انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: # مخاطبمان سیگاری ها هستند .
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
(04-02-2015، 15:36)lili#### نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
:4chs::29dz:Big Grin

اِسپَم ! -_-

___________________________

استارت رهایی از سیگار از اینجا آغاز می شود

# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

در خیلی از سیگاریها ترک سیگار سخت است. آنها معمولاً قبل از ترک کامل سیگار چندین بار سعی در ترک داشته اند.مهم چگونگی شروع و اراده برای ترک کردن آن است
زمانی که پژوهشهای جدید با رویکرد بومی‌سازی سبک زندگی در کشورمان با حمایتهای خانوادگی تلفیق شود اثری دو چندان یافته و به صورت تدبیر تداعی پیدا می‌کند.
دکتر نصیر دهقان عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و عضو انجمن بین‌المللی تحقیقات تنباکو و سیگارضمن اعلام این خبر گفت: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در زمینه ترک سیگار بر اساس مطالعات و پژوهش‌های چندین ساله بین‌المللی روش مداخله‌ای جزئی minimal interrention به عنوان دو تن استاندارد توصیه می‌گردد.
وی در ادامه گفت: پزشکان و متخصصین ترک سیگار ضمن سال‌ها بررسی و تحقیق در مراکز تخصصی مربوط و با هدف ریشه‌یابی و رسیدن به راهکاری اساسی برای ترک دائمی سیگار موفق به دستیابی به روش ایده‌آل برای ترک دائمی سیگار با نتایج شگفت‌انگیز شدند.
دهقان با بیان اینکه تدبیر موفق‌ترین روش جهت ترک سیگار است که ۵ مورد زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد، عنوان تعیین کردن زمان مشخص برای ترک سیگار در میان گذاشتن هدف خود با فامیل، دوستان و همکاران برنامه‌ریزی و پیش ‌بینی چالش‌های پیش رو یک باره بیرون ریختن سیگار‌ها و متعلقات وابسته به آن در خانه، خودرو و محل کار و راهنمایی گرفتن از پزشک جهت برنامه ترک سیگار به صورت تدبیر تداعی پیدا کند.
عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات تشریح کرد: بدین منظور یک دوره درمانی رفتار درمانی مشاوره تلفنی همراه با توصیه‌های تغذیه‌ای موسیقی درمانی و رایحه درمانی ویژه ترک سیگار و هم چنین cdهای آموزشی روان‌شناسی به صورت راهکار جامع to tal solution کاملا علمی کاربردی با پیش بینی کلیه تدابیر تدوین و ارائه می‌گردد.
[ دویست نوع سَم دَرون هَر نَخ سیگار ! ]

اگر به سیگاررکشیدن اعتیاد دارید و اهل دود و دم هستید بدانید با هر نخ سیگار بیش از دویست نوع سم را وارد بدنتان میکنید.
افشین طیبی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر ابتلا به افسردگی و مصرف سیگار، اظهار داشت: یکی از علایم اصلی اختلال افسردگی اساسی، کاهش تمرکز است.
*نیکوتین خلق را بهبود می‌بخشد
وی افزود: سیگار جزیی دارد به نام نیکوتین که در مغز به دوپامین و استیل‌کولین تبدیل و موجب ایجاد حالات خلقی بهتر می‌شود.
این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: فرد مبتلا به افسردگی اساسی ممکن است به دلیل خوددرمانی به مصرف سیگار روی آورد تا از طریق مصرف نیکوتین،‌ دوپامین و استیل‌کولین را افزایش دهد، چرا که این ناقل‌های شیمیایی برای تمرکز و حافظه لازم هستند.
*مبتلایان به افسردگی اساسی با مصرف سیگار به طور موقتی آرام می‌شوند
طیبی تصریح کرد: بنابراین مبتلایان به اختلال افسردگی اساسی با مصرف سیگار به طور موقتی افسردگی خود را بهبود و تمرکزشان را افزایش می‌دهند. ضمن این که مصرف سیگار اثر مثبت موقتی بر خلق دارد.
*سیگار 200 سم را وارد بدن می‌کند
وی اذعان داشت: فردی که مبتلا به افسردگی اساسی است و همزمان سیگار مصرف می‌کند از این موضوع غافل است که 200 سم را همراه نیکوتین وارد بدن خود می‌کند.
*افزایش تمرکز موجب میل بیشتر به مصرف سیگار می‌شود
این روانپزشک گفت: وقتی تمرکز فرد بیشتر می‌شود تمایل او به مصرف سیگار افزایش پیدا می‌کند و به 200 سم وارد شده به بدنش توجه نمی‌کند.
*مصرف کنندگان سیگار افسردگی خود را درمان کنند
این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد،‌ برای درمان مصرف سیگار ابتدا باید اختلال زیربنایی را درمان کنیم چرا که در صورت عدم درمان اختلال زمینه‌ای، مصرف سیگار ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: البته همه‌ افراد به دلیل افسردگی سیگار نمی‌کشند، اما مصرف نیکوتین در مبتلایان به اختلال افسردگی به ویژه افسردگی اساسی، وجود اختلال است، بنابراین یکی از دلایل مصرف سیگار در مبتلایان به افسردگی اساسی، وجود اختلال و بهبودی موقتی با افزایش خلق و تمرکز است.
*علائم افسردگی چیست
این روانپزشک خاطر نشان کرد: افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی است که با خلق افسرده، احساس غمگینی،‌ اعتماد‌به‌نفش پایین،‌ بی‌علاقگی، حواس‌پرتی، اختلال در تمرکز و حافظه و افت عملکرد شغلی و اجتماعی همراه است.
جدول زمانی و مراحل ترک سیگار ..

# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

قبل از ترک سیگار، مهم است که بدانیم بدن چه واکنشهایی از خود نشان خواهد داد
جدول زمانی علائمی که پس از ترک سیگار بوجود می آید:
20 دقیقه: ضربان قلب و فشار خون را به حالت عادی برمیگرداند.
2 ساعت: انگشتان دست و پا احساس گرم خواهد شد، شما هوس غذا میکنید و میتوانید بخوبی بخوابید و مشکل خواب نخواهید داشت.
8 -12 ساعت: سطح مونوکسید نیکوتین و کربن در سطح خون و اکسیژن را کاهش خواهد داد.
24 ساعت: مونوکسید کربن از بدن و ریه ها پاک می شود .
48 ساعت یا 2 روز: حس چشایی و بویایی را افزایش می دهد.
3 روز قبل: نیکوتین به طور کامل از بدن تخلیه میگردد. از این رو حالت تهوع، سردرد نخواهید داشت
2 تا 3 هفته: سطوح انرژی ترمیم یافته و به راحتی می توانیم نفس بکشیم.
1 تا 12 ماه: خس خس سینه و سرفه را کاهش مییابد.
1 تا 5 سال: کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی.
10 سال: کاهش خطر ابتلا به بیماری های ریه.
با رژیم غذایی و ورزش سبک زندگی سالمی را تجربه خواهید کرد
[ حشیش چیست ؟ o_O ، ترکیبات ، نحوه مصرف :| ، ضررهآ وَ اعتیاد ]

# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

این مطلب که با عنوان حشیش چیست؟ | ترکیبات، نحوه مصرف، ضررها و اعتیاد، در بخش ویژه مواد مخدر سایت دکتر سلام منتشر شده است شما را بطور کامل با این ماده مخدر آشنا می کنیم. ابتدا توضیحی درمورد حشیش و شیوه مصرف آن می دهیم. درمورد ترکیبات و نحوه ی ساخت آن می گوییم. همه ی مواد مخدر و موادی که انسان را از حالت طبیعی خارج می کند برای بدن مضر است. برای بالا بردن سطح اطلاعاتتان درمورد حشیش (بنگ) این مطلب را بخوانید. اين گروه از مواد به نام های مختلفي مانند “ماری جوانا”، “علف”، “گراس”، “بنگ” و غيره وجود دارند. ماري جوانا شايع ترين ماده مورد سوء مصرف در جوامع غربي است . سوء مصرف تمام ترکيبات مشابه اين گروه در سطح بسيار وسيعي در ميان جوانان ديده مي‌شود. در پژوهش‌هاي معتبر نشان داده شده است که مصرف اين مواد و به خصوص تکرار مصرف آنها احتمال مصرف مواد قوي تر مانند کوکايين يا هرويين را در سنين بالاتر افزايش مي‌دهد. به عنوان مثال در يک پژوهش انجام شده، تنها کمتر از 1% افرادي که به هيچ وجه سابقه مصرف ماري جوانا را نداشتند، به هرويين و کوکايين وابسته شده بودند؛ ولي از کساني که هزار بار يا بيشتر ماري جوانا مصرف کرده بودند؛ بعدها 73% به سراغ کوکايين و 33% به سراغ هرويين رفتند.

اگرچه اين گروه از مواد در روزهای نخست مصرف موجب وابستگي جسماني نمي‌شوند؛ ولي با مصرف مزمن، تحمل ايجاد مي‌کنند (اين موضوع باعث مي‌شود که فرد معتاد، در طول روز، ساعت‌ها وقت خود را براي کشيدن اين نوع مواد صرف کند و بنابراين در کارهاي روزانه اش وقفه و شکست ايجاد شود.)
آثار حشيش به نوع ماده مصرفي، روش مصرف، مقدار مصرف و موقعيت مصرف و اطرافيان فرد و انتظارات او بستگي دارد. در صورت تدخين آثار آن به سرعت ظاهر شده و 3 تا 4 ساعت باقي مي‌ماند و در حالت مصرف خوراکي، آثارش ديرتر ظاهر شده و ممکن است تا 24 ساعت هم ادامه پيدا کند.


کانابيس
کانابيس از گياهي به همين نام به دست مي‌آيد. قدرت اثر انواع مختلف گياهي آن به غلظت ماده اي به نام دلتا-9 تتراهيدروکانابينول (THC) بستگي دارد. THC ماده اصلي روانگردان در کانابيس است. در هر حال بيش از 60 ترکيب مولکولي ديگر در کانابيس وجود دارد که احتمالاً بي تأثير هستند و يا تأثير کمي‌بر افراد دارند.
متابوليسم و جذب
THC به سرعت از ريه‌ها به جريان خون جذب مي‌شود و حدود ده دقيقه بعد از کشيدن، غلظت خوني آن به حداکثر مي‌رسد. کاهش ميزان THC در خون نيز نسبتاً سريع است و بعد از يک ساعت شايد فقط 5% تا 10% سطح خوني اوليه باقي بماند. در صورتي که THC به صورت خوراکي مصرف شود؛ جذب آن آسانتر خواهد بود و شروع اثر آن بعد از يک ساعت يا بيشتر خواهد بود.
متابوليسم THC در ريه (در صورت تدخين) يا در روده (در صورت خوردن) شروع شده و سپس اکثر اين ماده جذب خون شده و به کبد حمل مي‌شود. در کبد اين ماده تبديل به 9-کربوکسي- THC و 11-هيدروکسي دلتا-9- THC مي‌گردد. اگرچه 9-کربوکسي- THC اثر رواني ندارد؛ اما 11 هيدروکسي دلتا-9- THC شايد قوي تر از THC باشد و شايد بسياري از اثرات کانابيس مربوط به اين ماده باشد (مخصوصاً وقتي که خوراکي مصرف شود).
THC در چربي قابل حل بوده و در بافت چربي ذخيره مي‌شود و آزاد سازي تدريجي آن از بافت چربي باعث طولاني شدن اثر آن مي‌گردد. نيمه عمر THC در بدن از سه تا پنج روز است. سطح خوني THC شايد رابطه مستقيمي‌با ميزان سرخوشي يا ساير علايم آن نداشته باشد؛ بلکه بر طبق پژوهش‌هاي انجام شده، حداکثر سرخوشي به طور معمول مدتي بعد از اينکه غلظت THC در خون شروع به کاهش کرد؛ ظاهر مي‌شود. اين موضوع نشان دهنده اين است که يا برخي از متابوليت‌هاي THC باعث ايجاد سرخوشي مي‌شوند و يا وقتي که غلظت خوني THC کاهش پيدا مي‌کند، سطح THC در مغز افزايش پيدا مي‌کند.
در دهه 90 گيرنده‌هاي کانابينوييدي در کورتکس مغز، هيپوکامپ، مخچه و غده پايه مغزي مشخص شد. تحريک هر يک از اين گيرنده‌هاي کانابينوييدي در کورتکس باعث افکار مغشوش، در هيپوکامپ باعث حافظه مختل، و در مخچه موجب مختل شدن هماهنگي حرکتي مي‌شود. سرخوشي به وسيله حشيش نيز با تحريک گيرنده‌هاي کانابينوييدي در مسير دوپامينرژيک مزولمبيک ايجاد مي‌شود.



ترکيب، مقدار و شيوه مصرف
ماري جوانا شايع ترين شکل مورد استفاده کانابيس‌ها در آمريکاست. ماري جوانا شامل مخلوطي از گل‌هاي دست چين شده و برگ‌ها و ساقه خشک شده گياه کانابيس است. THC موجود در ماري جوانا از 5% تا 14% متفاوت بوده و اين موضوع به قسمت‌هاي گياهي که در توليد ماري جوانا به کار رفته و به ويژگي‌هاي ژنتيکي آن گياه بستگي دارد. THC بيش از همه در گلها و پس از آن در برگهاي بالايي و سپس برگهاي پايين و نهايتاً ساقه و تخم گياه کانابيس وجود دارد.
سينسميلا SINSEMILIA نوع بسيار قوي ماري جوانا است که قسمت اعظم آن گلهاي انتخاب شده گياه ماده کانابيس بوده و غلظت THC در آن بين 7% تا 14% يا بيشتر است.
حشيش ترکيب قوي ديگر کانابيس است که از به هم فشردن و چلاندن گلهاي انتخاب شده کانابيس يا شيوه ديگري که در طي آن صمغ زرد رنگ گلهاي دست چين شده گياه کانابيس بيرون بيايد، به دست مي‌آيد. رنگ حشيش بعد از خشک شدن؛ قهوه اي تيره مي‌شود. آن را تدخين کرده و يا به صورت خوراکي استفاده مي‌کنند (حتي در پختن نان قندي و در ميان آن نيز حشيش را به کار مي‌برند.) غلظت THC در حشيش بين 2% تا 8% و گاهي 10% تا 20% است.
روغن حشيش ماده خالص شده از حشيش است که به وسيله يک حلال، THC و ساير کانابينوييدهاي حشيش جدا شده تغليظ مي‌گردد. رنگ اين ماده، سياه يا قرمز است که به وسيله پايپ يا قاطي شده با تنباکوي سيگار کشيده مي‌شود. غلظت THC در روغن حشيش معمولاً بين 15% تا 50% بوده اما گاهي به بالاي 60% هم مي‌رسد.
فقط 2 تا 3 ميلي گرم THC داخل وريدي باعث ايجاد اثرات سرخوشي کافي است. يک سيگار ماري جوانا شايد بين 5 تا 150 ميلي گرم THC داشته باشد. اما در حين مصرف شايد 30% تا 80% آن جذب نشود و تقريباً 5% تا 24% THC استنشاق شده به جريان خون وارد مي‌شود. برآورد شده است که متوسط مصرف حشيش در ايالات متحده 50 ميلي گرم THC در روز و در جامائيکا يا آسيا 200 تا 400 ميلي گرم THC است. کشيدن کانابيس شايع ترين شيوه مصرف آن است. ماري جوانا معمولاً با سيگار مخلوط شده و کشيده مي‌شود يا مي‌تواند با پيپ کشيده شود. پيپ‌هاي مخصوصي هم براي آن وجود دارد. يک راه ديگر مصرف آن خوردن است که اثرات آن ديرتر ايجاد شده و طولاني تر باقي مي‌ماند. حتي مي‌توان آن را با خمير نان، شيريني و کيک مخلوط کرده و بعد از پخت آن را مصرف نمود. در مصرف خوراکي اسهال، اضطراب و حملات هراس بيشتر مي‌شود و اثرات مستي و آسيب‌هاي رفتاري را زيادتر مي‌کند. کشيدن کانابيس سرخوشي ناشي از مصرف کوکايين از راه بيني را افزايش مي‌دهد. ماري جوانا و آمفتامين‌ها فعاليت سيستم عصبي اتونوم را افزايش مي‌دهند و محرک‌ها اثرات تسکين بخش و خواب آلودگي ناشي از کانابيس‌ها را از بين مي‌برند. ماري جوانا مي‌تواند با PCP يا ساير توهم زاها براي افزايش اثرات THC مصرف شود.
كانابيس ها طيف وسيعي از اثرات شناختي، احساسي، فيزيولوژيك و رفتاري را كه به مقدار مصرف ارتباط دارند؛ ايجاد مي‌كنند. موقعيت و حالت هم زمان مصرف كننده، تجربه قبلي مصرف كننده و انتظارات و نگرش او در ايجاد علائم مؤثر است. براي اغلب مصرف كننده ها كانابيس يك سرخوشي خفيف يا آسودگي ايجاد مي‌كند. معمولاً كانابيس احساس ساير تجربه ها مانند گوش كردن به موسيقي، مزه غذا يا لذت از فعاليت جنسي را افزايش مي‌دهد. درك زمان از بين مي‌رود و معمولاً گذشت زمان طولاني تر احساس مي‌شود. در موقعيت هاي اجتماعي پرحرفي و خنده بيشتر مي‌شود اما شايد نوسان هايي در خلق ايجاد شود و افزايش توانايي هاي اجتماعي به خيال پردازي هاي درون گرايانه تبديل شود. بي قراري و خواب آلودگي در هنگام از بين رفتن اثرات آن شايع است. از ديگر آثار مصرف حشيش، قرمزي چشم، افزايش اشتها، خشكي دهان و گاهي اضطراب و يا افسردگي است.
مصرف مداوم با كانابيس مي‌تواند باعث افزايش اضطراب، هراس و بدبيني شود. معمولاً اين علايم به دنبال مصرف مقدار بيش از حد معمول يا مصرف خوراكي ايجاد مي‌شود. افزايش ضربان قلب مي‌تواند باعث افزايش هراس مصرف كننده شود. نوسانات فشار خون و سبكي سر و غش كردن در هنگام ايستادن ممكن است، ديده شود. اگرچه اين اثرات ناراحت كننده هستند؛ اما افراد مصرف كننده منظم، به اين اثرات تحمل پيدا مي‌كنند.
افرادي كه بيماري قلبي دارند معمولاً بايد در مصرف كانابيس ها احتياط كنند،. مصرف مداوم كانابيس ها حافظه كوتاه مدت و توجه فرد را مختل مي‌كنند و بنابراين افكار و گفتار منقطع مي‌شود و فرد جريان افكار و حرف هاي خود را فراموش مي‌كند.



# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

تحمل، محروميت و وابستگي
تحمل به بسياري از اثرات كانابيس ها در مطالعات بر روي انسانها و حيوانات نشان داده شده است. در اين مطالعات نشان داده شده كه مصرف گاه به گاه كانابيس تحمل قابل توجهي ايجاد نمي‌كند؛ اما مصرف روزانه مقادير بالاي كانابيس باعث تحمل به بسياري از اثرات فيزيولوژيك شناختي و اجتماعي THC مي‌شود. در همين مطالعات شواهدي از محروميت در قطع ناگهاني مقادير بالاي روزانه كانابيس نشان داده شده است و بعد از گذشت ساعت ها از آخرين مقدار THC، بي قراري دروني در افراد مصرف كننده منظم وجود داشته است.
بعد از گذشت 12 ساعت از آخرين مقدار مصرف THC، بي قراري، گرگرفتگي، بي خوابي، تعريق، خستگي، آبريزش بيني، اسهال(مدفوع شل)، سكسكه و بي اشتهايي به طور شايع به چشم مي‌خورد. در مواردي رفتار غير دوستانه و حتي رفتار پرخاشگرانه گزارش شده است؛ هر چند مواردي كه اين اثرات را ايجاد كرده بودند؛ بالاست (مثلاً حدود 210 ميلي گرم در روز) اما شواهدي وجود دارد كه در صورت مصرف مزمن مقاديري همانند ده ميلي گرم روزانه براي ده روز مي‌تواند باعث ايجاد تحمل شود و علايم محروميت قطع مصرف نيز ايجاد مي‌شود. اما علايم محروميت حتي با مصرف مقادير متوسط به بالاي روزانه هميشه آشكار نمي‌شود.
در پژوهشي انجام شده 15% مصرف كننده هاي متوسط تا شديد كانابيس، سندرم محروميت قطع مصرف را گزارش كردند كه شامل عصبيت، بي قراري، اختلال در خواب و بي اشتهايي بود. اين علايم به مدت مصرف روزانه كانابيس ارتباط داشتند.
تعريق، اسهال، تهوع، استفراغ، درد عضلاني، لرزش، تحريك پذيري و اضطراب نيز در مواقع نادر و در صورت مصرف بالا و طولاني مدت كانابيس ها و سپس قطع ناگهاني آن مي‌توانند ايجاد شوند. البته براي اين ناراحتي ها درمان دارويي به خصوصي وجود ندارد. به عبارت ديگر درمان عمدتاً حمايتي و پرهيزي است. در واقع درمان اصلي وابستگي به كانابيس ها همان درمان هاي غير دارويي نگه دارنده بعد از قطع مصرف آنها است.
اين موضوع مهم است كه به خاطر بسپاريم در هر حال علايم محروميت قطع مصرف كانابيس خفيف بوده و در عرض 8 ساعت به اوج مي‌رسد و معمولاً 1 تا 3 روز به طول مي‌كشد. بنابراين نيمي‌از كساني كه براي درمان مراجعه مي‌كنند؛ علايم محروميتي ندارند. تشخيص وابستگي دارويي امروزه كمتر بر وابستگي فيزيكي بستگي دارد و بيشتر بر مبناي رفتاري است (يعني بر مبناي رفتارهاي ايجاد شده در اثر مصرف مواد در طول زندگي، مشكل بودن ترك يا كنترل مصرف آن و برگشت سريع وابستگي بعد از مدتي حفظ پرهيز از مصرف). فقدان علايم محروميت قطع مصرف و تحمل، دليل نبودن وابستگي نيست و وابستگي رواني مي‌تواند بدون اين دو نيز وجود داشته باشد.
وابستگي به كانابيس ها يكي از شايع ترين وابستگي ها به مواد در جهان محسوب مي‌شود. خطر وابستگي به كانابيس ها در مردان بيشتر از زنان است. خطر وابستگي با افزايش تعداد موارد مصرف بيشتر مي‌شود.


# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

كشيدن حشيش همانند كشيدن سيگار مي‌تواند خطراتي را براي انسان ايجاد كند (به خصوص در سيستم تنفس)؛ اما خطر مصرف حشيش از سيگار بيشتر است. افرادي كه حشيش مصرف مي‌كنند؛ با تعداد كمتري سيگار حشيش و در سن كمتري (و مدت زمان كمتري) نسبت به افراد سيگاري دچار عوارض جانبي مي‌شوند. اغلب آزمايش هاي عصبي رواني حساس، آسيب هاي كوچك اما مهمي‌را در توانايي توجه كردن، تمركز و عملكرد اجرايي مصرف كننده هاي سنگين حشيش گزارش كرده اند.
چندين مطالعه انجام شده نشان دهنده تأثير حشيش بر عملكرد شناختي فرد است. مصرف كننده با دوزهاي بالا، ممكن است احساس مسخ واقعيت پيدا كند. مطالعات بر روي حيوانات نشان دهنده كاهش قدرت دفاعي و ايمني بدن در اثر مصرف حشيش است اما در انسانها هنوز اين موضوع ثابت نشده است.
كشيدن حشيش در حاملگي مي‌تواند باعث كوتاه شدن مدت حاملگي و تولد نوزاد با وزن كم شود. در مطالعه اي بر روي مادران مصرف كننده حشيش در طي حاملگي، افزايش خطر در ابتلا به شكل نادري از سرطان كودكان گزارش شده است؛ اما بايد اين موضوع در تحقيقات بيشتري نشان داده شود.
مصرف حشيش مي‌تواند مقدمه اي بر استفاده مواد خطرناك تر باشد.
شواهدي وجود دارد كه حشيش گاهي به صورت نادر باعث سايكوز در فرد مصرف كننده مي‌شود. گيجي، بي قراري، اضطراب، توهم و هذيان مي‌توانند به دنبال مسموميت با حشيش ظاهر گردند.
ديگر عوارض مصرف طولاني مدت اين مواد عبارت اند از : حملات هراس (Panic)، فراموشي دوره اي، زوال شخصيت (Depersonalization)، اغتشاش شعور (Deliriun) (كه غالباً به دنبال مصرف مقدار زياد به صورت خوراكي ايجاد مي‌شود)، اختلال در مهارت هاي حركتي (اين مشكل تا پس از رفع اثرات ذهني آن دوام مي‌آورد و تا 12 ساعت بعد از مصرف آن ممكن است باعث تلوتلو خوردن فرد شود)، اختلال در قاعدگي، اختلال در تعداد و فعاليت اسپرم ها و در موارد نادر به دنبال مصرف طولاني مدت مقادير بالا، تشنج نيز ديده شده است.
با ترک سیگار حلقه تیره دور چشم خود را کم رنگ کنید
# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6




دلایل مختلفی برای تیرگی و حلقه‌های سیاه اطراف چشم وجود دارد.  سیگارب بودن ،ژنتیک، خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب، خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم و استرس از جمله عوامل بروز این تیرگی‌‌هاست.

استفاده از درمان های طبیعی و خانگی روشی مناسب، کم هزینه و بدون عوارض جانبی برای تسکین و تعدیل سیاهی و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کبودی دور چشم است.

یکی از روش های خانگی برای بهبود کبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه ای مرطوب و سرد شده است.

برگ چای به دلیل داشتن ماده ای به نام تانین موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می کند.

شما می توانید پس از استفاده از چای کیسه ای به محض آن که کیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشمتان بگذارید.

بهتر است از دو چای کیسه ای به طور همزمان استفاده کنید و آنها را ۲۰ دقیقه روی چشم ها و ناحیه زیر چشم بگذارید. می توانید چای کیسه ای را در یخچال بگذارید و حداکثر در مدت ۲۴ ساعت از آن استفاده کنید.

عصاره برگ های نعناع یکی دیگر از شیوه های طبیعی درمان تیرگی اطراف چشم است. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که دو تا سه قاشق از برگ های نعناع را درون دو لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد سپس عصاره به دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود.

در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعناع آغشته کرده و آن را روی چشم ها بگذارید و در صورتی که برایتان میسر است، اجازه دهید تمام شب روی صورت تان باقی بماند.

یکی دیگر از بهترین روش ها برای از بین بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور کافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را هر شب پیش از خواب با روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید.

از سیب زمینی نیز می توان برای کمرنگ کردن حلقه های کبودی زیرچشم استفاده کرد. برای این کار ابتدا یک سیب زمینی را خوب بشویید و برش نازکی از آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی سیاهی و کبودی های زیر چشم بگذارید.

برای از بین بردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم علاوه بر رعایت نسخه های خانگی ذکر شده باید به چند توصیه دیگر نیز توجه کنید: در طول شبانه روز هشت ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی خوابی یکی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است. سیگار را کنار بگذارید و مصرف نمک و کافئین را کاهش دهید. سبزی هایی مانند اسفناج، جعفری و کاهو را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.

دریافت میزان کافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به رفع تیرگی دور چشم کمک می کند، پس نوشیدن آب در طول روز را فراموش نکنید.

وحید کیانپور
کارشناس ارشد گیاهان و مواد اولیه دارویی
همه چیز درمورد ماده مخدر شیشه (آیس)

# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

می خواهیم همه چیز درمورد شیشه یا به عبارتی آیس را در این بخش به شما بگوییم. با مطالعه ای این مطلب از شیشه، کریستال، آیس و اکستازی اطلاعات بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. يكي از انواع مواد مخدر كه امروزه از مواد نسبتاً پر مصرف مي باشد ، آيس ، شيشه يا كريستال است. وجه تسميه اين ماده‌مخدر اين است كه اين ماده در بعضی حالات ، شكل ظاهري آن شبيه خرده شیشه است و يا تكه‌هاي كوچک يخ ، اما بیشتر به صورت دانه های ریز است . اين ماده در اروپا و آمريكا بيشتر به نام آيس شناخته مي‌شود. شابو كه در آسياي جنوب‌شرقي و خاوردور رواج دارد نيز شباهت‌هايي با اين ماده دارد.

تحقيقات نشان مي‌دهد كه مهمترين تركيب اين ماده‌مخدر آمفتامين است. سابقه توليد و مصرف آمفتامين به قبل از جنگ جهاني دوم مي‌رسد و در زمان جنگ جهاني دوم به عنوان يك داروي مؤثر در رفع افسردگي سربازاني كه مشغول جنگ بودند و يا نيروهايي كه قرار بود چندين شبانه‌روز را به صورت پيوسته به نبرد مشغول باشند و فرصت استراحت نداشتند براي بالا بردن سطح انرژي آنان استفاده مي‌شد.
با گذشت زمان و مشخص شدن عوارض خطرناك اين ماده و اعتياد به آن ، كاربرد اين ماده به عنوان دارو به تدريج كنار گذاشته شد اما سوداگران و توليدكنندگان موادمخدر ، استفاده از اين ماده را در تهيه موادمخدر جدید در دستور كار خود قرار دادند. شايد اولين و مهمترين ماده‌مخدري كه از آمفتامين به دست آمد و در سطح وسيع مورد مصرف قرار گرفت اكستازي باشد. قرص اكستازي در كشور ما به ندرت مشاهده و مصرف مي‌شد اما در سال‌هاي اول دهه هشتاد ، مصرف آن افزايش يافت و انواع و اقسام اين قرص در بازار قاچاق مشاهده مي شد.
مصرف اكستازي در پارتي‌ها و ميهماني‌ها به عنوان يك ماده انرژي‌زا مصرف مي‌شود و مصرف‌كنندگان آن مي‌توانند ساعت‌ها بدون استراحت بيدار بمانند و از انرژي‌هاي نهفته يا ذخيره شده در جسم خود در حد بالايي بهره‌برداري نمايند كه پس از مدتي شديداً با كمبود انرژي مواجه‌ مي‌گردند كه از ظاهر آن‌ها كاملاً مشخص مي‌شود. متأسفانه يكي از تبليغات غلط در مورد اين ماده‌مخدر اين است كه حتي رسانه‌هاي جمعي از آن به عنوان قرص شادي یا انرژی زا ياد مي‌كنند درحاليكه اين ماده از خود هيچ‌گونه انرژي و شادي ندارد و انرژي‌هاي ذخيره شده جسم را به يكباره آزاد مي‌كند و انرژي كه بايستي در طول چندين شبانه‌روز مصرف شود ، يك‌شبه استفاده مي‌شود و بعد از تمام شدن اثر آن ، شخص مصرف‌كننده به شدت احساس ركود و خستگي مي‌كند و اين آغازي است براي مصرف دوباره و دوباره تا اعتياد كامل . خوشبختانه در حال حاضر مصرف اکستازی تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است تا جایی که اکستازی به عنوان یک ماده مخدر بیس و پایه در مصرف کنندگان مواد مخدر مشاهده نمی شود ، اما متاسفانه مصرف شیشه تا حد زیادی افزایش یافته و مصرف آن در حال ازدیاد نیز می باشد .
اكستازي اغلب به صورت قرص و خوراكي و به ندرت به وسيله روش جذبي از طريق پوست استفاده مي‌شود اما شيشه به صورت تدخين يا كشيدني. براي مصرف شيشه ابزار مخصوص وجود دارد كه به آن پايپ Pipe گفته مي‌شود و شبيه يك چپق شیشه ای است. نشئگي حاصل از مصرف اين ماده تقريباً شبيه هيچ مادمخدر ديگري نيست. عوارض مصرف اين ماده ، بسيار خطرناك و سنگين است. مصرف‌كنندگان اين ماده در دفعات اولیه مصرف ، گاه تا 72 ساعت نمي‌خوابند. در اين مدت ، سطح انرژی بسیار بالا ، توهم شديد و خيره شدن به يك نقطه خاص براي چندين ساعت و همينطور رفتارهاي بي‌پروا ، از حالات نشئگي اين ماده محسوب مي‌شود. پس از بين رفتن اثر اين ماده ، شخص مصرف‌كننده طوري احساس خستگي و كوفتگي مي‌كند كه ممكن است حدود 48 ساعت يا 2 شبانه‌روز به صورت پيوسته خواب باشد و پس از بيداري سر دردهاي شديد ، بي‌قراري ، لرزش و حركات غيرعادي اعضاء بدن مثل دست و سر از حالات آن است.
مصرف‌كنندگان شيشه براي از بين بردن اين حالت معمولاً دوباره مصرف مي‌كنند و مانند ساير موادمخدر فرايند اعتياد آغاز مي‌شود و پس از مدتي مصرف‌كننده شيشه تبديل به يك معتاد تمام‌عيار مي‌شود كه البته با مصرف‌كنندگان ساير موادمخدر مثل ترياك و حتي هرويين بسيار تفاوت دارد. عوارض مصرف شيشه را در طول چندماه ، حتي مصرف هرويين در طول چندين سال به وجود نمي‌آورد.
عوارض مصرف شيشه به قدری وحشتناک است که حقیقتاً هرویین و یا قوی ترین مخدرهای سنتی در مقابل آن بسیار ضعیف هستند .مصرف‌كننده شيشه در حالت خماري ، دست به حركات جنون‌آميزي مي‌زند كه شايد از ديوانگان زنجيري هم سر نزدند. از مهمترين عوارض طولاني مدت مصرف شيشه كه معمولاً بعد از گذشت كمتر از 6 ماه مصرف خود را نشان مي‌دهد اختلال شديد در عملكرد دريچه پروستات است كه معمولاً ادرار و اسپرم با هم دفع مي‌شوند. آسيب‌هاي شديد كبدي و جوش‌هاي صورت ، ايجاد عفونت در دستگاه گوارش ، خصوصاً روده ها ، كوچك شدن بيضه‌ها به همراه درد شديد و تضعيف قواي جنسي از ديگر عوارض اين ماده‌مخدر خطرناك است.
توهمات شيشه به گونه ای است که بیان آن ها کار ساده ای نیست ، باورکردنی نیست . شیشه ای ها پس از گذشت مدتی از مصرف شیشه شدیداً بدبین می شوند ، همه مردم را دشمن خود می دانند ، فکر می کنند سیستم های امنیتی از کا ، گ ، ب گرفته تا سی آی ، ای همه دنبال آن ها هستند ، تصور می کند در همه جا مشغول پاییدن او هستند ، حتی در خانه اش ابزار مراقبت کار گذاشته اند ، به نزدیک نرین افراد خانواده خود شدیداً بدبین می شود ، بدبینی که قابل گفتن نیست ، اگر متاهل باشد به همسر خود بدبین می شود حتی فکر می کند که فرزندانش متعلق به او نیستند ، وقتی با او صحبت می کنند هرگز حاضر نیست حرف و صحبت دیگران را بپذیرد و تایید کند ، فکر می کند همه اشتباه می کنند ، همه دنیا اشتباه می کنند و فقط اوست که درست فکر می کند ، یکی از تفکرات جالب شیشه ای ها این است که فکر می کنند از زمانی که مصرف کننده شیشه شده اند بسیار پیشرفت کرده اند و تبدیل به انسان های دانایی شده اند و چیزهایی را می فهمند که دیگران نمی فهمند .
هرگز خود را معتاد نمی دانند ، مصرف کنندگان تریاک را بسیار بی کلاس می دانند و اگر مثلاً به آن ها گفته شود که به جای شیشه تریاک مصرف کنند که این عوارض را ندارد ، عصبانی می شوند و می گویند : تریاک ! من تریاک مصرف کنم ! متأسفانه در صحبتهاي عاميانه گفته مي‌شود كه شيشه چون مرفين ندارد پس اعتياد هم ندارد. چقدر این نگرش اشتباه ؛ غلط و گمراه کننده است . این نگرش که فقط مواد مرفین دار و یا مواد بر گرفته از خانواده تریاک اعتیاد آور هستند و بقیه مواد که صناعی هستند و مرفین ندارند ،اعتیاد آور نیستند ، دنیا را گمراه کرده است .
از ديدگاه كنگره 60 كه نتيجه تحقيقات علمي و مشاهدات و تجربه‌هاي عيني است ، هر ماده اي كه مصرف آن انسان را از تعادل طبيعي خارج كند مستقيماً روي سيستم توليدكننده مواد شبه‌افيوني و ضددرد و نوروترانسميترها در سيستم عصبی اثر مي‌گذارد و باعث تخريب آن ها مي‌شود. طيف تركيبات مواد شبه‌افيوني كه در جسم انسان توليد مي‌شود به قدري گسترده و ناشناخته است كه به غلط تصور مي‌شود فقط مرفين يا مشتقات آن روي آن اثر مي‌گذارد هرچند همين موضوع را هم بسياري نمي‌دانند اما تحقيقات كاربردي كنگره 60 با قدرت و اطمينان اين موضوع را ثابت كرده است كه كليه موادي كه انسان را از حالت تعادل طبيعي خارج مي‌كند ، شامل هرويين ، ترياك ، شيره ، الكل ، حشيش ، كراك ، شيشه ، اكستازي ، قرص‌هاي خواب‌ ، آرامبخش و ضدافسردگي ، دیفنوکسیلات ، ترامادول ، بروفن و حتی استامینوفن ، كه بدون تجويز پزشك مصرف گردد نيز مستقيماً روي اين سيستم اثر مي‌گذارند و باعث تخريب آن مي‌شوند .
يكي از انواع مواد شبه افیونی یا واسطه های شیمیایی سیستم عصبی که شدیداً بر اثر مصرف شیشه آسیب می بیند و تولید آن دچار اختلال می شود ، سروتونین است که مستقیماً در خلق و خوی ما اثر گذار است . از ديدگاه كنگره 60 شيشه يك ماده مخدر بسيار قوي و خطرناك است و اعتياد آن در مقايسه با مواد مخدر شناخته شده نظير ترياك و هروئين بسيار سنگين‌تر و خطرناكتر است. و به اعتقاد كنگره 60 هر نوع اعتيادي قابل درمان است. هم‌اكنون مصرف‌كنندگان شيشه بسياري در كنگره به درمان قطعي رسيده‌اند .
از جمله مضرات استعمال سیگار الکترونیکی

# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6



آیا تا بحال از مضرات و عوارض استفاده از سیگارهای الکترونیکی اطلاع داشته اید و می دانستید که از سیگارهای معمولی نیز سرطانزا تر هستند؟
مطالعه روی نمونه های حیوانی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض بخار سیگار الکترونیکی، سبب آسیب ریه و منجر به عفونت می شود.
بخار e-cigarettes حاوی رادیکال های آزادی (اتم ها و مولکول هایی که برای سلول ها سمی هستند) است و به ریه آسیب می زند.
سطح ماکروفاژ های ریه افرادی که سیگار الکترونیکی می کشند، بیشتر از حد نرمال است. ماکروفاژ یک نوع از سلول های سفید خون است که سلول های آسیب دیده و مرده را حذف می کند.
مدل های حیوانی نشان می دهد که این عارضه در صورت بروز آنفلوآنزا و ذات الریه جدی تر می شود.
برخی از افراد سیگار الکترونیکی را جایگزین سالمی برای سیگار می دانند؛ در حالیکه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و انجمن تنفس اروپا، به هیچ عنوان این ادعا را قبول ندارند و سیگار الکترونیکی را جایگزین مطمئن سیگار نمی دانند.
*** آمار چه می گویند
تحقیقات نشان می دهد که میزان رادیکال های آزاد سیگار الکترونیکی، فقط یک درصد کمتر از دود سیگار معمولی است.
تحقیقات انجام شده در مورد موش هایی که در معرض e-cigarettes قرار دارند نشان می دهد:
-سطح استرس اکسیداتیو ( آسیب وارد شده به دلیل رادیکال های آزاد) در این موش ها بیشتر است
-در صورت ابتلا به عفونت پنومونی استرپتوکوکی، باکتری های ریه افزایش می یابد.
-در صورت بروز آنفلوآنزا، شاخص بیماری شدیدتر و احتمال مرگ بیشتر است.
-تعداد ماکروفازهای ریه در این موش ها بیشتر است
سازمان بهداشت جهانی چندی پیش خواستار تصویب قوانین جدی تر و ممنوعیت های بیشتری در مورد استعمال سیگار الکترونیکی به ویژه در محیط های بسته و فروش آن به کودکان و نوجوانان شد.
این سازمان گزینه های قانونی مختلفی از جمله ممنوعیت نصب دستگاه های فروش خودکار سیگار در اماکن عمومی، توقف فروش تنباکوی شیرین و طعم دار و همچنین ممنوعیت تبلیغات در خصوص منافع استفاده از سیگار های الکترونیکی ( از جمله کاربرد آن در ترک سیگار) را پیشنهاد کرد.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، دود حاصل از سیگار های الکترونیکی صرفا بخار آب نیست، بلکه حاوی نیکوتین و ذرات معلقی است که انتشار آن در محیط های بسته می تواند به سلامت افراد آسیب وارد کند.
زنان باردار، سالمندان، کودکان و نوجوانان، آسیب پذیرترین اقشار جامعه در برابر دود سیگار های الکترونیکی هستند. به ویژه این که تعداد نوجوانان سیگاری در سال های 2008 تا 2012 به دو برابر افزایش یافته است.
سیگار الکترونیکی وسیله ای است که استعمال دخانیات را شبیه سازی می کند. این وسیله که ظاهری شبیه به سیگار دارد، به واسطه تولید بخاراتی که بو و طعم شبیه به سیگار دارند، حس کشیدن سیگار را به مصرف کننده القا می کند. در کشور های مختلف، قوانین متفاوتی درباره مصرف سیگار الکترونیکی وجود دارد و با افزایش ارزش بازار آن تا مرز 3 میلیارد دلار، بسیاری از شرکت های بزرگ تولید سیگار، به سرمایه گذاری در این حوزه پرداخته اند.
سازمان بهداشت جهانی از ابتدای سال 2014 میلادی به بررسی مدارک و شواهد موجود در رابطه با مضرات و پیامد های استفاده از سیگار الکترونیکی پرداخته است.
طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی برای کودکان بسیار مضر است و باعث مسمومیت آنان می شود.
طبق آخرین گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا CDC،
51درصد از تماس های تلفنی مراکز کنترل مسمومیت در ایالت های مختلف آمریکا بین سال های 2010 تا فوریه 2014، بدلیل مسمومیت کودکان زیر پنج سالی بوده است که در معرض دود سیگار الکترونیکی قرار گرفته اند.
مدیر (CDC) در مصاحبه مطبوعاتی خود گفته است که استفاده از این محصول در سراسر دنیا رو به افزایش است و متاسفانه این محصولات با رایحه شکلات و میوه های مختلف عرضه می شوند که برای کودکان جذاب است.
در ادامه این بیانات آماده است که بدن کودکان در برابر سیگار الکترونیکی هیچ مصونیتی ندارد و باعث مسمومیت می شود.
نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی از طریق چشم و پوست کودکان جذب می شود و عوارض جانبی مانند استفراغ، حالت تهوع، بیش فعالی، احساس گرگرفتگی، سرگیجه، تپش قلب و سوزش چشم در این کودکان مشاهده شده است.
در ادامه این گزارش آمده است که سیگار الکترونیکی هرگز به ترک سیگار کمک نمی کند و باور اینکه e-cigarette باعث کاهش تمایل مغز به سیگار می شود کاملا غلط است.
پیشتر گزارش های متعددی در مورد آثار سوء این سیگار در مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا منتشر شده بود.
سیگار الکترونیکی برای اولین بار در سال 2004 میلادی ساخته شد.
نتایج این تحقیقات در نشریه PLOS ONE منتشر شده است.
متا آمفتامين (4-MTA) چه ماده ی مخدری است؟

# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

در این بخش که با عنوان متا آمفتامين (4-MTA) چه ماده ی مخدری است؟ منتشر شده است شما را بطور کامل با کریستال متا مفتامین آشنا می کنیم. اين دارو جز و دسته داروهاي محرك است نامهاي تجارتي آن شامل:ICE،obetrol ،Dexedrine،Desoxyn و Biphetamine است. درپزشكي اين دارو در درمان اختلالات توجه (Attention deficit disorder)، ناركولپسي و كنترل وزن بكارمي‌رود. مصرف اين دارو ممكن است باعث وابستگي جسمي‌گردد ولي در حد بالايي باعث وابستگي رواني مي‌گردد. مصرف اين دارو با بروز پديده تحمل همراه است. اين ماده به فرم‌هاي قرص، پودر و دانه‌هاي كريستالي وجود دارد. مدت اثر اين دارو 4-2 ساعت است.طريقه مصرف اين دارو خوراكي، تزريقي و تدخين است.اثرات احتمالي آن در بدن شامل افزايش سطح هوشياري، تحريك پذيري، نشئگي، افزايش تعداد ضربان قلب و فشار خون، بي خوابي و كاهش اشتها است.

علائم مصرف بيش از حد (مسموميت ) آن شامل آشفتگي، افزايش دماي بدن، توهمات، تشنجات وگاهي مرگ است. علائم ترك شامل بي تفاوتي، افزايش دوره‌هاي خواب،‌تحريك پذيري، افسردگي و وعدم آگاهي به زمان و مكان است.
کريستال متامفتامين
شکلهای مختلف متامفتامين

متيل تيو آمفتامين 4-Methylthioamphetamine(4- MTA , Flatliners) :
ميتل تيوآمفتامين (4-MTA) از لحاظ شكل ساختماني شبيه آمفتامين است. 4-ام ـ تي ـ اي طبق گزارشات اثرات فيزيكي مشابه 3-4 متيلن اكسي آمفتامين (ام ـ دي ـ اي ) و 3-4 ميتلن دي اكسي مت آمفتامين (MDMA/ecstasy) دارد.
استفاده‌هاي قانوني يا مجاز:

هيچ مجوز استفاده پزشكي براي 4-MTA صادر نشده است. 4-MTA ابتدا بجهت استفادة پژوهش تحت يك داروي انتخاب شده سروتونرژيك انتخابي ساخته شده است.
ساختمان شيميايي ـ داروشناسي :
MTA ساختماني شبيه آمفتامين دارد.
اثرات جانبی:

اثرات جانبي 4-MTA هنوز در انسان مشخص نشده است.
افزايش بيش از حد سروتونين در اثر مصرف 4-MTA احتمال منجر شدن به سندرم سروتونين كه علايم آن عبارت از انقباض غير اداري ماهيچه‌ها, احساس خستگي, تعريق, تكانهاي غير ارادي بدن،افزايش عكس العمل، انقباض ناگهاني عضله و نهايتاً گيجي وكما كه منجر به مرگ مي‌شود.
گزارشات از گروه سم شناسي لندن حاكي از مرگ 3 نفر در نوامبر 1998 در اثر مصرف 4-MTA را مي‌دهد.
همچنين در گزارش ارائه شده دسامبر 1998 نشاندهندة مرگ يك دانش آموز در يكي از پارتي‌هاي غير مجاز بعد از مصرف 7 قرص 4-MTA می باشد.
مصارف غيرمجاز:

استفاده از 4-MTA و مصرف آن باعث تحريك و سرخوشي همچون اكستسی بوجودمي‌آورد.
گزارشات NCIS كشور انگلستان اين فرضيه رابوجود مي‌آورد كه در اثر اعمال فشارهاي قانوني جهت كنترل توليد اكستسي منجر به ساخت مواد اعتياد آور ديگري از مشتقات اكستسي بشود. اين پيش بيني كه احتمال استفاده و معامله 4-MTA بجاي اكستسي و به عنوان يك داروي خياباني مخدر انتظار مي‌رود.
توزيع غيرمجاز:

طبق گزارشاتي درباره آناليز 4-MTA كه در گزارش گروه سم شناسي انگلستان, رويت شده اين دارو در بازارهاي كشور انلگستان, هلند و بلژيك توزيع و انتشار داشته است. 4-MTA درشكلهاي اوليه بصورت قرصهاي سفيد يا كرم رنگ حلقه اي كه داراي قطر 9 تا 14 ميلي متر مي‌باشد توليد مي‌گردد.
دردو مورد قرص بسته بندي شده, يكي تحت عنوان S5 و بسته بندي ديگر تحت عنوان كافئين ويتامين وفراورده‌هاي گياهي عرضه مي‌شد. در آناليز اين قرصها معمولاً 100 تا 140 ميلي گرم 4-MTA درهرقرص وجود دارد.
4-MTA جزوليست بندي كنترل مواد در ايالات متحده آمريكا نمي‌باشد. بهرحال مي‌تواند در جدول 1 كنترل مواد شبيه يا آنالوگ MDA و يا MDMA قرار بگيرد. طبق پيشنهاد سازمان بهداشت جهاني و كميسيون داروهاي ناركوتيك مورخ 20 مارس سال 2001 ميلادي 4-MTA به جمع جدول شماره 1 داروهاي روانگردان كنوانسيون سال 1971 ميلادي اضافه شده است.
استغفر الله ..

عزیزم اینجا انجمن پزشکی .. شُما باید مطالب پزشکی کِ مربوط به مضرات و نباید سیگار کشیدنِ بزاری ! نَ عکس ..

اینجا تآلار تصاویر دیدنی نی کِ !

تازه کُلا بگم عکس های مربوط به سیگارم خلاف قوانین هست ! :|

___________________________________

نگهداری و فروش این ماده مرگ آور ..

# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

در بزرگسالان خوردن اين ماده يکي از علل خودکشي مي باشد ؛ استنشاق مزمن این دارو باعث کاهش اشتها , کاهش وزن , آنمي , شکستگي خود بخود استخوان , دندان درد و تورم ونکروز فک می گردد
بهرام دلفان با بیان اینکه در کشور سالانه بین 5 تا 7 هزار نفر دچار مسمومیت غذایی می‎شوند که بخشی از این مسمومیت سهوی و بخشی عمدی است، افزود: بیشترین مسمومیت‎ها دارویی است هر چند که کشنده‎ترین نیست.
وی ادامه داد: مرگ‎آورترین مسمومیت‎ها مسمومیت با موادمخدر است و این در حالیست که برخی والدین که در حال ترک موادمخدر هستند بر اثر سهل‎انگاری باعث می‎شوند که فرزندانشان از قرص متادون استفاده کنند.
دکتر دلفان بیان کرد: مسمومیت دارویی در کودکان سهوی است و این به دلیل سهل‎انگاری والدین است که داروها را خوب نگهداری نمی‎کنند و باعث می‎شوند کودکان بتوانند از قرص‎های رنگی استفاده کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: داروها باید در دمای معمولی نگهداری شوند اما متأسفانه بعضی افراد داروها را در یخچال نگهداری می‎کنند در حالی که یخچال خیلی از داروها را فاسد می‎کند. درجه یخچال برای برخی داروها باید بین 4 تا 8 درجه باشد.
وی اضافه کرد: برخی افراد متأسفانه سمومی را برای از بین بردن موریانه، شته و مورچه در ظروف دارو قرار می‎دهند و آنها را در یخچال نگهداری می‎کنند و این باعث می‎شود اشتباهی به عنوان دارو مصرف ‎شوند که این خود عاملی برای مسمویت‎های غذایی است.
دلفان تصریح کرد: مسمومیت دارویی در بزرگسالان عمدی است. برخی بیماران مستعد افسردگی هستند بنابراین به منظور جلوگیری از خودکشی از طریق دارو پزشکان نباید دارو را در دسترس آنها قرار دهند بلکه دارو باید به فرد همراه آنها تحویل داده شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه نگهداری و فروش قرص برنج جرم و قاچاق است، اظهارکرد: باید به جای آن از قرص برنج گیاهی استفاده شود. متاسفانه مشاهده شده قرص برنج را در گوشه خانه نگهداری می‎کنند که این امر باعث بخار قرص شده و استشمام آن مرگبار است.
# مخاطبمان سیگاری ها هستند . 6

سیگار باعث لاغری و زرد رنگ شدن پوست ،ریزش مو ، بیماری های شایع چشم،تشکیل جرم و پلاک میکروبی دندان ،ابتلا به سرطان دهان و بسیاری بیماری دیگر در فرد می شود
همیشه سیگار کشیدن منع می‌شود ولی شاید هنور افراد بسیاری، این توصیه‌ها بر روی آنان تاثیر نگذاشته باشد، بنابراین پیشنهاد می‌شود دقایقی کوتاه ۵ توصیه که نشان دهنده عواقب سیگار کشیدن است را مطالعه کنند.
۱- بیماری قلبی
بیماری‌های عرق کرونر قلب علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا و علت اصلی مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار است. مواد سمی درون سیگار باعث می‌شود که پلاک‌هایی درون شریان‌ها شکل گیرد که منجر به آترواسکلروز و سختی شریان‌های بدن می‌شود. سیگار کشیدن باعث ایجاد فشار روی قلب می‌شود.
۲-سکته مغزی
با توجه به گروه بهداشت و خدمات انسانی، سکته سومین عامل مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا و باعث کشته شدن بیش از ۱۵۰ هزار نفر در هر سال است. برای افراد سیگاری خطر ابتلا به سکته مغزی ۱.۲ تا ۲ برابر افراد غیر سیگاری است.
۳- سرطان ریه
به گفته انجمن سرطان آمریکا تنها در ایالات متحده ۲۱۳.۳۸۰ هزار مورد سرطان ریه گزارش شده است که ۱۶۰.۳۹۰ هزار مورد منجر به مرگ در سال ۲۰۰۷ شده است.
سرطان ریه علت اصلی مرگ ناشی از سرطان در مردان و زنان است و این نوع سرطان با پیشگیری از سیگار و تنباکو قابل پیشگیری است.
۴- برونشیت مزمن و آمفیزم
استفاده از توتون و تنباکو موجب ابتلا به برونشیت مزمن و آمفیزم می‌شود، بنابراین ترک سیگار بهترین روش برای توقف آسیب بیشتر شناخته شده است. بنا به گزارش سازمان‌های بهداشتی در آمریکا ۱۰ میلیون نفر مبتلا شناسایی شدند و ۱۴میلیون نفر دیگر تخمین زده می‌شود که مبتلا هستند ولی هنوز شناسایی نشدند. آسیب سیگار چهارمین علت مرگ و میر در سال ۲۰۰۰ بوده است و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ جایگاه سوم مرگ و میر را از آن خود کند.
۵- سرطان دهان
در گروه خاصی از سرطان‌ها،‌ سرطان دهان و سر و گردن وجود دارد. تخمین زده می‌شود که بین ۷۰ الی ۸۰ درصد تمام موارد ابتلا به OHNC به دلیل مصرف الکل و دخانیات است.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12