشاره می‌کنید لازم نیست که حتما آن را لمس نمایید و با مقداری فاصله نیز دستورات را درک می‌نماید. تمامی این قابلیت‌ها در کنار طراحی مناسب و البته کاربرد های فراوان آن، قلم Note 10.1 را به بزرگ‌ترین مزیت آن تبدیل نموده است که این محصول را در بازار متمایز می‌کند.

• سخت افزار
از نظر سخت افزاری این تبلت بی نقص به نظر می‌رسد. پردازنده 1.4 گیگاهرتزی 4 هسته ای به کار رفته در آن که مانند مدل‌های قبلی‌اش از نوع Exynos می‌باشد به همراه 2 گیگابایت رم به شما این قابلیت را می‌دهد که از تمامی امکانات نرم افزاری موجود برای سیستم عامل اندروید به راحتی استفاده نمایید. یک پردازشگر گرافیکی ARM Mali هم به این سخت افزار قدرتمند کمک می‌کند که حتی کارهای گرافیکی و سنگین‌ترین بازی‌ها را هم به راحتی پردازش کند. لازم به ذکر است که Note 10.1 در سه ظرفیت 16 ، 32 و 64 گیگابایتی تولید گردیده که البته همگی آنها نیز قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD را دارند، بنابراین هیچ نگرانی بابت حافظه جهت ذخیره اطلاعات نخواهید داشت.

• نرم افزار
سامسونگ در تبلت جدید و به روز خود از آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب و قدرتمند اندروید یعنی نسخه 4 استفاده نموده است. همچنین رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی TouchWiz نیز بر روی دستگاه قرار دارد تا شما را در اجرای بهتر و سریع‌تر دستورات یاری نماید.
شکل کلی اندروید ساندویچ بستنی در این نسخه حفظ شده که البته سامسونگ تغییراتی را هم مانند ایجاد یک سری میانبر بسیار کاربردی در جهت ساده تر کردن آن اعمال نموده است. ضمنا قابلیت اجرای همزمان دو برنامه در این تبلت به بهترین شکل به اجرا در آمده است.
این قابلیت که عملکردی بسیار قابل ستایش دارد بدین صورت است که می‌توانید صفحه نمایش را به 2 تکه تقسیم نمایید و از هر تکه جهت اجرای یک برنامه استفاده کنید. البته متاسفانه ابن قابلیت در مورد تمامی برنامه‌ها کاربرد ندارد و تعدادی از برنامه‌ها از جمله S-Note، مرورگر، ویدئوپلیر و آفیس را شامل می‌شود که امیدواریم در نسخه های بعدی سیستم عامل، سامسونگ این نقیصه را نیز برطرف نماید. سامسونگ همچنین برنامه های زیادی را به صورت پیش فرض بر روی تبلت خود قرار داده است، برنامه‌هایی مانند S Memo ، S Note ، S Planner ، شبکه های اجتماعی، Pulse Reader ، شبکه های موزیک ، آفیس ، ویدیوپلیر، سازنده ویدیو، All Share و سرآمد همه آنها فتوشاپ لمسی.
قسمت Notification تقریبا مشابه گوشی‌های اندرویدی طراحی گردیده که شامل GPS، BlueTooth، Wi-Fi، Auto Rotation، Sound و Flight mode می‌شود. در قسمت پایین صفحه نمایش سمت چپ هم دکمه عکس برداری از صفحه قرار دارد که به شما کمک می‌کند که با اشاره قلم از صفحه نمایشتان عکس بگیرید که در مواقع مختلف کاربردهای بسیاری را داراست.
در توضیح تعدادی از برنامه های پیش فرض سامسونگ باید بگوییم که برنامه S Note برنامه ایست که به شما در طراحی کارت با تعدادی قالب پیش فرض کمک می‌کند که می‌توانید آنها را در قالب فایل PDF ذخیره نمایید. همچنین یک برنامه بسیار کاربردی در جهت ارائه نیز می‌باشد. برنامه S Planner همان‌طور که از اسم آن می‌توان متوجه شد یک برنامه تقویم بسیار کارآمد است که به شما در برنامه ریزی‌هایتان کمک شایانی می‌نماید. نکته بسیار مفید این برنامه قابلیت به روز رسانی آن با تقویم فیسبوکتان است که خیلی از مواردی که خودتان هم یادتان نباشد را به شما یاد آوری می‌کند. فتوشاپ لمسی هم که احتیاج به توضیح و تعریف ندارد، فقط باید با آن کار کنید تا متوجه لذت آن شوید. برای اینکه شما به راحتی با طرز کار فتوشاپ لمسی آشنا شوید یک آموزش در 13 مرحله برای شما قرار داده شده. این نسخه از فتوشاپ با قابلیت انجام اکثر وظایف فتوشاپ ویندوزی، به شما امکان استفاده از قلم در محیط فتوشاپ را هم می‌دهد.
مسلما وقتی همچنین تبلتی می‌خرید یکی از لذت بخش ترین کارها با آن برای شما می‌تواند گشت و گذار در اینترنت باشد. با پشتیبانی این تبلت از تمامی تکنولوژی‌های اتصال به اینترنت مانند 3G ، Wi-Fi و .... و وجود سخت افزار مناسب و سیستم عامل اندروید، حداکثر سرعت مرورگری را با این تبلت تجربه خواهید نمود. ضمنا سامسونگ در Note 10.1 از سریع‌ترین مرورگر دنیا یعنی کروم استفاده نموده است. وجود فلش پلیر بر روی اندروید 4 باعث می‌شود که فیلم‌ها و بازی‌های فلش هم بدون هیچ مشکلی نمایش داده شوند.

• دوربین
احتمالا کمتر کسی را می‌بینید که تبلت 10.1 اینچی را در مقابل خود نگه داشته و دارد از طبیعت عکاسی می‌کند. برای علاقه‌مندان به عکاسی دستگاه های به مراتب کوچک‌تر، سبک‌تر و صد البته با کیفیت‌تری وجود دارد. اما وجود دوربین بر روی تبلت بیشتر در جهت انجام مکالمات تصویری می‌باشد. Note 10.1 هم دارای یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی در جلو می‌باشد که البته کیفیت فیلم برداری هر دو آنها HD می‌باشد. دوربین جلویی که صرفا جهت مکالمات تصویری تعبیه شده و چندان مناسب عکاسی نمی‌باشد. اما در مورد دوربین اصلی دستگاه باید بگوییم که کیفیت عکس‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد و حتی در مقایسه با دیگر دوربین‌های 5 مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند و تبلت ها نیز عملکرد مناسب‌تری را از آن شاهد بودیم که می‌توان آن را در بین برترین دوربین‌های قرار گرفته بر روی تبلت ها دانست. البته در مقایسه با iPad 3 یا TF700 چندان شانسی برای برتری دوربین Note 10.1 وجود ندارد اما در کل عملکرد دوربین بسیار خوب توصیف می‌شود.

• باتری
سامسونگ با قرار دادن یک باتری 7000 میلی آمپری بر روی تبلت جدید خود، خیال کاربران را از جهت شارژ دهی آن تا حدودی راحت نموده است. با وجود این باتری شما می‌توانید با مصرف عادی برای بیشتر از 1 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از تبلتتان استفاده نمایید.

• جمع بندی
در مجموع باید بگوییم که تعدادی از قابلیت‌های این تبلت تا به این لحظه بی نظیر است. رم بسیار بالای آن، قابلیت Multi-tasking، قدرت بالا در اجرای سنگین‌ترین برنامه های گرافیکی و البته قلم بسیار کاربردی آن. این‌ها مواردیست که باعث می‌گردد Note 10.1 به بهترین انتخاب برای طراحان و گرافیست‌ها تبدیل گردد. البته مسلما همین امکانات باعث شده که شاهد قیمت بالای این تبلت باشیم، چرا که تبلت هایی مانند Apple iPad 3 و یا Asus TF700 با رزولوشن تصویر بسیار بهتر قیمتی مشابه همین تبلت را دارند. اگر داشتن با کیفیت‌ترین صفحه نمایش در بین تبلت ها برای شما اولویت محسوب نمی‌شود، و یا اگر به دنبال تبلتی برای انجام کارهای گرافیکی می‌گردید، Samsung Galaxy Note 10.1 یک انتخاب بسیار خوب برای شماست که مسلما از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

:: نقد و بررسی Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 - 16GB 1
پردازنده چهار هسته ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز
قابلیت پشتیبانی از سیم کارت و مکالمه تلفنی
2 گیگا بایت حافظه رم
پشتیبانی از 3G و 4G
وجود قلم کاربردی با قابلیت‌های فراوان
وجود نسخه فتوشاپ لمسی مخصوص تبلت به صورت پیش فرض
سیستم عامل اندروید 4
پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا 64 گیگابایت
دوربین 5 مگاپیکسلی با کیفیت + فلاش LED و دوربین مکالمه تصویری
عملکرد مناسب باتری

:: نقد و بررسی Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 - 16GB 1
طراحی و کیفیت متوسط بدنه
تراکم پیکسلی متوسط صفحه نمایش
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
:: نقد و بررسی Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 - 16GB 1 :: نقد و بررسی Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 - 16GB 1

:: نقد و بررسی Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 - 16GB 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی تخصصی ASUS ZenPad S 8.0
  رندر تبلت Galaxy Tab S3 8.0 به بیرون درز کرد
  اطلاعات جدیدی از تبلت Galaxy Tab A 10.1 منتشر شد
  بررسی تخصصی آیپد پرو 9.7؛ تصویری از آینده کامپیوترها
  اچ پی در نظر دارد یک مینی تبلت مبتنی بر ویندوز ۱۰ با نام Envy 8 Note را معرفی کند
  بررسی تبلت Lenovo Yoga Tablet 10 HD Plus
  بررسی تبلت Lenovo IdeaTab Lynx
  بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S 8.4
  بررسی تبلت Dell Venue 8 Pro
  بررسی تبلت Lenovo Yoga Tablet 2 AnyPen با Windows

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان