انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: # مخاطبمان سیگاری ها هستند .
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
بچه ها من یه دوستی دارم که سیگاریه. میشه بهم بگید چیکار کنم تا ترک کنه؟؟؟؟؟؟خیلی دوسش دارم ! نگرانشم. crying
مخدر شیشه چه بلاهایی بر سر معتادین به خود می آورد؟


با مصرف ماده مخدر شیشه چه بلایی بر سر معتادین به آن می آید و عوارض خطرناک این ماده مخدر خطرناک چگونه اند!
متخصص مغز و اعصاب گفت: مصرف شیشه و مواد توهم‌زا با از بین بردن سرکوبگرهای مغز کاری می‌کند که فرد بر اثر توهم به جای بریدن میوه، سر فرزند خود را ببرد.
سیدمسعود نبی  درباره اثرات مصرف شیشه، اظهار داشت: مواد روانگردان و داروهای توهم‌زا دسته‌ای از داروهای اعتیادآور هستند. موادی مانند شیشه اثرات روحی و روانی دارند و با اینکه فرد ابتدا برای کاهش تنش و اضطراب از آنها استفاده می‌کند، اما موجب تخریب بخش‌هایی از مغز می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منفی این مواد، توهم‌زا بودن آنها است. متأسفانه برخی اطرافیان فرد را برای مصرف این مواد با بیان اینکه آرام می‌شوی و در خلسه فرو می‌روی، تشویق می‌کنند و از آن بدتر، تجربه کم و دید ناکافی فرد می‌تواند او را برای مصرف این مواد دچار چالش کند.
این نورولوژیست در تبیین اثر توهم‌زای این داروها گفت: این داروها با تغییر نوروترانسمیترها یا میانجی‌های شیمیایی که در مغز واسطه‌های شیمیایی هستند اثر می‌گذارد و موجب توهم و هذیان می‌شود. فرد با این توهمات، دست به اعمال غیرعادی می‌زند و ممکن است احساس کند بال دارد، پرنده است و از پنجره خود را پایین بیندازد. برخی موردها نشان می‌دهد افراد پس از مصرف این مواد با تصور اینکه در اتوبانی خالی از اتومبیل هستند، با سرعت از یک سمت اتوبان به سمت دیگر دویده‌اند و با خودروها تصادف کرده‌اند.
نبی اظهار داشت: توهمات شنوایی در بسیاری از بیماری‌های روانپزشکی شدید مانند اسکیزوفرنی شایع است و بر اساس آن فرد صداهایی را می‌شنود که او را به انجام برخی کارها وامی‌دارد. اما توهمات بینایی در بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار اهمیت دارد، این توهمات ریشه ارگانیک داشته یعنی به دلیل تخریب ساختاری مغز یا برهم زدن تعادل میانجی‌های شیمیایی اتفاق می‌افتد، بنابراین توهمات بینایی در اختلالات مغز و اعصاب مهمتر هستند.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌هایی که اثرات مغزی دارند با توهمات بینایی همراه‌ هستند، همچنین مصرف بسیاری از داروها موجب توهمات بینایی می‌شوند که برای کاهش این توهمات باید مصرف دارو را قطع کرد.
وی افزود: کاهش دوپامین و استیل‌کولین و افزایش نوراپی‌نفرین موجب توهمات بینایی می‌شود.
این نورولوژیست ادامه داد: سیستم بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی در جایی از مغز جمع می‌شوند و در آن قسمت از مغز به ما آگاهی می‌دهند. تخریب سلول‌های این نواحی و بر هم خوردن تعادل میانجی‌های شیمیایی مغز موجب توهم یا هذیان می‌شود. در توهم،‌ فرد چیزی را که وجود ندارد می‌بیند و در هذیان، آنچه که وجود دارد را به گونه‌ای دگرگون مشاهده می‌کند. همچنین برخی داروها مانند زالمپیدم که برای خواب تجویز می‌شود ممکن است ساختار برخی نواحی مغز را سرکوب کند و موجب توهم شود، بنابراین توصیه می‌شود افراد بعد از مصرف آن بخوابند، زیرا در صورت بیدار ماندن و تماشای تلویزیون ممکن است دچار توهم شوند.
نبی گفت: بیماری مانند لوپوس نیز علائم عصبی ـ روانشناختی دارد و یکی از عوارض آن توهم است، همچنین در آلزایمر، پارکینسون و MS پیشرفته که واسطه‌های شیمیایی کاملاً به هم می‌ریزند ممکن است با توهمات بینایی همراه باشند.
این متخصص مغز و اعصاب با تأکید دوباره نسبت به مصرف شیشه و از بین رفتن تعادل میانجی‌های شیمیایی، اظهار داشت: شیشه علاوه بر اینکه تعادل میانجی‌های شیمیایی را به هم می‌ریزد موجب تخریب برخی نواحی مغز می‌شود که نباید تحریک شوند، از طرفی این مواد با از بین بردن سرکوبگرهای مغز که به صورت ساختاری، ژنتیکی یا از طریق یادگیری و آموزش در مغز تربیت شده‌اند، موجب ایجاد توهم و هذیان می‌شود.
وی افزود: سرکوبگرها در همه جای بدن وجود دارند، در حالت عادی دردهای زیادی در حال تکمیل و شکل‌گیری هستند. اگر این فیلترها و سرکوبگرها نباشند، افراد به طور دائم احساس درد می‌کنند و چیزهای غیرعادی را شاهد هستند.
وی خاطرنشان کرد: انسان حواس پنج‌گانه و اختصاصی دارد، و اگر این سرکوبگرها نباشند ممکن است پرنده را به گونه‌ای دیگر ببیند یا صداها را به شکلی دیگر بشنود، مصرف شیشه و مواد توهم‌زا این فیلترها و سرکوبگرها را به هم می‌ریزد و ممکن است فرد بر اثر توهم به جای بریدن میوه، سر فرزند خود را ببرد.
اسپم ها پاک شد .. Dodgy

غزل جان پست آخریو عکسشو یا بردار یا ویرایش کن یه چی دیگه بزار!

دردسر نشه برامون.

مرسی.
پیامدهای خطرناک مصرف سیگار روی بدن ..

متاسفانه با وجود تذکرات زیاد پزشکان در زمینه مصرف سیگار و تاثیرات مخرب آن روی پوست، افراد باز هم به استفاده از آن اصرار می ورزند.
اول اینکه مصرف سیگار سبب پخش شدن مواد شیمیایی مضر در محیط، خشکی سطح پوست، خارش و در نهایت اثر تخریبی بر پوست می‌شود و دوم اینکه سیگار با انقباض عروق خونی منجر به کاهش جریان خون در بافت‌ها از جمله پوست شده و سبب کمبود اکسیژن و مواد مغذی اساسی پوست می‌شود.
مطابق یافته‌های موجود، سیگار سبب کاهش ذخیره ویتامین A در بدن می‌شود. این ویتامین نقش محافظت پوست در برابر عوارض مخرب موجود در سیگار را برعهده دارد. در حین سیگار کشیدن جمع شدن دهان منجر به ایجاد چین و چروک‌های اطراف دهان و اطراف چشم‌ها می‌شود.
تاثیرات سیگار روی پوست، مو و ناخن
تحقیقات نشان داده‌اند استعمال دخانیات سبب آسیب‌های زیر بر روی پوست می‌شود، از جمله این آسیب‌ها عبارتند از:
– ایجاد چین و چروک در پوست
– نازک شدن پوست و قابل مشاهده شدن رگ‌ها
– کاهش چربی زیر جلدی و در نهایت گود افتادگی گونه و کاسه چشم
– ریزش مو با الگوی مردانه
– نازک شدن صفحه ناخن، ضخیم شدن ناخن و تشدید چین‌های پوستی
– خاکستری شدن رنگ مو و سفید شدن زودرس موها
– تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه‌های پوستی
– تحلیل عضلات و آویزان شدن پوست
– ایجاد جوش‌های سرسیاه معروف به جوش سیگاری‌ها یا جوش غیرالتهابی
– افزایش احتمال بروز یک نوع بیماری پوستی به نام بیماری صدف یا پسوریازیس که یک بیماری پوستی وابسته به سیستم ایمنی‌ است و باعث بروز پوسته‌های نقره‌ای ضخیم در آرنج و زانو شده که در صورت کنده شدن، زیر آن نقاط خونریزی دهنده دیده می‌شود. البته این بیماری انواع مختلف دارد که محل پوسته‌ها برحسب نوع متفاوت است، اما در سیگاری‌ها این بیماری به دلیل تاثیر اجزای سمی سیگار بر سیستم ایمنی شدیدتر است. سیگار خطر پیشرفت‌ بیماری‌های پوستی وابسته به سیستم ایمنی به نام بیماری صدف یا پسوریازیس را دو تا سه برابر می‌کند.
– کاهش قدرت ارتجاعی و خشکی و پیری زودرس پوست
– عدم توانایی در تعریق کارآمد، ممانعت از خنک شدن پوست
بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، سیگار عامل خطر مهمی برای ایجاد یک بیماری خودایمنی و عروقی به نام برگر است. در این بیماری با ایجاد تنگی عروق، شریان‌ها و وریدهای کوچک مسدود شده و منجر به ایجاد زخم‌های پوستی در انگشتان پا می‌شود. انسداد عروق ایجاد شده با پیشرفت بیماری منتهی به انتخاب ناگزیر درمان قطع پا برای ادامه حیات می‌شود.
سیگار و ابتلا به سرطان‌های پوستی
به گزارش ایسنا؛ سیگارکشیدن سبب کاهش قدرت ارتجاعی و خشکی و پیری زودرس پوست می‌شود. سرطان‌های غیرملانومای پوستی از جمله سرطان‌هایی هستند که در اثر استعمال دخانیات به وجود می‌آیند.
– سیگار یکی از عوامل محیطی پیری زودرس پوست است.
– سیگار یا هر نوع از مواد دخانی به علت وجود نیکوتین و مونوکسید کربن مانع ترمیم پوست می‌شود.
– چهره سیگاری‌ها به صورت چهره اخمو، خشن، با چین و چروک‌های پوستی فراوان، تشدید خطوط پوستی و عمیق شدن آنها تغییر می‌کند.
سرطان های ناشی از سیگار

دوازده نوع سرطان در بدن در اثر سیگار کشیدن ممکن است ایجاد شود که در این مطلب به بررسی هرکدام خواهیم پرداخت.
مطالعات انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد که سیگار عامل اصلی 12 سرطان است و 50 درصد مرگ و میر ناشی از این سرطان ها، مستقیما با سیگار مرتبط است.
سیگار عامل اصلی 12 نوع سرطان است و یک مطالعه پیشگیری از سرطان نشان می دهد که در سال 2011 میلادی، می توان 48 درصد از مرگ های ناشی از این سرطان ها را مستقیما به سیگار نسبت داد.
در سال 2011، 345 هزار و 962 مرگ ناشی از سرطان در آمریکا گزارش شده است که از این میان، 167 هزار و 805 مورد، منتسب به سیگار است. آمار مربوط به این گزارش به شرح زیر است:
125 هزار و 799 مورد مربوط به سرطان های تنفسی (ریه و برونش) و بر اثر سیگار است
دو هزار و 856 مورد مربوط به سرطان حنجره و به دلیل سیگار است
در حدود نیمی از مرگ های ناشی از سرطان های حفره دهان، مری و مثانه مربوط به سیگار است
در ادامه این گزارش آمده است که سیگار عامل اصلی سرطان ریه و سیستم تنفسی است و احتمال سرطان های کبد، روده بزرگ، لب، بینی، سینوس ها، حنجره، حلق، مری، معده، پانکراس، کلیه، رحم، دهانه رحم، تخمدان، روده بزرک، کبد و لوسمی را افزایش می دهد.
بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، مصرف دخانیات عامل یک مرگ از هر پنج مورد است.
مطالعات دیگری نشان می دهد که افزایش استعمال سیگار توسط زنان در انگلیس، سبب شده است که شیوع سرطان ریه بیشتر از سرطان سینه باشد.
نتایج این تحقیقات در نشریه JAMA Internal Medicine منتشر شده است.
ساینس
جوانان چگونه به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می کنند و چه عواملی در کشش و تمایل آنان تاثیر گذار است؟
آمارهای معضلات اجتماعی در ایران شفاف نیست و همین مساله کار را برای آسیب شناسی این مشکلات و معضلات مشکل کرده است.به عنوان مثال هنوز هم در عصر اطلاعات و فن اوری امار مدون و صحیحی از اعتیاد، سن اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در دسترس نیست . بسیاری معتقدند وضعیت اعتیاد بسیارذ پیچیده تر از امارهای نصفه و نیمه ای است که از نهاد های رسمی اعلام می شود.
در هر حال، آمارهایی رسمی حاکی از آن است که در حال حاضر، کشور ما یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد دارد و سالانه بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر مصرف می شود که البته آمارهای غیر رسمی رقمی بیش از این را نشان می دهد. همچنین طی ۵ سال گذشته روزانه ۷۰ نفر معتاد به جمعیت معتادان کشور اضافه شده و بر اساس تحقیقات انجام شده مواد مخدر به تنهایی بین ۶۳ تا ۶۵ درصد از جرائم و دستگیری ها را به شکل مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص داده است.
بنا بر همین آمار در حال حاضر میانگین سن معتادان به حدود ۲۰ سال رسیده، یعنی از حدود ۲۳.۵ در سال های گذشته به ۲۰ سال کاهش یافته است.که البته این مساله بارها از سوی نهادهای رسمی دولت مانند اموزش و پرورش و وزارت علوم رد شده است.
آمار جدید از اعتیاد جوانان
حالا اما معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آمار جدیدی در این خصوص ارائه داده و گفته: در شرایط فعلی طبق آمار بیش از سه میلیون جوان دچار اعتیاد به مواد مخدر هستند و ۴۵درصد زندانیان را این قشر تشکیل می‌دهند.
محمود گلزاری در حالی به‌تازگی این اظهارنظرها را انجام داده که بر اساس آماری که ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام می‌کند در ایران یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد به حساب می‌آیند.
این رقم البته متفاوت با رقمی است که برای مصرف تفننی مواد مخدر در نظر گرفته می‌شود و می‌توان آماری را که اکنون معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ارائه داده است منطبق با آمار مصرف‌کنندگان تفننی موادمخدر دانست.
در سال‌های اخیر هشدارهایی درباره اعتیاد به موادمخدر داده شده است و به‌ویژه مسئولان و آسیب‌شناسان مسائل اجتماعی نسبت به تغییر الگوی مصرف و کاهش سن اعتیاد هشدار می‌دهند. آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مواد مخدر صنعتی به شدت در سال‌های اخیر نسبت به موادمخدر سنتی افزایش یافته است. این درحالی است که تبعات استفاده از موادمخدر صنعتی بسیار زیاد است و برخی از این مواد در عرض یک سال باعث مرگ فرد معتاد می‌شود. همین تغییر الگوی مصرف است که باعث افزایش مرگ‌ومیر معتادان در سال‌های اخیر شده است. علاوه بر این، مستندات نشان می‌دهد اعتیاد زنان افزایش و سن مصرف مواد کاهش یافته است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: طرح‌های بسیار زیادی برای حل مشکلات جوانان در این وزارتخانه درحال اجراست و نگاه ویژه‌ای برای حل مشکلاتی همچون اشتغال، سلامت، مسکن و ازدواج جوانان در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد.او افزود: جمعیت جوانان کشور بیش از ۲۳ میلیون نفر است که باید از وجود این ظرفیت عظیم برای ارتقای کشور درجهت منافع ملی بهره‌مند شد.
معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به آمار نگران‌کننده اعتیاد جوانان به موادمخدر اظهار کرد: همچنین بعد از موادمخدر، سرقت و خشونت بیشترین جرائمی هستند که توسط برخی جوانان انجام می‌شوند. او به وجود 11 میلیون و ۲۴۰ هزار مجرد زیر ۳۵ سال در کشور اشاره کرد و گفت: میانگین طلاق در کشور ۲۱ درصد است و در برخی از مناطق تهران این آمار تا ۵۰ درصد نیز افزایش می‌یابد. سالیانه ۱۶۰ هزار طلاق در کشور انجام می‌شود که ۶۰ درصد آن را زنان مطلقه زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پسران مهم‌ترین مشکل خود را اشتغال و دختران نیز مهمترین مشکل خود را عدم پیدا شدن فرد مناسب برای تشکیل یک زندگی مشترک عنوان می‌کنند. او با تأکید بر برنامه‌ریزی گسترده این وزارتخانه برای ایجاد برنامه‌های مناسب در حوزه اوقات فراغت جوانان گفت: به‌زودی از ۳۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج رونمایی می‌شود.
با توجه به تمام محدودیت‌هایی که وجود داشته، طی دو سال اخیر چند برابر گذشته فعالیت داشته‌ایم. گلزاری با تأکید بر اینکه مدیران کل استان‌ها باید در حوزه جوانان فردی قدرتمند را انتخاب کنند، گفت: باید ارتباط مدیران با ستاد ساماندهی در وزارت بیشتر شود و خود مدیران به صورت فعال در این حوزه‌ها ورود پیدا کنند. ایلنا نوشت؛ او خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در شورای‌عالی جوانان استفاده کنیم زیرا این شورا تصمیمات بسیار حساسی را در حوزه جوانان اتخاذ خواهد کرد.
در هر حال، نکته اینجاست که جوانان به دلیل خصوصیات جوانی نظیر پویایی و جستجوگری نسبت به اعتیاد آسیب پذیری زیادی دارند. جوانان نسبت به هر چیزی کنجکاوی می کنند و به دنبال همه چیز هستند. اغلب در مسیرشان هر راهی که گشوده شود وارد می شوند چنانچه در راهی لذت که خواست آنان است وجود داشته باشد به سرعت آنان را جذب می کند.
جوانان آمادگی انجام هر کاری را دارند و حتی آنان که صالح اند و با تعقل و اندیشه به هر کاری دست می زنند آنها نیز ممکن است از روی کنجکاوی به چنین راههایی وارد شوند. در چنین اوضاع و احوال است که زمینه ها و شرایط انحراف و فساد در برابر جوانان فراهم می شود و آنان را در لبه پرتگاه و آغاز سقوط قرار می دهد و این عجیب نیست که امار اعتیاد میان جوانان بیشتر شود.در این میان نکته اینجاست که پاک کردن صورت مساله راه حل نیست و باید مشکل را شناخت تا بتوان ان را حل کرد
سیگار کشیدن و َ پوکی استخوان ..

سیگار کشیدن می تواند شما را مستعد ابتلا به پوکی استخوان کند و موجب افزایش شدت این بیماری در افراد مبتلا شود!
مطالعه ای جدید نشان می دهد که مردان سیگاری بیش از زنان ممکن است به پوکی استخوان دچار شوند.
در مطالعه گسترده ای که بر روی مردان میانسال تا سالمند سیگاری به انجام رسید مشخص شد که این مردان بیشتر از زنان در معرض پوکی استخوان و شکستگی مهره ها قرار دارند. این یافته نشان می دهد که آزمایشات و پایش پزشکی برای پوکی استخوان نباید به زنان محدود شود و مردان نیز در معرض خطر جدی در این زمینه قرار دارند.
روند فعلی سلامت، مردان را به انجام آزمایشات پزشکی برای تشخیص پوکی استخوان تشویق نمی کند. با اینکه مصرف دخانیات یکی از عوامل خطرساز در ایجاد پوکی استخوان است، اما نه سابقه سیگار کشیدن و نه بیماری انسدادی مزمن ریوی جزء معیارهای مدنظر برای بررسی تراکم استخوانی نیستند. اما این پیش فرض نادرست است و مردانی که سابقه مصرف دخانیات دارند نیز باید مساله پوکی استخوان را جدی بگیرند.
در این مطالعه ۳۳۲۱ زن و مرد ۴۵ تا ۸۰ ساله شرکت داشتند. برخی از این افراد در حال حاضر و برخی نیز در گذشته سیگار می کشیدند. البته همه این افراد در یک دوره زمانی حداقل ۱۰ ساله به صورت مرتب سیگار می کشیدند. تصویربرداری تراکم سنجی به عمل آمده از این افراد نشان داد که ۱۱ درصد از آنها از ترکم طبیعی استخوانی برخوردار بودند، ۳۱ درصد دارای تراکم استخوانی معمولی و ۵۸ درصد نیز تراکم استخوانی پایینی داشتند. همچنین ۳۷ درصد از این افراد دارای یک یا چند شکستگی در مهره های خود بودند. در این میان ۵۵ درصد از سیگاری هایی که تراکم استخوانی پایینی داشتند از بین مردان بودند. همچنین ۶۰ درصد از آنها نیز دچار شکستگی در ستون فقرات بودند.
به نظر می رسد که بیماری انسدادی مزمن ریوی موجب افزایش شدت پوکی استخوان می شود. هر سال مصرف دخانیات سبب افزایش احتمال کاهش تراکم استخوانی به میزان ۰.۴ درصد می شود. افرادی که تراکم استخوانی سالمی داشتند به صورت متوسط هر سال ۳۶.۶ پاکت سیگار می کشیدند، در حالی که این میزان برای افراد با تراکم استخوانی پایین ۴۶.۹ پاکت بود
پیدایش اختلالات روانی با وجود سیگار

کسانی که سیگار می کشند نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی و روان پریشی هستند و عارضه های روانی در آنا پدیدار می شود!
روانپزشکان هشدار دادند که استعمال دخانیات می‌تواند خطر ابتلا به اختلال شیزوفرنی (جنون جوانی) را تشدید کند.
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که سیگار کشیدن می‌تواند خطر روانپریشی را افزایش دهد و متخصصان در این مطالعه معتقدند که تنباکو نیز مانند حشیش می‌تواند تا اندازه‌ای در بروز شیزوفرنی نقش داشته باشد.
این متخصصان با تحلیل و ارزیابی مطالعات انجام شده روی استعمال دخانیات و اختلالات روانپریشی که شیزوفرنی شایع‌ترین نوع آنها است دریافتند که این اختلال می‌تواند به نوبه خود از عوارض سیگار کشیدن باشد.
متخصصان در این مطالعه که جزئیات آن در مجله تخصصی «لنست» به چاپ رسیده دریافتند خطر ابتلا به روانپریشی در افرادی که روزانه سیگار می‌کشند، افزایش می‌یابد.
بنابر این گزارش که در روزنامه گاردین منتشر شده، بیش از نیمی (57 درصد) از افرادی که به دلیل ابتلا به این اختلال در مراحل اولیه به مراکز خدمات بهداشت روانی مراجعه کرده‌اند، سیگاری بوده‌اند که این رقم تقریبا سه برابر نرخ عادی ابتلا به این بیماری در افراد غیرسیگاری است.
فرد سیگاری سالم کیست؟

اصطلاح سیگاری های سالم به چه معناست و چه کسانی دچار این عارضه هستند و تنفس آنان با تنفس سیگاری های غیرسالم چه فرقی دارد!
براساس مطالعه‌ای، 55 درصد از افرادی که سالم تلقی می‌شوند، در واقع به بیماری‌های حاد ریوی دچار هستند. در حالی‌که بعد از تست «توانایی تنفسی»، برای افراد سیگاری وضعیت سلامت تشخیص داده شده ولی در حقیقت بسیاری از آنها و کسانی که سابقا سیگار می‌کشیده اند، از بیماری‌های حاد ریوی رنج می‌برند. از نظر دکتر «جمیز کرپو»، پروفسور در دنور، «به‌طورکلی، به وضوح تاثیرات استعمال دخانیات در طولانی‌مدت روی ریه‌ها و سلامت ناچیز شمرده شده است.»
براساس مطالعه‌ای منتشر شده در روزنامه آمریکایی (جاما اینترنال پزشکی) حدودا نیمی از افراد سیگاری و کسانی که سابقا سیگار می‌کشیدند و در تست «توانایی تنفسی» سالم شناخته شده‌اند، در حقیقت دچار بیماری‌های حاد ریوی هستند.
با در نظر گرفتن دیگر معیارهای درمانی مرتبط به برخی عملکردهای فیزیکی، علائم تنفسی و آزمایش‌های عمیق‌تر به‌خصوص اسکن، محققان این مطالعه اظهار کرده‌اند که 55 درصد از شرکت‌کنندگانی که در این آزمایش سالم ارزیابی شدند، از برخی بیماری‌های ریوی مزمن رنج می‌برند. این مطالعه روی حدود 9 هزار فرد 45 تا 80 سال انجام گرفته که طی 10سال حداقل یک پاکت سیگار در روز کشیده‌اند. اکثر آنها 35 سال و حتی 50 سال سیگار کشیده‌اند. با اسکن مشخص شده که 42 درصد از شرکت‌کنندگانی که در تست «توانایی تنفسی»، وضعیت سلامت برای ریه‌هایشان تشخیص داده شده، به آمفیزم (بیماری دهانه‌های ریوی که به تدریج باعث صدمه به ریه‌ها می‌شود) یا ضخامت راه تنفسی دچار هستند.
حدود 23 درصد از افراد سیگاری نسبت به کسانی که تا به حال سیگار نکشیده‌اند، از تنگی نفس رنج می‌برند. به‌طورکلی افراد سیگاری و کسانی که قبلا سیگار می‌کشیدند، به وضوح نسبت به کسانی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، کیفیت زندگی پایین‌تری دارند.
احتمالا بسیاری از این افراد یا در نخستین مراحل بیماری مزمن انسداد ریه مثل آمفیزم قرار دارند که حدود 2 میلیون از مردم فرانسه را درگیر کرده یا دچار برونشیت حاد هستند که سومین علت مرگ و میر در ایالات متحده آمریکاست.تحقیقات اخیر نشان می‌دهد وادار کردن به اسکن افرادی که در طول حداقل 30 سال یک پاکت سیگار کشیده‌اند، می‌تواند به وضوح سرطان را پیش از موعود تشخیص داده و میزان مرگ و میر را تا 20 درصد کاهش دهد.
براساس این تحقیقات، تشخیص به‌موقع بیماری‌های حاد ریوی همچنین می‌تواند علائم بیماری و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. دکتر «الیزابت ریگان»، معاون پروفسور سازمان ملی سلامت یهودیان می‌گوید: «ما امیدواریم که این مطالعه به بی‌اعتبار کردن افسانه سیگاری سالم کمک کند و اهمیت جلوگیری از مصرف دخانیات را جا بیندازد.»
حتی برای تفریح هم سیگار نکشید!

سیگار کشیدن اگر هم به عنوان تفریح باشد باز هم برای شما مضر و خطرناک است و شما را به خود وابسته می کند!
دکتر «کارول هولاهان» از متخصصان دانشگاه تگزاس در آمریکا در این بررسی اطلاعات مربوط به 9800 زن 18 تا 25 سال را که در یک مطالعه دولت فدرال در سال 2011 شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند. آنها دریافتند 20 درصد از کل زنان شرکت‌کننده در این مطالعه، جزو افرادی محسوب می‌شوند که تفریحی سیگار می‌کشند یا به عبارت دیگر روزی پنج نخ یا کمتر سیگار مصرف می‌کنند.
همچنین این گروه در مقایسه با سایر افراد سیگاری به شکل متناوب سیگار می‌کشند به این معنی که هر روز از این ماده دخانی استفاده نمی‌کنند بلکه فقط برخی روزها سیگار می‌کشند.
به گزارش دیلی میل، متخصصان تاکید دارند: سیگار کشیدن حتی در این حد نیز برای سلامتی مضر است و حتی سیگار کشیدن تفریحی هم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را سه برابر کند.
به گفته این متخصصان، افرادی که کمتر سیگار می‌کشند (5 نخ یا کمتر در روز) ممکن است خود را سیگاری قلمداد نکنند و تصور کنند قادرند به راحتی از آن دست بکشند اما واقعیت این است که این افراد اغلب به مرور زمان مصرف خود را بیشتر می‌کنند.
آمار نشان می‌دهد سرطان ریه در زنانی که حداقل یک نخ سیگار در روز می‌کشند، افزایش یافته است.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12