امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی Archos 28 Internet Tablet 8GB

#1
طراحی و ساخت
با ابعاد 3.9X2.1X0.4 اینچ و وزن 68 گرم، Archos 28 internet tablet دارای طراحی فلزی با رنگ تیره جذابی است ولی بیشتر شبیه به یک پخش کننده‌ی موسیقی کلاسیک به نظر می‌رسد. با نمایشگر 2.8 اینچی ابعاد آن از iPod Touch کوچکتر است. این نمایشگر رزولوشن 320X240 پیکسل را ارایه می‌کند و از نوع لمسی می‌باشد. در قسمت زیر نمایشگر گروهی از دکمه‌های آیکونی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهند به صفحه‌ی قبلی برگردید، به منوی تنظیمات بروید، به صفحه خانگی بروید، عمل زوم را انجام دهید و یا اینکه میزان صدا را تغییر دهید. لبه‌ی پایینی جایگاه جک هدفون، یک میکروفون داخلی، یک پورت Mini USB و یک LED پاور می‌باشد که به نظر می‌رسد جای خوبی قرار نگرفته است و این در حالی است که دکمه‌ی پاور به تنهایی در لبه‌ی سمت چپ قرار گرفته. برخلاف Archos 3cam Vision، این یکی فاقد هرگونه دوربین برای عکاسی یا ضبط ویدیو می‌باشد. با وجود اینکه میکروفون داخلی دارد، ولی هیچ برنامه‌ی ضبط صدایی بر روی آن دیده نمی‌شود و باید آن را دانلود کنید.

Archos 28 internet tablet در نسخه‌های 4 گیگابایتی و 8 گیگابایتی طراحی شده است و از پردازنده‌ی قدرتمند 800 مگاهرتزی ARM Cortex A8 بهره می‌برد. بعلاوه یک سنسور شتاب سنج هم برای چرخاندن تصویر به مود افقی و عمودی به صورت خودکار دارد. بر روی این تبلت سیستم‌عامل Android 2.2 نصب شده که البته کمی تغییرات نیز یافته است. پشتیبانی از فایل‌های مولتی‌مدیا توسط این تبلت، واقعاً فوق‌العاده است به طوری که Archos 28 توانایی پشتیبانی از فرمت‌های موسیقی چون MP3, WMA, WAV, AAC, OGG Vorbis, FLAC و فرمت‌های تصویری MPEG-4, H.264, WMV, M-JPEG را دارد. با آرکوس 28 از طریق Wi-Fi 802.11b/g/n می‌توانید به اینترنت متصل شد.

عملکرد
حتی اگر Android 2.2 را با یک تلفن همراه تجربه کرده باشید، باید بگوییم که تجربه‌ی آن با Archos 28 کمی متفاوت است. گوگل این سیستم‌عامل را به صورت Open Source طراحی کرده است تا برای مثال آرکوس بتواند به دلخواه خود به تغییرات در آن بپردازد. ولی از آن جایی که Archos 28 یک گوشی تلفن همراه و همچنین تبلتی با توانایی اتصال از طریق 3G نیست، با آن امکان دسترسی به Android Market وجود ندارد. بدین معنی که امکان دسترسی به بانک بزرگ نرم‌افزارهای اندروید وجود ندارد. تجربه‌ی مرورگری اینترنت با آن درست همانند تجربه‌ی مرورگری اینترنت با دیگر دستگاه‌های اندروید می‌باشد ولی فقط نسخه‌ی موبایل سایت‌ها باز می‌شود و این بدین دلیل است که سایت‌ها دستگاه را همانند گوشی موبایل تشخیص می‌دهند. البته می‌توانید از طریق آپشنی که معمولا در قسمت پایین سایت‌ها وجود دارد به نسخه‌ی واقعی سویچ کنید. مرورگر از Adobe Flash پشتیبانی نمی‌کند و امکان انجام اعمال مولتی‌تاچ چون Pinch To Zoom هم وجود ندارد. بنابراین گاهی اوقات نسخه‌ی موبایل سایت‌ها بهتر جواب می‌دهد. ولی در عوض صفحه کلید مجازی موجود بر روی دستگاه اندازه‌ی خوبی دارد و تایپ کردن با آن آسان می‌باشد.

در عوض اینکه امکان دسترسی به Android Market وجود ندارد، آرکوس خود به فکر بوده و AppsLib را راه‌اندازی کرده است تا از طریق آن بتوانید برنامه‌های مورد علاقه‌ی خود را دانلود کنید. البته تنوع و تعداد برنامه‌ها در آن نسبت به Android Market خیلی کم می‌باشد ولی به هر حال بهتر از هیچ چیز است. برنامه‌ی پخش موسیقی که به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه وجود دارد یکی از نقاط قوت آن می‌باشد. کار کردن با آن بسیار خلاقانه و عالی است، هرچند که حساسیت لمسی نمایشگر به دلیل Resistive بودن نسبتا پایین است و از لذت کار کردن با آن می‌کاهد. البته رزولوشن نمایشگر هم کمی پایین می‌باشد. یکی از مشکلاتی که در هنگام کار کردن با دستگاه به آن برخوردیم این بود که تبلت را برای شارژ شدن به رایانه یا برق وصل کردیم و دو گزینه‌ی Syncing Device و Charge Only ظاهر شد که دومی را انتخاب کردیم. پس از اتصال به شارژ یک صفحه نمایش داده می‌شود که بر روی آن شعار کمپانی آرکوس یعنی Archos, Entertain Your Way ظاهر می‌شود. پس از ساعت‌ها که برگشتیم و دستگاه را از شارژ خارج کردیم همچنان بر روی همان صفحه باقی مانده بود و مجبور شدیم آن را خاموش و روشن کنیم تا از این حالت خارج شود.

آرکوس ادعا می‌کند که باتری این دستگاه به مدت 16 ساعت برای پخش موسیقی و 4 ساعت برای پخش ویدیو توانایی شارژدهی دارد که برای دستگاهی به این اندازه رکورد خوبی است. در کل باید گفت که نقاط ضعف و قوت زیادی را از این دستگاه شاهد هستیم. نخستین نقطه‌ی قوت قیمت پایین آن می‌باشد که البته باعث فدا شدن بعضی ویژگی‌ها هم شده است. برای مثال نمایشگر 2.8 اینچی برای یک تبلت کوچک می‌باشد و در ضمن کیفیت لمسی آن نیز عالی نیست. ولی در عوض پشتیبانی از فایل‌های صوتی و تصویری و پخش موسیقی و ویدیوی آن بسیار خوب می‌باشد.

--------------------

لطفا جهت دریافت فارسی ساز (Keyboard, Messaging, Web Browser) مربوط به این تبلت، به آدرس زیر مراجعه کنید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.DigiKala.com/file/farsisazTablet.zip

نقد و بررسی Archos 28 Internet Tablet 8GB 1
قیمت مناسب
مرورگر اینترنت ساده و کارآمد
پشتیبانی بسیار خوب از فایل‌های صوتی و تصویری

نقد و بررسی Archos 28 Internet Tablet 8GB 1
عدم دسترسی به Android Market
قفل شدن گاه به گاه دستگاه در هنگام شارژ باتری
نقد و بررسی Archos 28 Internet Tablet 8GB 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان