انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
جان کری هشدار داد در صورتی که ایران تعهداتش هسته ای اش را انجام ندهد توافق هسته ای در کار نخواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا گفت: در روزهای آینده مشخص خواهد شد مسائل باقی مانده حل خواهد شد یا نه. اگر ایران این مسائل را حل نکند توافقی نخواهیم داشت.
خبرگزاری رویترز نوشت: این سخنان جان کری واکنشی به سخنان رهبر ارشد جمهوری اسلامی آیت الله خامنه ای است.
ایران و گروه 1+5 هم اکنون در حال مذاکره برای دست یابی به توافقی برای مسئله هسته ای تهران هستند. دو طرف قرار است تا روز 9 تیر (ماه جاری) یعنی مهلت از پیش تعیین شده مذاکره کنند.
همزمان رویترز به نقل از کارشناسان آمریکایی نوشت که آنها درخواست کرده اند هر توافق هسته ای با ایران باید شامل ضمانت های کافی برای جلوگیری از دست یابی تهران به بمب اتمی باشد.
این کارشناسان که 5 دستیار سابق باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در میان آنها دیده می شود تاکید کرده اند ضروری است این توافق شامل شروط واضح و شفافی برای برداشتن تحریم ها از ایران و اعطای مجوز به سازمان ملل متحد برای بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران باشد.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 13
وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در شهر وین شنبه ششم تیر ماه به اتریش خواهد رفت.
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه ششم تیر ماه به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای و در آستانه دهم تیر ماه زمان نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو راهی وین پایتخت اتریش می‌شود.

دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای (هشتمین دور) برای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین در جریان است.

ظریف روز دوشنبه اول تیر ماه نیز در لوکزامبورگ با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه 3 کشور اروپایی عضو 1+5 به صورت دوجانبه و چندجانبه به رایزنی در خصوص آخرین روند مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

پیش از این سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران از احتمال حضور ظریف در اواخر هفته جاری در وین خبر داده بود و همچنین گفته بود که احتمالا کری نیز اواخر هفته به وین سفر کند. مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه روز چهارشنبه سوم تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت که هنوز زمان حضور ظریف در وین مشخص نشده است.

دهم تیر ماه پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است. وزرای خارجه ایران و 6 کشور (آلمان، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و انگلستان) به همراه کاترین اشتون مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپاسوم آذر ماه 1392 در شهر ژنو به توافقی برای حل موضوع هسته‌ای ایران دست یافتند تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» که به توافقنامه ژنو معروف شد. پس از آن رایزنی‌ها از بهمن ماه همان سال آغاز و تا تیر ماه 1393 ادامه یافت. در 28 تیر ماه 1393 طرفین این مذاکرات را برای 4 ماه تمدید کردند که به دلیل اختلافات موجود بر سر راه دستیابی به توافق جامع، مذاکرات را برای هفت ماه (10 تیر ماه 1394) تمدید کردند.

وزرای خارجه ایران و 6 کشور به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در 13 فروردین ماه سال جاری بعد از 9 روز رایزنی فشرده در شهر لوزان سوئیس به مجموعه‌ای از راه حل‌ها برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای دست یافتند و در حال حاضر نشست‌ها برای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک در شهر وین در جریان است که شش دور این رایزنی‌ها در وین و یک دور نیز در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT برگزار شد. در حال حاضر نیز هشتمین دور این رایزنی‌ها در وین در جریان است.

در آستانه پایان این ضرب الاجل برخی اظهارنظرات حاکی از تمدید مذاکرات است که در این زمینه مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه امروز (چهارشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره احتمال تمدید مذاکرات گفت: الان نمی‌توان پیش بینی کرد و باید صبر کنیم مذاکره به سطح وزرا برسد.

وی افزود: متونی که کارشناسان و معاونان با همه پرانتزهای احتمالی که می‌تواند داشته باشد را نهایی و آماده کرده‌اند که وزرا آن را مورد بحث قرار می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: اینکه از الان تصور کنیم کار نمی‌شود کرد، به این شکل نگاه نکنیم. ما اعلام کردیم خواستار توافق خوب هستیم و خود را در محدودیت زمانی قرار نمی‌دهیم. ما توافق خوب را ملاک می‌دانیم.

افخم با بیان اینکه برخی بخش‌ها از تمدید مذاکرات سخن می‌گویند، افزود: معتقدیم حتی تا قبل از ١٠ تیر امکان دسترسی به توافق هست و اگر نیازمند تمدید باشد سطحی است که باید وزرا درباره آن تصمیم بگیرند.
تـآریخ انتشـآر 1 دقیقه قبل .-.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، گروهی از مشاوران امنیتی برجسته آمریکا از جمله پنج نفری که در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور فعال بودند هشدار دادند توافق درباره محدود کردن برنامه هسته ای ایران ، در صورت کوتاهی در ارائه تضمین های امنیتی کافی ، در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
گروهی از مقامات سابق و کارشناسان سیاست خارجه آمریکا در نامه سرگشاده ای هشدار دادند اگر توافق هسته ای ایران شامل موضع سخت تری درباره بازرسی های هسته ای سازمان ملل متحد و شرایط کاهش تحریم ها نباشد ، این توافق تامین کننده معیار دولت آمریکا در خصوص توافق خوب نخواهد بود.
این نامه که به امضای دنیس راس مشاور دوره نخست ریاست جمهوری اوباما در امور ایران و غرب آسیا ( خاورمیانه ) رسیده است ، در حالی منتشر شد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا آماده عزیمت به وین و پیوستن به مذاکرات روز جمعه است.
راس گفت ضروری است که مذاکرات نه بر اساس ضرب الاجل بلکه در جهت درست پیش رود.
وی افزود : « ایرانی ها باید بدانند که اگر بخواهند فریب دهند ، ما می فهمیم. آنها باید بدانند که ما به آنها اجازه نخواهیم داد به قابلیت تولید سلاح هسته ای دست یابند.»
هدف مذاکرات میان ایران و گروه پنج به علاوه یک ( آمریکا ، انگلیس ، روسیه ، چین ، فرانسه و آلمان ) رسیدن به توافق تا ضرب الاجل سی ام ژوئن است که بر اساس آن تهران برنامه هسته ای خود را در ازای کاهش تحریم ها محدود خواهد کرد.
در این نامه که موسسه واشنگتن منتشر کرده آمده است : « اغلب ما توافقنامه محکمتر را ترجیح می دهیم. این توافقنامه ایران را از دستیابی به قابلیت تولید سلاح هسته ای باز می دارد ، برچیدن زیر ساخت های هسته ای ایران را ملزم نمی کند اما این زیر ساخت ها را ظرف ده تا 15 سال آینده تقلیل می دهد.»
علاوه بر راس ، دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا و فرمانده آمریکا در عراق ، رابرت آینهورن عضو سابق گروه مذاکره کننده آمریکا با ایران ، جیمز کارت رایت ژنرال بازنشسته و گری سیمور مشاور اوباما در امور سیاست هسته ای این نامه را امضا کرده اند.
استفان هادلی مشاور امنیت ملی جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز از دیگر امضا کنندگان این نامه است.
هر توافقی با مخالفت شدید جمهوریخواهانی مواجهه خواهد شد که می گویند دولت اوباما آماده توافقی است که ایران را در مسیر روشن دستیابی به سلاح هسته ای قرار می دهد.
جان کری عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت خیلی زود است که بگوییم مذاکره کنندگان همه مسائل باقیمانده را رفع خواهند کرد.
وی افزود : « اگر این مسائل رفع نشود ، توافقی در کار نخواهد بود. »
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 13
ادعای آسوشیتدپرس درباره یکی از ضمایم توافقنامه هسته ای، نگرانی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از حصول توافق میان ایران و 1+5، مواضع رهبر حزب لیبرال کانادا درباره روابط با ایران، ادعای جدید روسیه درباره سامانه موشکی اس 300 و ادامه جنجال بر سر افشای ماجرای جاسوسی آمریکا از روسای جمهور فرانسه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است
به گزارش «تابناک»، اخبار و تحلیل های مربوط به مذاکرات هسته ای، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده است. در این زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مفاد سندی را منتشر کرده که مدعی است بخش هایی از موافقتنامه نهایی هسته ای را در خود دارد. این خبرگزاری می نویسد بر اساس سند مذکور، قدرت های غربی آماده اند براساس یک موافقتنامه هسته ای پیشنهادی، رآکتورهای پیشرفته در اختیار ایران قرار دهند؛ اما در ادامه مدعی شده سخنرانی اخیر آیت الله خامنه ای، رهبر ایران درباره موضوع هسته ای، تردیدهایی را درباره تمایل ایران به دادن امتیازات لازم جهت دستیابی به توافق به وجود آورده است. به نوشته این خبرگزاری، این پیش نویس یکی از چند ضمیمه ای است که همراه متن اصلی هرگونه موافقتنامه خواهد بود و شامل پرانتزهایی در دهها بخش است که هنوز برسر آنها اختلاف هایی وجود دارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی به بررسی رویکرد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به توافق هسته ای ایران پرداخته و می نویسد این کشورها، خود را برای دوره پس از توافق هسته ای ایران آماده می کنند. این خبرگزاری می نویسد ایران بدون تحریم، تصویری است که مدت هاست نگرانی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را برانگیخته است. تبدیل شدن دستیابی به توافق هسته ای بین تهران و شش قدرت جهانی به احتمالی نزدیک به واقعیت، گرایش کشورهای عرب منطقه را به کسب آمادگی برای بازگشت دوباره دشمن منطقه ای اصلی آنها افزایش داده است. آنچه نگرانی آنها را بیشتر بر می انگیزد، آن چیزی است که آن ها گسترش نفوذ ایران شیعی در منطقه می نامند و معتقدند حمایت تهران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه، حزب الله لبنان، گروههای شیعی در عراق و حوثی ها در یمن از مصادیق آن است.

از جمله دیگر مطالب مربوط به ایران که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته، می توان به رهبر حزب لیبرال کانادا درباره روابط با ایران اشاره کرد. به نوشته «هافینگتون پست کانادا»، جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال کانادا گفته در صورت پیروزی در انتخابات ماه اکتبر، روابط با ایران را برقرار کرده و به مأموریت نظامی علیه داعش خاتمه می دهد. وی اظهار داشته: «امیدواریم کانادا بتواند سفارتخانه اش را در تهران دوباره بازگشایی کند. من تا آنجا که می دانم، نگرانی های امنیتی سبب بسته شدن سفارتخانه در تهران شد؛ اما واضح است که روش هایی برای تعامل دوباره با ایران وجود دارد». ترودو درباره مشارکت کانادا در ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز گفته: «دولت کانادا به گونه ای مفتضحانه از بیان دلیل حضور کشور در حملات هوایی علیه داعش عاجز مانده است».

خودداری روسیه از روشن کردن سرنوشت تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران، موضوع دیگری است که امروز در میان مطالب مختلف خودنمایی می کند. به نوشته خبرگزاری «ایتارتاس»، یوگنی لوکیانف، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفته جدول زمانی تحویل سامانه های دفاع هوایی اس 300 به ایران، بیش از عوامل دیگر به بازده کارخانه های تولید کننده محصولات دفاعی بستگی دارد. وی اظهار داشته: «من نمی توانم تاریخ دقیقی را در این زمینه بیان کنم. چرخه تولید که برای ساخت قطعات مربوط به این سامانه نیاز است، در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است». لوکیانف تصریح کرده این سامانه ها از قبل ساخته نمی شوند و ساخت چنین سامانه هایی ظرف مدت یک روز یا حتی یک ماه امکانپذیر نیست.

اما در میان دیگر مطالب، جنجال به وجود آمده بر سر افشای جاسوسی آمریکا از روسای جمهور فرانسه، از روز گذشته تاکنون همچنان ادامه داشته است. در این زمینه، روزنامه «نیویورک تایمز» واکنش دولت فرانسه به این افشاگری را بازتاب داده و معتقد است این واکنش چندان شدید نبوده است. این روزنامه می نویسد دولت فرانسه روز چهارشنبه با عصبانیتی محتاطانه به افشاگری ها درباره جاسوسی آمریکا از مقامات این کشور، از جمله سه تن از روسای جمهور، واکنش نشان داده است. در بیانیه نخست دولت فرانسه درباره این موضوع، اقدامات آمریکا «غیر قابل قبول» خوانده و اشاره شده که فرانسه اقداماتی که امنیت ملی اش را به خطر بیندازد، تحمل نخواهد کرد. با این حال، لحن در پیش گرفته شده در بیانیه های بعدی ملایم تر از بیانیه نخست بوده است.

ادامه تنش ها در روابط روسیه با غرب بر سر بحران اوکراین، موضوعی است که امروز مورد توجه روزنامه «تلگراف» قرار گرفته است. این روزنامه می نویسد کشورهای عضو ناتو در واکنش به تهدیدات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر ارتقای توافق زرادخانه هسته ای خود، تصمیم به بازبینی آمادگی خود برای مواجهه هسته ای با روسیه گرفته اند. در همین راستا و در اقدامی که نشانه های دوران جنگ سرد را در خود دارد، وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو گزارشی را مشتمل بر اطلاعات مربوط به راهبرد هسته ای روسیه منتشر خواهند کرد. از سوی دیگر و در اقدامی غیرمعمول، این وزرای دفاع قرار است یک نشست اضافی را در «گروه برنامه ریزی هسته ای ناتو» برگزار کنند. این گروه در دهه 1960 جهت هماهنگی برنامه های دفاعی در مقابل اتحاد شوروی به وجود آمد.  
«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با شرایطی که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در حال پیش رفتن است، بعید است طرفین مذاکره‌کننده به توافقی پایدار و بامعنی که مورد قبول کنگره باشد برسند.

اظهارات رویس بعد از آن مطرح شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره‌کننده با ایران آمادگی دارند که جدیدترین رأکتورها و تجهیزات پیشرفته‌ هسته‌ای را به ایران تحویل دهند.

رویس ادامه داد، گزارشات جدید نشان می‌دهد که سایت «فردو» برای تولید سوخت ایزوتوپ در ایران استفاده می شود و مقامات ایرانی بازرسی از تأسیسات نظامی تو توقف بلندمدت فعالیت هسته‌ای را رد کرده‌اند و خواستار لغو فوری تحریم‌ها هستند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: این امتیازات ادامه‌دار، موجب جسارت رهبران ایران برای درخواست مطالبات بیشتر می‌شود و در صورت تحقق توافق نهایی با ایران، بعید است که کنگره چنین توافقی را قبول کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، به ایران وعده داده شده که رأکتورهای پیشرفته آب سبک تحویل داده خواهد شد تا آنها را جایگزین رأکتور آب سنگین اراک کند.

ایران و 1+5 در حال مذاکره برای رسیدن به توافق تا مهلت 30 ژوئن هستند اما با اینحال هنوز اختلافات اساسی در خصوص موضوعات کلیدی وجود دارد و به همین منظور زمزمه‌هایی از تمدید مذاکرات مطرح است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است روز جمعه وارد وین شود تا به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بپیوندد و از طرف دیگر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز بامداد روز شنبه عازم وین می‌شود تا با همتایان خود در گروه 1+5 گفت‌وگو کند.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 13
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزو: به دلیل این که رهبر معظم انقلاب به طور کلی مساله هسته ای کشور را رصد و اصول کلی را برای مردم و دولت مطرح می کنند به همین سبب به مذاکرات هسته ای کشور امیدوار هستیم.

وی ادامه داد: آحاد کارگزاران نظام و مردم می توانند با ایجاد همدلی و احساس واحد برای حفظ اقتدار نظام، مقابله صحیح با دشمن و نرمش قهرمانانه حرکت کنند و اگر این مهم محقق شود، منویات رهبر معظم انقلاب نیز تحقق می یابد و توافق خوب در مذاکرات هسته ای دست یافتنی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بدون شک اگر در مذاکرات هسته ای، اهداف و اصول کلی رهبر معظم انقلاب مطرح و لحاظ شود، توافق در این زمینه بسیار خوب خواهد بود و هیات مذاکره کننده و مردم نیز این توافق را می پذیرند.

آیت الله ملک حسینی افزود: اما هرگونه عدول و عدم انطباق با اصول و اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب و خطوط قرمز نظام در توافق نهایی، باعث رد توافق هسته ای از سوی رهبر معظم انقلاب و مردم می شود و اگر در مذاکرات هسته ای به عزت ملت و اقتدار کشور کم توجهی شود، مذاکرات زیر سوال می رود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارگزاران نظام و مردم سخنان مهمی را مطرح کردند که بیانگر تاکید ایشان بر خطوط قرمز نظام و پایمردی و پایبندی مجدد بر اصول بیان شده ظرف چند سال اخیر بود.

وی گفت:بدون تردید همدلی و همزبانی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، تنها راه عبور از مسائل و مشکلات موجود کشور است. 

آیت الله ملک حسینی با بیان این که همدلی و هم فکری دو مقوله جدا از هم و متفاوت است ، اظهار داشت: خداوند انسان ها را با افکار متعدد و متنوع آفرینده است و نمی توان انتظار داشت انسان ها در افکار با هم یگانه و متحد باشند اما می توان همدلی و احساس واحد در انسان ها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اگر همدلی مناسب در جامعه وجود نداشته باشد و افراد به شیوه های مختلف اقدام به بهانه جویی کنند، این امر به صلاح کشور و مصلحت جامعه نیست.ک/3
پس از اعمال ۴ تحریم شورای امنیت بر اساس بند ۷ منشور ملل متحد و اصرار غربی‌ها بر حل شدن احتمالی موضوع تحریم‌ها بر اساس همین بند، حالا دلیل این پیش‌بینی و اصرار مشخص شد.
مجله آمریکایی فارین‌پالیسی امروز گزارشی منتشر کرد و بر اساس اطلاعات منابع آگاه به پرونده هسته‌ای ایران و حقوق بین‌الملل گفته که آمریکا بر اساس این بند خواهد توانست، حق وتوی روسیه و چین را برای بازگشت فوری تحریم‌ها دور بزند.
بر اساس این گزارش، آمریکا قادر خواهد بود بر اساس مفاد بند ۷ منشور ملل متحد، کمیسیونی متشکل از اعضای شورای امنیت تشکیل دهد و هر یک از اعضای این کمیسیون خواهند توانست، درخواست بررسی موارد مشکوک به تخلف ایران از مفاد توافق هسته‌ای را مطرح نمایند.
پس از این درخواست، اعضاء می‌توانند یا از ایران توضیح بخواهند و یا به سرعت تحریمی که برای انجام نشدن آن تخلف، لغو شده بوده، مجدداً به جریان بیاندازند.
بر اساس بند ۷ منشور ملل متحد، برای انجام این کار نیاز به رأی همه اعضاء‌ نیست و این یعنی، چین و روسیه دیگر در این کمیسیون حق وتو ندارند.
با توجه به ۳ رأی آمریکا، فرانسه و انگلیس در مقابل ۲ رأی روسیه و چین، بازگشت تحریم‌ها از مسیر این کمیسیون، بسیار ساده بنظر می‌رسد.
فاین‌پالیسی برای محک زدن میزان صحت این گمانه‌زنی خود، با سفارت روسیه در واشنگتن و مقامات کاخ سفید تماس گرفته ولی هر دو طرف از ارائه پاسخ خودداری کرده‌اند.
«نِد پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا فقط به خبرنگار فارین‌پالیسی گفته: «از الان می‌خواهیم وارد جزئیات مربوط به این قضیه شویم.»
«سامانتا پاور» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، ۲۶ خرداد ماه در یک جلسه استماع و در برابر نمایندگان مجلس آمریکا گفته بود «از توافقی که بر اساس آن، بازگشت فوری تحریم‌ها ما را (در برابر روسیه و چین) آسیب‌پذیر کند، حمایت نمی‌کنیم؛ ما قدرت بازگشت فوری تحریم‌ها بدون حمایت روسیه و چین را برای خود حفظ خواهیم کرد.»
مکانیزم مدنظر آمریکا برای دور زدن حق وتوی روسیه و چین تاکنون یک معما بود.
ه گزارش نامه نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در خصوص دیدار رمضانی مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: حمایت ایشان از دولت به ویژه تعابیری که در مورد عملکرد تیم مذاکرات هسته‌ای و شخص وزیر خارجه داشتند، موجب دلگرمی همه خدمتگزاران بویژه اعضای محترم دولت شد.

وی با بیان اینکه رهبری همچون همیشه همگان را به همراهی و حمایت از دولت در این شرایط دعوت کردند، گفت: کار اجرایی بسیار سخت و طاقت فرسا است، خواسته قلبی همه خدمتگزاران، ارائه خدمت به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن است که در این مسیر قطعا موانعی نیز وجود دارد، اما با حمایت‌های رهبری، دولت با تمام توان در انجام وظایف خود می‌کوشد.

هاشمی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: در وهله اول و قبل از مردم، مسئولان باید وحدت و همدلی را نشان بدهند تا موجبات دلگرمی مردم فراهم شود.


تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان

وی همچنین در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی که از محورهای فرمایشات رهبری در دیدار اخیر با کارگزاران نظام بود نیز گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی دولت در حال برنامه‌ریزی است، در حوزه بهداشت و درمان کار شروع شده است اما دستیابی به شرایط مطلوب نیازمند برنامه درازمدت است و انتظار دستیابی به نتیجه در زمان کوتاه، نوعی نگاه سطحی است.

هاشمی یادآور شد: همکاران‌مان در دولت با تمام توان تلاش خواهند کرد در جهت تحکیم بنیادهای اقتصادی به گونه‌ای گام بردارند که بیشترین منفعت برای داخل کشور اتفاق افتد و در این مسیر بیگانگان نیز متضرر خواهند شد.


اتکا به توان داخلی از راه‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی

بنابراعلام وب‌دا، وی همچنین اتکا به توان داخلی را از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در بخش بهداشت و درمان پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در حقیقت در اغلب بخش‌های تخصصی می‌توان گفت که اقتصاد مقاومتی محقق و بخشی از مسیر پیموده شده است، در عین حال در بخش‌هایی هم ضعف داریم که باید تلاش کنیم این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

وی تلاش برای دستیابی به دانش تولید داروهای جدید دنیا را از اولویت‌های اقتصادی مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان خواند و گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز باید بیشتر تلاش کنیم و با عنایت به منویات رهبری در این خصوص به وضعیت مطلوب دست یابیم.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 13
وزیر خارجه ایران با اشاره مستقیم به بیانات اخیر رهبر انقلاب تاکید کرد که ایرانی‌ها به دنبال یک توافق خوب و منصفانه هستند و زیاده خواهی را برنمی‌تابند.
به گزارش  فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مقامات و مسئولان کشوری و لشکری گفت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند ایرانیها به دنبال یک توافق موقر هستند و زیاده خواهی را برنمی‌تابند.

وی گفت: ما به وین می‌رویم تا یک توافق بادوام و منصفانه را بدست اوریم.

وزیر خارجه ایران برای دور آخر گفتگوهای هسته‌ای قبل از پایان ضرب الاجل 30 ژوئن فردا به وین سفر خواهد کرد. ظریف قرار است روز شنبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.
 
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 13
سخنگوی کاخ سفید گفت احتمال تمدید چند روزه مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ که قرار است ۳۰ ژوئن به پایان برسد، وجود دارد.
به گزارش  مهر به نقل از روسیا الیوم، جاش ارنست افزود: ما ۳۰ ژوئن را مهلت نهایی ضرب الاجل تعیین شده می دانیم ولی بدون تردید احتمال دارد این مذاکرات همانند دور پیش چند روز بیشتر از زمان تعیین شده طول بکشد.

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: در حال حاضر هیچ اراده ای برای تمدید موعد نهایی مذاکرات هسته ای ایران وجود ندارد. در همین راستا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه برای شرکت در مذاکرات در مورد برنامه هسته ای تهران با اعضای گروه ۱+۵ عازم وین خواهد شد.

قرار است توافق نهایی با ایران که چارچوب آن در تفاهم لوزان مشخص شده است، شامل ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای تهران و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران باشد، ولی مذاکرات به خاطر اختلاف نظر در مورد برخی مسائل به کندی پیش می رود.

از سوی دیگر جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا جهت شرکت در مذاکرات هسته ای شش کشور با ایران، روز ۲۶ ژوئن عازم وین خواهد شد.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17