امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی Archos 70 Internet Tablet-250GB

#1
ظاهر و احساس
مشکل است که بگوییم در Archos 70 و 101 نخست چه چیزی توجه ما را به خود جلب می کند. طراحی بسیار باریک و شیکی دارند. به هر صورت یک تبلت دلخواه و ایده آل باید ساختار باریک و مناسبی داشته باشد. Archos 70 تنها 1.09 سانتی متر قطر و در حدود 300 گرم وزن دارد. این در حالی است که Samsung Galaxy Tab حدود 1 سانتی متر قطور تر و 90 گرم سنگین وزن تر است. Archos 101 نیز با قطر 1.14 سانتی متر و وزن حدود 500 گرم به وضوح نسبت به Apple iPad و Samsung Galaxy Tab سبک تر و باریک تر می باشد. بدون شک این یکی از برتری های چشمگیر Archos نسبت به رقبای خود است، چرا که ابعاد مناسب و وزن کم در عمل و در حین کارکرد روزانه با یک تبلت بسیار پر اهمیت هستند.
می توان گفت که این دو از بسیاری تبلت ها برای در دست گرفتن و کار کردن با آن ها آسان تر هستند و در ضمن Archos 70 برای نگه داشتن با یک دست مثلا در هنگام خواندن کتاب الکترونیکی یا کار با نقشه های GPS بسیار عالیست. حتی شاید بتوان گفت که حمل و نقل و در دست گرفتن Archos 101 هم بهتر از iPad باشد.
لاز به ذکر است که هر دو مدل 70 و 101 دارای جک ها یا پایه هایی نگهدارنده هستند که در اولی از قسمت پشت سمت راست بیرون می آید تا بتوان تبلت را به صورت افقی بر روی میز نگه داشت و دومی از قسمت پشتی و وسط تبلت بیرون می آید. به خصوص جک موجود بر روی Archos 101 می تواند تبلت را با زاویه ی بسیار خوبی بر روی میز نگه دارد تا بتوان با آن به راحتی به عمل تایپ کردن پرداخت. این جک های نگهدارنده همانند جک های نگهدارنده ی بسیاری از دیگر تبلت ها کمی سست هستند و کاربر احساس مطلوبی با کارکردن در این وضعیت ندارد.

بهتر است متذکر نکات دیگری هم بشویم. می توان گفت که Archos 70 و Archos 101 از نظر کیفیت ساخت در مقایسه با iPad ویا سامسونگ Galaxy Tab در رتبه پائین تری قرار می گیرند. هر دوی آن ها از پلاستیک مشکی رنگ مرغوب ساخته شده اند. به خصوص قسمت پشت آن ها که یک لوگوی سفید رنگ Archos هم بر روی آن مشاهده می گردد، شاید بهتر بود که این قسمت از نوعی فلز ساخته می شد که البته و بالطبع قیمت و وزن دستگاه را افزایش می داد. برای مثال قاب دور نمایشگر با لبه ها هم سطح نیست و جنس پلاستیکی که لبه ها از آن ساخته شده است با جنس قسمت پشتی دستگاه تفاوت دارد.

پورت ها و خروجی ها
شاید بتوان گفت در هیچ تبلت دیگری این چنین تنوع کاملی از پورت و خروجی ها کاربردی وجود ندارد. بسیار از کاربران Apple iPad را می بینیم که به علت نداشتن همین خروجی ها و پورت های استاندارد از آن روی گردان هستند. اما بر روی این دستگاه پورت ها به خوبی بر روی آن جای سازی شده اند. این پورت ها عبارتند از:
mini-HDMI : جهت انتقال تصاویر و فیلمهای موجود در دستگاه به تلویزیون های HDTV با کیفیت بسیار بالا. این قابلیت برای نمایش فیلمهای HD، نمایش عکسها و بازی سه بعدی بسیار جذاب و البته منحصر به فرد می باشد.
mini-USB : جهت اتصال تبلت به کامپیوتر از طریق کابل USB موجود در جعبه، به منظور انتقال اطلاعات شما از کامپیوتر بر روی تبلت و یا به عکس. لازم به ذکر است که آرکوس تقریبا از تمامی فرمت های تصویری، ویدئویی و صوتی پشتیبانی می کند و شما نیازی به تبدیل کردن فایلهای خود از فرمتی به فرمت دیگر ندارید.
Full size USB host: شاید بتوان گفت یکی از مزیت های بزرگ Archos 101 Internet Tablet وجود پورت سایز کامل USB در دستگاه می باشد که امکان اتصال انواع حافظه های USB فلش و هارد دیسک های اکسترنال را مهیا کرده است. پس دیگر نگران کمبود فضا بر روی تبلت خود نباشید.
جک 3.5 میلی متری خروجی صدا : شما به راحتی می توانید تبلت خود را به انواع هدست، هدفون و یا اسپیکرهای با کیفیت موجود در بازار متصل کنید و با کیفیتی فراتر از معمول به موسیقی های مورد علاقه خود گوش کنید.
شیار کارت حافظه ی micro SD : در این تبلت شما این امکان را دارید تا کارت حافظه MicroSD خود را بدون واسطه و مستقیما به آن متصل کرده و به راحتی فایلهای خود را منتقل کرده و یا حتی از آن به عنوان حافظه کمکی تبلت خود استفاده نمائید. این پورت نیز در اغلب تبلت های موجود در بازار وجود ندارد.

نمایشگر، دوربین و اسپیکر
در هر دو دستگاه Archos 101 و Archos 70 از صفحه نمایش لمسی با رزولوشن 1024x600 pixels (WXVGA) استفاده شده است که رزولوشنی ایده آل برای کار با اینترنت و مرور صفحات وب و مشاهده فیلم و بازی می باشد. تکنولوژی لمسی به کار رفته در آنها نیز نوع خازنی یا Capacitive بوده و امکان لمس چند انگشتی نیز با تکنولوژی Multitouch مهیا است. ما از صفحه نمایش این تبلت با توجه به قیمت مناسبی که دارد کیفیت Gorilla Glass را از آن انتظار نداشتیم ولی تحت فشار کمی سست است. وقتی هم که در حالت خاموش قرار دارد رنگ آن به سبز می زند. خوشبختانه وقتی روشن می شود این رنگ از بین می رود. البته همانطور که پیش از این هم گفتیم نمایشگر از فن آوری لمسی خازنی بهره می برد که به لمس دست بسیار حساس است و البته کار کردن با آن به خصوص با وجود سیستم عامل Android 2.2 بسیار لذت بخش است. بعد از کار کردن با Archos 7 Home Tablet که از فن آوری مقاومتی بهره می برد و باید با استفاده از قلم و ناخن با آن کار می کردید، کار کردن با 101 و 70 احساس بسیار خوشایندی به ما داد. سنسور شتاب سنج یا Accelerometer هم در هر دوی آن ها بسیار خوب جواب می دهد. نمایشگر هر دو دستگاه بسیار روشن است و فیلم های 720p HD به خوبی بر روی آن اجرا می شوند و شارپ و واضح هستند. این در هنگامی است که به طور عمودی و یا از چپ و راست به نمایشگر می نگرید چرا که کیفیت دید از زاویه ی بالا یا پایین چندان مناسب نیست.

در مورد پخش صدای این دستگاه در کمال تعجب شاهد این هستیم که صدای اسپیکرهای واقع در قسمت پشتی Archos 101 و لبه های Archos 70 بسیار بلند هستند و واقعا به کار تماشای فیلم و یا گوش کردن به موسیقی می آیند. هرچند که همانطور که قبلا هم گفته شد آدیو جک 3.5 میلی متری هم برای اتصال به هدفون و یا اسپیکرهای پر قدرت تر وجود دارد.

تجربه ی آندروید
بر خلاف Samsung Galaxy Tab آرکوس کار زیادی را با سیستم عامل آندروید این دستگاه انجام نداده، بدین معنی که دقیقا با همان آندروید موجود بر روی تلفن های همراه با ابعاد خیلی بزرگتر مواجه هستیم. بزرگترین مشکلی که در سیستم عامل این دستگاه با آن مواجه هستیم کمبود برنامه های از پیش نصب شده ی Google و نیز عدم امکان دسترسی به Android Market است. البته برای دانلود برنامه های بیشتر می توانید به AppsLib خود کمپانی مراجعه کنید که تاکنون مجموعه ای حدود 10,000 تایی از برنامه ها را جمع آوری کرده است. ولی در کل تجربه ای که با آن داشتیم کاملا تجربه ای آندرویدی است. هیچ دکمه ی فیزیکی جهت داری هم بر روی بدنه ی دستگاه مشاهده نمی شود. ولی دکمه های معروف Back، Home، Search و Setting وجود دارند. صفحه کلید مجازی هر دو نیز بسیار خوب است هرچند که به دلیل جثه ی بزرگ Archos 101 امکان تایپ با انگشتان شست با آن وجود ندارد. فراموش نکنیم بگوییم که این دو تبلت در پخش موسیقی نیز بسیار عالی عمل می کنند و از آن جایی که Archos پیشینه ی بسیار خوبی در تولید پخش کننده های موسیقی دارد بنابراین دستگاه از فرمت های AVI, MP4, MKV, MOV, WMV, MPG, PS, TS, VOB, FLV و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند. هر دوی آن ها در نسخه های 8GB و 16GB به بازار می آیند.

عملکرد و شارژدهی باتری
در مقایسه با پردازنده ی 600MHz تبلت Archos 7، پردازنده ی 1GHz ARM Cortex A8 یک پیشرفت خیلی خوب به حساب می آید. به کمک 3D OpenGL ES 2.0 accelerator هیچ کدام از دو تبلت دیگر مشکلی در پخش فیلم های با کیفیت 720p HD و یا اجرای بازی ها نداشتند. با این حال به موارد و شرایطی هم برخورد کردیم که دستگاه کند بشود و مواردی بود که عملکردهای لمسی روی دستگاه برای مدت کوتاهی قادر به پاسخگویی نبودند. در مرورگری وب این تبلت ها بسیار سریع و روان هستند و حتی بعضی اشکالات که در Galaxy Tab دیده می شد در این ها دیده نمی شود. در نسخه های جدیدتر این دستگاه مرورگر به صورت از پیش نصب شده از Adobe Flash 10 پشتیبانی می کند. در تست پخش ویدیو 720p HD باتری Archos 70 توانایی شارژدهی به مدت 6 ساعت و باتری Archos 101 با وجود نمایشگر بزرگتر توانایی شارژدهی به مدت 7:20 ساعت را دارد و این را مقایسه کنید با Samsung Galaxy Tab با توانایی شارژدهی به مدت 6:09 ساعت و Apple iPad با شارژدهی 9:33 ساعت. در عمل هم متوجه می شویم که در هنگام پخش ویدیو پس از مدتی قسمت پشتی این دو دستگاه گرم می شود. اذیت کننده نیست ولی به هر حال گرمایش صورت می گیرد و قابل ملاحظه است. در کل ما به هر دوی این تبلت ها با توجه به قیمت و مواردی که اشاره شد، نمره خوبی می دهیم و کاملا ارزش بالایی برای خرید دارند.

--------------------

لطفا جهت دریافت فارسی ساز (Keyboard, Messaging, Web Browser) مربوط به این تبلت، به آدرس زیر مراجعه کنید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.DigiKala.com/file/farsisazTablet.zip

نقد و بررسی Archos 70 Internet Tablet-250GB 1
مجهز به 250 گیگابایت هارد دیسک
طراحی باریک و سبک وزن
صفحه نمایش لمسی خازنی MultiTouch
وجود پورت USB
وجود پورت Mini HDMI
وجود جک نگهدارنده در پشت دستگاه
شارژدهی بلند مدت باتری تا 7 ساعت
امکان پخش فیلمهای HD
قابلیت Bluetooth و امکان نصب کیبورد و ماوس بی سیم
شبکه بی سیم WiFi (802.11 b/g/n) پر سرعت سری n
حافظه داخلی قابل ارتقا
اسپیکر داخلی با پخش صدای مناسب
نرم افزار ماکرومدیا Flash Player 10
پشتیبانی از خواندن و ویرایش فایل های Office
پشتیبانی از دو سیستم عامل Linux Android™ و Linux Ångström به صورت همزمان
وجود وب کم داخلی جهت استفاده از نرم افزارهای ارتباطی تصویری
قیمت بسیار مناسب در مقایسه با رقبا

نقد و بررسی Archos 70 Internet Tablet-250GB 1
عملکرد نسبتا ضعیف نمایشگر در تولید رنگ و دید از زاویه باز
وجود نسخه جدید سیستم عامل گوگل Android v2.3 می توانست یک مزیت محسوب شود.
استحکام بدنه دستگاه در مقایسه با تبلت iPad و Galaxy Tab کمتر است
نقد و بررسی Archos 70 Internet Tablet-250GB 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان